RallyBaron  Samppasport

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536992 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #225 : 05.01.2012, 23:02:23 »
Tilasit puukon KG:lta?

Minkä kokoiset venttiilit 46/38,5 ?

No en sentään, "sotilasjohtaja"-puukko AUK:ista muistoksi. Eräänlainen palkinto,
vähän sama kuin kurssin priimus, mutta eri perusteella jaettu 1 per
koulutushaara. Avasin sillä pakkaukset. Noo, tarpeeks OT:ta.

Joo, 46 / 38,5 noi on. Saa pidettyä kulut mukamas kohtuullisina
kun ei tarvi siirtää ohjureita  ;D
« Viimeksi muokattu: 05.01.2012, 23:08:49 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #226 : 05.01.2012, 23:42:18 »
92 mm poraus ?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #227 : 05.01.2012, 23:43:52 »
« Viimeksi muokattu: 06.01.2012, 10:55:24 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Jaaani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #228 : 11.01.2012, 21:44:34 »
Kertoisko joku asiasta tietävä että kun lyhentää tönäreitä (2,5mm) niin onko tarvetta karkaista ja jos on niin kertokaa ny viel kuinka se kannattas tehdä? Joo...helpommalla kyllä pääsis kun hommais b30 tönärit mut... :idiot2:
Lyhentäminen tapahtuisi "pallopäästä" ja varmaankin mirgelillä kun ei sorvin terä meinaa kestää kun oli vähän kovempaa ainetta.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2012, 09:09:49 kirjoittanut Jaaani »
Volvo Amazon -65, Volvo 740 -87  ex: Volvo V40 -99

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #229 : 12.01.2012, 15:09:31 »
Kertoisko joku asiasta tietävä että kun lyhentää tönäreitä (2,5mm) niin onko tarvetta karkaista ja jos on niin kertokaa ny viel kuinka se kannattas tehdä? Joo...helpommalla kyllä pääsis kun hommais b30 tönärit mut... :idiot2:
Lyhentäminen tapahtuisi "pallopäästä" ja varmaankin mirgelillä kun ei sorvin terä meinaa kestää kun oli vähän kovempaa ainetta.


" Karkaisussa kappale kuumennetaan ja kuumennuksen jälkeen jäähdytetään hyvin nopeasti. "

Kopioitu wikipediasta..

Ite muistelen että ainakin koulussa opeteltiin karkaisemaan öljyyn. Eli kuumennettiin miltei punaseksi ja jäähdytettiin laittamalla öljyyn, ei oo vaan mitään hajua mimmosta öljyä oli kyseessä.. Ite oon kotosalla vedellä karkassu jos on jotaki mitä on tarvinu karkasta.. Ei kai siitä haittaakaan ole jos nuo tönärit karkaisee..
« Viimeksi muokattu: 12.01.2012, 15:12:26 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Jaaani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #230 : 12.01.2012, 16:45:57 »

" Karkaisussa kappale kuumennetaan ja kuumennuksen jälkeen jäähdytetään hyvin nopeasti. "

Kopioitu wikipediasta..

Ite muistelen että ainakin koulussa opeteltiin karkaisemaan öljyyn. Eli kuumennettiin miltei punaseksi ja jäähdytettiin laittamalla öljyyn, ei oo vaan mitään hajua mimmosta öljyä oli kyseessä.. Ite oon kotosalla vedellä karkassu jos on jotaki mitä on tarvinu karkasta.. Ei kai siitä haittaakaan ole jos nuo tönärit karkaisee..


Jees. Näin mäkin ajattelin asian olevan. Pitää vielä asiaan vähän perehtyä.
Mitähän materiaalia nuo mahtaa olla?
Miten ootte muut toimineet...kokemuksia?
Volvo Amazon -65, Volvo 740 -87  ex: Volvo V40 -99

The moose

  • Vieras
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #231 : 12.01.2012, 17:22:37 »
ku kyseessä noinkin pieni kikkare ja mitään tietoa karkasun laadusta ja voip olla vaan pintakarkasu, kentietää ? mun mielestä turha murehtia karkasusta.

mirkelillä varovasti vedellä jäähdytellen hieroo tarvittavan määrän tavaraa pois. pää ei saa sinistyä ja kipunan laatu ja määrä kertoo jo paljon tavaran laadusta.

http://wikikko.info/wiki/Karkaiseminen

« Viimeksi muokattu: 13.01.2012, 06:02:43 kirjoittanut The moose »

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 620
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #232 : 12.01.2012, 18:04:44 »
Se "pallopään " muoto on mielestäni tärkeä ,käsipelillä "mirkelöidessä" voi olla vaaikeeta saada alkuperäinen muotosäilytettyä.
Kyllä siihen sorvinterä pystyy ,kovametallinen ,siihen terään  kopioi oikean "ärrän" alkuperäisestä tangosta , lyhennys onnistuu.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #233 : 12.01.2012, 20:58:20 »
Tikkukoneen venttiilikoneiston geomteriasta löytyy todella hyvät jutut sävär turbo site ja hakusanaksi B20 ventilgeometri

äh  tässä:


http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=38331
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jaaani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #234 : 12.01.2012, 22:42:17 »
Se "pallopään " muoto on mielestäni tärkeä ,käsipelillä "mirkelöidessä" voi olla vaaikeeta saada alkuperäinen muotosäilytettyä.
Kyllä siihen sorvinterä pystyy ,kovametallinen ,siihen terään  kopioi oikean "ärrän" alkuperäisestä tangosta , lyhennys onnistuu.

Kovametalliterällä kokeilin sorvissa ja tulin tulokseen 1terä= 1 tanko  :(
Pitää päästöhehkutella ensin ja sit testata jos vaikka onnistuu.
Eiköhän näillä eväillä pärjäillä, kiitoksia!
Volvo Amazon -65, Volvo 740 -87  ex: Volvo V40 -99

The moose

  • Vieras
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #235 : 13.01.2012, 06:03:05 »

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #236 : 13.01.2012, 08:24:19 »
Mä olen laittanut keinuvipupukin ja kannen väliin prikat muuttaakseni tönäreiden pituutta, mutta oliko siinä joku epäkohta jota en nyt muista?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #237 : 13.01.2012, 10:18:17 »
Säätöruuvin paikka on aika tärkeä saada oikeaksi, saattaa hävitä jopa 1 mm nostoa. Muistaakseni vähintäin 3,5 kierrosta näkyvissä pitää olla säätöruuvista kierrettä lukitusmutterin yläpuolella.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jaaani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #238 : 13.01.2012, 13:54:16 »
Joo... ehkä parempi olla edes päästöhehkuttamatta tai karkaisematta. Unohtaa tuo sorvi kokonaan ja hioa vaan tangot lyhemmäksi ja katsoa kuinka käy ;)
Jätetään nuo hommat ammattimiehille.
Volvo Amazon -65, Volvo 740 -87  ex: Volvo V40 -99

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #239 : 13.01.2012, 13:59:48 »
Tai sitten lash capsit ja  korottaa pukkeja.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

RallyBaron  Samppasport