RallyBaron  Samppasport

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536802 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #615 : 28.02.2014, 16:38:28 »
Freetechnics.fi

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #616 : 01.03.2014, 00:35:36 »
Tarkoitin tuota koko jakajaa mitä skandixilta saa.. En pelkkää muutossarjaa jakajaan..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #617 : 01.03.2014, 04:04:29 »
Aircooledilta löytyy ainaki tuo 123 ignitionin jakaja tappikoneeseen.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #618 : 01.03.2014, 09:04:59 »
Mitenkähän olis tuo Triangle Motor Turussa. Tuovat maahan ainakin tuota ignitorin kärjetöntä muutossarjaa.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #619 : 01.03.2014, 15:13:37 »
Tarkoitin tuota koko jakajaa mitä skandixilta saa.. En pelkkää muutossarjaa jakajaan..
Äijä puhu ignitorista, luulin että meinasit tota pertronix ignitoria. :juhau: Osta sitten se 123tune mistä voi tietokoneella säätää ennakot, se on aika hyvä vehje kun sellainen tuli hankittua karvalakkimallin lisäksi.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #620 : 05.03.2014, 11:00:02 »


On osimmoilleen onnistunut viritys kun reilumpi liikkeellelähtö repi moottorin irti ;D
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Terhonaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #621 : 05.03.2014, 11:09:06 »
Onko kellään kokemusta moposportin kauppaamasta 4-1 pakosarjasta, selostessaa lukee amazon / 140srj. Olen vain hieman epäileväinen koska ainakin minulla yksi tuollainen 140srj 4-1 sarja on vieraillut ja siinä mutkat otti kiinni amazonin ylätukivarteen. Joutui tekemään melkein kokonaan uusiksi että sai mahtumaan. . Kuvaa kun tuosta tuotteesta ei ole saatavilla niin sillä kyselen onko kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 05.03.2014, 11:30:19 kirjoittanut Terhonaattori »
Radical Garage

Amazon -67, Amazon -69 B20 turbo, 740 turbo -86 , Omega 3000 -90

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #622 : 13.03.2014, 22:28:26 »
Onko kellään kokemusta moposportin kauppaamasta 4-1 pakosarjasta, selostessaa lukee amazon / 140srj. Olen vain hieman epäileväinen koska ainakin minulla yksi tuollainen 140srj 4-1 sarja on vieraillut ja siinä mutkat otti kiinni amazonin ylätukivarteen. Joutui tekemään melkein kokonaan uusiksi että sai mahtumaan. . Kuvaa kun tuosta tuotteesta ei ole saatavilla niin sillä kyselen onko kokemuksia?

Pistäppä kyselyä nimimerkille boost , vois tietää millainen sarja on  :-\
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #623 : 23.06.2014, 15:27:38 »
Kysytäänpä täällä apuja nokka-akselin valintaan, kun yritin netistä etsiä mutten suoraan löytänyt tietoa, että mihin kirroksille asettuu noin suurinpiirtein vääntö ja huipputeho alueet seuraavilla nokilla, A, B, C, D, K, R...

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #624 : 24.06.2014, 21:29:21 »
Kysytäänpä täällä apuja nokka-akselin valintaan, kun yritin netistä etsiä mutten suoraan löytänyt tietoa, että mihin kirroksille asettuu noin suurinpiirtein vääntö ja huipputeho alueet seuraavilla nokilla, A, B, C, D, K, R...

Varmaan kyseisiin alueisiin vaikuttaa muukin kokoonpano kuin pelkkä nokka..

Tossa sivustolla kuitenkin noita speksejä nokista jos mitään apua.. http://www.turbobricks.com/resources.php?content=camspec
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #625 : 04.07.2014, 22:07:53 »
Aiheeseen liittyen, tiedä sit kiinnostaako ketään mutta kerrotaan kuitenkin jos vaikka jollekin olisi iloa tästä,
elikkäs tuli asennettua viritysmotti PV:seen joka koostuu seuraavanlaisista osista:

- B18 lohko B20 std. männillä ja kevennetty vauhtipyörä
- B20 kansi 44/38 kisaventtiileillä, kanavat avarrettu, madallettu ja palotilat muotoiltu, HM-osatuonti viritysventtiilijouset ja lautaset,
pakoseetit ja venttiiliohjurit vaihdettu lyijyttömälle bensalle sopiviksi, orkkis keinuvivusto ja lyhennetyt tönärit
- 0.85mm kannentiiviste, 1mm paljerako ja puristus-suhde 10:1
- K-nokka ja vakio nostajat + vakio jakopää
- Weber DGV 32/36 pystykaasutin ja Misab imusarja
- 4-2-1 valupakosarja ja vakioputkisto
- 123ignition jakaja + Bosch puola 3 ohm vastuksella
- sytytystulpat NGK B7HS
- orkkis mekaaninen bensapumppu (AC)

Kone käy ihan hyvin tyhjää (tappikone asteikolla), vääntöä on ja kierroksia löytyy ainakin 6-7 tonnia ajossakin
ja nopeusmittarista loppu asteikko kesken kun oikean jalan vahingossa oikaisi. :o :)
Eikä meinaa bensakaan kelvata tuolle koneelle jos ajelee rauhallisesti, eli aika hyvä kone vaikkapa käyttöautoon tai ihan mihin vaan.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #626 : 04.07.2014, 22:43:04 »
Taisin just tehdä kaupat nelikymppisistä Tellervoista  :o  (Dhla)

Koneessa tällä hetkellä (B20) on pysty-Weber dgv, Ignitor kärjetön sytytys, ruiskun kansi muotoilluilla pakokanavilla, venttiileissä 30 asteen viisteet, D nokka, Martelius peltisatsi + 2" putkisto. Puristussuhde 10.5 tienoilla.

Mitenkähän paljon tuon menohalut kovenee, kun laitan nuo Dellortot? Minulla on jemmassa myös S-nokka, tuleeko miten räväkkä tapaus jos isken vielä sen kaveriksi (verrattuna siis tuohon D-nokkaan)?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #627 : 04.07.2014, 23:43:49 »
Taisin just tehdä kaupat nelikymppisistä Tellervoista  :o  (Dhla)

Koneessa tällä hetkellä (B20) on pysty-Weber dgv, Ignitor kärjetön sytytys, ruiskun kansi muotoilluilla pakokanavilla, venttiileissä 30 asteen viisteet, D nokka, Martelius peltisatsi + 2" putkisto. Puristussuhde 10.5 tienoilla.

Mitenkähän paljon tuon menohalut kovenee, kun laitan nuo Dellortot? Minulla on jemmassa myös S-nokka, tuleeko miten räväkkä tapaus jos isken vielä sen kaveriksi (verrattuna siis tuohon D-nokkaan)?


Säädätät kaasarit vaan tolle koneelle ja s-nenälle niin hymy leviää kaasua painaessa :)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #628 : 05.07.2014, 20:20:43 »
Taisin just tehdä kaupat nelikymppisistä Tellervoista  :o  (Dhla)

Koneessa tällä hetkellä (B20) on pysty-Weber dgv, Ignitor kärjetön sytytys, ruiskun kansi muotoilluilla pakokanavilla, venttiileissä 30 asteen viisteet, D nokka, Martelius peltisatsi + 2" putkisto. Puristussuhde 10.5 tienoilla.

Mitenkähän paljon tuon menohalut kovenee, kun laitan nuo Dellortot? Minulla on jemmassa myös S-nokka, tuleeko miten räväkkä tapaus jos isken vielä sen kaveriksi (verrattuna siis tuohon D-nokkaan)?

Nokasta en osaa sanoo mutta säätöön kannattaa perehtyä tosissaan tai ulkoistaa se tehopenkin omaavalla säätäjälle. Toki tekijämiehet kuulemma säätää prstuntumalla...

Sain itse aika hyvin säätöihin kun apuna oli seosmittari, Colortune ja synkkamittari.  :hello:

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #629 : 06.07.2014, 00:12:08 »
Juu alkuun vois yrittää itse säätämistä, mielenkiinnosta kokeilla että miten onnistuu ;D tämän kesän ajattelin huristella tuolla weberillä, se kun toimii varmasti ja on säädöissään. Lambda ja fmi 1.4 on jo valmiina, niistäkin lienee apua säätäessä. Yksi tuttu on pelaillut enemmänkin tuplien kanssa, pitää häneltä kysästä että joutasko säätämään. Joensuussa ois tehopenkkikin, en vaan tiedä että tekeekö omistaja näitä kaasarijuttuja. Vuan pittääpä tutkailla asiaa.

 

Autoracing  KL-varaosat