Ateho  Elekma

60-2 triggeri Maxxeculla

  • 2 Vastauksia
  • 2024 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
60-2 triggeri Maxxeculla
« : 07.02.2019, 18:04:08 »
Laitetaanko vauhtipyörän triggerin asento yläkuolokohdalla samalla lailla säädettävän moottorinohjaimen kanssa, kuin vakiona? Vai onko väliä. Ehkä hölmö kysymys, mutta ensimmäistä konetta rakentelen.
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Kasidomi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 60-2 triggeri Maxxeculla
« Vastaus #1 : 07.02.2019, 20:12:20 »
Laitetaan samalla tavalla. Tarkoitus on saada puuttuva hammas sellaiselle alueelle että ECU erottaa sen startatessa.
Esim jos on vinokone kyseessä niin kuin nyt taitaa olla, niin about 90 astetta yläkuolokohdan jälkeen puuttuva hammas liipasee signaalin triggerianturilla.

Tää johtuu siitä että puristustahdilla moottorin pyörintä hidastuu kun startilla pyöritetään ja näyttää tooth loggerissa tältä:



Kuvassa YKK on aallon huippu ja korkea tolppa puuttuva hammas.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2019, 20:14:08 kirjoittanut Kasidomi »

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: 60-2 triggeri Maxxeculla
« Vastaus #2 : 07.02.2019, 21:12:42 »
Tosi iso kiitos vastauksestasi. Ajatus oli automaatiomiehenä vähän tuohon suuntaan, mutta kiitos kun viitsit noin hyvän varmistavan vastauksen antaa. :)
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy