Samppasport  Futurez

Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi

  • 1165 Vastauksia
  • 450761 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8916
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #225 : 20.01.2011, 20:21:29 »
Jiihuu!!!

Sain akkukotelon ja pääkytkimen paikalleen, sekä kytkettyä plus-kaapelin. Kaikki sähköt toimivat juuri kuten kuuluukin. Toisessa rekisterikilven valossa oli kontaktihäiriö ja sisävaloissa käyttäjähäiriö. Vilkun viiksi taitaa olla vähän jo vanhuuttaan väsynyt tai sitten olen tunkenut sinne liikaa WD40:stä, kun siitä tulee ajoittan vähän savua, mutta kytkennät toimii kuitenkin ihan normaalisti. Täytyy tarkkailla tuota viikseä, kun luulisi sulakkeen sentään palavan, jos siinä joku oikosulun tapainen olisi.

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2913530.jpg

Hienolta näyttää.  :P

Itsellä oli aikanaan 242:ssa semmonen tilanne että kesken ajon rupes pyyhkijöitten viiksi savuamaan ja sitä savua tuli aika rankasti. Savu hälveni heti kun auton sammutti. Viiksi purettiin ja lähdettiin hakemaan syytä savulle. Jostainkohti oli muovi ruvennu sulamaan ilmeisesti jonkinasteisen läpilyönnin kautta. Oikosulkua ei tapahtunut, ainakaan riittävän voimakasta sellaista, että sulake olis palanu. Viiksi kasattiin muistaakseni epoksiliimaa (tai jokin muu kova liima) käyttäen ja täyttäen kaikki ylimääräset kolot ja sulaneet muodot. Tämä korjattu viiksi on tänäpäivänä autossa kiinni ja toimii ja käytetään ainakin katsastuksessa.  :2funny:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #226 : 20.01.2011, 20:24:09 »
Vilkun viiksi taitaa olla vähän jo vanhuuttaan väsynyt tai sitten olen tunkenut sinne liikaa WD40:stä, kun siitä tulee ajoittan vähän savua, mutta kytkennät toimii kuitenkin ihan normaalisti. Täytyy tarkkailla tuota viikseä, kun luulisi sulakkeen sentään palavan, jos siinä joku oikosulun tapainen olisi.

Ei välttämättä oikosulku, vaan huono kontakti niiden pintojen välillä jotka on tarkoituskin kytkeä toisiinsa. Se heittää silloin kipinää kun pinnat ovat niin lähellä että 12 V jaksaa hypätä lopun matkaa. Savua syntyy kun kipinä polttaa jotain materiaalia, vaikkapa WD40:ä.

Savu sähkölaitteesta ei ole hyvä juttu kun kyseessä ei ole savukone. Korjaa ihmeessä tuo viiksi ettet polta tätä laitosta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #227 : 22.01.2011, 09:17:27 »
Korjaa ihmeessä tuo viiksi ettet polta tätä laitosta.

Nyt voimme nukkua yömme rauhassa (toivottavasi ei yhdessä) :2funny:. Avasin tuon viiksen eilen ja sieltähän löytyi ihan oikea vika. Sitä en tiedä, mistä se on mahtanut alunperin saada alkunsa, mutta nyt on kunnossa. Eli viiksen 0-kohdassa, siis kontaktinastojen välistä oli pakeliitti palanut kuopalle, jonka vuoksi kosketin otti hieman kiinni toiseen nastaan, kun tuo kuoppa oli hieman toisessa reunassa. Tämä huono kontakti sai aikaan lämpöä, jolloin ruiskimani rasva ja pakeliitti alkoi sauhuta. Hioin palaneen kuopan vähän suuremmaksi ja puhtaaksi, jonka jälkeen täytin sen jollain 2-komponenttitöhnällä. Töhnän kuivuttua hion sen sileäksi niin, että kontaktinastat tulivat taas näkyviin. Toivottavasti korjaus toimii, sillä uusi viiksi on mielestäni suhteettoman kallis, 95e. Toisaalta kyllähän siitäkin riemusta vähän maksaa, että niitä ylipäätään saa vielä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #228 : 22.01.2011, 18:36:40 »
Avasin tuon viiksen eilen ja sieltähän löytyi ihan oikea vika.

Näin  -H-

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #229 : 22.01.2011, 20:38:52 »
Sovittelin Saabin mappianturin sisään uuden 4bar anturin. Se on aika huvittavan pieni, mutta mitä ilmeisimmin kuitenkin aika laadukas 8)



Lisäksi asentelin tyhjäkäyntimoottorin ja tein sille myös kannakkeen ja samaan syssyyn tuli myös laitettua nippoja imusarjan päähän mappia, ahtomittaria, dumppia ja bensanpaineensäädintä varten.

« Viimeksi muokattu: 24.06.2012, 19:05:22 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #230 : 22.01.2011, 21:40:45 »
Erittäin mielenkiintoinen projekti!

Tyhmä kysymys: mikä on dumppi ja mappi?...nämä sanat ovat esiintyneet aijemminkin täällä. Juu olen niin tyhmä etten tiedä mitä ne tarkoittaa... :-[

Poissa lentävämatto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #231 : 22.01.2011, 21:51:47 »
Erittäin mielenkiintoinen projekti!

Tyhmä kysymys: mikä on dumppi ja mappi?...nämä sanat ovat esiintyneet aijemminkin täällä. Juu olen niin tyhmä etten tiedä mitä ne tarkoittaa... :-[

Sori OT

Tyhmiä kysymyksiä ei ole. On vaan idioottimaisia vastauksia :)

Dumppi = paine venttiili joka aukeaa kun kaasuläppä suljetaan ja päästää autopaineen taivaan tuuliin = ptää ahtimen pyrimässä kun seim vaihdetan vaihetta ja kun läppä taas aukeaa sulkeutuu ventiili ja atimen pyöriessä on koneessa taas ylipainetta.

Mappi = Painetta mittaava anturi joka antaa singnaalin ruskuyksikölle imusarjan paineesta (sekä yli- että alipaineesta) toimii osana seoksen säätöä. :)
« Viimeksi muokattu: 22.01.2011, 22:01:18 kirjoittanut lentävämatto »
kädettömät neuvoo avuttomia tekemään mahdottomia....
Persaukisille kaikki on kallista....

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #232 : 22.01.2011, 23:12:24 »
Sori OT

Tyhmiä kysymyksiä ei ole. On vaan idioottimaisia vastauksia :)

Dumppi = paine venttiili joka aukeaa kun kaasuläppä suljetaan ja päästää autopaineen taivaan tuuliin = ptää ahtimen pyrimässä kun seim vaihdetan vaihetta ja kun läppä taas aukeaa sulkeutuu ventiili ja atimen pyöriessä on koneessa taas ylipainetta.

Mappi = Painetta mittaava anturi joka antaa singnaalin ruskuyksikölle imusarjan paineesta (sekä yli- että alipaineesta) toimii osana seoksen säätöä. :)

Kiitos vastauksestasi, taas tiedän jotain uutta ;).

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #233 : 23.01.2011, 19:30:41 »
Tänään sain tehtyä konehuoneessa taas kaikkea pientä. Siirsin minua koko ajan häirinneen kytkinnestesäiliön eri paikkaan, asensin ohjaustehostimen öljysäiliön, tein mappianturille telineen ja vedin putket imusarjan päästä bensanpaineensäätimelle ja ahtopainemittarille.



« Viimeksi muokattu: 24.06.2012, 19:06:28 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #234 : 23.01.2011, 21:41:46 »
Tuo bensanpaineensäädin on ilmeisesti itse tehty?
Mikä siellä on sisällä "tekniikkana" ?

Poissa juusba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #235 : 23.01.2011, 21:45:48 »
sain kunnian käydä katsomassa tämän livenä ja kyllä jumankaut oli komee  O0

ja kiitos vielä pulla kahveista -H-

S60 2.4t geartronic -01

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #236 : 24.01.2011, 19:39:51 »
Tuo bensanpaineensäädin on ilmeisesti itse tehty?
Mikä siellä on sisällä "tekniikkana" ?

Se on alkujaan ihan tavallinen Boschin säädin. Olisko ollut B234F:stä tai jostain vastaavasta perusmoottorista.


Tänään en malttanut enää olla laittamatta ruiskun boksia johtosarjan päähän kiinni ja testata toimiiko kaikki silläkin saralla. Toimii 8) Sovitin myös 140-sarjasta kotoisin olevan jarruvalokytkimen paikalleen, niin sai taas kaksi irtojohtoa kytkeä lopullisesti paikkaansa.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8916
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #237 : 24.01.2011, 20:16:41 »
Tänään en malttanut enää olla laittamatta ruiskun boksia johtosarjan päähän kiinni ja testata toimiiko kaikki silläkin saralla. Toimii 8)

Siis ensimmäiset savut on jo otettu?  O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #238 : 24.01.2011, 20:23:11 »
Siis ensimmäiset savut on jo otettu?  O0

Joo savut tuli jokunen päivä sitten vilkunviiksestä :2funny:

Käyntiin tuota ei vielä hetkeen saa, kun puuttuu aika paljon vielä kaikkea oleellista.

-ahtoputket
-ilmansuodatin-
-bensalinjat
-tankki
-bensapumput
-öljynlauhdutin+suodatin
-mittarit ja merkkivalot
-pakoputki

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #239 : 24.01.2011, 20:30:46 »
Oletko miettinyt E85 vaihtoehtoa tulevaisuudessa eli voisiko kuvitella jotain muuta tankkia kuin peltinen ? Tuli vaan mieleen kun tuo tankki on vielä työnalla olevana tuossa listassa.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Autoracing  KL-varaosat