RallyBaron  Samppasport

V70 D5 alhainen polttoaineen paine

  • 77 Vastauksia
  • 56181 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa artzi2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #30 : 29.06.2012, 11:23:21 »
Oliko suuttimet minkä hintasia?

Tarvike mallin suutin oli jotain 250€ ja alkuperäinen yli 400€....
Volvo V70 D5 -03

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #31 : 02.07.2012, 12:23:38 »
Tilasin tuossa paineanturin joka on railiputken päässä.. onko sen vaihdossa mitään ihmeellistä? Mistä saa paineen pudotettua ja onko vaihdossa huomioitava jotain muuta?

edit: Onko väliä ostaako alkuperäisen pa-suodattimen vai tarvike mallin? Liekkö muuta eroa kuin hinta?
« Viimeksi muokattu: 03.07.2012, 15:13:33 kirjoittanut Sujakka »
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #32 : 06.07.2012, 21:00:48 »
Juuh, nyt on vaihettu uus pa-suodatin ja paineanturi, ei mitään vaikutusta.. Päätin että nyt saa olla kesälomareissun ajan kun ei normaali ajua haittaa.. Jotenkin tuntuu maalaisjärellä aateltuna ettei kovin iso hämminki voi olla kun normi ajossa käy ja kukkuu ihan niinkun pitää. Rupeeko tuo siirtopumppu pyörimään kun autolle antaa enemmän happee vai onko joku eri pumppu joka asian hoitaa??
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa artzi2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #33 : 07.07.2012, 09:25:15 »
Tarkista ensin ohivuotomittauksella ne suuttimet.... Ohjeet löyty täältä foorumilta.

Siirtopumppu pumppaa vain alussa kun laitat virran päällä (joku viisas näin sanoi wetterillä)
Korkeapaine pumppu hoitaa polttoaineen suuttimille
Volvo V70 D5 -03

Poissa jarit84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #34 : 09.07.2012, 19:12:30 »
Siirto pumppu käy päällä kun virrat laitetaan päälle ja sitten kun kiihdytetään reippaasti niin se avittaa myös silloin.
Mulla särky silleen että pyöri niin kun pitää mutta kun ei pyöriny niin ei saanu polttoainetta läpi kunnolla.
Kannattaa kokeilla laittaa kirkas letku korkeapaine pumpulle ja kattoa onko polttoaineen seassa ilmaa kun auto käy.
Volvo V70 D5 -02

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #35 : 01.08.2012, 22:58:16 »
Hepskukkuu.. Sain vihdoin ja viimein niin paljo aikaseks että tein tuon ohivuoto mittauksen ja sieltähän löyty yks suutin joka vuotaa ja PALJON.. Ei käyny tyhjäkäyntiä kun vajaa 10s niin meinas tulla yli letkusta joka oli vajo kaks metriä pitkä.. Muut neljä oli ok.. En kyllä ihmettele yhtään jos ei paine meinaa pysyä kohillaan.. artzi2, ois pitäny heti uskoo sua niin ois päässy helpommalla.. Jospa se korjautus ehjällä suuttimella, joka on jo matkalla mulle, uuden kiinnikesarjan haen huomenna siniseltä.. :)
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #36 : 02.08.2012, 14:01:26 »
Hepskukkuu.. Sain vihdoin ja viimein niin paljo aikaseks että tein tuon ohivuoto mittauksen ja sieltähän löyty yks suutin joka vuotaa ja PALJON.. Ei käyny tyhjäkäyntiä kun vajaa 10s niin meinas tulla yli letkusta joka oli vajo kaks metriä pitkä.. Muut neljä oli ok.. En kyllä ihmettele yhtään jos ei paine meinaa pysyä kohillaan.. artzi2, ois pitäny heti uskoo sua niin ois päässy helpommalla.. Jospa se korjautus ehjällä suuttimella, joka on jo matkalla mulle, uuden kiinnikesarjan haen huomenna siniseltä.. :)

Omasta kokemuksesta kerron, että katso sinne suuttimen reikään kannessa ja putsaa hyvin se pohja ennen vaihtosuuttimen asennusta. Pitäs olla ihan kiiltävä kun nyt on varmaan täynnä jotain palamisjätettä. Muutenhan tuo on ihan simppeli juttu vaihtaa. Torx avain varmaan löytyy.

Poissa artzi2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #37 : 02.08.2012, 18:04:18 »
Hepskukkuu.. Sain vihdoin ja viimein niin paljo aikaseks että tein tuon ohivuoto mittauksen ja sieltähän löyty yks suutin joka vuotaa ja PALJON.. Ei käyny tyhjäkäyntiä kun vajaa 10s niin meinas tulla yli letkusta joka oli vajo kaks metriä pitkä.. Muut neljä oli ok.. En kyllä ihmettele yhtään jos ei paine meinaa pysyä kohillaan.. artzi2, ois pitäny heti uskoo sua niin ois päässy helpommalla.. Jospa se korjautus ehjällä suuttimella, joka on jo matkalla mulle, uuden kiinnikesarjan haen huomenna siniseltä.. :)

hehe joo kokemuksen syvällä rintaäänellä täältä huudellaan.. :D

Kannattaa toisiaan puhdistaa se suuttimen reikä huolellisesti kuten jorma neuvoi...
Volvo V70 D5 -03

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #38 : 02.08.2012, 18:20:51 »
Juu löytyy torxi avaimet, edelliseen s80 tuli vaihdettua myös suuttimen tiivisteet.. ja eihän se monimutkanen homma oo.. Ihmisten tekemiä vehkeitähän nämä on..   ;)
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #39 : 03.08.2012, 19:20:37 »
Nytpä ois rikkinäinen suutin vaihettu ehjään ja voi sitä riemun määrää testilenkillä kun löin lapun lattiaan eikä syttyny yhen yhtä häiriöilmotusta tauluun!! 8) Näki kyllä heti kun nosti sökön suuttimen pois että ei se ihan verski peli ollu.. Käyntiäänikin muuttu nyt kun kaikki suuttimet on ehjiä. Kiitos kaikille neuvoista ja vinkeistä. Tämä foorumi on kyllä säästänyt monet korjaamokäynnit..  :) Remontti makso kaikkinensa n.140€. Ja onhan se ihan eri mukava ajaa semmosella autolla joka pelaa niinku pitää.. ;)
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa Belsebub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Volvo V70 D5 -01
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #40 : 04.08.2012, 16:37:59 »
Hyvä, että vika löytyi!  :)

Oli itellä vähän vastaavanlaista vikaa talvella. Suuttimen vaihto auttoi, mutta ohivuoto oli siinä suuttimessa pienin.

 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=15264.msg292040#msg292040

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #41 : 13.01.2016, 13:27:44 »
Vanha aihe, mutta vastaavanlaista häiriötä kun on niin mitäs tuota uutta avaamaan. V70 D5 -04 herjaa myös alhaisesta polttoaineen paineesta, koodi ECM 2503. Oireet ovat sellaiset että aina kun moottorin kierrokset nousevat yli ~3900 rpm niin kone pätkäisee ja käy muutamia sekunteja rötäämällä, sitten taas normalisoituu. Sikäli erikoinen juttu että pätkiminen ei riipu mitenkään kuormituksesta, vaan se ilmenee aina oli sitten kiihdytys lappu lattiassa, kevyt kiihdytys tai paikallaan kaasuttelu. Tuon 3900 rpm alapuolella voi kiihdytellä ihan miten tahansa ilman oireita. Kerran ajossa tuollaisen pätkäisyn jälkeen kone jäi jonkinlaiseen limp home -tilaan, jolloin käynti oli tasaista mutta tehoa puuttui. Palautui sammutuksen ja starttauksen jälkeen normaaliksi.

-Vaihdettu uusi Volvon pa-suodatin, ei vaikutusta
-railin ylipaineventtiili tarkastettu, ei vuoda
-railin paineanturi kokeiltu vaihtaa toisesta toimivasta autosta, ei vaikutusta
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa jull3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #42 : 06.12.2016, 21:23:55 »
Jatketaan jälleen vanhaa topikkia koska tässä taitaa uusin viesti silti olla liittyen itellekin ilmenneeseen koodiin CEM-2503.

On ollut pidempään työn alla että tutkailisin VIDAlla vähän moottorin signaaleja koska auton tyhjäkäynnissä on ollut hassua "ryntäilyä". Eli tasasin välein hörähtää käyntiääni aina hetkeksi erilaiseksi.

No signaaleja hetken katseltuani totesin että common rail paine, polttoaineen paineregulaattorin virta ja MAF arvot ne oskilloivat samalla syklillä kuin miten moottorista kuulee tuon muutoksen käyntiäänessä.





Oletan että tuo CEM koodi on voinut liittyä tähän, common rail paine (tai ainakin anturin kertoma arvo) vaihtelee melkoisesti välillä 260 000 - 600 000 hPa.

Mikä olisi kokemusperäinen suositus tässä tilanteessa, pitäisikö ensimmäisenä epäillä sitä paineanturia, itse polttoaineen paineregua vai maffia syypääksi ongelmaan? Ohjaako tämä keksintö sen common railin painetta maffi tiedon perusteella vai pitäisikö paineen olla teoriassa suht vakio? Paljonko paine tyypillisesti on?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #43 : 06.12.2016, 21:44:09 »
99,9% varmuudella kp-pumpun persiissä oleva määränsäädin eli paineregulaattori. Arvo on olosuhteista riippuen tyhjäkäynnillä 200-300bar. Heittää arvo saa max +-10%. 600bar kun tyhjäkäynnillä on niin varmasti käkättää moottori.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jull3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #44 : 07.12.2016, 12:35:28 »
Kiitos kommentista. Onko tietoa käyttääkö kaikki D5244T moottorilla varustetut V70 D5 saman mallista KP pumppua ja määränsäädintä? Eli voiko tilata tuon moottorin mallin perusteella osan vai pitääkö katsoa omasta yksilöstä mikä mallinen sielä on asennettuna jos volvo on käyttänyt useampaa eri KP pumpun valmistajaa näissä?

Onko kokemusta että näissä osissa liikkuis bosch väärennöksiä? Hintahaarukka tuntuu ainakin ebayssä olevan aika naurettava n. 150 - 550€

EDIT: entä onko kukaan koettanut puhdistaa kyseistä paineensäädintä esim ultraäänipesurissa?

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2060353.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XVolvo+D5+rail+pressure+regulator.TRS0&_nkw=Volvo+D5+rail+pressure+regulator&_sacat=0

 

Elekma  Autoracing