Samppasport  Futurez

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1070253 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2850 : 21.05.2020, 14:38:03 »
Näissä on paljon vikoja. Jos vähävikasta autoa hait niin väärä ostos. Muuten on oikeen kiva menopeli :P

Itteä ehkä enempi häirittee näiden vikojen hinnat jotka tuntuvat olevan aika korkeita.

Vähäruokainen hyvä auto hyvillä lisävarusteilla oli hakusessa, sellasen sikäli sainkin. Ikävä alku vaan, kun täysin huolletulta ei tälläistä odottaisi.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2851 : 21.05.2020, 14:39:37 »
Ei se huolto kyllä näitä taida pelastaa...  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2852 : 21.05.2020, 15:06:37 »
Vähäruokainen hyvä auto hyvillä lisävarusteilla oli hakusessa, sellasen sikäli sainkin. Ikävä alku vaan, kun täysin huolletulta ei tälläistä odottaisi.

Hyvä voi olla monella tapaa ja monella tapaa tämä auto sitä onkin.

Tuo vähäruokaisuuskin loppuu kyllä samalla kun sähkö akusta :D
V60 D6 -14

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2853 : 22.05.2020, 08:24:33 »
Hyvä voi olla monella tapaa ja monella tapaa tämä auto sitä onkin.

Tuo vähäruokaisuuskin loppuu kyllä samalla kun sähkö akusta :D

No tuossa jo aikaisemmin kommentoin oman ensimmäisen auton kulutusta. Tiesin ostaessani, että jälleenmyyntiarvo ei pysy. Jos 60 k€ maksavan auton saa alle 25 k€ neljän vuoden päästä, niin hinnanpudotus on edelleen huimaa. Polttoaineen kulutus, kun Power asetus ei ole aina päällä, on pientä ja tällä pääsee noin 4,3 l / 100 km kulutukseen melko helposti oikeilla ajotavoilla. Nykyisessä on VOC, joka näyttää ajon aikana ladatun sähkön. Se vaikuttaa paljon ja jarruenergialla lataamista kannattaa käyttää.

Webaston kannattaa ottaa pois käytöstä heti kun oma vilu sen kestää. Ilmastointia ei kannata pitää ajon aikana päällä, jos vaan mahdollista.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2854 : 22.05.2020, 11:48:23 »
Yksi asia mikä vaikuttanu näiden hinnan pudotukseen on varmasti kauhukertomukset noista ilmastoinnin kompuroista ja pelko että milloin Volvo lopettaa niiden maksamisen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2855 : 22.05.2020, 12:47:46 »
No tuossa jo aikaisemmin kommentoin oman ensimmäisen auton kulutusta. Tiesin ostaessani, että jälleenmyyntiarvo ei pysy. Jos 60 k€ maksavan auton saa alle 25 k€ neljän vuoden päästä, niin hinnanpudotus on edelleen huimaa. Polttoaineen kulutus, kun Power asetus ei ole aina päällä, on pientä ja tällä pääsee noin 4,3 l / 100 km kulutukseen melko helposti oikeilla ajotavoilla. Nykyisessä on VOC, joka näyttää ajon aikana ladatun sähkön. Se vaikuttaa paljon ja jarruenergialla lataamista kannattaa käyttää.

Webaston kannattaa ottaa pois käytöstä heti kun oma vilu sen kestää. Ilmastointia ei kannata pitää ajon aikana päällä, jos vaan mahdollista.

Tähän meinasin viitata itsekkin. Ja jokatapauksessa kun tottunut siihen että edellisen auton kulutus oli omilla sen aikaisilla ajotavoilla melkein jatkuvasti 10l/100 niin sen alta mennään joka tapauksessa vaikka ois ilmastointi ja webasto päällä (?)

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2856 : 22.05.2020, 12:52:35 »
Yksi asia mikä vaikuttanu näiden hinnan pudotukseen on varmasti kauhukertomukset noista ilmastoinnin kompuroista ja pelko että milloin Volvo lopettaa niiden maksamisen.

Sillä varmaan saisi eniten jälleenmyyntiarvoa lisää jos autossa olisi "hollannin malliin" uusittu kompura?.. mutta nyt taisi vielä olla vallan epäselvää oliko tällä tavalla huollettuja vielä suomessa yhtikään.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2857 : 22.05.2020, 17:57:49 »
Tähän meinasin viitata itsekkin. Ja jokatapauksessa kun tottunut siihen että edellisen auton kulutus oli omilla sen aikaisilla ajotavoilla melkein jatkuvasti 10l/100 niin sen alta mennään joka tapauksessa vaikka ois ilmastointi ja webasto päällä (?)
Kyllä mennään kirkkaasti jos omat ajot sopii kyseiseen autoon :) Itse pääsen tankillisella kesäsin 2100-2400km(  ilmastointia käytän vaihtelevasti) ja talvisin 1600-1800km( webasto päällä) 8) Vaatii tietenkin laittamaan auton lataukseen aina kun kotipihaan kääntyy ja ajomatkat sopivan lyhyitä.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2020, 18:04:01 kirjoittanut JJT »

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2858 : 23.05.2020, 14:59:39 »
No tuossa jo aikaisemmin kommentoin oman ensimmäisen auton kulutusta. Tiesin ostaessani, että jälleenmyyntiarvo ei pysy. Jos 60 k€ maksavan auton saa alle 25 k€ neljän vuoden päästä, niin hinnanpudotus on edelleen huimaa. Polttoaineen kulutus, kun Power asetus ei ole aina päällä, on pientä ja tällä pääsee noin 4,3 l / 100 km kulutukseen melko helposti oikeilla ajotavoilla. Nykyisessä on VOC, joka näyttää ajon aikana ladatun sähkön. Se vaikuttaa paljon ja jarruenergialla lataamista kannattaa käyttää.

Webaston kannattaa ottaa pois käytöstä heti kun oma vilu sen kestää. Ilmastointia ei kannata pitää ajon aikana päällä, jos vaan mahdollista.

Ööh jos ottaa webaston pois päältä niin auto käynnistää dieselin jos on alle 10 astetta jotta lämmittää akun ja sisätilat.

Mulla oli OBC rikki aikaisemmin eli en pystynyt lataamaan autoa tuossa vähän aikaa sitten. Webastoa käytin normaalisti ja ajoin normaaliin rauhalliseen malliin niin kulutus 11-12 l/100km joten on todella taloudellinen diesel... Mun -99 passatti vei huomattavasti vähemmän ja se söi vielä bensiiniä.

Ei tuo diesel paha ole kulutukseltaan pidemmässä 80-100 km/h ajossa, mutta kaikessa muussa kun siinä se on aika janoinen :P
V60 D6 -14

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2859 : 23.05.2020, 16:51:33 »
Purella ei käynnistä vaikka olisi allekin 10'C ja webasto pois käytöstä. :)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2860 : 23.05.2020, 23:03:20 »
Ööh jos ottaa webaston pois päältä niin auto käynnistää dieselin jos on alle 10 astetta jotta lämmittää akun ja sisätilat.

Mulla oli OBC rikki aikaisemmin eli en pystynyt lataamaan autoa tuossa vähän aikaa sitten. Webastoa käytin normaalisti ja ajoin normaaliin rauhalliseen malliin niin kulutus 11-12 l/100km joten on todella taloudellinen diesel... Mun -99 passatti vei huomattavasti vähemmän ja se söi vielä bensiiniä.

Ei tuo diesel paha ole kulutukseltaan pidemmässä 80-100 km/h ajossa, mutta kaikessa muussa kun siinä se on aika janoinen :P

Totta. Ajamalla pakkasella noin 10 km matkoja, jossa webastolla lämmitetään autoa noin puoli tuntia ja ajetaan weba päällä koko matka. Tällöin kulutus on noin 1 litra kymmenelle kilometrille eli 10 l / 100 km.

Edit: Pure on ainut tapa ajaa taloudellisesti lyhyitä matkoja.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Volvomiäs 90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2861 : 24.05.2020, 09:00:52 »
Noniin, huolettomia kilometrejä ei ehtinyt kertyä edes viittäsataa. Kävin hakemassa lounasta ja pysähdyin liikennevaloihin, valoista lähtiessä kaasua painaessa diesel yritti käyntiin ja mitään ei tapahtunut ja tuli ilmoitus että hybridijärjestelmässä häiriö. Koitin startata vielä uudestaan mutta ei mitään. Sitten vaan työntämällä huoltamon pihaan ja hinuri paikalle. Ja reklamaatiolomake auki liikkeeseen. Jättää kyllä vähän nyt tämä kokemus sen verta sanottamaksi että ei edes vituta, ainakaan vielä.

Update:
Alustava arvio merkkiliiikestä oli että apulaitehihna pursinut poikki. No, tälle minä en ole voinut mitään ja autossa ollut virhe jo kuplimassa myyntihetkellä mutta kyllä tämä säädön määrä nyt taas ylittää itsensä ihan omalle tasolleen.

Onkos tähän tapaukseen ilmennyt mitään uutta? Eihän remminpärseet hajottaneet moottoria? :(

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2862 : 24.05.2020, 19:08:28 »
Onkos tähän tapaukseen ilmennyt mitään uutta? Eihän remminpärseet hajottaneet moottoria? :(

Ei ole - mutta samana päivänä asia oli jo mainittu että apulaitehihnan silppuuntuminen voi aiheuttaa jakohihnan kautta moottorivaurion... mielenkiintoistahan tässä on juurikin se että apulaitehihna on vastikään merkkiliikkeessä vaihdettu.

mutta spekulaatiot lienee turhia ennenkuin ammattilainen ehtii tutkia asiaa.

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2863 : 24.05.2020, 23:25:50 »
Minä kokeilin tuon apulaitehihnan räpsähtämisen vaikeimman kautta.

Autoa on huollettu Kemin Wetterillä:
Reilun 2000e Jakopäähuolto jossa vaihdettiin kaikki+ vaihteisto öljyt yms. 180tkm 24.1.2019

Auto jätti välille n. 204tkm kohdalla 10.11.2019 moniurahihnan katkeamiseen jonka syynä oli hihnankiristimen apurungon pultin katkeamisesta johtunut hihnan virheasento. (Tähän ei kuulemma tarvitse koskea huollossa)

Huollossa vaihdettiin minun piikkiini katkennut apurungon pultti, moniurahihna ja sen kiristin.
Auto saatiin ajoon 3vko kuluttua (huollossa ruuhkaa) 24.11.2019

6.3.2020  Moniurahihna katkesi, meni jakopäähän jonka "jako hyppäsi" (pakokaasut imupuolelle ja ilmastoinnin kautta matkustamoon) mittarilukema 212tkm.

Auto hinattiin Wetterille joka tutki että:
"moniurahihnan katkeamisen syy on "räjähtänyt" moniurahihnan kampiakselin pyörä. (irronnut vulkanoinnista) (vaurioina siis ainakin sylinterikansi, jonka vaihto wetterillä  7000€)

Wetterin mukaan hihnapyörä on kuluva osa jonka vaurioitumiseen heidän toimensa tai tekemättä jättämisensä ei ole voinut vaikuttaa ja se on luonnollisesti tarkistettu ehjäksi aiemman korjauksen yhteydessä.

Autolla oli siis ajettu korjauksen jälkeen 3kk ja 8tkm, siitäkin puolet sähköllä...

Tarinalla sen verran onnellinen loppu että alakerta säilyi ehjänä joten helpolla vaihtotyöllä Ruotsista moottori josta kansi ja muita osia 2000e+Jakopää+työt= auto takasin ajoon alle 3500e.

 Arvata saattaa että minun autoani ei enää Kemissä/koko ketjussa huolleta tai että uutta autoa sieltä ostaisin... Toki on täysin ymmärrettävää että ei se heidän ongelmansa ole se hajonnut värinänvaimennin mutta olisi jonkinlaista vastaantuloa voinut edes harkita kun vauriomekanismiä on mahdotonta selvittää, voihan se olla että katkennut hihna on jumittanut ja repinyt hihnapyörän irti  :idiot2:
xc70 D5AWD -06

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2864 : 25.05.2020, 06:55:30 »
Väittäisin että huoltoliike pesi kohdallasi kätensä kun näki sen mahdolliseksi. Hankala asiakas ei olisi maksanut euroakaan.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron