KL-varaosat  Race.fi

Volvo 240 T6 Driftbil 585hp

  • 109 Vastauksia
  • 55556 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa w1wwe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #60 : 30.01.2020, 11:24:58 »

Täällä seuraillaan mielenkiinnolla omaa projektia silmälläpitäen, lisää vaan postauksia kun homma etenee!  8)

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #61 : 17.02.2020, 13:35:35 »
Oliko kenties viallinen suutin syy kesän käyntihäiriöön

No tätä epäilen yhtenä vaihtoehtona. Toisena sitten taas huonoja tulpanjohtoja/hattuja kun tuon edellisen pakosarjan kanssa sinne ei mikään laatujohto mahtunut, mutta sekin asia on nyt hoidossa ja uudet johdot ovat kunnon tavaraa mallia Accel race wire. Mutta sitten taas jos yksi suutin oli vaan sökö ja 1,2 pytyn pakokanavat olivat puhtaat ja taas 3,4 pytyn aivan nokiset niin tiedä sitten mikä sen aiheutti. :idiot2:



Taas on saatu hommia vähän eteenpäin ja osia haalittua aika kivasti mutta pitkät työjaksot ja sairastelut vähän hidastavat mutta nämä kuuluu elämään :D

Kytkinpaketti tosiaan tuli tasapainotuksesta ja tutulta koneistamolta saatiin takasin imusarja ja kompurakotelo johon hitsattiin 3" ahtoputken pätkä että saadaan v panta kuviot pois sotkemasta öljynpaluulinjan tekoa, Kun tuo ahtoletku lähtee suoraan alas on se panta siinä hieman tiellä sitten. Imusarjaan vaihdettiin samalla uuden kaasuläpän laippa paikalleen.

Uudet ahtoputketkin tuli nyt tehtyä valmiiksi ja maalattua kun sain tuon sarjan takas. Alakerta tuli myös nyt niputettua uudella öljypumpulla ja tiivisteellä tottakai..

Hukkaportin paikka sekä screampipe tuli kans väsättyä ennenkun kone nostettiin koesovituksesta pois.

Seuraavaksi oliskin sitten laatikonöljyvuodon tukkiminen sekä uudet öljyt sisään ja kone paikalleen. Sitten olisikin enään kasausta jäljellä ja vähän erihimmeleiden uudelleen sijoittelua/muuttelua eli aika hyvällä mallilla ollaan.

Moottori tyynyt/tuki vaatis vain vielä hieman suunnittelua ja rakentelua että saisi koneen vatkaamisen kuriin.
Yksi mielessä käynyt visio tyynyjen suhteen on Drifting piireissä tuttu jääkiekko kikka V:> Mutta katsotaan tuleeko käytettyä vai tuleeko jotakin aivan muuta..

Tässäpä tämän hetken tilanne. Hieman tuli sekava postaus joten pahottelut siittä..
Laitetaan muutama kuvakin jakon josta näkee virityksiä ja tuo tulpanjohtojen tilanne kuinka kivasti ne nyt sinne istuvat uuden sarjan kanssa.




  Uusi öljynpaluu
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #62 : 27.02.2020, 18:23:08 »
Heppaa öljypohjaan ja tohon putkeen jic16 nipat ja teetä väliin letku hydrauliikka liikkeessä. Se oli ainut tapa millä oon saanu "pomminvarman" öljynpaluun tehtyä, ja irrotuskin oli helppoo.

Omien kokemuksien perusteella tosta tulpanjohto ongelmasta ei pääse eroon kun 16v kannen asennuksella  ;D Vakio pakosarja on myös kova sana. Mulla meni kärjessä kesässä varmaan 10 sarjaa tulpanjohtoja ennenkun tuli mitta täyteen ja pistin 16v hatun. Aina ne vaan suli, ihan sama mitä Nasan käärylettä pyöritteli joka paikkaan, niin kyllä joka ratapäivillä sai ainakin pari johtoo vaihtaa.

Yhessä roskiksessa mulla on ny ollu kesän ajan hx35 vakio pakosarjassa, enkä nyt ainakaan muista että olis yhtäkään tulpanjohtoa mennyt.
Volvoilusta parantunut

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #63 : 27.02.2020, 18:54:24 »
Mulla on Accel xtreme ceramic 9000 tms tulpanjohdot 8valven kanssa. Näissä siis keraaminen tulpanhattu. Tuon lisäksi ollut lyhyet pätkät goodridgen lämpösukkaa johtojen päällä. Näillä menty nyt 3,5kesää 500-600hp tehoilla eikä yhtään johtoa/hattua ole hajonnut. Sytytys pelaa ku Buick. Rataa ei oo kyllä kierretty, mutta tyyliin +30 lämpötilassa on ajettu vartilla ja kadulla.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa skokk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #64 : 27.02.2020, 22:04:12 »
Komppaan edellisiä, johtoihin tosiaan olis hyvä laittaa sukat vähintään ja pakosarja ja dp kääreen peittoon. Itsellä hyvinkin samantyyppinen pakosarja ja isohko dp ja syksyn ajoissa tulpanjohto ongelmia oli muutamaan otteeseen. Joutaa itsekkin vielä parannella ehkä astetta paremmilla accelin johdoilla ja kunnon lämmöneristyksillä.
Mulla kans ö-paluu silikoniletkuliitoksella, tosin ö-pohjaan mutta toiminut on.

Ja moottorin kumeiks kannattaa ikh:sta tai puuilosta hakee kumit, muutamat prikat väliin niin on sopiva sovitus :)
« Viimeksi muokattu: 27.02.2020, 22:07:48 kirjoittanut skokk »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #65 : 28.02.2020, 08:01:15 »
Näihinhän saa myös valmista sarjana kolmannen moottorituen, joka kiinnitetään mekaanisen bensa pumpun lätkään ja moottoripalkkin pultteihin. Ite tein pakosarjan puolelle ihan vaan koiranluita hyödyntämällä sylinterikannesta lokasuojaan. Eteen-ylös tyyppiset pakosarja-turbo kombot vähän rajoittaa tuota lähestymistapaa :P
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #66 : 05.03.2020, 00:00:17 »
Mikä imusarja sulla tuossa on?

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #67 : 05.03.2020, 13:15:41 »
Mikä imusarja sulla tuossa on?
Omaan silmään näyttää amw:lta (?)
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #68 : 09.03.2020, 13:02:28 »
Termos

Tuohon öljypaluu hommaan on tietenki olemassa milooja eri ratkasua mutta tiettyjen tilojen puutteessa on pakko jotakin vain kokeilla. Luulen että tämä ratkasu tulee toimimaan mikäli vain omat hitsauksen on onnistuneita :D

öljypohjaan en nyt tähän hätään reikää tee kun sekin onjo tuola uudella tiivisteellä paikallaan ja lohkossa on isoa billet putkea johon tuo 90ast silikonipätkä tulee. Viimevuonna ratapäivilläkin pettänyt toinen letku on heivattu ensimmäisten joukossa syvälle roskiin ettei enää samaa vahinkoa pääsis sattuun. Ja mikäli tuon silarin tuolta välistä haluaa pois niin siiten vain hitsaa molempiin putkiin an liittimet ja korvaa sen sillä..


Tulpanjohto ongelmaa vähän epäilen ettei enään ole, sillä entinen pakosarja oli usean sentin lähempänä tulpanjohtoja ja silläkin tuo kokoonpano pelas jotenkuten. Toki sillon oli käytössä motonetin tarvike hatut ja niitäkin paria eri malli ihan yksinkertaisesti vain siitä syystä ettei tilaa 1 pytyssä ollut muille.

Nyt turbo ja Dp tulee oikeeseen asentoon ja kauemmaksi johdoista joten luulen kun johdot ovat huomattavasti paremmat nyt, niin siihen kun heittää päälle vielä jotakin sukkaa ja Dp päälle kunnon kääreet niin aika luottavaisin mielin ollaan liikenteessä...


Tosiaan tässä nyt melkein kuukausi mennyt ettei ole saanut autolle tehtyä oikeen mitään kun aina ollut viikon välein perheestä joku sairaana ja hommat makaa tallissa. Nyt kuitenkin eilen saatiin kone laatikoineen takas keulille ja laatikkoon laitettiin samalla uudet Amsoilit. Kone makaa nyt kuitenkin omilla tyynyillä joten pitää nyt hieman viritellä sinne sitä tukea kun pakosarjan puolella heiluma varaa ei ole kun muutama sentti..

Tästä se taas lähtee kovaa vauhtia kasaamis urakka kun vielä olis jonkin verran kuitenkin muutettavaa ennenkun olis ajovalmis auto tälle kaudelle. Öljyt tuli kanssa tilattua ja merkki vaihtui viimekaudesta Amsoilista Kendalin 5w-30 GT-1 High Performance öljyyn.

Mutta näillä eteenpäin..


Mikä imusarja sulla tuossa on?

Imusarja on Amw palikoista tehty.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo 486hp
« Vastaus #69 : 28.04.2020, 14:42:04 »
Morjesta pyttyy!

Taas on aikaa vierähtänyt ja aikaa saatu kulumaan niin uuden talon, työn kun autonkin kimpussa.

Varmaan edes muista enään kaikkea mitä on autolle tehty sitten viimepäivityksen kun tuo päivitys välikin on melko pitkä, mutta yritetään parasta.

Elikka auto tosiaan saatiin nippuun ja kaikki näytti hyvältä ja toisella avaimen väännöllä sytty tulille taas talven jälkeen.
Minkään laisia käyntiongelmia ei ollut ja ainoa öljyvuotokin on tuo sama mikä oli ongelmassa viimekin vuonna eli öljynsuodattimen jalasta vuotaa todennäköisesti suodattimen välistä. Tuossa paketissa on öljynlämpö ja paine anturit niin lähellä suodattimen tiivistepintaa mikä vaikeuttaa osaltaan vuodon paikantamista vaikka antureiden kierteitä on koitettu hieman tiivistellä. Tuohon pitäisi jostakin löytää hyvä suodatin mutta tahtoo hieman hakusessa olla :idiot2:

No sitten olivatkin ensimmäisen koeajon vuorot mutta kytkinhän ei sitten toiminutkaan. Viimevuodesta mikään muu ei ole muuttunut kytkimen suhteen kun että paketti kävi painotuksessa ja vauhtis sipastiin suoraksi. Niin ja toki levy hieman kulunut.

Ongelma tuossa on nyt se että kytkimen liikerata on liian iso jos polkimessa ei ole minkäänlaista rajoitinta eli käpälä osuu asetelmaan poljinta painaessa. Tuonne vaihdettiin uusi työsylinteri ja yritettiin optimoida tangon pituutta sopivaksi mutta edelleen ongelma on esillä. Polkimeen on tehty rajotin ja kylmänä toimiikin ihan ok mutta hieman kun kytkimelle tulee käyttöä niin taas polkimen alla tuntuu tärinää... Tähän ei aivan selvää vastausta olla saatu miksi näin, Oisko sitten käpälän kiinteälle puolelle pitänyt laittaa jotakin spaceria tai jotain en sitten tiedä...

Kaikki saatiin suht kohdilleen ja penkki aika koittikin eilen 27.4 mutta sitten iski laturi ongelmat. Kaikki toimi normaalisti ensikäynnistyksessa ja kokeiluissa mutta yhtäkkiä katosi laturi vaikka mihinkään ei koskettu ja laturin valo toimii päinvastoin kun pitäisi. Eli palaa kun virta pois ja sammuu kun virrat kääntää päälle. Hommaa pyöritettiin 6 tuntia latureita vaihdellessa mutta ongelmat eivät poistuneet joten tätäkin pitää vielä tutkia ja vaihtaa osia.


Niin ja tosiaan penkissä käytiin taas Kannuksessa Motorsetillä ja sekin homma jäi vähän kesken vielä ja kotiläksyjä saatiin.
Elikkä aluksi akku oli aivan kuollut kun autoa piti ottaa kärryltä alas. Todennäköisesti liittyy jotenkin laturi ongelmaan kun ei aikaisemmin tämmöstä ole tapahtunut.

Autoa kuitenkin saatiin erinäisten säätöjen jälkeen ajettua osakaasut mutta täys kaasuvetoja ei saatu otettua kuin 2kpl.
Jostakin kumman syystä laturi lataa mutta ecu ei saanut kuin vähän yli 12v virtaa ja tästä syystä suuttimet eivät jaksanu antaa tarpeeksi soppaa ja seokset jäi hieman laihalle. No kuitenkin kaikki muuten pelas hyvin ja miellyttävän yllätyksen sain kun vedon jälkeen kone näytti 486hp 510nm 1,8barilla.

Eli jotakin ollaan talven muutoksilla tehty oikein verrattuna viimevuoden 343hp 1bar. Onhan tuossa painetta toki lisää mutta ei viimevuoden setupilla olis saatu tuommosia lukemia vaikka oliskin lykännyt sinne saman määrän ahtoa.
Hukkaportissahan on sama 1bar jousi mikä viimekivuonna mutta pakosarjan ansiosta ei myöskään ahtopaineen vastapaine ohjausta paljon tuossa enää tarvinut murehtia.


Nyt vain tehdään vähän muutoksia lisää ja mennään säätämään homma loppuun niin saa kesän ajokausi alkaa 8)



Laitetaan vielä vertailuna viimevuoden ja tämän vuoden laput

   2019
   2020

« Viimeksi muokattu: 28.04.2020, 14:43:35 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa MrAhtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo 486hp
« Vastaus #70 : 04.06.2020, 18:36:13 »
Morjes,
Entiiä ollaako täällä enää aktiivisia mut vähän kiinnostais toi katsastushomma et miten ihmeessä sait noilla alle 400hp papruilla tän leimaan?
Itelle ilmotti konttori että 20% mallisarjan tehokkaimasta jossa maksimi tehot jää 200hp kieppeille?
Kiitos etukäteen vastauksista!

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 240 8v Turbo 486hp
« Vastaus #71 : 04.06.2020, 20:06:58 »
Morjes,
Entiiä ollaako täällä enää aktiivisia mut vähän kiinnostais toi katsastushomma et miten ihmeessä sait noilla alle 400hp papruilla tän leimaan?
Itelle ilmotti konttori että 20% mallisarjan tehokkaimasta jossa maksimi tehot jää 200hp kieppeille?
Kiitos etukäteen vastauksista!

Eiköhän se leimalappu ole otettu erikseen  ::)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo 486hp
« Vastaus #72 : 06.06.2020, 22:27:35 »
Taisin tämän bongata tänään turku helsinki motarilla, lavetin päällä?

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo 486hp
« Vastaus #73 : 09.06.2020, 08:40:44 »
Morjes,
Entiiä ollaako täällä enää aktiivisia mut vähän kiinnostais toi katsastushomma et miten ihmeessä sait noilla alle 400hp papruilla tän leimaan?
Itelle ilmotti konttori että 20% mallisarjan tehokkaimasta jossa maksimi tehot jää 200hp kieppeille?
Kiitos etukäteen vastauksista!

Kyllä täälä ollaan hyvinkin aktiivisia auton kanssa mutta nämä foorumin kirjotukset tuppaa aina näin kesäaikaan vähän unohtumaan :D

Mutta tosiaan autolle on otettu penkissä kaksi eri lappua leimalappu joka oli muistaakseni 180hp ja sitten tuo ns todellinen lappu 486hp.

Taisin tämän bongata tänään turku helsinki motarilla, lavetin päällä?

On ollut joku muu. Tämä liikkuu Keski-pohjanmaan alueella pääsääntöisesti.


Mutta sitten asiaan.

Edellisen postauksen jälkeen ja siinä mainitut viat saatu korjattua öljynsuodattimen vuotoa lukuun ottamatta, mikä on mysteeri miksi näin. Eri suodattimilla ollaan kokeiltu ja mitään vaikutusta asiaan ei ole ja Tavikemotin kanssa asiasta keskusteltu ja heille tämä on ensimmäinen missä ongelmia ja noita suodattimen siirtosarjoja myyty kuulemma paljon.

Autoon tuli nyt viime penkin jälkeen vaihdettua akku konehuoneesta vänkärin penkin taakse sillä konttin en sitä halunnut. Samalla laitettiin pääkatkasia ja virta kaapelit vaihtuivat 50"neliöisiin". Myös laturi vaihdettiin kunnostettuun 100A malliseen.

Takapään jouset vaihtuivat tynnyri mallisista kynäjousiin ja parisenttiä pitempiin sekä 6kg/mm ---->8kg/mm mallisiin.
Nuo Bc alustan mukana tulleet takajouset meinas olla auttamatta liika lyhyet tälle rengas setupille joten sekin ongelma on nyt korjattu. Nyt vain pitää alustan osalta saada esijännitykset ja iskarin säädöt kohdilleen.

Eilen sitten tuli käytyä penkissä säätämässä tämänkesän säädöt kohdilleen kun viime kerta jäi kesken muutamien ongelmien takia. Hieman tehot tippui viimekerrasta mikä ei ollenkaan haittaa kun pitää kuitenkin muistaa että koneessa pyörii 90 luvun valurauta turbon männät joten jos se hieman kestäisi nyt paremmin tämän kesän.

Lapulle piirtyi 435hp 441nm 1,5bar  kun viimekerralla saatiin tuo 486hp tuolla 1,8bar ahdoilla.

Mutta tosiaan tässä tämän hetkistä tilannetta täältä.

Edit: Näköjään käyttämäni kuvapalvelu on nyt sitten poistanut suurimman osani kuvista täältä :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 09.06.2020, 08:47:37 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
Vs: Volvo 240 8v Turbo 486hp
« Vastaus #74 : 09.06.2020, 10:53:43 »

akku konehuoneesta vänkärin penkin taakse sillä konttin en sitä halunnut.

Onkohan ihan viisas ratkaisu et akku on ohjaamossa kun kaikkihan tietävät akkuhappo ei ole terveellistä nieltynä eikä hengitettynä  :idiot2:
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

 

Samppasport  Futurez