Carcom Oy  Ateho

VRCF:n tietotekniikka-topic

  • 1853 Vastauksia
  • 827412 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaksnelikantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #990 : 23.11.2016, 20:12:20 »
Lataa Nvidian sivuilta uusimmat ajurit etukäteen mutta asentaa ne vasta kun uusi näyttis on kiinni niin ei tarvitse alkaa 640x480 resoilla touhuamaan.

Poissa Jape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #991 : 25.11.2016, 17:35:03 »
Ei siellä mitään viidettä olekaan(!). Katoin väärin, sori.  Siinä bluetooth&wlan moduulin vieressä on yksi jumper ja yhdessä nettiblogin kuvassa on sellainen kuvakulma että näyttäisi että siinä on kaks rinnakkain.

Jos HP sanoo et käytä konetta normaalisti niin so not. Äkkiäkös sen jumpperin sinne tökkää paikoilleen jos niin lopulta neuvovat. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin se jumper on siellä "jemmassa" eli jos sun pitää resetoida vaikkapa BIOS salasana niin silloin -ja vain silloin- sillä kytketään tietyt pinnit vaihtamalla sen jumpperin paikkaa. Voisin kaiketi itsekin vetäistä sen irti huoletta. Noh.. en ole asiantuntija mutta tällainen käsitys syntyi pikaisella googlettelulla.

http://www.computerhope.com/issues/ch000235.htm

Edit: Oliko muuten pakkauksen sinetit ehjät kun koneen sait? Siis ne teipit joissa oli jotain hp hp hp tekstiä?

Nyt on saatu taas yhteys HP tukeen ja pyysivät lähettämään valokuvan emolevyn siitä kohdasta mistä oletettavasti puuttuu jumpperi ja maanantaina palaavat sitten asiaan. Kuulemma luultavasti joutuisi lähettämään keskusyksikön hplle tarkistettavaksi mutta itse en kyllä olisi oikein halukas tuohon koska kuitenkin takaisin saaminen kestää todennäköisesti kauan ja kun kone kerta on toiminut normaalisti, pelit pyörii yms. Mites foorumilaiset, lähettäisittekö itse koneen huoltoon tässä tapauksessa jos niin kehoittavat?

Paketissa oli koskemattoman näköiset teipit paikoillaan mutta ei kylläkään hp logoilla varustetut vaan jollain muulla kuvioinnilla. Pahvilaatikon kyljet oli rikki molemmin puolin, toinen enemmän ja toinen vähemmän, posti murjonut laatikkoa tai kasannut muita paketteja päälle jotka painaneet pahvin rikki. Itse keskusyksikössä ei ollut mitään jälkiä.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13471
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #992 : 29.11.2016, 15:18:53 »
Kuinkapas onnistuu streemaamimen sisäverkkoon? olen vlc:llä koettanut saada web kameran kuvaa streemattua verkon yli mutta ei se vaan tunnu ottaa onnistuakseen. olisko ideoita. valvontakameraksi koetan saada web kameran...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Jape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #993 : 29.11.2016, 21:04:27 »
Nyt on saatu taas yhteys HP tukeen ja pyysivät lähettämään valokuvan emolevyn siitä kohdasta mistä oletettavasti puuttuu jumpperi ja maanantaina palaavat sitten asiaan. Kuulemma luultavasti joutuisi lähettämään keskusyksikön hplle tarkistettavaksi mutta itse en kyllä olisi oikein halukas tuohon koska kuitenkin takaisin saaminen kestää todennäköisesti kauan ja kun kone kerta on toiminut normaalisti, pelit pyörii yms. Mites foorumilaiset, lähettäisittekö itse koneen huoltoon tässä tapauksessa jos niin kehoittavat?

Paketissa oli koskemattoman näköiset teipit paikoillaan mutta ei kylläkään hp logoilla varustetut vaan jollain muulla kuvioinnilla. Pahvilaatikon kyljet oli rikki molemmin puolin, toinen enemmän ja toinen vähemmän, posti murjonut laatikkoa tai kasannut muita paketteja päälle jotka painaneet pahvin rikki. Itse keskusyksikössä ei ollut mitään jälkiä.

Asia selvisi. HP:n mukaan jumpperin voi koittaa laittaa paikoilleen ja ei pitäisi tulla mitään ongelmia joskaan ei kuitenkaan mitään varsinaista hyötyäkään joten saa olla minun puolestani irrallaan kunhan pysyy tallessa jos joskus vaikka tarvis.

Vastaajille iso kiitos avusta ja mulugrenille erityisesti kuvasta ja linkeistä!!

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2861
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #994 : 30.11.2016, 01:04:55 »
Kuinkapas onnistuu streemaamimen sisäverkkoon? olen vlc:llä koettanut saada web kameran kuvaa streemattua verkon yli mutta ei se vaan tunnu ottaa onnistuakseen. olisko ideoita. valvontakameraksi koetan saada web kameran...
Jos valvontakameraprojektia virittelet, niin suosittelen lämpimästi tutustumaan ohjelmaan nimeltä ZoneMinder. Tosiaan vaatii, että Linux pysyy hyppysissä jonkin verran. :) Tuo on minulla pyörinyt Linux-palvelimellani kohta vuoden verran ja on hoitanut tehtävänsä erinomaisesti. 8)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13471
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #995 : 30.11.2016, 11:05:17 »
Jos valvontakameraprojektia virittelet, niin suosittelen lämpimästi tutustumaan ohjelmaan nimeltä ZoneMinder. Tosiaan vaatii, että Linux pysyy hyppysissä jonkin verran. :) Tuo on minulla pyörinyt Linux-palvelimellani kohta vuoden verran ja on hoitanut tehtävänsä erinomaisesti. 8)
kiitti.. löysin tuommosen kuin webcamxp:n jolla sain haluamani toteutettua...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #996 : 30.11.2016, 15:19:04 »
Asia selvisi. HP:n mukaan jumpperin voi koittaa laittaa paikoilleen ja ei pitäisi tulla mitään ongelmia joskaan ei kuitenkaan mitään varsinaista hyötyäkään joten saa olla minun puolestani irrallaan kunhan pysyy tallessa jos joskus vaikka tarvis.

Vastaajille iso kiitos avusta ja mulugrenille erityisesti kuvasta ja linkeistä!!

Ollos hyvä. Huomasithan että tästä ketjusta löytyy asiaa myös ao. tietsikan lämmöistä. Meillä kone alkoi kovassa kuormituksessa ulvottamaan tuulettimia ja syyksi lopulta paljastui huonosti asennettu CPU cooleri. Toivotaan että sulla ei moista mokaa koneessa ole. Coolerin uudelleen asennus ei ole kyllä paha rasti enkä jaksanut sen takia lähetellä konetta mihkään vaan tein sen itse.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #997 : 03.12.2016, 11:33:54 »
Iloinen yllätys.
CCleaner osaa poistaa Win10 sitkeimmätkin sovellukset, esim Xbox kökkäreen.

Paljon helpompaa ja hauskempaa kuin powershellillä mänttääminen  :)

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #998 : 04.12.2016, 12:41:23 »
Onko tuo windows ehdoton vaatimus? Jos ei, niin mä rakentaisin jotain Vadelmasta: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/26573/gsgrv/Raspberry-Pi-3-model-B-yhden-piirilevyn-tietokone

Luovuin siitä windows-vaatimuksesta tutkiskeltuani tuon Raspberryn/Raspbianin mahdollisuuksia, ja tilasin sitten tuon 3 model B:n. Käyttöönotossa oli omat haasteensa, Raspbianin asennus meni läpi vasta neljännellä yrityksellä ja Thunderbirdin (joka muuten RPille on nimellä Icedove) asennus opettelutti kolmen tunnin verran. Mutta nyt se on viitisen päivää pyörinyt tuolla askarteluhuoneen pöydällä Nokialaisen virtalähteen perässä, ja läpi on tullut vain neljä roskapostia yli kahden sadan seasta :) Ja toisin päin, roskapostiin eksyi mm. Nettiautosta tullut autoliikkeen vastaus joka oli kirjoitettu niin surkealla suomen kielellä että algoritmi poimi sen roskapostiksi :2funny:

Mutta tämä ongelma näyttäisi ratkenneen toistaiseksi, nyt tekisi mieli ruveta tilailemaan relekortteja sun muita tuon RPi:n kaveriksi, että saisi tehtyä vähän kiinteistöautomaatiota ja -valvontaa kännykällä ohjattavaksi.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13471
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #999 : 04.12.2016, 13:35:54 »
Iloinen yllätys.
CCleaner osaa poistaa Win10 sitkeimmätkin sovellukset, esim Xbox kökkäreen.

Paljon helpompaa ja hauskempaa kuin powershellillä mänttääminen  :)
Kyllä, tuo ominaisuus on ollut ccleanerissa jo tovin. Tietenkin edelleenkin mikrosoftin iso päivitys tuo ne takaisin, mutta ccleanerilla ne sit lähtee uudestaan.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Jape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #1000 : 04.12.2016, 20:41:01 »
Ollos hyvä. Huomasithan että tästä ketjusta löytyy asiaa myös ao. tietsikan lämmöistä. Meillä kone alkoi kovassa kuormituksessa ulvottamaan tuulettimia ja syyksi lopulta paljastui huonosti asennettu CPU cooleri. Toivotaan että sulla ei moista mokaa koneessa ole. Coolerin uudelleen asennus ei ole kyllä paha rasti enkä jaksanut sen takia lähetellä konetta mihkään vaan tein sen itse.

Huomasin että oli jotain juttua mutta en kiinnittänyt niin huomiota mutta nyt kun pari päivää seurannut prosessorin lämpöjä niin näyttää pysyvän siinä 30 asteen tietämillä. Laitoin sen Ritari ässä valon informoimaan lämmöistä. Toivottavasti ei olisi enää mitään asiaan kuulumatonta, pitää kuitenkin seurata asiaa, hyvä vinkki!

Onko siinä muuten joku vesioptio sille coolerille?
« Viimeksi muokattu: 04.12.2016, 20:42:48 kirjoittanut Jape »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #1001 : 04.12.2016, 21:48:50 »
Onko siinä muuten joku vesioptio sille coolerille?

Tätä konetta myyty myös vesijäähdytyksellä. Mutta sellaisen kai voi laittaa mihkä vaan normi pc:hen. Valmistajia piisaa ja kai tuohon mahtuis joku muukin kuin HP oma joka muistini mukaan oli (yllätys yllätys) kallis. Muistelen lisäksi lukeneeni että vähän niin ja näin se HP oma lutkuttaja. Vissiin tympeä ääni. Muutenkin olen sitä mieltä että tarpeeksi tehokas perinteinen (suljetun nestekierron) jäähy on parempi ja huolettomampi. Laittaa tarpeeksi ison niin varmasti jäähtyy. Se alkuperäinen suljetun kierron jäähykin kaiketi riittää jos on kunnolla laitettu paikoilleen. Pojan kone ostettiin vuosi sitten niin eiköhän nuo oo jo oppineet ruuvit kiristämään ja sun kone on bueno ;)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #1002 : 05.12.2016, 21:02:26 »
Mikähän olisi hyvä "perustason" videoiden editointi-ohjelma koneelle?

Pääasiallisena amatööritason peruskäyttö. Eli vaikkapa video X ja video Y pitäisi saada "muokattua yhteen" niin, että X:n häipyessä tulee väliteksti vaikka mustaa ruutua vasten, jonka jälkeen video Y tulee ikäänkuin "saapuvasti" ruutuun (musiikkimaailmassa puhuttaisi termeistä "fade out/fade in", mutten tiedä oikeaa termiä tähän hätään).

Mahdollisimman helppo käyttää. Olen amatööri enkä ole tekemässä mitään ihmeellisyyksiä. Ja tietenkin ilmainen :D

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #1003 : 06.12.2016, 14:10:09 »
Mikähän olisi hyvä "perustason" videoiden editointi-ohjelma koneelle?

Pääasiallisena amatööritason peruskäyttö. Eli vaikkapa video X ja video Y pitäisi saada "muokattua yhteen" niin, että X:n häipyessä tulee väliteksti vaikka mustaa ruutua vasten, jonka jälkeen video Y tulee ikäänkuin "saapuvasti" ruutuun (musiikkimaailmassa puhuttaisi termeistä "fade out/fade in", mutten tiedä oikeaa termiä tähän hätään).

Mahdollisimman helppo käyttää. Olen amatööri enkä ole tekemässä mitään ihmeellisyyksiä. Ja tietenkin ilmainen :D



Käykö ilmainen Winkkarin oma  (ja ilmainen) Moviemaker

https://support.microsoft.com/fi-fi/help/14220/windows-movie-maker-download
« Viimeksi muokattu: 06.12.2016, 14:14:04 kirjoittanut v6omega »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Vastaus #1004 : 10.12.2016, 01:03:03 »


Käykö ilmainen Winkkarin oma  (ja ilmainen) Moviemaker

https://support.microsoft.com/fi-fi/help/14220/windows-movie-maker-download

Tätä voin kyllä lämpimästi suositella silloin kun kriteereinä on helppokäyttöisyys ja ilmaisuus. Loppuuhan siitä ominaisuudet pian, mutta perusjutut hoitaa helposti ja näppärästi.

Lightworks on sitten kova sana, mutta varaudu ensin kuukausi opiskelemaan sen käyttöä, sitten vasta pääset itse asiaan...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Futurez  Kulkukoira