Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"

  • 62 Vastauksia
  • 24667 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #60 : 13.11.2021, 18:14:53 »
OK kiitti, niin omastakin mielestä on, alkoi vaan epäilemään jo itseääkin tässä  :-[

Voimme siis vain todeta ettei tuohon autoon saa tuon parempia pitkiävaloja pelkillä polttimoilla, eikä noihin Led-polttimoihin kannata todellakaan sijoittaa :-\

Ehkäpä sijoitan vielä Philipsin tai Osramin +200% polttimoihin ja alan sovittelemaan NBB:ta keulille talveksi, mutta 2 vai 3 kpl ?  ::)

Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa h4nkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Dieselisti
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #61 : 15.11.2021, 09:11:25 »

Ehkäpä sijoitan vielä Philipsin tai Osramin +200% polttimoihin ja alan sovittelemaan NBB:ta keulille talveksi, mutta 2 vai 3 kpl ?  ::)


Noin jos mietit niin tietenkin kolme.. ;)
Takavetoisia menneitä:142 Deluxe 1971-> 144 GL 1972-> 340 GL 1987-> 245 SE 1993
Etuvetoisia menneitä: V70 Tdi 1998->440Tbo 1990-> 460 1,8i 1994-> V40 D2 2014-> V50 D5 2008->V70 D3 2013->S60 D3 2011

Nyt käytössä:  XC60 2014 ja volkkari

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #62 : 28.12.2022, 16:28:16 »
Tänään tuli asenneltua T6:n Polarheater akunlämmitin. Malli on tuo kiinteästi asennettava Calix-yhteensopiva. Termostaatti ohjattu, teho 57W, pitää akun +20*C kun ulkolämpötila on alle +10*C ja lohkolämppäri on kytkettynä.

https://www.polarheater.fi/product/179/polar-akkulammitin-calix-yhteensopiva-57-wattia


Kuva lainattu PolarHeaterin sivulta

Tarkoitus oli aluksi laittaa lämmitin elementti akun alle ja foamit akun ympärille, mutta eihän se sopinut Volvon telineeseen. Akun kiinnitys ei olisi enää toiminut koska 3mm foami + lämmitin nosti akkua ylös päin. Päädyin toiseksi parhaaseen vaihtoehtoon eli lämmitin akun kylkeen mukana tulleilla remmeillä ja 10mm foamia lämmittimen sekä akkukotelon väliin. Nyt lämmittimen pitäisi lämmittää akkua ja foami estää lämmön karkaamisen. Tungin foamia myös akun etupäätyyn, joten nyt kaksi sivua on lämpöeristetty. Akkutelinen on muovia joten foami akun alla ei välttämätön, lämpöhän pyrkii muutenkin ylös päin.
Virtakaapelin kytkin letkulämppärin kiertovesipumpun muuntajan vapaaseen lähtöön, joka on tarkoitettu varsinaisesti sisälämppärin lähdöksi. Sisälämppärin haaroitusta en ole koskaan viitsinyt laittaa, koska en koe sille minkään moista tarvetta. Samalla tuli laitettua lukot kaikkiin Calix lämmitysjärjestelmän liitoksiin, kun ne aikanaan jäi uupumaan. Kiristelin ohessa myös tihkuvan kiertovesipumpun klemmarin.

Duunikaverihan tuota akunlämmitintä on hehkuttanut jo pari talvea että paras keksintö sitten akun ja sähkön keksimisen jälkeen. Lämmin akku latautuu nopeasti ja antaa enempi käynnistysvirtaa, siihenhän tuo perustuu  ;)
Voi olla että Artic Heater olisi ollut parempi, se lämmittää akkua myös ajossa ja aina kun auto on ylläpitolatauksessa.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo