RallyBaron  Samppasport

744Gle turbotus. "CCCP kätyri"

  • 67 Vastauksia
  • 27694 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #45 : 13.02.2011, 11:21:15 »
Tuo sana holkki oli ehkä väärä, tarkoitin sillä ulkomitaltaan lohkon reikään tarkaksi sovitettua 21mm sorvaamalla tehtyä putkenpätkää n. 10cm pitkää johon saa hyvin liitettyä silikoni- tai kumiletkulla öljynpaluun.
Alkuperäinen putkiliitos silikonitiivisterenkaalla olisi hyvä mutta sitä ei vissiin tuohon paikkaan saa laitettua?
Holset siellä lukee..

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #46 : 13.02.2011, 13:38:09 »
onhan se juu isompi alkuperäisenä,mutta veikkaan että siinäkin on pelivaraa. mutta kyllä tuon pitäisi riittää,toivotaan niin  ::)


Se riippuu ahtimestakin. Mulla oli vakiogarretin kans joku kohtuupieni...olisko ollu sisämitta joku 12mm. Se toimi vallan hyvin, muttakun vaihto holsettiin niin rupes puskeen öljyä kompurapuolelle.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #47 : 14.02.2011, 15:46:51 »
Tuo sana holkki oli ehkä väärä, tarkoitin sillä ulkomitaltaan lohkon reikään tarkaksi sovitettua 21mm sorvaamalla tehtyä putkenpätkää n. 10cm pitkää johon saa hyvin liitettyä silikoni- tai kumiletkulla öljynpaluun.
Alkuperäinen putkiliitos silikonitiivisterenkaalla olisi hyvä mutta sitä ei vissiin tuohon paikkaan saa laitettua?
olisihan tohon pystyny sellasen alkuperästä vastaavan liitoksen,mutta oon kattellu ni lähes jokaisessa tehdas turbossa se kusee siitä välistä, tietysti tiiviste ollu kaikissa varmaan alk.per  ::) luulen että toi riittää ainakin tällä hetkellä, toi 13.5mm. mutta toi sun ideas oli kyllä ihan toteuttamiskelponen, poraa esi  just ton 21mm reiän lohkoon ja siitä sitte naputtelee 21mm putken pätkän mistä lähtee sitten isompaa letkua turbolle päin  :) tässä paluu puolen paineettomuudessa voi hyvin verrata sillain että mietis jos päästät esim 1" puutarhaletkusta 4bar paineella vettä 2" letkuun niin ei siinä painetta synny missään vaiheessa eikä mitenkään, vastaavasti 6.5mm-->13.5mm  :juhau:
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #48 : 14.02.2011, 16:25:44 »
täytyis keksiä jotain tekemistä tähänkin rojektiin,kone on koottu niin pitkälle kuin ilman kantta voi ja viellä ei oo rahaa ruveta rakentamaan ruiskua  :( täytyy varmaan vaan ryypätä kaiket illat  :D
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #49 : 14.02.2011, 18:55:07 »
kiljua tehny vai :buck2:
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #50 : 14.02.2011, 21:11:18 »
Viidakon vanha sanonta kertoo, että "muuten ehjä ja toimiva öljynpaluu, mutta vuotaa vain litran tuhannella kilometrillä".

Eikö se paluu vielä kannattaisi suurentaa, kun konekaan ei ole paikoillaan edes.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #51 : 15.02.2011, 15:39:17 »
Viidakon vanha sanonta kertoo, että "muuten ehjä ja toimiva öljynpaluu, mutta vuotaa vain litran tuhannella kilometrillä".

Eikö se paluu vielä kannattaisi suurentaa, kun konekaan ei ole paikoillaan edes.
se on mietintälistalla,saattaa olla että suureneekin..
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #52 : 15.02.2011, 17:01:27 »
Onko kellään sattumoisin kuvaa, miten orggis turbolohkoon öljynpaluu kiinnittyy, meikällä kanssa edessä tuo homma, kun en tajunnut tehdä kierteitä kun kone oli levällään. Eli tuo putkitus ja holkitus kiinnostaa...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #53 : 15.02.2011, 19:14:35 »
Onko kellään sattumoisin kuvaa, miten orggis turbolohkoon öljynpaluu kiinnittyy,

Siellä se on "pännissä". Lohkossa on paikka putkelle ja putkessa on kaulus, jota ennen on sormuksen oloinen tiiviste. Putkea painetaan "pännillä" koloon ja se tiivistää liitoksen.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #54 : 17.02.2011, 17:07:41 »
Siellä se on "pännissä". Lohkossa on paikka putkelle ja putkessa on kaulus, jota ennen on sormuksen oloinen tiiviste. Putkea painetaan "pännillä" koloon ja se tiivistää liitoksen.
juurikin niin.

mitäs moottorin ohjausta herrat ja rouvat suosittelee? megasquirt ois edullinen,ja ihan toimiva. toisaalta yksi paikallinen viritysguru suositteli tatech:ia ja lupas tehdä sen säädön niin on kerralla hyvä ettei tarvi pelata, kun itsellä ei niin kauheaa taitoa ole moisten perussäätöön, jonkin verran tiedän perusasioista mitä autoalan koulutus on opettanut,mutta nuo järjestelmät ja kartat itsessään on hieman hukassa  :)
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #55 : 22.03.2011, 16:47:21 »
Rupesin miettimään tässä että mites turbomoottorissa kannattaa tuo huohotus järjestää? kun vaparissa imusarjan alipaine kiskoo kaasut kampikammiosta. eihän se ihan täysin "ekoteko" juttu ole tuo kaasujen imusarjaan vieminen, vaan vähentää huomattavasti kampikammion painetta. Mutta turbo vekkaleessa noinhan ei voi tehdä koska imusarjassa on ylipaine niin se vaan lykkäisi käryt takaisin kampikammioon ja nostaisi painetta entisestään. Ennen turboa saattaa olla pieni alipaine jos on huono ilmansuodatin mutta se taas tahrii kaikkipaikat jos ne käryt kulkee koko imupuolen kautta. täytykö vaan pistää huohotuksen säiliön kautta ulkoilmaan? tyhmiä kysymyksiä ei ole, ainoastaan tyhmiä vastauksia  ;D ;D
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #56 : 22.03.2011, 20:19:51 »
Meneehän se alunperinkin turbomallissa turbon imupuolelle huohotus.
Mitä sillä on väliä jos paikat vähän rasvaantuu ?
Kunnossa oleva kone ei kyllä edes kauhean paljon sotke.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #57 : 22.03.2011, 20:29:38 »
Ja voihan siihen matkalle laittaa jonkin suodattimen (kuten vakionakin)  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #58 : 22.03.2011, 21:47:46 »
kaipa se niin pitää tehdä. käytännössä turbon imupuolella ei pitäisi olla alipainetta jos on hyvä suodatin,mutta kaipa se ohivirtaava ilma tekee sinne sen pienen imun,eihän se isoa tarvitsekkaan. kyllä monesti silti näkee että huohotukset keretään vaan säiliöön jonka kyljessä on pieni filtteri, niin itsellänikin on tällä hetkellä.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #59 : 22.03.2011, 22:24:13 »
No kummassako on enempi alipainetta, turbon imuputkessa vai ulkoilmaan johtavan suodattimen putkessa?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

RallyBaron  Samppasport