Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Ilmastoinnin kompuran limunpoisto (välyksen säätö / säätölevyn poisto)

  • 201 Vastauksia
  • 138227 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
S40 T5 mk2, mitä kautta helpoiten käsiksi magneettikytkimeen?

Apukuskin etupyörä irti, sisälokari irti ja magneettikytkin on helposti työstettävissä. :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Oli tänään auto huollossa , kuivain vuoti monesta paikasta. Silti saivat euromasterilla viime vuonna vielä täytettyä. Heput meinasivat, että magneettikytkimen välys on suuri. Olisivat sen säätäneet 240€:llä, kun pitää kompura irroittaa. Onko tosiaan Mk1 -00 V70 :ssä vähemmän tila kuin -94 850:ssä ? Siihen tein sen limunpoiston pihassa.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Oli tänään auto huollossa , kuivain vuoti monesta paikasta. Silti saivat euromasterilla viime vuonna vielä täytettyä. Heput meinasivat, että magneettikytkimen välys on suuri. Olisivat sen säätäneet 240€:llä, kun pitää kompura irroittaa. Onko tosiaan Mk1 -00 V70 :ssä vähemmän tila kuin -94 850:ssä ? Siihen tein sen limunpoiston pihassa.

Ainakin '00 mk1 v70 tdissä mahtui pihassa tekemään ilman kompuran irroitusta.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa tuliste

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
S 80 tehty rikan poisto ja kylmää tulee jälleen, mukava ajella ilman soijjaa. Hyvät on ohjeet. :) :) :)
V70 2.5T AWD-06, exät S80 2,5T -01, V70 T5 -01, 850-93, V50-05, V70-98, S40-98 ja 850-96.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vaihdoin eilen laturin remmin, ja kiristimen. totesin samalla,että kompuran laakeri pitääkovaa ääntä kun käsin pyöritti. Oli vakko laittaa volvo ajoon, mutta laakeri kyllä vaihdettava, onneksi laakeri löytyy. Kylmenis ilmat, että vois toimia tallissa. Kyllä sen äänen nyt huomaa käydessäkin, kun tietää mitä kuuntelee. :'( laturin remmillä ajettu n.144tkm, toinen laakeri(poland)oli väljä, toinen(germany)uuden veroinen.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
S 80 tehty rikan poisto ja kylmää tulee jälleen, mukava ajella ilman soijjaa. Hyvät on ohjeet. :) :) :)

Meneekö homma yleensä shimmin poistolla vai pitääkö olla sopivan paksuisia shimmejä käsillä säätöä varten?

Mistä shimmejä saa?
Audi Q4 40

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Meneekö homma yleensä shimmin poistolla vai pitääkö olla sopivan paksuisia shimmejä käsillä säätöä varten?

Mistä shimmejä saa?
Siellä on kolme eripaksuista prikkaa, yhden pois ottamalla saa yleenssä välyksen sopivaksi
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Siellä on kolme eripaksuista prikkaa, yhden pois ottamalla saa yleenssä välyksen sopivaksi

Voi olla myös vaan 2 tai 1. Jos vaan yksi, niin sitten on varmasti jo käyty siellä kerran... Mutta 2-3 on ollut yleensä mulla.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
2 olen avannut ja molemmissa oli vain 2 prikkaa.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vaihdoin eilen laturin remmin, ja kiristimen. totesin samalla,että kompuran laakeri pitääkovaa ääntä kun käsin pyöritti. Oli vakko laittaa volvo ajoon, mutta laakeri kyllä vaihdettava, onneksi laakeri löytyy. Kylmenis ilmat, että vois toimia tallissa. Kyllä sen äänen nyt huomaa käydessäkin, kun tietää mitä kuuntelee. :'( laturin remmillä ajettu n.144tkm, toinen laakeri(poland)oli väljä, toinen(germany)uuden veroinen.
Noniin, nyt vahdoin kompuran laakerin, ohjaitehostin, laturi ja kompura irti. Oli mukavampi purkaa. Nyt ei kuuli ylimääräisiä ääniä. Välys tuli tai oli jo 0.4mm
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Noniin, nyt vahdoin kompuran laakerin, ohjaitehostin, laturi ja kompura irti. Oli mukavampi purkaa. Nyt ei kuuli ylimääräisiä ääniä. Välys tuli tai oli jo 0.4mm
Onko tuo laakeri paha vaihtaa?

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Onko tuo laakeri paha vaihtaa?
Ei se mahdoton ole, mutta(vanhus)on siinä ruuvaamista. Onneksi oli esm. ulosvetäjä, millä hihnapyörän sai irti helposti. Meni siinä muutama tunti, kun otti rauhallisesti, onneksi onnistui hyvin.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Ei se mahdoton ole, mutta(vanhus)on siinä ruuvaamista. Onneksi oli esm. ulosvetäjä, millä hihnapyörän sai irti helposti. Meni siinä muutama tunti, kun otti rauhallisesti, onneksi onnistui hyvin.
Niin tuota itse laakerin ulosvetämistä mietin, kun lienee jossain syvennyksessä, että miten se sieltä lähtee ilman koko kompuran purkamista. Hitsasitko kooliin jonkun tartunnan?

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Hihnapyörän toiselle puolen tein putkesta lyhkäsen pätkän, johonka laakeri mahtui menemään, toisesta puolen sopivalla hylsyllä, joka just mahtui reikään painamaan laakeria, sitten vain viilapenkkiin. Hyvin lähti pois.Suoraan hihnapyörään vasten en uskaltanu puristaa/hakata, tuskin olis kestäny.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Hihnapyörän toiselle puolen tein putkesta lyhkäsen pätkän, johonka laakeri mahtui menemään, toisesta puolen sopivalla hylsyllä, joka just mahtui reikään painamaan laakeria, sitten vain viilapenkkiin. Hyvin lähti pois.Suoraan hihnapyörään vasten en uskaltanu puristaa/hakata, tuskin olis kestäny.
Ok. Kiitos tiedosta. Hyvä tietää kun varmaan vielä tuokin homma tulee eteen.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron