Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => TDI => Aiheen aloitti: vpernu - 11.05.2013, 21:42:24
-
Mihkähän tää mahtaa vaikuttaa ku ei mistään mitään tietoo meinaa löytyy? Tollain tilanne ku tdi koneesee rakensin mekaanisen pumpun eikä kakkua tuu lähellekkää samal taval ku sähköohjattuun ja jää jälkikäynnille aina ku virrat kääntää pois..eli kauhee rynkytys eikä sammu muutaku vaihteel.Ite epäilen että toi k-mitta on liian iso,mut oisko kellään mitää muita ideoita?
-
otithan huomioon että suoraruiskudieselin pumpussa on paljon kovempi kammio paine kuin esikammiodieselin pumpussa. sen takia se ei sammu koska solenoidi ei jaksa painaa kiinni polttoaine kanavaa kohonneen kammiopaineen takia.
minunkin pumppuun piti rakentaa ulkoinen sammutin tuon takia.
(http://i79.photobucket.com/albums/j139/Volvomies89/Volvo%20740/DSCN2076_zps106bcaaa.jpg) (http://s79.photobucket.com/user/Volvomies89/media/Volvo%20740/DSCN2076_zps106bcaaa.jpg.html)
-
Sama sammutinhan tossa mun pumpussa on ku tdi:ssä,joten en usko että se vika siinä on.
-
Kyllä se siinä on vika usko pois.
Sähkö-ohjatussa pumpussa vaan menee syöttö minimiin virrat pois asennossa ja tuo solenoidi hoitaa sitten lopun.
-
Okei.Toi kuulosti ihan loogiselle.Mut entäs sitte se että sitä kakkua ei irtoo?Syöttöruuvin ku kääntää tappii ni ihan normaalisti rupee kone huutamaa ja vähän takasi päin ni kierrokset laskee hitaasti.Eli ruuvi toimii niinku pitää mut se että mustaa ei saa putkesta tulee yhtää?Ahdot pyörii siin pikkusen päältä kilon paikkeil..
-
Ootkos kokeillu kaasu-akselia hyppyttää eri asentoon, silläkin saadaan syöttöä lisää mutta joutuu sitten kikkailemaan muuteen tyhjäkäynnin sopivaksi.
-
otithan huomioon että suoraruiskudieselin pumpussa on paljon kovempi kammio paine kuin esikammiodieselin pumpussa. sen takia se ei sammu koska solenoidi ei jaksa painaa kiinni polttoaine kanavaa kohonneen kammiopaineen takia.
minunkin pumppuun piti rakentaa ulkoinen sammutin tuon takia.
(http://i79.photobucket.com/albums/j139/Volvomies89/Volvo%20740/DSCN2076_zps106bcaaa.jpg) (http://s79.photobucket.com/user/Volvomies89/media/Volvo%20740/DSCN2076_zps106bcaaa.jpg.html)
Tulipa tässä vasta nyt mieleen että eihän se kammiopaine voi olla yhtään sen kovempi ku pumppu on rakennettu d24 pumpun runkoo ja sama siirtopumppu sielä on.
-
Tulipa tässä vasta nyt mieleen että eihän se kammiopaine voi olla yhtään sen kovempi ku pumppu on rakennettu d24 pumpun runkoo ja sama siirtopumppu sielä on.
Siinähän ratkasu ongelmaas, jos kammiopaine matalampi niin ei riitä soppa enää kun painetta tarvitaan :hello:
-
Tuota kammiopainetta ymmärtääkseni säädetään polttoaineen paluuletkun banjopultissa olevan reiän kokoa muuttamalla.
-
Joo mutta jos kone ei sammu normaalisti kovemman kammiopaineen takia joka tdi:n pumpussa muka on ja mun kone ei sammu vaan jää rytkyttää jälkikäyntiä ku virrat kääntää pois ni onko se ero sillon kammiopaineessa vai jossain muualla ?
-
Niin ja kakun puutteena oli sellanen että pumpun sisäsissä vivustoissa ei liikerata riittäny kun toi tdi:n nokkalevy on isommalla nostolla,joten niitä vivuston osia joutu muokkaamaa.En vaan oo aikasempaa muistanu mainita että siihen löyty ratkasu :)