Mitäköhän tarkoitetaan Japanilaisilla laatikoilla? Esim. Suprissa on Getrag jos muistan oikein 520 tai 480 tai jotain.
Ja jostain kumman syystä Supriin laitetaan ZF BMW askeja tällä hetkellä hyvinkin paljon.
Takaveto Nissaneissa on heikot laatikot, eli nekään ei ole hyviä.
Mitä jää jäljelle? Missä Japanilaisessa on hyvä Japanilainen laatikko?
Huom. Getrag 262, 265 ja 280 yms. on vanhaa laatikko suunnittelua ja tosiaan on hitaita vaihtaa, varmaankin sen takia että ovat vanhoja paljon ajettuja.
Jotain on teidän testaamissa laatikko jutuissa persiillään, kytkimessä, vivustossa tai jossain? jos väittää että 5 vaihteinen tai 6 vaihteinen zf on hidas vaihtaa, jos varttimaililla voi rykästä vaihdon niin nopeasti kuin kepistä ehtii rykäsemään en pysty käsittämään millä tavalla se on hidas?
Itse olen testaillut vartti touhuissa h-kaavio laatikon käyttäytymistä, jonkin verran ja jos esim. kytkin polkimessa oleva irroitus kohta on väärä, menee nopea vaihto metsään. Eli käy ilmiö että kytkin ei ole irroittanut kun vaihdetaan jo vaihdetta.
Mulla on ollut käytössä monta manuaalivaihteistoa ja vaihdoltaan on ehdottomasti paras 5vaihteinen 320z 323, 328 ja m3 laatikko.