Futurez  Kulkukoira

Kartano 740 "ST" Deeku the end..

  • 162 Vastauksia
  • 69612 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #135 : 26.12.2016, 00:21:46 »
Anteeksi ranskani, mutta miksi ihmeessä päivittää samankokoiseen koneeseen, joka ei ole mitenkään merkittävästi parempi lähtökohta kannen virtaavuuden tai pumpun tai esim juuri tilavuuden osalta? Joo kohta tulee taas sata miljoonaa ihmistä parkumaan miten huono se deeku on, mutta toisaalta yksikään heistä ei ole ikinä moista omistanut jne. Nimittäin, kaksventtiilikansi eikä edes mitenkään isosti paremmat kanavat, ei ymmärtääkseni suoraruiskurakenteensa ansiosta ole niin pitkälle kiertävä kun esim mersun pannut, ja tilavuuserokin on mitätön. Minä ainakin laittaisin jonkun oikeasti paremman koneen tilalle jos takavetoon viridieseliä tahtoo, sensijaan että näkisin vaivan sovittaa se kehitysvammanen sammakko takavetokoriin kun askia lukuunottamati kaiken saa tehdä uusiks enivei. Edes vaikka se 3l v6 tdi, jos vag tarvii olla?  ;)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #136 : 26.12.2016, 00:37:22 »
Viriaihiona se on selkeästi parempi kuin deeku. Valonviejällä oli kuitenkin transportterissa 370hv/750nm, orkkis jakajapumpulla johon oli vaihdettu 12mm nestepää. Väännöstä päätellen tuo teho oli myös suhteellisen alhaalla, joten tuon tehon saavuttamiseen ei mitään mersumaisia korkeita kierroksia edes tarvitsisi -> mukava ajettava.

Henkkoht en pidä tuota korkealle kierrättämistä mitenkään erityisen hienona, ihan perseestähän sellainen auto on ajaakkin jos siellä alhaalla ei tapahdu mitään. :idiot2:

Jännä nähdä kuinka rivipumpulla käy, rikotaanko valonviejän lukemat? Hauska olisi myös nähdä mihin nuo ebayn 12mm nestepäät pystyy, joista olikin jo 2.5TDI virityskeskustelussa puhetta. 12mm kun näköjään kykenee todistetusti 370hv lukemiin, mutta valonviejällä oli käsittääkseni joku muutaman kappaleen teetetty erikoispainos noita nestepäitä aikanaan. Varmaan kokeilen itse tuota joskus, kun suuttimet nyt sais ensin edes päivitettyä.

Kai 2.5TDI:n rivipumppu tehdään nyt sentään ennakonsäädöllä?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #137 : 26.12.2016, 00:39:53 »
Saako tuon mekaanisen rivipumpun toimimaan kunnolla noilla TDI:n suuttimilla, missä 230-250bar avautumispaine ?...traktoreissahan on suoraruisku-dieselit olleet jo pitkään, mutta niissäkin pienemmät avautumispaineet suuttimissa.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #138 : 26.12.2016, 00:42:28 »
Saako tuon mekaanisen rivipumpun toimimaan kunnolla noilla TDI:n suuttimilla, missä 230-250bar avautumispaine ?...traktoreissahan on suoraruisku-dieselit olleet jo pitkään, mutta niissäkin pienemmät avautumispaineet suuttimissa.
Tdi:n suuttimissa 190bar avautumispaine.

Edit: Tai näin ainakin minä olen ymmärtänyt kun olen sitä tietoa etsinyt :D
No kun halvalla sai.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #139 : 26.12.2016, 01:11:19 »
Anteeksi ranskani, mutta miksi ihmeessä päivittää samankokoiseen koneeseen, joka ei ole mitenkään merkittävästi parempi lähtökohta kannen virtaavuuden tai pumpun tai esim juuri tilavuuden osalta? Joo kohta tulee taas sata miljoonaa ihmistä parkumaan miten huono se deeku on, mutta toisaalta yksikään heistä ei ole ikinä moista omistanut jne. Nimittäin, kaksventtiilikansi eikä edes mitenkään isosti paremmat kanavat, ei ymmärtääkseni suoraruiskurakenteensa ansiosta ole niin pitkälle kiertävä kun esim mersun pannut, ja tilavuuserokin on mitätön. Minä ainakin laittaisin jonkun oikeasti paremman koneen tilalle jos takavetoon viridieseliä tahtoo, sensijaan että näkisin vaivan sovittaa se kehitysvammanen sammakko takavetokoriin kun askia lukuunottamati kaiken saa tehdä uusiks enivei. Edes vaikka se 3l v6 tdi, jos vag tarvii olla?  ;)

En sano juuta enkä jaata tohon että olis huono mutta se siivitti enemmän tähän valintaan koska voimansiirto käy suorilta siihen että säästää aika paljo aikaa ja vaivaa siinä ja jäykät venajousetki menee suorilta, ja pytty koon kanssa pystyy käyttää isompia venttiilejä helpommin kuin ton 77mm, deekun kannessa jäi pytyn väliin 1mm väliä ku kokeili vähä sovittaa 34/39 venttiilejä et tdi:ssä pystyy vähä isompia vie käyttää  ::)


Viriaihiona se on selkeästi parempi kuin deeku. Valonviejällä oli kuitenkin transportterissa 370hv/750nm, orkkis jakajapumpulla johon oli vaihdettu 12mm nestepää. Väännöstä päätellen tuo teho oli myös suhteellisen alhaalla, joten tuon tehon saavuttamiseen ei mitään mersumaisia korkeita kierroksia edes tarvitsisi -> mukava ajettava.

Henkkoht en pidä tuota korkealle kierrättämistä mitenkään erityisen hienona, ihan perseestähän sellainen auto on ajaakkin jos siellä alhaalla ei tapahdu mitään. :idiot2:

Jännä nähdä kuinka rivipumpulla käy, rikotaanko valonviejän lukemat? Hauska olisi myös nähdä mihin nuo ebayn 12mm nestepäät pystyy, joista olikin jo 2.5TDI virityskeskustelussa puhetta. 12mm kun näköjään kykenee todistetusti 370hv lukemiin, mutta valonviejällä oli käsittääkseni joku muutaman kappaleen teetetty erikoispainos noita nestepäitä aikanaan. Varmaan kokeilen itse tuota joskus, kun suuttimet nyt sais ensin edes päivitettyä.

Kai 2.5TDI:n rivipumppu tehdään nyt sentään ennakonsäädöllä?

Katsotaan mitä syntyy rikotaanko lukemia vai omaa mieltä vain  :D Ite oon lueskellu et noi lukemat ois jollai erikoispainos 13mm np:llä otettu mutta tiedä häntä sitten, Katsotaan kuinka sen ennakon säädön sais toteuttettua et meneekö kuinka vaikiaksi.. Suoraruikkari on kuitenki vähä enempi anteeksi antava sen kiintiän kans ku kammio mutta molemmis omat systeeminsä kuitenkin.


Saako tuon mekaanisen rivipumpun toimimaan kunnolla noilla TDI:n suuttimilla, missä 230-250bar avautumispaine ?...traktoreissahan on suoraruisku-dieselit olleet jo pitkään, mutta niissäkin pienemmät avautumispaineet suuttimissa.

Tuota kyseistä asiaa olen kysynyt yhdeltä porukalta joka laitto 2.9suoraruikku rintteriin rivipumpun oli kuulemma mynän vanha seiska eikä ollu sen puoleen mitään ongelmaa kehuttiin et paikalleen vain.. Ja jos löydät raktorin missä 5syl RIVIpumppu nii sellanen ostetaan kyllä sitten mutta jos ei löydy nii sit mennään tolla 602 pumpulla minnekkä tulee 8mm tapit kyllä.

Tdi:n suuttimissa 190bar avautumispaine.

Edit: Tai näin ainakin minä olen ymmärtänyt kun olen sitä tietoa etsinyt :D

Joo tuollasta tieto itekkin löysin et ois jotain 180-200bar avautumispaine suuttimilla.

Nyt kuulostaa kyllä niin mielenkiintoselta, että odotan oikein innolla mitä sieltä syntyy!
Kyllä se itseäkin taas vähä jännittää ja pelonsekaisin tuntein odotettaan lopputulosta niinkuin deekunkin kanssa :D :idiot2:

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #140 : 26.12.2016, 12:50:24 »
Tee nyt enste hp ennätys deekuusta, ennen kuin vaihdat konemallia jooko
Harmi että toi kansi on niin ahdas, ootko tutkinut kun kanava viilaa puhki niin olisko mahdollista täytehitsata siinä? Kuitenkaan niin paljon että jäähdytys kärsii. Varmaan vaikea sanoa mutta olisko mahdollista ehkä

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #141 : 26.12.2016, 12:54:45 »
Tee nyt enste hp ennätys deekuusta, ennen kuin vaihdat konemallia jooko
Harmi että toi kansi on niin ahdas, ootko tutkinut kun kanava viilaa puhki niin olisko mahdollista täytehitsata siinä? Kuitenkaan niin paljon että jäähdytys kärsii. Varmaan vaikea sanoa mutta olisko mahdollista ehkä

Eikö deekusta ole saatu tätä ennen joku 315hp vai onko sitten todisteita kovemmista ettei oo essonbaaria? ::) Mutta tosiaan tarkoitus oli kyllä että tohon deekuun tehään vielä nokka ja kanavat, että kyllä se katotaan looppuun mitä sieltä sit loppuun irtoaa ja sit ajetaan tai tehään muutoksia muttei tuo tdi sinne heti ole tulossa :)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #142 : 26.12.2016, 14:58:23 »
Muistelen 330hv vuosia sitten, muttei siitä foorumilla ole juttua. Oli miten oli. Onhan tuo tdi huomattavasti fiksumpi ja kestävämpi virityskohde.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #143 : 26.12.2016, 17:57:58 »
Tuota kyseistä asiaa olen kysynyt yhdeltä porukalta joka laitto 2.9suoraruikku rintteriin rivipumpun oli kuulemma mynän vanha seiska eikä ollu sen puoleen mitään ongelmaa kehuttiin et paikalleen vain.. Ja jos löydät raktorin missä 5syl RIVIpumppu nii sellanen ostetaan kyllä sitten mutta jos ei löydy nii sit mennään tolla 602 pumpulla minnekkä tulee 8mm tapit kyllä.
Ainakin Fiat on tehnyt 5-sylinterisiä traktoreita, mutta niissä taitaa olla kaikissa VE-jakajapumppu ?...mutta ei kait työkone-pumpuissa ole oikeastaan muuta eroa kuin max. kierrokset rajattu 2500-3000rpm ja erilainen keskipakosäädin yms.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2016, 18:01:47 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #144 : 26.12.2016, 19:08:24 »
Tuossa pari tuntia sitten sovittiin tdi:istä kaupat jos kyseinen kaupestila ittensä bongaa nii saa huuta hep ;) :D


Muistelen 330hv vuosia sitten, muttei siitä foorumilla ole juttua. Oli miten oli. Onhan tuo tdi huomattavasti fiksumpi ja kestävämpi virityskohde.

Eihän siitäkään olla siitekuin 9konia jäljessä..

Ainakin Fiat on tehnyt 5-sylinterisiä traktoreita, mutta niissä taitaa olla kaikissa VE-jakajapumppu ?...mutta ei kait työkone-pumpuissa ole oikeastaan muuta eroa kuin max. kierrokset rajattu 2500-3000rpm ja erilainen keskipakosäädin yms.

Joo niin niissä yleensä ottaen on, mutta esim mersun perseestä passais se rsv säädin sinne perään et saa kiertään mutta tästä en ole sata varma.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2286
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #145 : 26.12.2016, 22:04:24 »
Ilman sarvia ja hampaita, mutta miksi siihen TDI:n kylkeen pitää alkaa soveltamaan monesta eri pumpusta osia ihan vaan siksi että saa rivipumpun? Onko siinä jotain hienoa mitä en ymmärrä? Orkkis jakajapumpullakin kuitenkin aika kovia lukuja otettu ja sillä voisi saavuttaa jopa jollain tavalla järkevän käytöksen ilman hirmu rassaamista ja kyhäämistä. ???

Itse ollut siinä luulossa että virivirihommissa pyritään menemään kehityksessä paremminkin eteenpäin kuin taaksepäin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #146 : 26.12.2016, 22:21:43 »
En sano juuta enkä jaata tohon että olis huono mutta se siivitti enemmän tähän valintaan koska voimansiirto käy suorilta siihen että säästää aika paljo aikaa ja vaivaa siinä ja jäykät venajousetki menee suorilta, ja pytty koon kanssa pystyy käyttää isompia venttiilejä helpommin kuin ton 77mm, deekun kannessa jäi pytyn väliin 1mm väliä ku kokeili vähä sovittaa 34/39 venttiilejä et tdi:ssä pystyy vähä isompia vie käyttää  ::)
En minäkään sano että se olisi huono. Se on vaan varsin vähän parempi kuin nykyinen, ja silti sen sovittaminen keulalle edellyttää öljypohjan hitsailua deekun pohjasta ja kaikenmoista muuta "pientä" kivaa, miksi en jaksa nähdä touhua vaivan väärtinä ja toin asian esiin. Voimalinja käy suoraan, se on ymmärrettävä plussa, mutta joku valmis takavedon iso dieseltekniikka olisi silti myös harkinnan arvoinen jos itse tekisin tällaista. Jos olet jo pohtinut ja hylännyt ajatukset esim bmw 3l kutosdieselistä niin anna palaa, pääasia että tehdään eikä ihmetellä.

Itse ollut siinä luulossa että virivirihommissa pyritään menemään kehityksessä paremminkin eteenpäin kuin taaksepäin.
Tämä oikeastaan tiivistää ajatukseni, jos siirtyy deekusta johonkin parempaan viriaihioon, itse siirtyisin selkeästi parempaan enkä yhtä pykälää vähemmän huonoon. Esim joku tuommonen bemmin kutonen ois jo tilavuudeltaankin selkeästi isompi, ne on lujia ja hengittävällä kannella jne.

Ihan vain pohdintana, arvotan kovasti ajatusmallia virittää konetta jolla ei kuulemma tee mitään ja kampurat katkeilee jo vakiona ja galaksit räjähtää yms  :2funny:. En sotke moottorivalinnassa enempi , kunhan mainitsin että tuollaisella vaihtoehdolla voisi saavuttaa monia etuja vrt tuo tdi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #147 : 27.12.2016, 02:01:15 »
Ilman sarvia ja hampaita, mutta miksi siihen TDI:n kylkeen pitää alkaa soveltamaan monesta eri pumpusta osia ihan vaan siksi että saa rivipumpun? Onko siinä jotain hienoa mitä en ymmärrä? Orkkis jakajapumpullakin kuitenkin aika kovia lukuja otettu ja sillä voisi saavuttaa jopa jollain tavalla järkevän käytöksen ilman hirmu rassaamista ja kyhäämistä. ???

Itse ollut siinä luulossa että virivirihommissa pyritään menemään kehityksessä paremminkin eteenpäin kuin taaksepäin.

Eihän siinä sovelleta kuin mersunpumppua kylkeen nii saa rivipumpun? Pyöritys systeemit ei tarvi insinöörin aivoja että saa toteutteuakaan, onhan sitä jakaja pumpullakin saatu mutta en itse näe että se oikea viritys pumppu onkun katsoo vähä muualla meininkiä, eihän sitä suoraan voi verrata kuitenkaan tähän hommaan mutta silti. Ja jos linttaat sinne vaikka sen 12 tai 13mm nesteppään niin kyllä se nokassa tuntuu ja niinku deekunkin kanssa tehttiin niin pelkkä venttiilikoneisto oli enää rasitteena  ja tässä tulee olemaan sama homma, sitten voitaisin jakajapumppua vähä edes harkita jos olisi alkujaan siellä pumppu mutta ei tule tässä kyseeseen.. ja itseä ei oiken nappaa alkaa sähkojä napsimaan poikki ja alkaa liittään uudestaan kun niistä hommista on niin vähän ymmärrystä..

En minäkään sano että se olisi huono. Se on vaan varsin vähän parempi kuin nykyinen, ja silti sen sovittaminen keulalle edellyttää öljypohjan hitsailua deekun pohjasta ja kaikenmoista muuta "pientä" kivaa, miksi en jaksa nähdä touhua vaivan väärtinä ja toin asian esiin. Voimalinja käy suoraan, se on ymmärrettävä plussa, mutta joku valmis takavedon iso dieseltekniikka olisi silti myös harkinnan arvoinen jos itse tekisin tällaista. Jos olet jo pohtinut ja hylännyt ajatukset esim bmw 3l kutosdieselistä niin anna palaa, pääasia että tehdään eikä ihmetellä.
Tämä oikeastaan tiivistää ajatukseni, jos siirtyy deekusta johonkin parempaan viriaihioon, itse siirtyisin selkeästi parempaan enkä yhtä pykälää vähemmän huonoon. Esim joku tuommonen bemmin kutonen ois jo tilavuudeltaankin selkeästi isompi, ne on lujia ja hengittävällä kannella jne.

Ihan vain pohdintana, arvotan kovasti ajatusmallia virittää konetta jolla ei kuulemma tee mitään ja kampurat katkeilee jo vakiona ja galaksit räjähtää yms  :2funny:. En sotke moottorivalinnassa enempi , kunhan mainitsin että tuollaisella vaihtoehdolla voisi saavuttaa monia etuja vrt tuo tdi.

Onhan se samat pienet näpräämiset sen bemarin 3l kanssa ja varmaan muutakin, taas kun tdi asennusta on täälä parikin tehty niin helpompaa kysyä kun  tehdä ensin ja todeta kiinnitys paskaksi? Joo itse tykkään siitä että on mielenkiintoa aihiossa eikä tehdä sitä samaa ja toistavaa mitä on totuttu näkemään ja itse arvostan sellaista tekemistä jossa on nähny vaivaa toisinkuin juuri esim nämä 606 ja vinokone hommat katot netistä mitä muut tehny ja käyttäny ja linttaat samat osat kiinni ja toteat essonbaaris että ton verta on samat osat mullakin, joku voi tuosta vetää herneen nenään mutta se on hänen asiansa.. on sellainen m57d30 muuten tehty jo rivipumpulla mutta en tiedä onko mitään lukemia tarjolla mutta se on nähny mitä sähköohjattuna tarjoaa.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2016, 02:05:23 kirjoittanut Vömbsteri »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1404
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #148 : 27.12.2016, 13:34:09 »
Deutzin F5L-912 koneessa on kaipaamasi mallinen pumppu. Ennakonsäädön rakentaminen on se suurin vaikeus rivipumppusovituksessa, jos aikoo käyttöpelinä pitää.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku "Tulevaisuudesta höpinää."
« Vastaus #149 : 27.12.2016, 17:35:14 »
Eikös ne ST-mersutkin kierrä sen rivipumpun takia paremmin ja onhan sellaisessa parempi tuotto kovemmilla kierroksilla, kuin jakajapumpulla.

 

RallyBaron  Samppasport