Autodiagnoosi  Carcom Oy

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344658 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #870 : 05.08.2015, 17:04:24 »
Kannattaa muistaa, että kunnollisella (isolla) coolerilla saa jo paljon aikaiseksi. Kaikki evryt, ahtomodit, putkistot yms. on melkeimpä turhia jos cooler on vakio.

Mikäs muuten vakio TDI:n kierroksia rajaa? Kenkeen savukone ei ainakaan yli 4500 vetänyt enään mihinkään.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #871 : 05.08.2015, 17:05:40 »
Niin olikos kellään sitä tietoa mistä saisi hommattua sitä isompaa nestepäätä ?
Soitin tänään sille heebolle joka korjasi tuon minun pumpun viime kesänä ja kysyin onko mahdollista saada enempää ulos syöttöä tuosta pumpusta ilman nestepään vaihtoa niin ei kuulema ole.
1,5 bar kun ylittää ahdot loppuu mustan tuleminen....

Isompaa suutinta. Turha sitä nestepäätä on isontaa. Rasittaa vaan pumppua ja hihnaa turhaan eikä voi kierrättää..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #872 : 05.08.2015, 17:07:21 »
Mikäs muuten vakio TDI:n kierroksia rajaa? Kenkeen savukone ei ainakaan yli 4500 vetänyt enään mihinkään.

Vakionokka ei ainakaan pitkälle vedä (en tiedä kenkeen kokoonpanosta) ja vakio venajouset alkaa vissiin isommilla paineilla kantamaan (kierroksilla pärpättää).
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #873 : 05.08.2015, 17:10:37 »
Isompaa suutinta. Turha sitä nestepäätä on isontaa. Rasittaa vaan pumppua ja hihnaa turhaan eikä voi kierrättää..
Suuttimet ovat jo kokoa 0.320...
muu kokoonpano: tuplaventtiilijouset, r-koneistuksen nokka, hx35w ahdin, 300x500 välijäähy, 3" putkisto yhdellä vapaastivirtaavalla vaimentimella, carter 4600 sähköinensiirtopumppu ja + 2kpl kuorma-auton "litrasia boschin polttoainesuodattimia" niille tarkoitetussa suodatinjalassa, polttoaineen imulinja suurennettu 10mm. painetta toistaiseksi se 2 bar...
« Viimeksi muokattu: 05.08.2015, 17:21:48 kirjoittanut Volvomies89 »
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #874 : 05.08.2015, 17:14:50 »
Vakionokka ei ainakaan pitkälle vedä (en tiedä kenkeen kokoonpanosta) ja vakio venajouset alkaa vissiin isommilla paineilla kantamaan (kierroksilla pärpättää).
Ok. Kenkeellä siis täysin vakio tekniikka. Ahtoputkisto, cooleri ja putkisto katista taaksepäin vaihdettu. Evry + ahtomod ja oliko 198hp/5XX nm.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #875 : 05.08.2015, 17:36:43 »
Suuttimet ovat jo kokoa 0.320...
muu kokoonpano: tuplaventtiilijouset, r-koneistuksen nokka, hx35w ahdin, 300x500 välijäähy, 3" putkisto yhdellä vapaastivirtaavalla vaimentimella, carter 4600 sähköinensiirtopumppu ja + 2kpl kuorma-auton "litrasia boschin polttoainesuodattimia" niille tarkoitetussa suodatinjalassa, polttoaineen imulinja suurennettu 10mm. painetta toistaiseksi se 2 bar...

Kyllä sitten täytyy olla pumpussa jotain vikaa, kun kaverilla on c4 audi 2.5tdi hy35 holsetti, 0.280 suuttimet, kansi kans tehty tuplajousilla ja samalla nokalla, mutta portattu. Polttoainelinjat ja suodatin vakiot. Vakio volvon sähköohjattu pumppu ja mustaa tulee 2bar ahdoilla järkyttävästi eikä tarvii olla ees evry täysillä.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #876 : 05.08.2015, 17:53:06 »
En määkää lähtis enää isompaa suutinta hakemaan. Sullahan oli mekaaninen pumppu? Mistä vehkeestä se on?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #877 : 05.08.2015, 18:51:04 »
Siinä pumpussa on vaikka ja mitä nestepää on volvon 11mm ja pumpunkansi on turbodeekusta olevasta pumpusta. Hankalaa sanoa tarkemmin kun en ole itse pumpua tehnyt.
Soitin tosin tänään toverille joka korjasi sen viime kesänä ja oli sitä mieltä ettei tässä tapauksessa saa syöttöä lisää ilman että tyhjäkäynti karkaa. En sitten tiedä..
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #878 : 06.08.2015, 16:10:46 »
Soitin tosin tänään toverille joka korjasi sen viime kesänä ja oli sitä mieltä ettei tässä tapauksessa saa syöttöä lisää ilman että tyhjäkäynti karkaa. En sitten tiedä..

Eikös siitä erikseen saa sitten ahdonalaista syöttöö säädettyy? Ettei perussyöttöllä tarvii tyhjäkäyntikierroksia nostaa..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #879 : 06.08.2015, 16:25:31 »
Eikös siitä erikseen saa sitten ahdonalaista syöttöö säädettyy? Ettei perussyöttöllä tarvii tyhjäkäyntikierroksia nostaa..
pitäs olla wanhan 100 audin 2.0td:n pumppu, siinä on ahdonalaisen syötön säätö.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #880 : 06.08.2015, 21:51:28 »
Vika löytyi eilen, ei kääntynyt kaasuakseli tarpeeksi.
Nyt pelaa ja toimii loistavasti.
Toivottavasti ensi viikolla pääsee penkittää.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa perddu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #881 : 07.08.2015, 15:18:13 »
Mistäs sen mappi anturin löysi. Oliko se mikä on vänkärin puolella ylhäällä vai ilmanputsarikotelon päällä ? Tuli mieleen että varaosa auto on kuulema lastutettu niin kahtelis saisko siitä jotain hyödyllistä osaa tehojen nostamiseen ?  :D

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #882 : 07.08.2015, 15:41:16 »
Mistäs sen mappi anturin löysi. Oliko se mikä on vänkärin puolella ylhäällä vai ilmanputsarikotelon päällä ? Tuli mieleen että varaosa auto on kuulema lastutettu niin kahtelis saisko siitä jotain hyödyllistä osaa tehojen nostamiseen ?  :D
mappi on siellä vänkärin puolella iskarintolpan päällä. Kaikissa 2.5tdissä on sama. Ja ecm ei ilmeisesti pysty vaihtamaan jos ei vaiha samalla kaikkia ajonestoon liittyvää. Jos siellä evry ja ahtomodi on niin ne voi tietenki siirtää.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa perddu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #883 : 10.08.2015, 00:34:02 »
Minkäs kokosta cooleria ootte laitellu ? Ja paljonko sitä menee arviolta rahaa jos laittaa uudet ahtoputket ja letkut jos kiinacooleri maksaa sen 100-200e ?

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #884 : 13.08.2015, 20:54:12 »
Löytyykö näihin suoraan sellaista downpipeä minkä katsuritkin hyväksyy mukisematta? Tarkoitan jotain vähän paremmin virtaavaa kuin alkuperäinen... Vai käykö esim bensaversoista laippaa vaihtamalla tms?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

RallyBaron  Samppasport