Futurez  Kulkukoira

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344679 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #900 : 25.09.2015, 15:34:52 »
Njoo, periaatteessa dieselmoottori ei tarvitse ilmamäärän mittausta mihinkään toimiakseen mutta moottorinohjauksen pitää olla jokin muu kuin alkuperäinen näissä sähköohjatuissa jotka ovat ilmamäärän mittauksen mukaan rakennettu.

Savutuksen, päästöjen ja väännönrajausten takia noita mittauksia siellä on.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa keljukookojootti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #901 : 29.09.2015, 08:31:48 »
Olisko kellään tietoa, missä häiriö kun 2.5 tdi nostaa ahdot 1.5 baarin nurkille vaikkakin kaikki pitäis olla vakiona. Tästä seuraa kone vikatilaan mutta vasta +150 nopeuksissa. Kaikki pikkuletkut on vaihdettu, letkut laitettu oikeaan järjestykseen ahtopaineen säätöventtiilille, kyseinen venttiili vaihdettu myöskin map on koitettu vaihtaa toisesta autosta ja vika vaan pysyy. Mielestäni jäljelle ei jää kuin ahdas hukkaportti tai portin kellossa vika?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #902 : 29.09.2015, 11:35:41 »
MAPin nippa auki imusarjan päässä eikä karstasta tulossa?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #903 : 29.09.2015, 16:53:39 »
Mites muilla tdiitä virittäneillä. Kun rajummin kiihdyttää alkaa jyristämään (kaksoismassa oletan) niin välillä tuntuu että meno puutuu. Välijäähy tbo ja putki on vaihdettu isommiksi ja ahdot siellä 1.5 nurkilla. Ja map myös. Suutin kärjet toistaiseksi vakiot. Tulossa .250set kärjet.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #904 : 29.09.2015, 21:51:34 »
Olisko kellään tietoa, missä häiriö kun 2.5 tdi nostaa ahdot 1.5 baarin nurkille vaikkakin kaikki pitäis olla vakiona. Tästä seuraa kone vikatilaan mutta vasta +150 nopeuksissa. Kaikki pikkuletkut on vaihdettu, letkut laitettu oikeaan järjestykseen ahtopaineen säätöventtiilille, kyseinen venttiili vaihdettu myöskin map on koitettu vaihtaa toisesta autosta ja vika vaan pysyy. Mielestäni jäljelle ei jää kuin ahdas hukkaportti tai portin kellossa vika?

Hukkaportti juminut kiinni asentoon.

Poissa keljukookojootti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #905 : 29.09.2015, 22:31:13 »
Juu eli nippa on kyllä kairattu auki ja hukkaportin toiminta on varmistettu ottamalla letku siitä irti jolloin ahtoi tuon 0.6-0.7 välillä, eli se on käsittääkseni kunnossa. Letkujen oikeassa järjestyksessä ahtopaineensäätöventiilissä kävi pieni kämmi, oli sitte kuva jota katselin bensiiniversiosta, jolloin letkujen järjestys on eri koska venttiilin toiminta on päinvastainen. Onko bensiiniturboissa sama vai vain saman näköinen venttiili? Ja käyköhän tuohon se vanhempi tdi:n peltinen venttiili mahd. kokeilua varten.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #906 : 29.09.2015, 22:54:58 »
Olisko kellään tietoa, missä häiriö kun 2.5 tdi nostaa ahdot 1.5 baarin nurkille vaikkakin kaikki pitäis olla vakiona. Tästä seuraa kone vikatilaan mutta vasta +150 nopeuksissa. Kaikki pikkuletkut on vaihdettu, letkut laitettu oikeaan järjestykseen ahtopaineen säätöventtiilille, kyseinen venttiili vaihdettu myöskin map on koitettu vaihtaa toisesta autosta ja vika vaan pysyy. Mielestäni jäljelle ei jää kuin ahdas hukkaportti tai portin kellossa vika?
En näe tässä isoa ongelmaa jos ei täyskaasu kiihdytyksissä ahda tähän malliin. Vakio softalla.

Pitää vaan ajella sääntöjen mukaan. Tosin jos Saksassa ajelet niin sitten mitään.

Juu eli nippa on kyllä kairattu auki ja hukkaportin toiminta on varmistettu ottamalla letku siitä irti jolloin ahtoi tuon 0.6-0.7 välillä, eli se on käsittääkseni kunnossa. Letkujen oikeassa järjestyksessä ahtopaineensäätöventiilissä kävi pieni kämmi, oli sitte kuva jota katselin bensiiniversiosta, jolloin letkujen järjestys on eri koska venttiilin toiminta on päinvastainen. Onko bensiiniturboissa sama vai vain saman näköinen venttiili? Ja käyköhän tuohon se vanhempi tdi:n peltinen venttiili mahd. kokeilua varten.
Vakio ahto 0.9, piikkinä 1,1.

Poissa keljukookojootti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #907 : 30.09.2015, 07:38:32 »
No ongelmahan ei ole iso, se on totta, nyt pelaa melko normaalisti mutta nostaa vasta täysiä mentäessä ahdot n.1.3-1.4. Sama vika ollut aina. Nyt laitettu vähän hammermodia ja putkistoa avarrettu mutta olis mukava kun pelais kunnolla ennen kun lähtee virittelemään.
Eikö tuollaanen lyödä jo rajalla paaliin jos sillä saksaan yrittää ;)

Poissa keljukookojootti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #908 : 30.09.2015, 23:06:20 »
Noniin nyt vaihdettiin vanha peltinen ahtopaineventtiili ja ahdot pysyvät rajoissa tappiin saakka-eli vikavalo ei enää häiritse tältäosin mielenrauhaa. Bensaturbon venttiilillä ei toiminut. Kun putkisto avarrettiin niin egr rupesi tarjoamaan vikakoodeja. :idiot2: On kylläkin jo kolmas tdi joka teki tämän saman tempun, joten tulee kai ominaisuutena ::)

Poissa TDI25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #909 : 06.10.2015, 18:06:32 »
Mites muilla tdiitä virittäneillä. Kun rajummin kiihdyttää alkaa jyristämään (kaksoismassa oletan) niin välillä tuntuu että meno puutuu. Välijäähy tbo ja putki on vaihdettu isommiksi ja ahdot siellä 1.5 nurkilla. Ja map myös. Suutin kärjet toistaiseksi vakiot. Tulossa .250set kärjet.
sama täällä. Ihanku hakkais rajotinta vasten. Mulla ei meinaa isompaakaa vaihtaa automaattiaski. Bemmi puolella on muilla ollu siirtopumppu??

Poissa keljukookojootti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #910 : 11.10.2015, 20:34:37 »
No samankaltainen oire oli tuossa edelläkin mutta sytytti koneen vikavalon kun meni ahdot liian ylös. Joku on kyllä joskus mutuillut jotain pumpun kuluneisuudesta ja syötön riittämättömyydestä kaasu pohjassa.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #911 : 13.10.2015, 20:48:00 »
No samankaltainen oire oli tuossa edelläkin mutta sytytti koneen vikavalon kun meni ahdot liian ylös. Joku on kyllä joskus mutuillut jotain pumpun kuluneisuudesta ja syötön riittämättömyydestä kaasu pohjassa.

Muuten hyvin mutuiltu mutta tuossa moottorissa ei ole minkään valtakunnan toteutuneen syöttömäärän mittausta. Ahtopaineen liian korkea taso ihan yksin riittää vikatilan aikaansaamiseksi. Ilmavuoto pumpun imupuolella tekee noita "rajoitin"oireita. Siirtopumppua ei ole ainakaan vanhakoppaisissa.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #912 : 13.10.2015, 20:55:11 »
Muuten hyvin mutuiltu mutta tuossa moottorissa ei ole minkään valtakunnan toteutuneen syöttömäärän mittausta. Ahtopaineen liian korkea taso ihan yksin riittää vikatilan aikaansaamiseksi. Ilmavuoto pumpun imupuolella tekee noita "rajoitin"oireita. Siirtopumppua ei ole ainakaan vanhakoppaisissa.
ei oo uuskoppasessakaan.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #913 : 13.10.2015, 21:11:28 »
ei oo uuskoppasessakaan.
Voin melkeen vannoa että mulla ainakin joku laite hurisee kun tankki on sopivan tyhjänä kaikukoppana. V70N 2.5D.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #914 : 13.10.2015, 21:21:07 »
Voin melkeen vannoa että mulla ainakin joku laite hurisee kun tankki on sopivan tyhjänä kaikukoppana. V70N 2.5D.
ainakaan multa ei löytyny pumppua kun purettiin sähköpalovaurioista v70ä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Futurez  Kulkukoira