Elekma  Autoracing

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344668 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Volvo745D

  • Vieras
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #930 : 20.04.2016, 07:34:33 »
 :nuhtelu tarkotn kytkintä. Ei ollu meininkiäkää vaihtaa kiinteetä pyörää vaan päivittää koko vauhtipyörä/kytkinpaketti joko uusiin alkuperäisiin tai jos transportterista (170hp mallin koneesta) kävis osat niin luulis kestävän pidemmälle kun volvon vakio, noin jatkojalostusta ajatellen (turbo,suutinkäret,putkisto päivitys) tällä hetkellä jyristää massa ja kytkin ei piä ees kakkosellakaan evry päällä.

Poissa Rauta

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #931 : 03.06.2016, 16:10:54 »
Löytyisikö tähän katin tyhjäykseen jotain hyvää kuvallista ohjeistusta? Tukin tuon egr:n ja pesin imusarjan jollain asiaankuuluvalla supermyrkyllä auton käydessä. Paskaa tuli pakoputkesta niin paljon, että paikalle sattunut autoasentaja katsoi touhua, kuin lehmä uutta navettaa. Nyt tuntuu kuin alavääntö (1200-1800rpm) olisi hitusen virkistynyt.

Aiheuttaako tämä katin tyhjäys lisä-ääntä?

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #932 : 06.06.2016, 12:10:40 »
perinteinen tapa että putki irti, katalysaattorin yläpinnalle luukku auki ja siittä hakkaa kennon irti pala palaselta. tämän jälkeen rööri puhtaaks ja hitsaa luukun kiinni takaisin...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #933 : 07.06.2016, 00:00:34 »
perinteinen tapa että putki irti, katalysaattorin yläpinnalle luukku auki ja siittä hakkaa kennon irti pala palaselta. tämän jälkeen rööri puhtaaks ja hitsaa luukun kiinni takaisin...


Näin mullakin on tehty.. Ääntä ehkä ihan hiukan enemmän.. Muttei mitään häiritsevää..
Suosittelen tota V2T ervy/ahto modia.. Nyt liikkuu toi mun laatikko paljo ilosemmin :)
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #934 : 15.09.2016, 22:06:49 »
Onko porukka kuinka kovasti nokkia hiottanu näihi ja paljoko nostoa on hiottu lisää ku on käyny pajalla ja onko kuinka moottorin käytökses huomattua eroa? onko kellää penkis käyntiä ennen ja jälkeen hionnan?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #935 : 15.09.2016, 22:09:38 »
Onko porukka kuinka kovasti nokkia hiottanu näihi ja paljoko nostoa on hiottu lisää ku on käyny pajalla ja onko kuinka moottorin käytökses huomattua eroa? onko kellää penkis käyntiä ennen ja jälkeen hionnan?
1.9tdin virinokkaprofiilille näitä on koneistettu. Ite en koskaan saanu sitä paikalleen asti, mutta on tälläki foorumilla käytössä..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #936 : 15.10.2016, 23:23:21 »
Tossa oon nyt kuolannut yhtä mk1 v70 tdi missä on konetta kutiteltu hx35 superilla ja paremmilla venajousilla. Kerrottu et tartteis vaihtaa paremmat kannenpultit. Mistäs sellaset ja millanen kannentiiviste? Siis parempi tiiviste.
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #937 : 17.10.2016, 17:00:02 »
Tossa oon nyt kuolannut yhtä mk1 v70 tdi missä on konetta kutiteltu hx35 superilla ja paremmilla venajousilla. Kerrottu et tartteis vaihtaa paremmat kannenpultit. Mistäs sellaset ja millanen kannentiiviste? Siis parempi tiiviste.
ihan pysyy vakiolla terästiivisteellä ja kannenpulteilla kasassa paketti jos on kaikki kunnossa.
Nimimerkillä d5252t jossa hx35w ja 2,5 bar painetta käytössä.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #938 : 17.10.2016, 20:53:11 »
ihan pysyy vakiolla terästiivisteellä ja kannenpulteilla kasassa paketti jos on kaikki kunnossa.
Nimimerkillä d5252t jossa hx35w ja 2,5 bar painetta käytössä.

Kuinaks paljon sulla on tehoa tolla paketilla?
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #939 : 17.10.2016, 21:20:20 »
Taitaa se etuvetosen vaihelaatikko sittenkin vaatia sen kaksoismassapyörän. Tänään loppui kulku 850:stä. Ilmeisesti kytkinakseli katkesi kovassa vedossa.
Deekun vauhtipyörä ollut paikallaan -763 asetelmalla ja KL-racingin 6 lapaisella jousitetulla sintterilevyllä.
Pitänee laittaa kaksoismassa takaisin, sielläpähän jyrisee ;D ei taida saada vakiovauhtipyörään jäykempää asetelmaa?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #940 : 18.10.2016, 09:05:55 »
Taitaa se etuvetosen vaihelaatikko sittenkin vaatia sen kaksoismassapyörän. Tänään loppui kulku 850:stä. Ilmeisesti kytkinakseli katkesi kovassa vedossa.
Deekun vauhtipyörä ollut paikallaan -763 asetelmalla ja KL-racingin 6 lapaisella jousitetulla sintterilevyllä.
Pitänee laittaa kaksoismassa takaisin, sielläpähän jyrisee ;D ei taida saada vakiovauhtipyörään jäykempää asetelmaa?
samaan tulokseen määki tulin, mieluummin vaihtelee kampiakselin hihnapyöriä kun vaihdelaatikoita. Se on seuraava joka antautuu..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #941 : 18.10.2016, 14:22:29 »
Taitaa se etuvetosen vaihelaatikko sittenkin vaatia sen kaksoismassapyörän.

Taitaa vaatia takavetosenkin, multa katkes m90 kytkinakseli kesällä kiinteellä fillarilla.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #942 : 18.10.2016, 14:25:54 »
Tärisee ja juriseehan se rumasti, mutta eikö sen tehtävä olekkin ottaa värinät vastaan.. Sama tärinä ja pärinä menee kiinteällä pyörällä suoraan eteenpäin. Alaväännöllä saa tapettua silti m56-laatikon vaikka kaksoismassa oliskin, hajoaa vaan eri paikasta. Ei siitä turhaan varotella.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #943 : 18.10.2016, 19:30:40 »
Taitaa vaatia takavetosenkin, multa katkes m90 kytkinakseli kesällä kiinteellä fillarilla.
Niinhän se taisi käydä. Itsellä toistaiseksi m90 kestänyt tuossa takaveto tdi:ssä. Vaikka enemmän voimaa onkin ku etuvetosessa. Takavetoon on niin helppo vaihtaa se laatikko :D etuvetosessa iso työmaa  :'(

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #944 : 18.10.2016, 21:23:45 »
Niinhän se taisi käydä. Itsellä toistaiseksi m90 kestänyt tuossa takaveto tdi:ssä. Vaikka enemmän voimaa onkin ku etuvetosessa. Takavetoon on niin helppo vaihtaa se laatikko :D etuvetosessa iso työmaa  :'(


Löytyis edes se laatikko tohon omaan kulkineeseen ni vois vaihtaakki
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

 

Proturbo  Autodiagnoosi