RallyBaron  Samppasport

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344688 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ikajukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #105 : 12.02.2012, 18:31:56 »
No joo, tiiä mikä halpaa mikä ei... Mutta ainakin omassa kärryssä mitattiin Findieselillä kesällä lähes 30 asteen helteellä ohjelman hieromisen jälkeen lukemat 201,5 hp ja 404 nm. Suuttimet vakiot, pakoputki katteineen vakio, 3 bar map ja ahtimen sisuskalut päivitetty Finturbolla. Testattiin vielä mielenkiinnosta pikkuisen myöhemmin vielä Ohenmäessä kun keli oli n. 12 astetta viileämpi: Nelosvaihteella 224,8 hp ja 423,6 nm. Vitosella 231,8 hp ja 444,1 nm. Jonkin verran noiden dynojen välillä on ollut tuota eroa siihen suuntaan että Ohenmäessä lukemat on hiukan korkeammat, kun olosuhteet on samat. Mutta joka tapauksessa olen oikein tyytyväinen lukemiin suhteessa noihin vaihdettujen osien määrään. Joutui vaan tappelemaan niin pirusti tuon ahtopaineen ohjauksen kanssa että sai toimimaan niin, ettei paineet huoju ja heilu ja mene vikatilaan. Viimein kuitenkin löytyi ratkaisu, jolla tuo alkuperäinen sähköinen säätöventtiili on käytössä ja ohjaus toimii. Arttu ei muistaakseni tikistänyt ihan viimeisiä irti tuolta vääntöjen puolelta, nuillakin lukemilla vauhtis vähän jyristelee nelosella ja vitosella. Max. ahtopyynti ohjelmassa on 1,55 bar ja tais olla pakopaineet tuolla Artun penkissä n. 2,5 bar luokkaa, ohjelma tehtiin pakopaineiden ehdoilla eli että kestää käytää nilkkaa suorana vaikka vähän pidempään. :)

Poissa ikajukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #106 : 12.02.2012, 18:34:12 »
Ps. edellisestä jäi pois: Auto S80 2.5D vuosimalli 2000. ;)

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #107 : 12.02.2012, 19:54:59 »
V70N 2.5Tdi ja katin tyhjennys kiinnostaa. Mun ymmärryksen mukaan sisuskalut voi hakata tohjoksi ja se on siinä...?
Muutama kymysys kuitenkin:

- muuttuuko pakoäänet, kumiseeko (ei kuljettajan  ::)) kajuutassa tämän jälkeen?
- pitääkö katin sisään vetää ehjä putki?
- pitääkö putki irroittaa turbolta saakka tässä II korisessa?

- Ei muutu radikaalisti, ei kumise kajuuttaan.
- Ei tarvi, jos ei sitten halua hifistellä.
- Kyllä.
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa 850 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #108 : 13.02.2012, 16:14:05 »
Onko kenelläkään tietoa automaatin kestosta piristetyn tdin perässä?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #109 : 13.02.2012, 17:38:07 »
Mulla viimisimmän lastutuksen jälkeen alko vauhtipyörä päästämään perinteisiä lopun merkkejä eli jurinaa&kalinaa. 9 tammikuuta vaihtu koko kytkinasetelma+vauhtis ja ihan aattelematta sen kummemmin laitatin 2massan sinne. Noh, tilanne on se että tällä hetkellä jurisee taas.. Taijan antaa jurista niin kauan kun auto enää elää.

Minkälaista elinennustetta veikkaatta? Ahdin päivitetty&lastutettu, muuten vakio..
« Viimeksi muokattu: 13.02.2012, 17:42:45 kirjoittanut HenkkaR1 »
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa LK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • S80 2,5D -99 by Dera, sekä S60 2,5T AWD
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #110 : 08.03.2012, 14:48:12 »
Onko kenelläkään tietoa automaatin kestosta piristetyn tdin perässä?

Riippuu miten piristyksen tekee. Ohjelmalla niin että alakierroksilla on vakioväännöt ja kierrosten noustessa kasvatetaan vääntöä niin hyvin kestää.
Toki käytölläkin voi vaikuttaa. Ei ehkä kannata väkisten yrittää pitää turbiinilukkoa päällä ja lusikkaa pohjassa.
Nuo evryt ym nostaa alavääntöjä aika tavalla. Tekee kutaa laatikolle.

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #111 : 11.03.2012, 09:07:04 »
Kertokaapa nyt joku paljonko tuo orkkis tdi pitäisi ahtaa? äsken asentelin ahtopainemittarin niin ahdot nousevat 1,2 bar:iin, joka tuntuu vähän korkeaksi ollakseen alkuperäinen määrä?

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13532
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #112 : 11.03.2012, 09:24:29 »
Piikki vai asettuuko noin 0.9:n käsittääkseni tuossa on noin baari tuo vakio paine.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #113 : 11.03.2012, 10:23:48 »
Autodatan mukaan vakioahto on juurikin 0,9.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #114 : 11.03.2012, 12:32:22 »
kyllä se kiihdytyksessä jää sinne 1,2 bar:iin, eikä siis ole pelkkä piikki.... pitäisköhän tutkia ettei tätä vaan ole vähäsen viritetty aiemman omistajan toimesta...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13532
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #115 : 11.03.2012, 12:34:30 »
evry ja ahtomodi voipi löytyäkkin.

Tai sitten jopa ihan vaana siallinen ohjelma laitettu ilman mitään puuhavirityksiä. ja kuten pomo sano ei tuo oo mitään tuo paine vielä..
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #116 : 11.03.2012, 12:34:38 »
kyllä se kiihdytyksessä jää sinne 1,2 bar:iin, eikä siis ole pelkkä piikki.... pitäisköhän tutkia ettei tätä vaan ole vähäsen viritetty aiemman omistajan toimesta...
Kannattaa tutkia ettei hajota paikkoja. Mutta ei tuo 1,2 vielä paha ole.   ;)

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #117 : 16.03.2012, 08:30:22 »
Kannattaa tutkia ettei hajota paikkoja. Mutta ei tuo 1,2 vielä paha ole.   ;)

Itselläkin juuri tarkoitus oli asennella evryä ja ahtomodia, mutta näköjään ei ahtoa ainakaan tarvi  ;) Luultavasti siellä kylläkin kaverina on evry myös...
Sittenpä seuraavaan kysymykseen... Kun EGR:rrän tukkii levyllä, syntyykö aihetta vikakoodille, ja riittääkö sitten että sen nollaa, vai syttyykö seuraavassa ajossa uudestaan?

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13532
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #118 : 16.03.2012, 09:44:33 »
tukkiminen ei vanhemmissa ainakaan aiheuta mutta en tiiä sitten jos on läskiposkinen tuleeko vikakoodia. sullahan vois teoriassa olla jo läskiposki kun 2000 vuotinen.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #119 : 16.03.2012, 09:59:52 »
tukkiminen ei vanhemmissa ainakaan aiheuta mutta en tiiä sitten jos on läskiposkinen tuleeko vikakoodia. sullahan vois teoriassa olla jo läskiposki kun 2000 vuotinen.

Joo tuo on kyllä ihan viimeisiä kanttimalleja mitä tehty vuonna 00, kun rullannut ulos helmikuussa ja oliko maaliskuussa lakkautettu valmistus... tiedä sitten muistanko oikein. Eli kanttimallilla mennään....

Onneksi tuo selviää kokeilemalla  :D

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

 

Ateho  Elekma