Autodiagnoosi  Carcom Oy

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 342696 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
2.5TDI virityskeskustelut
« : 19.01.2011, 21:25:39 »
Täällä kun on tuo 2.4td topicci niin lyödään pystyyn tdi topicci.

Tähän mietteitä, kysymyksiä ja kaikkea 2.5tdi:n virittämisestä



Itsellä tuommoiset kevyet pikkuvirit menossa paikalleen omaan v70:seen

- GT3267w  0,63 pakopesällä
- Ultime 2 suuttimet
- Jäykemmät venttiilinjouset(rosten performance)
- 400x400mm kuuleri pitäisi survoa keulaan myös


Onkos muilla minkälaisia virityksiä/tehoja?

Tuota omaa settiä vielä lisäillään ja kehitellään tässä kevään aikana, kunhan vaan saan osia vähän kiinni

Olisi muuten joutavana vakio ahdin ja ilmamäärämittari jos jollain tarvetta, edullisesti joutavat pois


V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1 : 19.01.2011, 21:35:47 »
Hyvä topic! Mr. Valonviejää odotellessa, hänellä saattaa olla muutama sananen tästä aiheesta sanottavana... :)

Mitäs eerop on softalle tehnyt tai aikeissa tehdä?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #2 : 19.01.2011, 21:39:38 »
Tän vois pitää oikeen virityksen topiccina ja evry yms modit sitten vaikka omanaan.

Mieltä mitä?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #3 : 19.01.2011, 21:45:08 »
Tän vois pitää oikeen virityksen topiccina ja evry yms modit sitten vaikka omanaan.

Mieltä mitä?

Jep, tehdään näin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #4 : 19.01.2011, 22:07:44 »
Niin voisi olla että pidetään ihan vaan viri topiccina ja evryt erikseen.


Softaa taitaa hieroa jyväskylän seudulta kaveri, kannat jo juottelin ecuun ja kokeiltiinkin etukäteen(vakioon) muutamia muutoksia hyvin tuloksin.

Maffiksi tulee itselle vemssin 4bar mappi anturi. Suoraan vaan maffin tilalle ja kun mennään hukkaportillisella niin vakio mapin voi softasta unohtaa pois kun se ei riitä kuitenkaan

Ajetaan siis pelkästään ns. maffilla joka onkin map anturi niin eipähän mene rikki niin herkästi,näin saadaan tuo kauheasti ahdistava maffi pois välistä


Kytkimeksi valikoitui pitkän etsinnän jälkeen uusi kaksoismassa ja v70 II korisen asetelma/levy kun ei taida millään tuo laatikko sitä single pyörää kestä.

V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #5 : 20.01.2011, 12:18:18 »
-  Ohjelmoitu ECM
-  3" etuputki ja tyhjätty "katti".
-  vireämpi nokka-akseli ja sillä kaverina jäykemmät pakojouset
-  Fluiddamper

Hyllyllä odottaa vielä asentamistaan Holset HE221W ja sarja suuttimia, joihin pitäisi tilata ja laittaa verevämmät kärjet.
Sitten vielä hommaten lujempi cooleri ja eiku penkittämään. 
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #6 : 20.01.2011, 13:00:53 »
Minkälaisia suuttimia olet ajatellut koneeseen?

Ihan toimiva paketti varmasti. Tuota pikku "holsettia" kun saisi jollain 50-52mm akselilla niin voisi olla passeli.

Paljonkos on tehotavoite?
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13385
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #7 : 20.01.2011, 13:22:48 »
Valonviejällä muuten on portterissa 13mm nestepää taisi olla ihan custommade että ei saa hyllykamana, mut tossa volvon mikä VP42:ko se on niin taitaa olla se 11mm nestepää valmiina... meinaan vaan että julmetut suuttimet vakio nenällä ei taija soppaa tarjoilla ihan siihen tahtiin kuin voisivat...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #8 : 20.01.2011, 14:44:01 »
Kyllä tuolla 11mm pumpullakin saa ihan reilusti tulemaan kakkua noilla ultime2 suuttimilla jos 1.9tdi:stä samoilla suuttimilla ja 10mm pumpulla 257hv.

Taitaa se valonviejän pumppu olla 12mm päällä

Käyttiksestä kun itsellä kyse niin vakiolla mennään
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #9 : 21.01.2011, 00:18:17 »
Minkälaisia suuttimia olet ajatellut koneeseen?

Ihan toimiva paketti varmasti. Tuota pikku "holsettia" kun saisi jollain 50-52mm akselilla niin voisi olla passeli.

Paljonkos on tehotavoite?

No noita samoja Ultimeita olen ajatellut. Tosin omat "tavoitteet" täyttyisivät varmaan niillä Bosioillakin.
Täytyy tossa nyt vähän tutkailla, että löytyskö jotain sopivasti vaikka käytettyinä.
Kyllä tosta varmasti soiva peli saadaan. Josko tuota kehtaisi haaveilla 250hv ja 500Nm edestä?
Noilla emmeillä irtoaisi varmaan enempikin mutta alkaa voimansiirron sietokyky olla silloin jo äärimmillään


** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #10 : 21.01.2011, 06:37:58 »
Millä kytkimellä meinasit ajella?
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13385
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #11 : 21.01.2011, 08:01:06 »
Ette varmaan oo vielä ajatellu vaihtaa kiinteelle vauhtipyörälle? museossa oli että loota alkaa kilkattamaan sen jälkeen... pitäs vissiin pelastaa museosta se keskustelu tänne jonon jatkoksi...

Jaa museosta hokasinkin että eerop taitaakin jo omistaa ton deekun vauhtiksen... nappasin museosta ton vauhtipyörä keskustelun katon mitä siitä sais tänne... ei ehkä tähän pistän vaikka tonne toisaalle...
« Viimeksi muokattu: 21.01.2011, 08:07:10 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #12 : 21.01.2011, 12:23:13 »
Millä kytkimellä meinasit ajella?

En ole vielä päättänyt (kytkin/vauhtipyörä).  Alkuperäisillä emmeillä mennään nyt ja todennäköisesti tovi tulevaisuudessakin.
Aitan nurkassa makaa vanha DMF, joka olisi tarkoitus jossain kohden ehtiä aukaista ihan uteliaisuuttaan ja tutkia hieman sen sielunelämää (vahvistusmielessä).
Ovat isot pojat puhuneet, että semmoista ei saa enää nippuun jos menee pöydälle levittämään mutta ei kai sitä avaruusoliot sentään ole tehneet?

Noista "kovista pyöristä" näyttäisi olevan kahta kokemusta ja koulukuntaa.
Toisilla tuntuisi paskovan laatikon (esim. nimim "Esa-Setä" V70 II) ja 850 -sarjalaisissa on kokemusta semmoisella kestämisestäkin (nimim:"oldpet").
Esa-Sedällä taisi kylläkin olla omassa autossaan bensa Audin pyörä, joka on varmasti huimasti kevyempi kuin "pottapyörä"?

Jotakin sen eron vauhtipyörän massassa on kuitenkin pakko vaikuttaa sillä kyllähän vääntövärähtelyiden luulisi heläjävän ihan erimalliin moottorista vaihteistoon jos kampiakselin päässä on vähemmän rautaa kulmanopeuden muutoksia hidastamassa?
« Viimeksi muokattu: 23.01.2011, 21:16:57 kirjoittanut Masked Jackal »
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #13 : 21.01.2011, 13:45:56 »
Esa-sedällä käväisi myös tuo pottapyörä huonoin tuloksi.

Myynnissä oli äskettäin tuo esan entinen paketti, kävi kiinni jollain 850:ssä ja laatikko entinen siinäkin




Itselle tulee ihan tarvike(luk) kaksoismassa, kestääpähän sitten laatikko hyvin kun ei tule tärinät läpi
« Viimeksi muokattu: 21.01.2011, 13:52:20 kirjoittanut eerop »
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #14 : 21.01.2011, 16:00:06 »
Itellä tosiaan vauhtipyörä lakkas kilkattamasta ja jurisemasta kun vaihdoin sen kiinteään. Tuolla pottapyörällä menty nyt noin 22tkm ilman ongelmia. Maskedille annoin tuon vanhan pyörän tutkittavaksi.

Jos en väärin muista niin taisi jounillakin olla tuo limppu ja levy kumpainenkin kiinteä kun minulla tuossa on vakiolevy jossa tuplajouset. Minulla myös kohtuu uusi dampperi tuossa kampuran päässä. Tuosta fluiddamperista kiinostaisi tietää lisää..

Evryllä tuo pitää hienosta sirinää kun alakierroksilla polkee mutta nyt talven ajan ollu täysin vakio jollon ainoastaa kolmosvaihteella saattaa jossain tilanteessaa kuulua kahinaa laatikosta kun tarkkaa kuuntelee. Varmasti viisasta rajottaa sitä alakierrosvääntöä jos näitä lähtee virittelemään, oli sitten kiinteä tai Dmf-pyörä paikallaan.
850tdi -96

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo