Ateho  Elekma

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #360 : 03.05.2013, 06:02:51 »
Multian miehen suusta se kuului, vakiohan se... Uusi, vahvempi on vaimolta piilossa autotallissa... :2funny:
« Viimeksi muokattu: 03.05.2013, 06:06:44 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #361 : 03.05.2013, 07:00:22 »
Holset HE221W
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #362 : 03.05.2013, 07:47:12 »
Mitä porukat ny olis sitte mieltä tästä? http://www.ebay.co.uk/itm/TORQUE-FAST-ROAD-STAGE-2-CLUTCH-KIT-VOLVO-V70-2-5-TDI-CH-395001-96-02-/400325101300?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item5d353c46f4 Uskaltaako tuollasta ruveta tilaamaan briteistä? Sopiikohan varmasti paikalleen bolt on jne.? Mitäköhän vakio kaksoismassapyörä tykkää tälläsestä kunnon kytkimestä ja  jäykemmästä asetelmasta? Lentääkö vauhtipyörä heti laatikon kyljestä läpi vai kestääkö ilman ongelmia? Rupee meinaan pikkuhiljaa kyrsiin kun olis oikeesti sitä potenttiaalia moottoris ja sais tehoja riittävästi muttakun ei se pirun kytkin kestä!  :peetu:

en tiiä ku itekki katellu noita netistä muttta ei oo mitään tietoa noista kytkin sarjoista.eikä nuo kyllä ois hinnalla pilattu

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #363 : 13.05.2013, 22:20:40 »
Kysellääs tyhmiä tai vähemmän tyhmiä.

Mitäs tuollainen tdi tykkää, jos on lastutettu jo? Jos sinne laittaa tuollaisen evry boksin?
Hieman kyllä epäilisin ettei olisi lastutettu tuo, ei se niin ripeältä vaikuta kyllä.

Melkein täytyisi kyllä ahtomittari asennella ennen boksin ostoa.

Ja onko millainen pers dynon hyöty, jos vaihtas putkiston 3" seks vs alkuperäinen.
Katti tietytysti samalla deaktivoida. :)
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #364 : 14.05.2013, 17:41:55 »
Yks tyhmä yrittää vastata... :2funny: Ahtomittari kiinni ennenkun teet mitään muuta, näkee lähtötilanteen.  Sitten iso savupiippu ilman tukkoja, vaikutuksen huomaa, evry+ahtomod kiinni ja paineet 1,5, vaikutuksen huomaa :o Vapaavirtaus suodatin paikalleen ja imusarjan putsaus on plussaa... Itellä paineet hieman korkeemmalla ja tulos 197hv 442nm. Siinä reseptiä. En tietenkään kenellekkään suosittele autonsa virittämistä, se on laitonta nääs! :2funny: En usko että "lastutuksesta" on haittaa mihinkään...
« Viimeksi muokattu: 14.05.2013, 17:45:19 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #365 : 14.05.2013, 20:25:11 »
Kiitoksia. -H-

Meinasinkin aloittaa ahtomittarista, niin näkee lähtökohdan.

Hormiksi toisaan tulee 3" koko matkan, yhdellä läpivirtaavalla pöntöllä.
Ja katsotaan mitä tuo mandariini jaksaa työntää hönkää koneeseen.. :P kerätään sitten osia..
Onneksi on tulossa toinen kokonainen motti, kunhan kerkeis sen vaan hakemaan.
Ei tuollakaan pitäs olla kilometrejä takana kuin 230tkm. :)

Mut, hyvät luvuthan olet saanut. P> eiköhän tuollaiset itsellekkin piisaa, ainakin vähäksi aikaa. :D

Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #366 : 15.05.2013, 21:36:06 »
2,5" riitäis kyllä ;D On tuo oma ottanut vastaan melko rajua kepitystä (toinen satsi etutöppösiä tälle kesälle jo)  ja ei mitään ongelmaa ole ilmennyt, toki voi olla että jotain joskus hajoaa, mutta huomennakin meinasin töihin sillä mennä ja 100km lisää mittariin... 421500 yhteensä...
« Viimeksi muokattu: 15.05.2013, 21:38:02 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #367 : 15.05.2013, 22:11:44 »
2,5" riitäis kyllä ;D On tuo oma ottanut vastaan melko rajua kepitystä (toinen satsi etutöppösiä tälle kesälle jo)  ja ei mitään ongelmaa ole ilmennyt, toki voi olla että jotain joskus hajoaa, mutta huomennakin meinasin töihin sillä mennä ja 100km lisää mittariin... 421500 yhteensä...

Ei kait noin pieni mihinkään riitä.. :buck2:
Löysin 4" putkeakin, meinasin siit ekaks tehdä..  :D mut kait tuo 3" riittänee.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #368 : 16.05.2013, 05:52:22 »
Kunnon piippu se olla pitää  ;D
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3470
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #369 : 16.05.2013, 18:06:08 »
Ei kait noin pieni mihinkään riitä.. :buck2:
Löysin 4" putkeakin, meinasin siit ekaks tehdä..  :D mut kait tuo 3" riittänee.
4":sta saattais olla aika työläs tehdä taka-akselin ylitys... Mä tein aikoinaan turbolta 3" ilman kattia ja ennen takapuskuria Marteliuksen vapaavirtausvaimennin 4" ulostulolla. Oli aika asialliset murinat, ei kuitenkaan häiritsevät  :)

Evry + ahtomodi ilman diodeja oli aika pitkään, ahdot n. 1,6 ja savua riitti kohtalaisesti mutta alkoi ärsyttämään se rynkytys tyhjäkäynnillä joten teetin ohjelmoinni Debilissä. Sen jälkeen kulki huonommin mutta oli jotenkin turvallisempi olo kun tiesi että auto toimii oikein. Tolla perus lastuvirillähän vissiin joku 170/400 arvot (1,3Bar), joten kai se lähelle sen 200hv evryllä oli..
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #370 : 16.05.2013, 20:56:56 »
Heh! 4" taka-akselin yli, varsinkin jos on madallettu... tulee mieleen se hyttysen duunaaminen silleen... :2funny: Pakosarjan laippa tuli postiin...(kiitos kulmamiehen) Uudelle föönille uutta kippuraa tekemään... Nam! Millaasia suuttimia sitä löytyis...?
« Viimeksi muokattu: 16.05.2013, 21:02:17 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #371 : 16.05.2013, 21:10:06 »
Mullehan toi laippa oli varattu mut ei ollu akuutti tarvetta ni annoin luvan laittaa sulle ;) Itellää kaikkee muuta askarreltvaa ton koneen kans ennenku tarttee mitään uusii pakosarjoi miettii :)

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #372 : 17.05.2013, 05:52:16 »
Niihä se tais ollakkin. Minäkin rupeen sitä pakosarjaa ihan mielenkiinnosta vääntämään hyvissä ajoin, kun aina kuitenkin se EVO 1 on susi!  :2funny:
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #373 : 07.06.2013, 22:04:59 »
Tämmönen keskustelu tuli vastaan kun ajankuluks Googlailin, hyvää juttua kuningasmoottorista: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87584

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #374 : 09.06.2013, 14:50:19 »
Pakko heittää kyssäriä, että mitä oletatte, onko paljonkin vaikutusta kiihtyvyyteen, jos katin tyhjentää/rakentaa suoran torven ahtimelta persiiseen?  :idiot2:

Syöttöjä olen evryllä nostanut "hieman". (+kantta ihan hieman hammeroitu/käytännössä ei ainakaan huomattavaa eroa vakioon koska rupes rynkyttään kun yhtään enempi kantta siirti, evryn kans ei ongelmaa)
Katkasija OFF-asennossa (ilman evryä)    0-100kmh 9,9sec.   80-120kmh 7,5sec.
Katkasija ON-asennossa (evryn kanssa)  0-100kmh 8,1sec.   80-120kmh 6,4sec.

Ja autohan oli tosiaan tuo sigin S70 TDI Automaatti.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron