Autodiagnoosi  Carcom Oy

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344671 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #435 : 17.07.2013, 19:57:54 »
Tuolle mapin letkulle lienee kuristin sielä jo valmiina, niin ei nopeat painevaihtelut näy mittauksessa, eli syy mun mielestä on kuristimen puute.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #436 : 17.07.2013, 20:00:47 »
Tuolle mapin letkulle lienee kuristin sielä jo valmiina, niin ei nopeat painevaihtelut näy mittauksessa, eli syy mun mielestä on kuristimen puute.
Joo, letku täynnä shaichee.  ;) Ei mut oikeesti, imusarjassa voi olla. Ei mulla ainakaan ole mitään erillistä.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #437 : 17.07.2013, 20:08:25 »
Se imusarjan päässä oleva nippa toimittaa myös kuristimen virkaa. Siinähän on vain alle 2mm reikä läpi.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #438 : 17.07.2013, 23:13:13 »
Mää taisin kirjotella toisesa topikissa sulle :) eli siihen letkuun joka lähtee imusarjan toisesta päästä ku mihi ahtoputki tulee.
niinpä kirjottelit..kiitos siittä  :D

Ihan asiaakin..paljos toi tomaatti loota kestää? Mulla on toi evry+ahtomodi kiinni ja huomenna saan putken tehtyä loppuun, eli tyhjä katti ja vaimennin pois. Laatikko on ihan hyvässä kunnossa, vaihtaa nätisti ja silloin kun pitää.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #439 : 20.07.2013, 17:04:58 »
Tarkennusta... ?

Se on nyt noin laitettu.


Ja seilaa täysillä ahdoilla.

Sulla taitaa nyt olla otettuna se siitä ahtopainesäätimen letkusta, eli kun ahtopainesäädin avaa ja sulkee solenoidia, niin mittari heiluu. Ja sillonhan se heiluu just täysillä ahdoilla, koska sillon se säädiin avaa ja sulkee hukkaportin kellolle menevää painetta.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #440 : 22.07.2013, 12:31:11 »
Sen verran on vielä kytkinasiaan palattava ja kysyttävä painelaakerista.  Tuossa kun on se kytkinkopan sisäinen työsylinteri painelaakeri paketti , eli tartteeko sen korkeutta muuttaa kun vaihdetaan kova vauhtis ja tavan kytkin tilalle, vai riittääkö siinä iskunpituus/liikevara kunnolla ??

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #441 : 22.07.2013, 15:59:28 »
Sen verran on vielä kytkinasiaan palattava ja kysyttävä painelaakerista.  Tuossa kun on se kytkinkopan sisäinen työsylinteri painelaakeri paketti , eli tartteeko sen korkeutta muuttaa kun vaihdetaan kova vauhtis ja tavan kytkin tilalle, vai riittääkö siinä iskunpituus/liikevara kunnolla ??

Joo, itellä on tuos kasipätkässä tuo pottapyörä ja liikerataa jatkoin kierretangosta tekemällä uuden työsylinterin tapin (ulkoinen työsylinteri) mutta laitetaan tähän esa-setän aikonaan laittama yv samasta asiasta sisäsen työsylinterin liikeradan jatkosta

21.4.2010
Lainaus käyttäjältä: Esa-setä
Mulla oli n. 1,5 milliä paksut prikat työsylinterin alla pottapyörä setissä ja Audin kamojen kanssa 5 millinen sovite holkki työsylinterin alla. En lähtisi laittamaan prikkoja vauhtipyörän ja asetelman väliin, vaan ottaisin työsylinteriä lähemmäs asetelmaa.
850tdi -96

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #442 : 22.07.2013, 19:09:15 »
Eli se ei oo kovin suuresta kiinni tuo korotus. Tuohon omaan tulee d24 pyörä , sre  ja  "m90" massalevy jolloin siis riittäs tuo 1.5 milliä ilmeisesti  ?

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #443 : 22.07.2013, 20:50:50 »
Sehän kannattaa mitata ku sulla on nuo kamat pöydällä. Muistelisin että omassa oli noin 3mm ero, tismalleen sama setti kun sullla tulossa. Voi tietysti olla että toimii ilman niitä prikkojaki mutta kun tuossa sun tapauksessa  ei ehkä kannata yrittää kun työsylinteri on siellä sisällä.
850tdi -96

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #444 : 22.07.2013, 22:08:31 »
Juurikin sen takia tässä on taas kyselyikä kun ei innosta tuota lootaa jumpata irti ja paikalleen kokeillessa  että pelaako vaiko eikö.
Meneekös se mittaaminen kaikessa yksinkertasuuvessaan silleen jotta kasataan uus ja vanha setti nippuun pöyvälle ja siitä vaan sitte mitataan vauhtipyörän takapinasta joka vastaa kampuraan ja asetelman käpälien tai lehtijousien välinen mitta ja sen erotus on sitte yhtäkuin korotus painelakerin alle ?  Vai oonko mie nyt taas ihan väärässä.

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #445 : 23.07.2013, 21:54:54 »
Lukenut suurella mielenkiinnolla jos vaikka oppisi jotain diisselin virityksestä ja saanut monta hyvää vihjettä ja ideaa. Mutta ite mietein alkaa noista helpoista ja yks mistä tuli kysymys nii tuo egrän tulppaus. Mistä pajasta sellainen softa löytyy sitten mikä sammuttaa sen tulleen vikavalon? Onko se vaan noissa lastuja/softia myyvissä virityspajoissa vai pitääkö mennä oikeen volvolle moista kysymään? Ja toinen kysymys on evrystä vaikkakin se ei tänne oikeen kuulu mutta jos jollakin olisi hyvä vastaus.. eli laitoin sellasen tehdastekosen härvelin piuhojen väliin ja potikkaa ruuvaamaan. No myyjähän sanoi että sen voi jättää sinne konepellin alle ettei tartte kytkimistä välittää mutta vikavalonhan se sytytti kuitenkin niinku pelkäsin mutta se valopas ei sammunutkaan enää vaikka jo pari pvää ajellu ilman sitä tai siis siten että se on ollut pois päältä. sillon tällän käynnistettäessä vaikuttas et se melkein häviäis mut syttyy pian uudelleen. Ja autohan on volvo v70 2.5 tdi vm 99 ja sillä surullisella msa 15.8lla mihin ei pääse kotikonstein kiinni ku lekalla. Ja ainakaan hirveetä pötköä kyllä saanu perään aikaseksi vaikka sääsin sen niin että huomas jo tyhjäkäynnistä että jotain on tapahtunut ja siitä otin vartin taaksepäin. Ja ahtomodinhan mä tein sille myös kaveriksi..se on siinäö 1.2 paikkeilla.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #446 : 26.07.2013, 09:31:24 »
Omani EGR:n poiston (ohjelmallisesti) hoidatin Debilillä. Samalla moottoriin ohjelmoitiin muutenkin lisää runtua.
Nyt siellä ei ole paikallaan venttiilin tilalla kuin laipat :) Samoin katin tyhjäsin ylimääräisistä.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #447 : 26.07.2013, 09:36:32 »
Mulla teki powerflash oulussa saman, käyttää turbotecin softaa. Pelkkä egr:n poisohjelmointi ois kustantanu puolet normilastutuksesta, lastutuksen yhteydessä menee samalla rahalla.

Edit. Ite siis laitoin laipan ja sytytin vikavalon. Laippa kannattaa laittaa sinne kylmemmälle (imusarjan) puolelle.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2013, 10:17:17 kirjoittanut HenkkaR1 »
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #448 : 26.07.2013, 10:03:41 »
Minä tein itse ja säästin :) tietysti ohjelmaan en pääse käsiksi mutta tulppasin EGR:n puhtaamman imusarjan toivossa :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #449 : 26.07.2013, 10:13:50 »
Minä tein itse ja säästin :) tietysti ohjelmaan en pääse käsiksi mutta tulppasin EGR:n puhtaamman imusarjan toivossa :)

MSA 15.8 sytyttää kyllä heti vikavalon mikäli EGR mennään vain mekaanisesti tulppaamaan. Sulla lienee siis <99 mallin auto?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron