Elekma  Autoracing

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #585 : 13.02.2014, 20:26:40 »
Kyllä tuo alkaa jo kuulostaa siltä että tahallaan yrittää särkeä hyvän myllyn  :o elekkee elekkee  :nohnoh  :idiot2:

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #586 : 13.02.2014, 21:04:02 »
Ei sitä pakko rikkoa oo jos tehoja haluaa, mun auton todettiin pitävän sisällään 222 heposta :P eikä siihe oo vaihettu vasta ku kytkin, turbo ja vaihelaatikko.. ;D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #587 : 13.02.2014, 22:37:13 »
Alle 2bar=pussihousumeininkiä ;D
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #588 : 13.02.2014, 23:09:33 »
Alle 2bar=pussihousumeininkiä ;D

Kyllä kyllä mutta elekää vakio turbolta liikaa vaatiko pakopaine karkaa älyttömiin :-\

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #589 : 13.02.2014, 23:37:48 »
Kyllä kyllä mutta elekää vakio turbolta liikaa vaatiko pakopaine karkaa älyttömiin :-\
joo..tuo on totta, sen takia laskinkin paineet 1.6bar. Haaveissa ois kyllä hx35 tms.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #590 : 15.02.2014, 06:18:55 »
Pakkoha se on jonkun uhrata autonsa tieteellekkin(virittämistieteelle).  :2funny: Joka tapauksessa tuo 850tdi on ylivoimaisesti halvinta ajoa huoltokustannuksien suhteen, mistä kokemusta itellä n.30vuotta.
Toisin sanoen, sille ei ole tarvinnut tehdä mitään muuta kuin normi huollot ja antaa KENKEE!! Tarkoituksena olikin selvittää, paljonko TDIstä irtoaa ja mitä se kestää jatkoa varten (stage2 tulossa) ja se kestävyyspuoli on tullut jo todettua!!
Jos tuommoisen ottaa pois päivittäisestä kauppakassi-ajosta, niin veikkaan että voi virittää huoletta niin paljon kuin lompakko kestää...

P:S: Ei onneksi ole pakopainemittaria, joten tietämättömyys tekee autuaaksi :D
« Viimeksi muokattu: 15.02.2014, 06:28:54 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #591 : 15.02.2014, 09:41:46 »
Ja heti alkaa tämä jeesustelu että "ei noin voi tehdä!" Jos kerrankin joku kokeilee asioita ilman ennakkoluuloja ja kuuntelematta foorumin mutuiluja niin antakaa nyt miehen touhuta. :facepalm:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #592 : 15.02.2014, 10:47:45 »
Voiha sitä kokeilla. Hyvä jos ei mitää ongelmia tuu budjettiratkasuilla, mää oon sijottanu yli 20 tonnia tuohon autoon ilman hankintahintaa mukana ja silti tulee välillä isompiaki vikoja virityksen seurauksena. Onko iha tuurissaan vai missä, mulla kilometrejä kuitenki jo 575 tuhatta.. tämän hetkiset teholukemat 222/480.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #593 : 16.02.2014, 07:57:22 »
Täytyy kyllä sanoa että, STAGE 2 kun astuu tallista ulos jonain kauniina kevät iltana, niin meikäläinenkin seurailee pakopaineita aika tarkasti ja typerä rääkkääminen loppuu, mutta kaikki irti meininki jatkuu silti :2funny:
Rahaa laitettu n.300€ (cooleri+putket+suodatin+tilpehöörit) tehot= +200/+450
« Viimeksi muokattu: 16.02.2014, 08:03:10 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #594 : 09.03.2014, 19:19:05 »
Vaihan kyllä kohta autoa, kun ei antaudu, ei millään... :idiot2:
Penkkiin pitäs viiä, kun tuo 1,6bar ja 197hv/442nm on mietoa nykyiseen menomalliin.... :2funny: 444800km taulussa ja viilaaminen alkoi kun taulussa oli 393000. ( huoltokirja)
Kestävä on prkl!! Ja hyvin sutii, "vakioksi" ;)
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #595 : 13.04.2014, 16:18:19 »
En jaksa koko topicia selata, mutta voiskos joku lätkästä tähän vastauksena reseptin noin.280hv tdihin.
Sillä aikaa kun joku sen saa aikaseksi, niin koitan keksiä jostain tuon voiman kestävää lootaa  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #596 : 13.04.2014, 16:41:09 »
En jaksa koko topicia selata, mutta voiskos joku lätkästä tähän vastauksena reseptin noin.280hv tdihin.
Sillä aikaa kun joku sen saa aikaseksi, niin koitan keksiä jostain tuon voiman kestävää lootaa  :buck2:
holset he221w
bosio 520 race tai ultime 2 suuttimet
Virtaavampi putkisto
jyrkempi nokka
vahvempi cooleri

Pitäs olla jo hyvin lähellä.
Mulla tuli 222 muokatulla vakioahtimella. paineita 2 bar. Aikasempi penkitys 216 hp. Suuttimien raja alkaa olemaan siinä..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa tynkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #597 : 13.04.2014, 17:07:59 »
Paljonko tuommonen v70:nen 2,5TDI ahtaa vakiona? Mulla näkkyy olevan ahtopainemittari ja urkuauki kiihdyttäessä ahtaa sen 0,9-1 baaria. Kannattaako ja voiko ahtoja nostaa miten helposti?
-Bensalla pestään pensselit ja Dieselillä tehdään woimaa-

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #598 : 13.04.2014, 17:14:27 »
Paljonko tuommonen v70:nen 2,5TDI ahtaa vakiona? Mulla näkkyy olevan ahtopainemittari ja urkuauki kiihdyttäessä ahtaa sen 0,9-1 baaria. Kannattaako ja voiko ahtoja nostaa miten helposti?
piikkipaine 1,1-1,2, jatkuva paine 0,9. Auton virittäminen ei oo suositeltavaa, se voi mennä rikki.. ;) mutta jos välttämättä haluat niin evry-modia ja ahtomodia kehiin, niillä saa edullisesti lisäpotkua. Virtaavampaa putkistoa kannattaa kans harkita, vakio ahdistaa reilusti.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #599 : 13.04.2014, 19:09:45 »
holset he221w
bosio 520 race tai ultime 2 suuttimet
Virtaavampi putkisto
jyrkempi nokka
vahvempi cooleri

Pitäs olla jo hyvin lähellä.
Mulla tuli 222 muokatulla vakioahtimella. paineita 2 bar. Aikasempi penkitys 216 hp. Suuttimien raja alkaa olemaan siinä..
Hx35w olis vähä edukkaampi ku tuo hyväksi todettu he221w, pääsiskö sillä samoihin, vai onko sitten ongelma hidas herääminen?
Saako jostain suoraa ostettua tuota jyrkkää nokkaa vai meneekö teettämiseksi?

Koppa on vm.71 mihin tuleee, niin siihen tulee jo alkujaan riittävä cuuleri ja putkisto uskokseni... :pomo:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo