Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #600 : 13.04.2014, 19:39:01 »
Valonviejä tietäis noista nokista, ittiäki kiinnostas.. kkk k24/26 riittäis vissiin kans, onko se kui eri kokone ku hx35?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #601 : 13.04.2014, 21:29:22 »
hx35w heräilee varsin mukavasti.
Ja M90 kyllä kestää nuo 280hv mitä oot hakemassa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #602 : 14.04.2014, 08:50:56 »
Paljonko tuommonen v70:nen 2,5TDI ahtaa vakiona? Mulla näkkyy olevan ahtopainemittari ja urkuauki kiihdyttäessä ahtaa sen 0,9-1 baaria. Kannattaako ja voiko ahtoja nostaa miten helposti?
Ja muistuttaisin että autoja ei edes saa virittää, ainakaan vähäpäästöisiä...  ;)
 Silti ite nostaisin paineet+syötöt jonnekkin puolentoista paikkeille ja rupeisin hymyilemään... :D
 Siis noin teoriassa, olen lainkuuliainen... :2funny:
(Omassa edelleen n.1,8bar)
« Viimeksi muokattu: 14.04.2014, 08:53:42 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #603 : 14.04.2014, 14:56:20 »
hx35w heräilee varsin mukavasti.
Ja M90 kyllä kestää nuo 280hv mitä oot hakemassa.
Vähän houkuttais kyl 6vaihteinen ZF kun semmosen saa kuitenkin johki 700eeroon ja noita m90 ei oo iha joka oksalla, mut katotaa siihe asti ku päästää, vääntöähä se pukkaa sellasilla tehoilla jonkun 600Nm.

Tuo on hyvä jos toi kolmefemma herää, kun niitä on vähän enemmän tarjolla kun noita hx221w.  :pomo:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa valonviejä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #604 : 19.04.2014, 15:12:55 »
R-koneistuksesta kysyt 1.9TDI:n virinokkaprofiilia. Tuo on paras katuautoon. Kakspuolkkihan on vain yhdellä sylkällä jatkettu 1.9tdi, noin suurtepiirtein. Jyrkempiä nokkiakin tuli kokeiltua, mutta eivät oikein sopineet painavaan käyttikseen.

HX35 riittää noin 450-500hv kunnolla tehdyssä 2.5tdi:ssä. He221 paljon järkevämpi heräämisessään ja riittää 370hv tienoille maksimissaan.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #605 : 20.04.2014, 15:53:50 »
Mitäs kannelle tarvii tehdä että päästään noin suurin lukemiin ?
Vai riittääkö ihan perus siistiminen ?
Ja minkä kokoisilla suuttimilla kannattaisi lähteä liikkeelle?
itellä on hx35w ahtimena ja moottori varustettuna mekaanisella pumpulla..
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa valonviejä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #606 : 20.04.2014, 19:07:27 »
Miksi mekaaninen pumppu?

Kannelle nyt kannattaa tehdä mitä ihmeellisempiä juttuja, mikäli lompsa kestää tai osaa itse tehdä. Tuohan on melko huono alkujaan. Sitä swirliä ei saa huonontaa, vaan mielummin parantaa, vaikka niin tuleekin huonompia tuloksia virtauspenkissä. Tärkeintä on lisätä pakojousien sulkeutumispainetta n. 15kg (vakio 22kg). Pakosarja menee uusiksi ja imusarjan tilavuutta saisi olla enempi. Nokaksi R-koneistuksen katumalli.

0,34 suuttimet ja kylmää ilmaa.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #607 : 20.04.2014, 21:02:50 »
Jokainen kyselee tuota että miksi mekaaninen pumppu ja tässä vastaus.
Tekniikka on siiretty 850 volvosta 740 volvoon joten sähköissä olisi ollut melkoinen savotta siirtää.
Toisekseen kaveri halusi tehdä tuon mekaanisen pumpun mulle niin annoin tehdä ja sillä se käydä roklattaa erittäin hyvin.

Pakosarja on mallia itse tehty ja mahdollisimman lyhyt.

Välijäähdyttimenä perus kiinalainen 300x500 mm ja ahtoputkisto tehty 2.5" putkesta.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #608 : 29.04.2014, 20:53:49 »
Huolia! Kytkin luistaa pikkasen, joten paineita pudotettu n.1,6 baariin... prkl!
Muuten käy kuin kello, mutta kolmosella ei enää uskalla "polttaa".  :2funny:
Ei mitään vikaa löydetty vieläkään, vaikka oli tossa "lomaa" 4 viikkoa, tutkia autoa...
448200km.
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #609 : 02.07.2014, 15:12:44 »
Vahvasti vaikuttaa että ahdin sanoi sopimuksen irti. Painepuolella öljyä ja moottorin takaa tulee vettä sillointällöin. Odottelinkin tuota ahtimen hajoamista kun vuoden ajellut 1,8bar paineilla ja vakio ahtimella :)
http://www.ahtoja.com/product/274/s2a-schwitzer mites tommonen toimis tdi:ssä? Meinasin että ois samalla tehnyt uuden pakosarjan. Toinen ois tuo hx35w mutta toi ei vissiin oikeen alhaalta herää..he221W on ykkösvaihtoehto mutta hinnat ei oikein miellytä (700€ pelkkä ahdin).
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #610 : 02.07.2014, 15:34:06 »
Vahvasti vaikuttaa että ahdin sanoi sopimuksen irti. Painepuolella öljyä ja moottorin takaa tulee vettä sillointällöin. Odottelinkin tuota ahtimen hajoamista kun vuoden ajellut 1,8bar paineilla ja vakio ahtimella :)
http://www.ahtoja.com/product/274/s2a-schwitzer mites tommonen toimis tdi:ssä? Meinasin että ois samalla tehnyt uuden pakosarjan. Toinen ois tuo hx35w mutta toi ei vissiin oikeen alhaalta herää..he221W on ykkösvaihtoehto mutta hinnat ei oikein miellytä (700€ pelkkä ahdin).
multa löytys isompi pakokoppa ja huoltosarja vakioahtimeen. Haluaksä alkaa värkkäämään? :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #611 : 16.07.2014, 23:01:59 »
Minkälaisella käskyllä vanhaa TDi pumppua ohjataan?  Siis ei-CAN versiota? Pwm vai mitä?

Niin, ja jos DIY ohjaimia tyyliin Megasquirt on olemassa valmiina niin vinkkiä :P
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #612 : 17.07.2014, 06:38:17 »
Minkälaisella käskyllä vanhaa TDi pumppua ohjataan?  Siis ei-CAN versiota? Pwm vai mitä?

Niin, ja jos DIY ohjaimia tyyliin Megasquirt on olemassa valmiina niin vinkkiä :P

mä tarttisin kans säädettävän ecun.
mulla olis yks tekijä tiedossa mutta pitäs löytää piirilevyn tekijä joka alkas tekee levyjä.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #613 : 17.07.2014, 06:42:04 »
Käyttäkää lastutettavana. :) näihin pitää vaihtaa yks kampa piirilevyyn että pystyy ohjelmoimaan. Niin määki oon tehny. Sen jälkeen osaava kaveri pystyy muuttelemaan parametreja.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #614 : 17.07.2014, 15:28:22 »
Käyttäkää lastutettavana. :) näihin pitää vaihtaa yks kampa piirilevyyn että pystyy ohjelmoimaan. Niin määki oon tehny. Sen jälkeen osaava kaveri pystyy muuttelemaan parametreja.

juu mutta ku mulla ei oo sitä alkuperäistäkää ecua

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy