Samppasport  Futurez

Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S

  • 18 Vastauksia
  • 8588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
elikkä alettiin kaverin kans tässä kaavailemana että laittas 96 vuoden 850 tuon B5254S mootorin 740 vuosimallia 88 kaikine sähköineen koska 740 korissa ei le enään sähköjohtoja paikallaan ja korikin on vielä ei vähäpäästöinen joten ei tarvi siitä katalysaatoristakaan murehtia.:) sen veran on saatu rattaita pyörimään että selviteltiin että auton lemaamiseen ei kaiketi tarvita kuin muutoskatsastus mikäli mootorin saadaan paikalleen ilman muutoksia sovituspaloilla, eli mootrin tai auton korvakoihin ei tarvitse saatua muuta kun tehdä väliin sovituspalat joilla mootori saadaan sopimaan paikalleen. nyt jso jollain löytys 960 automaati vaihteisto niin saa tarjota sopivaan hintaan koska pyrimme tekemään tämän ns pienellä pudjetilla, jos jollain on hyviä ideoita meidän elämää helpottamaan niin niitä saa laittaa, tämä kun on molemmille ensimäinen tämmöinen projelti missä vaihdetaan kokonaan erityypinen moottori auton keulalle + kaikki sähköt ja mahdollisesti sisutaakin hyödynnetään 850 niin pitkälle kuin mahdollista,

ensimäinen kysymys taitaa liittyä tekniikassa tähän nopeusmittarin anturiin mikä siaitsee 700 ja 900 perässä mutta mistä 850 ottaa nopeustiedon mittraille.?
« Viimeksi muokattu: 12.09.2013, 16:34:50 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #1 : 12.09.2013, 19:07:01 »
sen veran on saatu rattaita pyörimään että selviteltiin että auton lemaamiseen ei kaiketi tarvita kuin muutoskatsastus mikäli mootorin saadaan paikalleen ilman muutoksia sovituspaloilla, eli mootrin tai auton korvakoihin ei tarvitse saatua muuta kun tehdä väliin sovituspalat joilla mootori saadaan sopimaan paikalleen.

ensimäinen kysymys taitaa liittyä tekniikassa tähän nopeusmittarin anturiin mikä siaitsee 700 ja 900 perässä mutta mistä 850 ottaa nopeustiedon mittraille.?
Hankipa jostain 960 moottorinkorvakkeet ja kumit niin menee ilman sovituspaloja.

850:ssä on nopeusanturi vaihdelaatikossa.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #2 : 12.09.2013, 19:09:57 »
Asiasta mitään tiedä mutta mutuilen nyt sen verran, että mahtaakos tota 960 automaattia saada juttelemaan ton 850ruiskun kanssa, sähköohjattu laatikko kun on ja ellen ihan väärässä ole niin eikös se laatikon boksi motronicin kanssa tee yhteistyötä 960:ssä.

Edit. puuttui pari sana välistä :P
« Viimeksi muokattu: 12.09.2013, 19:16:55 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #3 : 12.09.2013, 19:14:25 »
Lootalle on ainakin oma ohjaimensa, tosin en tiedä onko miten paljon naimisissa moottorinohjauksen kanssa.
940 classic
Amazon -68

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #4 : 12.09.2013, 19:37:31 »
Asiasta mitään tiedä mutta mutuilen nyt sen verran, että mahtaakos tota 960 automaattia saada juttelemaan ton 850ruiskun kanssa, sähköohjattu laatikko kun on ja ellen ihan väärässä ole niin eikös se laatikon boksi motronicin kanssa tee yhteistyötä 960:ssä.

Edit. puuttui pari sana välistä :P
tuo 850 kone on kotosin automaatilaatikoisesta joten periaateessa pitäs olla kaikki valmiudet valmiina tuon automaatilaatikon laittamiseen. mielestäni molemmat on kutakuinkin samalla mootorin ohjauksella.
Hankipa jostain 960 moottorinkorvakkeet ja kumit niin menee ilman sovituspaloja.

850:ssä on nopeusanturi vaihdelaatikossa.
tkiitos tästä tiedosta, en olis kyllä ite osannu tuota ajatellakaan.:D
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #5 : 13.09.2013, 06:06:18 »
kyllä taas yöllä mietitytti monikin asia, meinannu saada nukuttua ja pitäs vielä töihin valmistautua *kahvia-> rupes tuossa tosiaan yön aikana askarrutamaan tämä suomen lain säädäntö näiden vaihdettuja osiakohtaan, kunka mahtavat suhtautau ku autoon tungetaan jollain konstilla koko 850 koelauta ja kaikki mahdollinen mitä vaan tuonne 740 saadaan soviteltua, mikä hienointa tähän on tulossa okeen ajotietokone 8) saapa sitten kattella kulutuksia kun ensi tekee konkursin tät rakentaessa yms. :sundaydriver: täytyykin nyt tänää yrittää käydä ottamassa kuva molemmista keksinistä mitä ruvetaan sekottaa keskenään.:) näette tääläkn mikä on lähtoköhta :pomo:
« Viimeksi muokattu: 13.09.2013, 06:14:47 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #6 : 13.09.2013, 19:43:44 »
Mielenkiinnollla seuraan, mitä tuleman pitää. :)

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #7 : 13.09.2013, 21:03:57 »
Multa vois löytyä ylimääräset 960:sen moottorin kannakkeet, jos kiinnostaa.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #8 : 14.09.2013, 11:24:22 »
Mielenkiinnollla seuraan, mitä tuleman pitää. :)
tässä menee vielä jonkun aikaa kun itse autolla alakaa tapahtumaan oikeestaan mitään mutta, yritämme saada mahdollisimman nopeasti haalittua tuon voiman siirto puolen kasaan jonka jälkee aletaan sitten rakenteemaan ja sovittelemaan mootoria paikalleen, voiansiirto puoli on sitä myöten valmiina kateltuna + mootorin korvakot kunhan vaan saa kerättyä vähän pelimerkkiä että pääsee hakemaan osat. ei osannu ajateakaan että laatikko  + muut kilkeet löytys näin nopasti joten heti aiheuttaa tuo maksuvaluuta ongelman.
Multa vois löytyä ylimääräset 960:sen moottorin kannakkeet, jos kiinnostaa.
pidetään mielessä pitäs kyllä yhet korvakot jo olla tiedossa ja kunhan saadaan pelimerkit kasaan niin otetaan kaikki osat samasta paikasta nin ei tarvitse erikseen ajella ympäri ämpäri maakuntia :uglystupid2:
« Viimeksi muokattu: 14.09.2013, 11:28:44 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Chokolo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #9 : 16.09.2013, 07:21:45 »
Noni! Jotain mitä itekki miettiny, katotaan miten edistyy!

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #10 : 16.09.2013, 09:00:59 »
Taitaa vaparikoneisessa 850 volvossa olla siemens fenix ruisku, ja 960 on aina bosch motronic 1,8 1991-1995 ja 1996-1998 motronic 4.4. Laatikko haluaa moottoriohjaukselta kaasun asennon potentiometriltä, momentinvähennyspyynnön on/off kaapelilla (ei välttämätön), perän nopeusanturilta signaalin ja myös moottorilta kierrossignaalin. Sit jos lootan ohjausboksi on jotain 1995-> ni sinne on myös ohjelmoitu perävälitys. Jos välitys ei vastaa boksin ohjelmaa se menee vikatilaan ja vain 3+4 vaihteet käytössä.

Helpoimmalla pääsisitte istuttamalla vaan 960 volvon tekniikan sinne, menisi ihan suoraan heittämällä. Mutta jääräpäitä kun olette, ette tietenkään halua sitä tehdä.  ;)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #11 : 16.09.2013, 09:15:30 »
Taitaa vaparikoneisessa 850 volvossa olla siemens fenix ruisku, ja 960 on aina bosch motronic 1,8 1991-1995 ja 1996-1998 motronic 4.4. Laatikko haluaa moottoriohjaukselta kaasun asennon potentiometriltä, momentinvähennyspyynnön on/off kaapelilla (ei välttämätön), perän nopeusanturilta signaalin ja myös moottorilta kierrossignaalin. Sit jos lootan ohjausboksi on jotain 1995-> ni sinne on myös ohjelmoitu perävälitys. Jos välitys ei vastaa boksin ohjelmaa se menee vikatilaan ja vain 3+4 vaihteet käytössä.

Helpoimmalla pääsisitte istuttamalla vaan 960 volvon tekniikan sinne, menisi ihan suoraan heittämällä. Mutta jääräpäitä kun olette, ette tietenkään halua sitä tehdä.  ;)

Tai sit laittaa Suprastickin tai jonkun muun vastaavan lootan ohjausboksin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22564.msg524489#msg524489

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #12 : 16.09.2013, 09:16:46 »
10v on siemens ja 20v motronic.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #13 : 16.09.2013, 17:44:02 »
Taitaa vaparikoneisessa 850 volvossa olla siemens fenix ruisku, ja 960 on aina bosch motronic 1,8 1991-1995 ja 1996-1998 motronic 4.4. Laatikko haluaa moottoriohjaukselta kaasun asennon potentiometriltä, momentinvähennyspyynnön on/off kaapelilla (ei välttämätön), perän nopeusanturilta signaalin ja myös moottorilta kierrossignaalin. Sit jos lootan ohjausboksi on jotain 1995-> ni sinne on myös ohjelmoitu perävälitys. Jos välitys ei vastaa boksin ohjelmaa se menee vikatilaan ja vain 3+4 vaihteet käytössä.

Helpoimmalla pääsisitte istuttamalla vaan 960 volvon tekniikan sinne, menisi ihan suoraan heittämällä. Mutta jääräpäitä kun olette, ette tietenkään halua sitä tehdä.  ;)
muuten kyllä laitettas tuo 960 kuutonen tuonne mutta kun ei ole ylimäärästä 960 missä olis tekniikka paikallaan, kaverilla on tuo 1 ylimääränen 850 mistä moottori otetaan, jote ei juuri vaihtoehtoja ole.

joka tapauksessa en viikon loppuna olis tarkotus alkaa raksimaan toisesta 740 tarvittavia osia irti kuten, taka-akseli ripustuksineen, etutolpat, ovet, takaluukku, lasit, jotain sisutan osia mitkä vielä ehjiä. tämän jälkeen plastellaa loput varaosa 700 niin pieniin palasiin että sen voi kantaa romukasaan. sitte aletaan sunuitteleen itse aihion pyörilleen saantia.:D aihiossa ei sis ole edes takaakselia piakallaan saatika etutolppia, penkitkin täytynee sovittaa 850 koska nekin on aikonaan tullu myytyä. sitte pitäs alkaa purkaan tuota 850 ja hävittää siitäkin koko loppu kori sitte mitä jää jäljelle. ei luutavasti paljoakaa
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 (vm-88) tekniikan vaihdos B230E -> B5254S
« Vastaus #14 : 16.09.2013, 19:00:32 »
Hieno projekti  ;)

Vanhoista raadoista voi muuten ottaa vaikka peltiä talteen. Harvoin on katto ruostunu niin saa muutaman neliön puuhapeltiä jos pitää jotain väkästellä.

Itellä kun makaa toi veljen vanha raato (fiiu) tossa niin en oo viittiny vielä hävittää kun ei ikinä tiä millon tulee tarve jollekin pikku palikalle.
V70 TDI

 

Proturbo  Autodiagnoosi