Proturbo  Autodiagnoosi

Risto-Sport V60 Passion Red

  • 1 Vastauksia
  • 617 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KORBiNE

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Risto-Sport V60 Passion Red
« : 12.04.2024, 18:10:50 »
Noniin, tapahtui jotain mitä en ihan hetkeen olisi uskonut tapahtuvan.
Pitkän baijerilaisten kanssa vietetyn ajan jälkeen paikallisesta autoliikkestä sattui silmään vajaa kolmesataa tuhatta rullattu Passion Red V60 ja vieläpä ehtana Risto-Sporttina (R-Design).

No eikun koeajolle kun tuo D3 moottori 5-sylinterisenä on kiinnostanut jo hetken käyttöauton virkaa toimittamaan, pelkän äänimaailmansa takia. Ehkäpä kuulopuheet kestävästä moottorista myös puoltivat tätä kiinnostusta.

Yllätyin. Positiivisesti, aiempi kokemus Swedish Metallista on lähinnä kakkoskopa v70 volvoista tuttavapiirissä ja no, ainakin sisustaltaan tämä alkaa olla jo omaan mieleen vakiona.
Varustelistalle on aikanaan näköjään ruksittu seuraavia mitä voi jopa ehkä lisävarusteiksi kutsua.
-BLIS
-Aktiivivalot
-Adaptiivinen vakkari
-High Perf Sound System
-SENSUS / Liekkö oikea nimi tuolle isolle näytölle?
-Toimiva webbana (kopkop)

Noin viikon koeponnistuksella istuu omaan käteen suhteellisen hyvin. Kulutuskin jopa positiivisesti yllätti :)
Ainut outous mikä pisti silmään oli kun pamautti tankin täyteen ja 100km jälkeen alkoi oireilemaan polttoainemittari seilauksen muodossa. Toisella tankki täyteen pysähdyksellä omituisuus on pysynyt poissa.

Ainut asiahan mikä tuossa ns. jäi kismittämään on sen digitaalimittariston puuttuminen. Ilmeisesti sen retrofittaaminen on suhteellisen kivuton operaatio tälläiseen?
Ristiriitaista tietoa 2011 vuoden osalta, käsityksen mukaan 2014+ mittaristo mikä täsmäisi polttoaineen ja vaihteiston osalta ja 2 piuhan veto mittaristolta OBD:lle ja VDASH ohjelmointi mikäli tarve? Autossa kuitenkin avaimena PCC ledeillä jota pitäisi saada vasta 2012 ja ledillistä 2013.
Uutena Jyllenikuskina en uskalla vetää liipasinta ennenkuin jotain maagista validia infoa tästä saan :D

To-Do Listaa:
-Vanteet - OEM:ää vai tuningia. Siinäpä kysymys.
-Puskurin aukkoon siro matalakuvioinen lisävalo - kuvissa oleva kaveri lenti jo roskiin.
-TFT mittaristo - Kunhan proseduuri selvä ja luovuttaja löytyy (wink wink)
-Mahdollisesti maltillinen madallus - R-designissä on ilmeisesti jo pieni tehtaan madallus?
-Kuskin penkin korjaus / uusinta - Sivuttaistuki rispaantunut rajusti






« Viimeksi muokattu: 28.04.2024, 20:22:43 kirjoittanut KORBiNE »

Poissa KORBiNE

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #1 : tänään kello 18:03:10 »
Noniin!
Alkukankeuksia. Tankkianturilta oli johtosarja palanut ja meni kaikki kilkkeet polttoainesäiliöön uusiksi. Ompahan ehjät nyt.

TFT Retrofitinkin sain alkuun, sepäs ei mennyt kuin strömsössä kuitenkaan. Alku oli loistava reilussa 3:ssa tunnissa pin ulos CEM:iltä ja johtojen lisääminen OBD:lle.

Mittaristo paketista, Jes uusinta mallia ja paikalleen. No kappas melkein kaikki toimii, paitsi PA mittari. Kytkennät kävin kolmesti yleismittarilla läpi että varmistun asiasta että siellä on oikeasti kontakti kunnossa. No oli.

Eikun p3toolsilla fläshäämään ja sittenpäs piru irtosi. Koko mittaristo johonkin hevontilttiin ettei näy kuin tyhjä mittaritaulu pelkän ilmoituksen "aseta avain varmistusalueelle" kera. No sitten google huutamaan. 5 tuntia myöhemmin antauduin ja annoin VDashin miehille muutaman markan ja kappas. Ollaan lähtötilanteessa. Eli toimiva mittaristo poislukien PA-anturit sekä öljyntason tarkastus (tai sit teen tässä jotain väärin).

Uskaltaako p3toolsilla enää sörkkiä tuota VDashin jälkeen vai mikä on homman nimi? Muutenhan visuaalinen ilme on ihan toista luokkaa tuossa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi