Autoracing  KL-varaosat

B20 kannen porttaus

  • 3 Vastauksia
  • 1894 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hans Soolo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
B20 kannen porttaus
« : 15.01.2021, 11:48:36 »
Etsiskelin tästä aiheesta kirjoituksia, mutta suoraan b20 kannen porttaamisesta en topiccia löytänyt. Lueskelin tuota toista aiheeseen liittyvää, mielenkiintoista keskustelua. Tähän viestiketjuun ei kannata kirjoittaa, että vie koneistamolle tai unohda koko homma. Olen jo työn aloittanut. ;) Käytän paljon ammattilaisia ja koneistamo hoitaa kannen laskemisen ja venttiilihommat. Porttausta halusin opetella itse.

En ole hakemassa maksimitehoja vaan pientä piristystä sekä kohtuullista ajettavuutta liikenteessä. Ei tule siis kilpakäyttöön vaan kerhotapahtumiin ja ratapäiviin. Tässä käytössä auto on tähänkin asti toiminut. Nykyisistä spekseistä tarkemmin tuolla myöhemmin. Osa on minut vuosia sitten kerhotapahtumissa nähnyt keltaisella 145:lla.

Pöydällä on b20 moottorin eli tappikoneen kansi. Imukanavat olen käynyt läpi vain kevyesti ja tasoitellut aika isoja valupurskeita.

Tässä speksejä taustalle:
Koneessa on jo weberin 45 kaasuttimet, kärjetön sytytys, kevennetty vauhtipyörä, vakio bensapumppu paineen säätimellä, peltisarja 2"tuumat pakoputkella ja yhdellä vaimentimella. Nyt tavoitteena parantaa tuota kantta ja saada hiukan lisää potkua tai ei ainakaan vähentää sitä. Sekin toki on mahdollista jos teen tuon porttauksen huonosti...

Nokka-akseli on ollut tähän mennessä vakio, mutta haluaisin nostaa puristuksia ja laittaa tiukemman nokan. En ole nokkaa vielä tilannut, koska arvon puristussuhdetta. Olen pohtinut K-nokkaa, mutta minulle on kerrottu nykyään olevan modernimpiakin vaihtoehtoja. Tarkoitus säilyttää venttiilikoneista vakiona tässä vaiheessa.

Onko kenelläkään kuvaa miten pakokanavat kannattaa muotoilla em. tietojen perusteella? Hyvät neuvotkin auttaa.

Haen siis vinkkejä tuon porttauksen lisäksi, että mikä nokka koneeseen ja mitä puristussuhdetta kannattaa tavoitella?

Kiitos kovasti etukäteen.

Moottoriprojektia voi seurata YouTuben puolelta Hansin Talli -kanavalta. Videot eivät ole mitään "tutorialeja" vaan perusharrastajan videoblogia rakentamisesta ja ajamisesta.
https://youtu.be/25G4Jb0hctM



Poissa RKK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannen porttaus
« Vastaus #1 : 15.01.2021, 12:29:46 »
Topplocksverkstans titta på

Poissa Hans Soolo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannen porttaus
« Vastaus #2 : 16.01.2021, 08:34:05 »
Topplocksverkstans titta på


Topplocksverkstan ligger i Sverige. Vad menade du?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannen porttaus
« Vastaus #3 : 17.01.2021, 22:16:50 »
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

RallyBaron  Samppasport