Autoracing  KL-varaosat

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 342 Vastauksia
  • 172038 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
jos tyhjäkäynti ruuvi on väänetty auki ettei nojaa vipuun ni ei mistää saa näkyä valoa. läpät pitää syncronoioda että kaikissa on saman kokonen rako. aluksi esim rakotulkilla ja mittarilla sitte hienosäätöä. epätasanen syncronointi vaikuttaa tyhjäkäynillä ja matkaajossa eniten.

Juu tyhjäkäynti ruuvi auki tietty.

Aattelin kun molemmissa kaasareissa toisesta kurkusta paistaa päivä reunoilta aavistuksen vaikka miten vääntelee ja kääntelee ja koitin uusillakin läpillä.
 E:Ei siis joka puolelta vaan muutamasta kohtaa,eli lähinnä akselin suuntaisilta sivuilta.
Tarvii tänää mellapellin kans viä tutkailla paljonko menee väliin.

Sillä ajattelin että parempi lienee sama määrä valoa jokaisessa kun ei oo Idle By-pass ruuveja noissa?

Ja kattelin uutta Fajssin 48IDF ni näkyy siitäki reunoilta valoa kun valoo vasten katsoo.





« Viimeksi muokattu: 28.01.2021, 06:04:16 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Juu tyhjäkäynti ruuvi auki tietty.

Aattelin kun molemmissa kaasareissa toisesta kurkusta paistaa päivä reunoilta aavistuksen vaikka miten vääntelee ja kääntelee ja koitin uusillakin läpillä.
 E:Ei siis joka puolelta vaan muutamasta kohtaa,eli lähinnä akselin suuntaisilta sivuilta.
Tarvii tänää mellapellin kans viä tutkailla paljonko menee väliin.

Sillä ajattelin että parempi lienee sama määrä valoa jokaisessa kun ei oo Idle By-pass ruuveja noissa?

Ja kattelin uutta Fajssin 48IDF ni näkyy siitäki reunoilta valoa kun valoo vasten katsoo.

jos läppän reunoilta ei näy valoa ja toisesta näkyy ni tuo kertoo että läppä akseli on puneilla. ei olis eka kaasari missä on, kyllä se toimii mutta ei sitä kunnolla saa käymään tyhjäkäyntiä ja matkaajoa. fajs on muutenki laatutoleransit suuret ettei semmoseen kannata verrata. oon nähnyt niissä että imupulssit vetelee läppiä auki tyhjäkäynillä.

Paikalla Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
jos läppän reunoilta ei näy valoa ja toisesta näkyy ni tuo kertoo että läppä akseli on puneilla. ei olis eka kaasari missä on, kyllä se toimii mutta ei sitä kunnolla saa käymään tyhjäkäyntiä ja matkaajoa. fajs on muutenki laatutoleransit suuret ettei semmoseen kannata verrata. oon nähnyt niissä että imupulssit vetelee läppiä auki tyhjäkäynillä.

Okei. Ylä ja alapuolelta menee kyllä siten että ei ole rakoa mutta sivuissa on,eli ikäänkuin läppä aavistuksen kapea. Tarvii ajan kans niitä passailla ja tutkia.

Progressioreijstä kun tiirailee valon kanssa niin kyllä ainakin progressioreijistä katsoen läpät samassa asennossa.

Mutta siis koitanko tasata raot vaihtelemalla uusia ja vanhoja läppiä ristiin siten et valon määrä sama suunnilleen?
Vai laitanko kaikki mahd tiiviiks?

Tuo valon tasaus omaan korvaan parempi idea?

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Okei. Ylä ja alapuolelta menee kyllä siten että ei ole rakoa mutta sivuissa on,eli ikäänkuin läppä aavistuksen kapea. Tarvii ajan kans niitä passailla ja tutkia.

Progressioreijstä kun tiirailee valon kanssa niin kyllä ainakin progressioreijistä katsoen läpät samassa asennossa.

Mutta siis koitanko tasata raot vaihtelemalla uusia ja vanhoja läppiä ristiin siten et valon määrä sama suunnilleen?
Vai laitanko kaikki mahd tiiviiks?

Tuo valon tasaus omaan korvaan parempi idea?

kaasuläppähä on aavistus soikee että se tiivistyy. asetuuko läpät keskelle kanavaa se on taas toinen juttu ja onko läppäakselissa päittäisvälystä. tahtoo olla käytetyissä kaasareissa ettei niitä ihan kohilee saa

Paikalla Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
kaasuläppähä on aavistus soikee että se tiivistyy. asetuuko läpät keskelle kanavaa se on taas toinen juttu ja onko läppäakselissa päittäisvälystä. tahtoo olla käytetyissä kaasareissa ettei niitä ihan kohilee saa

Juu sepä juur,tarvii ajan kans nakeloida.

Mites onko parempi tasaset raot kaikis vai mahd tiiviit vaik olis eroja?

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Juu sepä juur,tarvii ajan kans nakeloida.

Mites onko parempi tasaset raot kaikis vai mahd tiiviit vaik olis eroja?

mieluumin tasaset raot, ei ne läpät kuitenkaan käytössä täysin kiinni ole ikinä että tarvis 100% tiivis olla. ite en oo ikinä kattonu noita edes noin tarkasti, kuitenkin jokaisessa moottorissa on pieniä sylinterikohtaisia eroja jokatapauksessa.

Paikalla Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
mieluumin tasaset raot, ei ne läpät kuitenkaan käytössä täysin kiinni ole ikinä että tarvis 100% tiivis olla. ite en oo ikinä kattonu noita edes noin tarkasti, kuitenkin jokaisessa moottorissa on pieniä sylinterikohtaisia eroja jokatapauksessa.

Juuri näin itsekkin ajattelin. Kiitos kaikille tasapuolisesti.  :)

Paikalla Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Nonii nyt saatu B20 tupla 40DHLA C delluilla käymään.

Ongelmana on semmoinen että rötää helkkaristi jos antaa kaasua pieniltä kierroksilta. Kun saa härnättyä kierrokset yli 3000rpm niin sit saa veivata kaasua niin nopeesti kun ehtii ja kiertää ihan normaalisti ja vastaa kaasuun.

Rötäys alue on n.1500-3000rpm.
Ja bensaa tulee sumuna imutorvista väärään suuntaan sillon kun rötää.

-Koneessa vakio alakerta.
-11 ruttuja.
-44/40 venat.
-R nokka
-Kärjetön sytkä
-40 DHLA C:t misabin pitkillä sarjoilla.
-Vakio pakosarja.

Kaasareissa:
32 kurkut.
150 pää/205 ilma
13 seosputket
Tyhjäkäyntiputket 2 ja suuttimet 55
Kiihdytysp. 40

Kiihdytyspumppujen tuotot säätelin 0.7cc per polkasu niin voisko se olla liikaa ja sen takia oksentaa?

E:Löysäilin noita pumppujen vipujen säätöjä roimasti niin parani mielestäni aika tavalla. Huomenna paremmin tietää kun koittaa heittää lenkin.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2021, 18:25:31 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Synkat kunnossa? Kaasarit tuettu toisiinsa ?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Paikalla Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Synkat kunnossa? Kaasarit tuettu toisiinsa ?

Progressio reijistä katsoin ja sitten letkun pätkällä kuunnellen kuulostaa samalta,mutta ei siis välttämättä ihan perfect oo  ::)

Huomena ensitöikseni teen tuen. Piisaako vaan semmonen että tulee latikka esmes molemmissa kaasereissa imutorven pultin alle ja siitä toisen kaasarin torven pultin alle?

Vai pitääkö olla vähintään kaks tukipistettä per kaasari?  :P

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Laittaisin R-Sport mallisen levyn. Sulla on kaksiosainen imusarja?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Paikalla Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Laittaisin R-Sport mallisen levyn. Sulla on kaksiosainen imusarja?

Tein nyt väliaikaisesti semmoisen messinkilistan mikä on molempien kaasareiden alimmaisilla imutorven pulteilla kiinni,eli 2 pulttia per kaasari siis.. Aika pletku toisin päin mutta jämy ylös-alas suunnassa niin ei siitä varmaan ainakaan haittaa ole.

Mikäs sellanen R-sportti levy on?

Juu misabin pitkä 2 osanen on,tai siis että 2+2.

Veivailin kiihdytyspumppujen tangot sillain että lukitusmutterit on ihan tasalla tangon pään kanssa. Rötäys hieman helpotti mutta ei toivookaan että ajaan pystyis,tai pystyy mutta rötää ja ravistaa sillain että päå irtoo.

Käyntiin lähtö myös huononi,tai siis että tarvii kaasua pumpata ennen starttia enemmän kun ennen säätöö.

Uskosin että rötäys johtuu liian isoista tyhjäkäynti suuttimista kun vaikka sillain hiipien kaasuttaa niin alkaa rötään 2000rpm tienoilla ja loppuu siinä 3000rpm korvilla.


Tilailin 50 tyhjäkäyntisuuttimet nykysten 55 tilalle,ja kun nykysistä ei tiedä vaikka olisi porattu isommaks.
Tilasin samalla myös 135 pää suuttimet ja 185 ilmat niin pitäis niillä ainakin saada semmoseen kuosiin että ajaan pystyis.

Bensanpinnat katsoin niin oli toisessa 27mm ja toisessa 26.5mm eli ihan ok pitäs olla.

Onko kellään mitään hajua mitä mahtais sanoo jos koittas vaihtaa noi tyhjäkäyntiputket kakkosista semmosiin saastemallin putkiin missä ei oo mitään merkintöjä eikä kalibrointireikää vai mikälie,siis että se ruuvarin kanta puoli on umpinainen? Tai siis lähinnä että onko toivookaan että olis edellytyksiä toimia noilla saastemallin putkilla kun saastemalleissa uskoakseni "kiinteä" ilmareikä tms?





Poissa mara8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Tein nyt väliaikaisesti semmoisen messinkilistan mikä on molempien kaasareiden alimmaisilla imutorven pulteilla kiinni,eli 2 pulttia per kaasari siis.. Aika pletku toisin päin mutta jämy ylös-alas suunnassa niin ei siitä varmaan ainakaan haittaa ole.

Mikäs sellanen R-sportti levy on?

Juu misabin pitkä 2 osanen on,tai siis että 2+2.

Veivailin kiihdytyspumppujen tangot sillain että lukitusmutterit on ihan tasalla tangon pään kanssa. Rötäys hieman helpotti mutta ei toivookaan että ajaan pystyis,tai pystyy mutta rötää ja ravistaa sillain että päå irtoo.

Käyntiin lähtö myös huononi,tai siis että tarvii kaasua pumpata ennen starttia enemmän kun ennen säätöö.

Uskosin että rötäys johtuu liian isoista tyhjäkäynti suuttimista kun vaikka sillain hiipien kaasuttaa niin alkaa rötään 2000rpm tienoilla ja loppuu siinä 3000rpm korvilla.


Tilailin 50 tyhjäkäyntisuuttimet nykysten 55 tilalle,ja kun nykysistä ei tiedä vaikka olisi porattu isommaks.
Tilasin samalla myös 135 pää suuttimet ja 185 ilmat niin pitäis niillä ainakin saada semmoseen kuosiin että ajaan pystyis.

Bensanpinnat katsoin niin oli toisessa 27mm ja toisessa 26.5mm eli ihan ok pitäs olla.

Onko kellään mitään hajua mitä mahtais sanoo jos koittas vaihtaa noi tyhjäkäyntiputket kakkosista semmosiin saastemallin putkiin missä ei oo mitään merkintöjä eikä kalibrointireikää vai mikälie,siis että se ruuvarin kanta puoli on umpinainen? Tai siis lähinnä että onko toivookaan että olis edellytyksiä toimia noilla saastemallin putkilla kun saastemalleissa uskoakseni "kiinteä" ilmareikä tms?

Joku tulppa pimeänä(jos olet käynnistellyt useita kertoja ja pumpannut bensaa tms) ja kone heiluu sentakia? Kokeile irroitella yksitellen, ellei tyhjäkäynti laske jonkin kohdalla on joko tulppa pimeänä tai sitten synkronointi tosi pahasti pielessä. Minä onnistuin sotkemaan jopa sytysjärjestyksen kun yritin saada Weberin 45 pakettia toimimaan :)
Volvo 142 GT, 1974.

Paikalla Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Joku tulppa pimeänä(jos olet käynnistellyt useita kertoja ja pumpannut bensaa tms) ja kone heiluu sentakia? Kokeile irroitella yksitellen, ellei tyhjäkäynti laske jonkin kohdalla on joko tulppa pimeänä tai sitten synkronointi tosi pahasti pielessä. Minä onnistuin sotkemaan jopa sytysjärjestyksen kun yritin saada Weberin 45 pakettia toimimaan :)

Synkkavipu kaipaa pientä preparointia kun sen verran pitkä se yhdysvarppi että tarvii sitä tukevoittaa hiukan.  :)

Juu pitänee huomena nyppiä johtoja. Ykkösen tulppaa kurkkasin niin musta oli.

E:Niin ja siis käy tyhjäkäyntiä kyllä nätisti kaikilla mutta toi jostain vajaasta 2000rpmstä 3000rpmään on melkosta vatkausta ja rötäystä.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2021, 20:21:27 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo