Carcom Oy  Ateho

ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)

  • 32 Vastauksia
  • 29506 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2193
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #15 : 06.06.2011, 16:07:07 »
Lasikuitukitillä kaverit on paikanneet, tosin ei alustaan mitään, mutta esim helmapeltejä ja korin muita osia..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #16 : 06.06.2011, 16:13:13 »
Vastaus kysymykseen riippuu myös siitä, että millaiseen autoon ja millaista oletettua käyttöikää varten korjaus tehdään.

Itse aikanaan paikkasin mitsubishiä lasikuidulla paljonkin, peräluukussa taisi lopuksi olla jo enemmän muovia kuin peltiä :smoke:

voisin kääntää hieman toiseen suuntaan kysymystä: jos fiksailette autoa myyntikuntoon, niin teettekö mielummin pikafiksin lasikuidulla vai hitsaatteko kunnolla? Kolmas vaihtoehto olisi ruostereiän jättäminen sikseen. Kustannuksia kun miettii, toi lasikuidulla korjaaminen on aika houkuttelevaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #17 : 06.06.2011, 17:16:46 »
Vastaus kysymykseen riippuu myös siitä, että millaiseen autoon ja millaista oletettua käyttöikää varten korjaus tehdään.

Itse aikanaan paikkasin mitsubishiä lasikuidulla paljonkin, peräluukussa taisi lopuksi olla jo enemmän muovia kuin peltiä :smoke:

voisin kääntää hieman toiseen suuntaan kysymystä: jos fiksailette autoa myyntikuntoon, niin teettekö mielummin pikafiksin lasikuidulla vai hitsaatteko kunnolla? Kolmas vaihtoehto olisi ruostereiän jättäminen sikseen. Kustannuksia kun miettii, toi lasikuidulla korjaaminen on aika houkuttelevaa.

Jos halvasta riisikupista kyse, niin vastaus on pikafiksi pakkelilla yms.
Mutta jos Volvosta on kyse, niin kyllä sitä pitää rautaa rautaan laittaa  8)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #18 : 06.06.2011, 17:23:51 »
Vastaus kysymykseen riippuu myös siitä, että millaiseen autoon ja millaista oletettua käyttöikää varten korjaus tehdään.

Itse aikanaan paikkasin mitsubishiä lasikuidulla paljonkin, peräluukussa taisi lopuksi olla jo enemmän muovia kuin peltiä :smoke:

voisin kääntää hieman toiseen suuntaan kysymystä: jos fiksailette autoa myyntikuntoon, niin teettekö mielummin pikafiksin lasikuidulla vai hitsaatteko kunnolla? Kolmas vaihtoehto olisi ruostereiän jättäminen sikseen. Kustannuksia kun miettii, toi lasikuidulla korjaaminen on aika houkuttelevaa.
En tiedä lasikuidun hintaa, mutta voisi olettaa, että hitsaaminen on halvempaa/vaivattomampaa: MIGillä muutama hefti ei vie kuin muutaman suhauksen kaasua ja pätkän lankaa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #19 : 06.06.2011, 17:25:30 »
No esim minun tapauksessani hitsauksen hintaa nostaa se, että ei ole paikkaa ja välineitä, taidonkin kanssa vähän niin ja näin. Eli joutuisin teettämään työn.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #20 : 06.06.2011, 17:25:51 »
En tiedä lasikuidun hintaa, mutta voisi olettaa, että hitsaaminen on halvempaa/vaivattomampaa: MIGillä muutama hefti ei vie kuin muutaman suhauksen kaasua ja pätkän lankaa.
omas tapaukses tua hitsaaminen on kalliimpaa

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #21 : 06.06.2011, 17:52:23 »
jos fiksailette autoa myyntikuntoon, niin teettekö mielummin pikafiksin lasikuidulla vai hitsaatteko kunnolla? Kolmas vaihtoehto olisi ruostereiän jättäminen sikseen. Kustannuksia kun miettii, toi lasikuidulla korjaaminen on aika houkuttelevaa.
Itse hitsaan tai jätän kokonaan paikkaamatta, v*ttumaisin teko mitä voi uudelle omistajalle tehdä on lasikuitupaikka....

Itelle hitsaaminen on halvempaa, koska sähköä kuluu joka tapauksessa ja lankaa on migissä, jos tarveis kuidulla paikata ni sitä tarvis ostaa  :o
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #22 : 06.06.2011, 18:00:57 »
voisin kääntää hieman toiseen suuntaan kysymystä: jos fiksailette autoa myyntikuntoon, niin teettekö mielummin pikafiksin lasikuidulla vai hitsaatteko kunnolla? Kolmas vaihtoehto olisi ruostereiän jättäminen sikseen. Kustannuksia kun miettii, toi lasikuidulla korjaaminen on aika houkuttelevaa.

Mä oon vissiin aika yksoikonen persoona, mutta en ole koskaan ymmärtänyt sitä ajattelutapaa että kintuille kuseminen ei haittaa kunhan se menee jonkun toisen kintuille eikä omille.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #23 : 07.06.2011, 11:46:10 »
Mä oon vissiin aika yksoikonen persoona, mutta en ole koskaan ymmärtänyt sitä ajattelutapaa että kintuille kuseminen ei haittaa kunhan se menee jonkun toisen kintuille eikä omille.

Silloin kun olin nuori ja vilpitön, ostin Amazonin yhdeltä Volvon mekaanikolta. Piti kuulemma olla tosi hyvä. En tiennyt että määritelmä koski vain keulapalaa ja konepeltiä. KAIKKI muu meni vaihtoon, kori oli parsittu kasaan lasikuitukitillä. No oppihan hitsaamaan. Mutta kalliiksi tuli. Mä en ikinä kehtaisi myydä pa$kaa konvehtina.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa HP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Autoalalla jo vuodesta 2000
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #24 : 07.06.2011, 12:03:07 »
Kyllä hitsaaminen kannattaa opetella, siinä samalla voi oppia jotain muutakin, kuten oma työnäyte vajaan kymmenen vuoden takaa osoittaa.



Ihan helpolla en samaa virhettä tee toistamiseen.  ;)

Se hitsaaminen on ihan kivaa kun siihen suhtautuu oikealla asenteella ja omaa oppimisen halun aiheeseen.

Sitä saumaa ja paikkaa kun pystyy tekemään niin montaa eri tasoa, ettei sen pitäisi olla este leimaamisellekkaan vaikkei taidot kovin hyvät olisikaan. 

Että hitsaaminen on ainoa järkevä vaihtoehto vaikka kaikenlaista "korvaavaa menetelmää" tarjolla onkin ollut oheisen esimerkin tapaan:

http://i6.photobucket.com/albums/y250/HJP_84/Lehtiskannaukset/IMG_0101.jpg
« Viimeksi muokattu: 07.06.2011, 12:22:26 kirjoittanut HP »
Ajoneuvoasentaja ´03, AMK-Ins. ´09
Autot:
164 ´69, 242 L ´75, 760 Turbo ´85, 940 GLT ´90, BMW 325 Cabrio ´86

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #25 : 07.06.2011, 13:51:08 »
joo tottakai hitsaaminen on paras ratkasu mutta kun siihe ei oo mahdollisuutta :)

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #26 : 07.06.2011, 22:34:30 »
Hitsaaminen on ainut oikea tapa, jos se tehdään kunnolla.  "Paikka paikan päällä" -metodi on huonompi kuin lasikuitu.  Naapurin pojat aikansa paikkailivat autojaan hitsaamalla paikkalapun huonon kohdan päälle, poistamatta vahingoittumatta peltiä.  Aikansa kun olivat paikkailleet, muodosti eräänkin auton repsikan lattian kummallekin puolen peltiä pelikortin kokoisista paikoista koottu 5...7-kerroksinen tilkkutäkki.  Ruostumisen edistyessä lattia turposi tuuman paksuiseksi.

70-luvulla kaverini näki, kun autojoppari paikkasi sisään potkaistua ovea.  Pitkiä peltiruuveja törröttämään sinne tänne lommon pohjalle, iso purkillinen kittipakkelia, hionta, ja maali päälle.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #27 : 14.06.2011, 17:38:35 »
täytyy rehellisesti tunnustaa että kun tulee työkseen räjittyä noita riisejä kasaan.. niin näitä omia "myynti kunnostus" juttuja on joskus tehty aikalailla oikomalla.. muutamalla hepillä ja possukittiä päälle.. paremmpin pitää kuin huonosti hitsattu.. mutta kuituhommat on melko perseestä.. aika iloseen joskus roihahteli eräs sivikki kun heppailin takakonttia ja sitä olikin sit alapuolelta parsittu jo kuidulla..
740 M50B25

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2119
    • Instagram kuvat
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #28 : 14.06.2011, 17:48:22 »
Meinasin kans kommentoida, että lasikuitu ei korjaa niitä reikiä vaan peittää kunnes ne ruostuu sen verran lisää, että lasikuitu tippuu ja alla on kahta kauheampi reikä. Eli eiköhän se korjaus tehdä pellillä. Lasikuitua voi käyttää johonkin ens kesänä paalattavaan jos vaan leimaa haluaa.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: ruostereikien korjaus (lasikuitu vs. pelti)
« Vastaus #29 : 14.06.2011, 21:03:37 »
joo ei sen ruosteen päälle kannata sitä kusilaitua laittaa mutta jos putsaa ruosteet pois ja sitte vasta peittelee sen reijän

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron