Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: kumppis - 07.11.2011, 10:51:57
-
??? Ehkä vähän tyhmä kysymys,mutta saako jarruputkea jatkaa liittimellä,vai onko korvattava koko putki uudella. On nimittäin vähän painumaa (litistynyt) putkessa.
-
??? Ehkä vähän tyhmä kysymys,mutta saako jarruputkea jatkaa liittimellä,vai onko korvattava koko putki uudella. On nimittäin vähän painumaa (litistynyt) putkessa.
On vaihdettava putki alusta loppuun saakka uudella, ellei satu niin hyvä tuuri, että jo autoa tehtaalla tehtäessä olisi johonkin kohtaan tehty jatkos.
Mutta ylimääräistä jatkoskohtaa ei saa olla.
Tämänkin jouduin karvaasti kerran kokemaan, kumpa olisin tehnyt jatkoksen 10cm eri kohtaan, niin kukaan ei ikinä olisi sitä nähnyt ja auto olisi nykyään onnellisesti paalattuna.. :D (tästä aikaa siis muutama vuosi.)
Tuo sääntökin on ymmärtääkseni pariin kertaan muuttunut, ensin sai tehdä, sitten ei, sitten sai ja sitten taas ei.
-
Eli lyhyesti: Jarruputki on aina vaihdettava liitoksesta liitokseen. Ylimääräisiä liitoksia siis ei saa tehdä.
-
Eli lyhyesti: Jarruputki on aina vaihdettava liitoksesta liitokseen. Ylimääräisiä liitoksia siis ei saa tehdä.
Jeah, luit ajatukseni, noin juuri :D
-
Lainaan ketjua, mistä kohtuuhintainen ja hyväksi todettu setti jarruputkien päiden tekoon?
Onko tämä asiallinen?
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/jarrutyokalut/kaksoiskartiotyokalut/kaksoiskartiotyokalu-2000020712
-
Sanoit kohtuuhintainen niin sillä 30e (Tuotenro. 19-837) paketilla itse olen pärännyt..
-
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/jarrutyokalut/kaksoiskartiotyokalut/kartiotyokalu-2000022667
(https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/jarrutyokalut/kaksoiskartiotyokalut/kartiotyokalu-2000022667)
Itsellä tämä voi tehdä autossa paikallaan myös liitokset