Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: EmppuS - 23.06.2021, 00:09:11
-
Onko kukaan kokeillut koskaan muokata bensakoneen M90-laatikkoa sopimaan deekun perään esimerkiksi jollain adapterilla, tai kytkinkoppaa muokkaamalla?
Vai olisikohan vain fiksumpaa heittää kuusilovinen zf baijerilaisesta laatikoksi? Tosin se veisi viimeisetkin museointihaaveet omasta autosta :-\
Taitaa olla typerä idea jo kättelyssä, mutta jos joku on tälläistä jo kokeillut, saa kertoa kokemuksia. Dieseleihin noita lootia ei meinaa mistään järkevään hintaan löytää.
-
Vai olisikohan vain fiksumpaa heittää kuusilovinen zf baijerilaisesta laatikoksi?
Kyllä.
Taitaa olla typerä idea jo kättelyssä
M90 sovitttaminen kuulostaa typerältä idealta.
-
M90 sovitttaminen kuulostaa typerältä idealta.
Sitä minäkin ajattelin että se on typerä idea ja tod.näk kolmosen synkro olisi solmussa aika nopeasti M90:stä. Pitäähän sitä kuitenkin kysyä onko kukaan tälläisiä hulluuksia testannut :D
Eiköhän länsi-tai itänaapurissa joku ole jo näin tehnyt :2funny:
-
Eiköhän deekun voimareservit kestä bemarin dieselin ns. pikkulootakin niin tuntuu aika turhalta alkaa huomattavasti kalliimpaa laatikkoa sinne sovittamaan...
Eikä se museointiin taida kelvata sekään M90 ???
-
Suht vakiona jos se deeku pysyy tai ajaa muuten rauhallisesti niin varmasti se M90 kestää hienosti deekun perässä. Ymmärtääkseni sisukset voi vaihtaa keskenään vaikka vino/tinakoneen M90-askista deekun koppaan, toki vaatisi sen että löytyy edes se deekun M90 askin koppa.
Ja museointiinhan se M90 kelpaa jos puhutaan lähitulevaisuudessa deeku 940:n museoinnista