Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: GHOST - 17.10.2021, 17:33:28
-
Kävin hakemassa kaverin Göteborgista lentokentältä.
Matkan aikana näkyi useita traktoriksi rekisteröityjä autoja.
Kuvan S80.
https://flic.kr/p/2mBD931
Ja tämä Bemari.
https://flic.kr/p/2mBD98M.
Näkyi lisäksi V50 ja viimeisen korimallin V70 2008.
Ja lukuisia muita.
Onnistuisikohan täällä ?
-
Tätä yritettiin saada Suomeenkin, mutta kateus kai vie kalatkin vedestä.
Noissahan on vain nopeusrajoitin, jonka Jonne tietysti ohittaa muutaman kympin työkaluilla. Silti olisi paljon parempi vaihtoehto kuin 80 km/h kulkemaan viritetty mopoauto.
-
Tällasia ne pitää olla. Tämän pojan boxi käytetty Saksassa tehtaalla ohjelmoitu alas 30 km/h, ylitys saa olla 10%
https://motorblogofsweden.se/porsche-cayenne-turbo-v8-a-traktor/
Tässä toinen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/elsa-kor-porsche-i-30-kilometer-i-timman-byggde-om-den-till-a-traktor
Volvo V90 R-D A-traktori
https://www.youtube.com/watch?v=6LbafAyFTcE
-
Tällasia ne pitää oikeat lelut olla. Tämän pojan boxi käytetty Saksassa tehtaalla ohjelmoitu alas 30 km/h, ylitys saa olla 10%
https://motorblogofsweden.se/porsche-cayenne-turbo-v8-a-traktor/
Tässä toinen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/elsa-kor-porsche-i-30-kilometer-i-timman-byggde-om-den-till-a-traktor
Suomalainen kaikenkieltäjä byrokraatti saisi ikuisen vamman pieneen mustaan sieluunsa tuollaisesta. :D
-
Onnistuisikohan täällä ?
Ei, koska Suomi ei pidä EU:ssa ikinä puoliaan (silloin, kun siitä olisi kansalaisille jotain hyötyä), vaan tässäkin pitää nöyristellä ranskalaisten mopoautovalmistajien suuntaan. Ainoat asiat, joissa pistetään vastaan, ovat sellaiset käytännöt, jotka asettavat suomalaiset muita EU-kansalaisia huonompaan asemaan, kun EU vaatii muuttamaan niitä (kuten alkoholin etämyyntiasiat ja taannoin autoveroasiat).
-
Asiat hyvin ? Kolmeakymppiä kulkevia tientukkojako te haluaisitte ? Autoilijoiden tuntuu olevan vaikeuksia sietää polkupyöräilijää jonka ohittaminen sentään on aika helppoa. Nuo on aivan kauheita tientukkeita. Ainoa hauska noissa on kuskin ilme kun polkee maantiepyörällä ohi ;) Ottaa monelle junnulle vähän luonnonpäälle ko isomahainen keski-ikäinen ukko polkee ohi tai peesissä :) Yksi tyttö tuossa "kääntyi" kaverin pihaan kun ajelin peesissä ja hain ohituspaikkaa, vähän myöhemmin pysähdyin juomatauolle niin sieltä se puksutti bemari tulemaan, en kehdannut uudelleen ajaa peesiin vaan annoin mennä ja nautiskelin tauosta vähän pidempään.
-
Syy minkä takia suomeen ei noita vielä saatu oli kai se että on eri asia saada suojatiellä päällensä kolmesataakiloinen mopoauto kuin 2 tonnin malmikasa, vaikka nopeus olisikin pieni. Nuo onnettomuudet on aika yleisiä.
-
Asiat hyvin ? Kolmeakymppiä kulkevia tientukkojako te haluaisitte ? Autoilijoiden tuntuu olevan vaikeuksia sietää polkupyöräilijää jonka ohittaminen sentään on aika helppoa. Nuo on aivan kauheita tientukkeita. Ainoa hauska noissa on kuskin ilme kun polkee maantiepyörällä ohi ;) Ottaa monelle junnulle vähän luonnonpäälle ko isomahainen keski-ikäinen ukko polkee ohi tai peesissä :) Yksi tyttö tuossa "kääntyi" kaverin pihaan kun ajelin peesissä ja hain ohituspaikkaa, vähän myöhemmin pysähdyin juomatauolle niin sieltä se puksutti bemari tulemaan, en kehdannut uudelleen ajaa peesiin vaan annoin mennä ja nautiskelin tauosta vähän pidempään.
Suomen ehdotelmassa oli nopeusrajoitus 60, saisi siinä keski-ikäinen isomaha pitää kampinopeuden kohtuu reippaana ;D
-
Suomen ehdotelmassa oli nopeusrajoitus 60, saisi siinä keski-ikäinen isomaha pitää kampinopeuden kohtuu reippaana ;D
Pitäisin silti aika paljon turvallisempana tapana kaikkien kannalta, kun nuoriso ajelisi "p*llurallia" 60 km/h kulkevalla henkilöautolla kuin 60 km/h kulkevalla oikealla traktorilla. Nythän maalaispitäjissä kruisaillaan iltaisin 8 tonnia painavalla maataloustraktorilla.
Vaikka oikeassa traktorissa on nykyään jarrut joka pyörässä (jousitusta ei kuitenkaan), niin henkilöauto pysähtyy paljon nopeammin ja hallittavuus on muutenkin helpompaa.
-
Suomen ehdotuksenhan taklasi EU eikä suomalaiset päättäjät. Ruotsi liittyessään sai erivapauden noihin "traktoreihin" samoin kuin nuuskaan.
-
Suomen ehdotuksenhan taklasi EU eikä suomalaiset päättäjät. Ruotsi liittyessään sai erivapauden noihin "traktoreihin" samoin kuin nuuskaan.
Muualla EU:ssa samaa tuotetta, jota Ruotsissa myydään nuuskana, myydään nimikkeellä "purutupakka annospusseissa", jota EU ei kiellä. Purutupakan kielto on erään STM:n hallintoneuvoksen henkilökohtainen projekti, joka on tupakkalain 51 §:ssä ja jonka eduskunta voisi poistaa koska tahansa. Tämän hallintoneuvoksen ristiretken takia valtio menettää kymmenien miljoonien verotulot joka vuosi.
-
Vaikka oikeassa traktorissa on nykyään jarrut joka pyörässä (jousitusta ei kuitenkaan), niin henkilöauto pysähtyy paljon nopeammin ja hallittavuus on muutenkin helpompaa.
Ei ehkä akselissa, mutta monissa on ohjaamo jousitettu. Sekä kulkevat monet traktorit 50km/h. Kyllä yksi 160hv portaattomalla vaiheistolla oleva Case kiihtyi yllättävän hyvin ja kulki 50km/h. Eikö ne vanhemmat nelivedotkin jarruta 4-renkaalla, jos neliveto on kytketty.
-
Ei ehkä akselissa, mutta monissa on ohjaamo jousitettu. Sekä kulkevat monet traktorit 50km/h. Kyllä yksi 160hv portaattomalla vaiheistolla oleva Case kiihtyi yllättävän hyvin ja kulki 50km/h. Eikö ne vanhemmat nelivedotkin jarruta 4-renkaalla, jos neliveto on kytketty.
Tai jopa kytkevät nelivedon jarrutuksen ajaksi, jos kytkentä on sähköinen.
-
Tuossa Casessa ainakin oli automaattisesti kytkeytyvä neliveto, varmaankin juuri sähköohjattu.
-
Mielestäni oivallinen anti ketjussa on tuo Penari-kuva. Roskapytty. (Juu kyllä mä sen kotteronkin hokasin)