Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Kisko - 26.08.2014, 00:35:44

Otsikko: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 26.08.2014, 00:35:44
Erään foorumilaisen kanssa tehtiin vaihtokauppoja, hän sai 850 R:n ja minä 960:n. Kyseessä siis 1991-mallinen alkuperäinen 960 Turbo, B204FT:llä ja M46:lla. Auto on kokenut jo aiemmin tukun muutoksia ja jonkinlaista ruuvausta on tiedossa myös tulevina aikoina. Mutta niistä lisää sitten kun jotain konkreettista tapahtuu.

Maininnan arvoisia tuunauksia:

Voimalinjassa
-B230FD-lohko öljysumuilla, isolla öljypumpulla, paksuilla kangilla ja venttiilikolotuilla turbomännillä
-Vaparin nokat
-Pottapyörä, turbon asetelma ja deekun jousitettu levy
-M90

Alustassa
-Edessä coiloverit säädettävillä Spaxeilla
-Takana kuormajouset ja Bilstein B6

Ulkona
-Faceliftaus
-Usa-vilkut
-850 R -spoileri

Sisällä
-Facelift-ratti

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140823_11_51_03_Pro_zpsaa7495a0.jpg)
Kaupantekohetkiä. Azev A -vanteet jäivät myyjälle. Ei raaskinut investoida kun itseltä löytyy jo valmiiksi sopivia vanteita tähän. Ja olihan entisillä vanteilla havaittavissa lievää Kulmamiehen lanseeraamaa nokkamuki-efektiä :juhau: Myös äänentoistolaitteet on purettu pois, haettava ja asennettava joku peruslaadukas soitin ja kovaääniset oviin.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140823_15_27_31_Pro_zps391cb161.jpg)
Tilalle laitettiin väliaikaisesti Eikerit, mutta lopullinen ratkaisu on joko Polaris tai Ocean MK18.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140823_15_27_53_Pro_zps478939a1.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140823_15_27_20_Pro_zpsdbd6caec.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140823_15_28_34_Pro_zps726e6e22.jpg)

Olkoon otsikko nyt sitten B-ryhmän Peugeot 205:ta mukaillen Turbo 16.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: 460GLE - 26.08.2014, 06:29:43
Noniin, hyvään kotiin pääsi tämä. Mielenkiinnolla jatkoa odotellen. :)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 27.08.2014, 14:09:36
Maskin ja ajovalojen ilme palautettiin vaaleaksi. Maskista Rubbercompit pois, valojen kehykset oli maalattu tavallisella maalilla joten ne oli maalattava yli. Originaalit kromikehykset jos löytyisi niin paranisi vielä pykälällä. Kenoviiva on toistaiseksi nippusiteillä kiinni, lopullisesti ajattelin kiinnittää sen ruostumattomilla M4-muttereilla. M5 oli turhan väljä kiinnitystappeihin.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140826_16_46_57_Pro_zpsa285b282.jpg)

Keskikonsoliin asentui facelift-mallin nahkainen kyynärnoja. Vanha kansi ja lokero ruuvaten pois ja uuden sai napsauttaa suoraan paikalleen.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140826_16_47_45_Pro_zpsf6d7b3c4.jpg)

Valmista
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140826_17_04_54_Pro_zps9caac321.jpg)

Molempien etupenkkien reunat ovat perinteisesti revenneet, otettava joskus penkit ulos ja korjattava nuo. Jos ei sitten satu löytymään nahkapenkkejä tilalle, tosin myös "uusista" penkeistä saisi varmaan korjata saman paikan :D
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140826_17_14_44_Pro_zps1bf104ac.jpg)

Vanhojen hifien johdot otettiin pois
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140826_19_58_44_Pro_zps8cc41039.jpg)

Tässä saalis, mukana myös joitakin vielä vanhempien puhelinasennusten ym. virityksien turhia johtoja. Painoa läjällä arviolta 10 kiloa.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140826_20_25_51_Pro_zps3d3282ea.jpg)

Autostudiolta tilasin Pioneerin CD/USB/AUX-soittimen ja oviin 5,25" koaksiaalit.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 28.08.2014, 00:14:23
Soittopeli ja kaiuttimet saapuivat. Perusmallia, mutta riittää mulle. Soittimen otin vihreällä taustavalaistuksella niin on yhtenäinen linja muiden kojelaudan valojen kanssa.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140827_19_59_08_Pro_zpsa7a58042.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140827_18_54_18_Pro_zps267254aa.jpg)

Sinne se sopii niin kuin olisi aina ollut...
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140827_18_55_28_Pro_zps6babe5bb.jpg)

Itse soitin asentui alapaikkaan. Yläpuolelle löytyi Motonetistä lisämittaripaneeli, johon tökkäsin varastossa olleen BSR:n ahtopainemittarin. Suunnitelmissa vielä PLX:n laajakaistaseosmittari ja öljynpainemittari. Tuohon ilmastointipaneelin vasemmalle puolelle tyhjään kohtaan voisi laittaa digitaalisen volttimittarin, täytyy tutkia minkälaiset mahdollisuudet moiseen asennukseen olisi. Soitin ei ole tuossa alhaalla ihan optimaalinen, pariin kertaan tuli jo tökättyä rystysellä vaihdetta vaihtaessa. Mutta valinta piti tehdä ja onpahan mittaripaneeli nyt hieman lähempänä näkökenttää.
Kaivoin jemma-nimisestä paikasta 850 T-5R ratin ja suoraanhan se sopii paikalleen.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140827_21_39_39_Pro_zps70a29562.jpg)

Sähköantennikin lähti toimimaan. Sille on myös katkaisija ratin oikealla puolella, joskin tarvikemallinen. Täytyy hommata alkuperäinen katkaisin numerolla 1362349, näytti maksavan sinisellä vain reilun kympin verran.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20140827_21_43_01_Pro_zps361598fe.jpg)

(http://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDU4NA==/z/YbcAAOxyhS9TiHHl/$_35.JPG)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Customer - 28.08.2014, 00:23:52
Taisitki ajella perässä framin kohdalla ;) Oisit tullu juttusille siihen nesteelle :) Siisti pirssi muuten.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Puusilmä - 28.08.2014, 00:29:57
Aijai kun tää näyttää hyvältä :), onko paljon ajettu kun ei isompia kauneusvirheitä oikein näytä löytyvän mistään. Ollut vissiin edelliselläkin omistajalla hyvällä pidolla.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 28.08.2014, 00:39:31
Taisitki ajella perässä framin kohdalla ;) Oisit tullu juttusille siihen nesteelle :) Siisti pirssi muuten.
No peijakas, kattoinkin että eikös foorumilla jollakulla ole tuollainen Turbo-farmari, ei vaan tullut mieleen että kenellä :D

Aijai kun tää näyttää hyvältä :), onko paljon ajettu kun ei isompia kauneusvirheitä oikein näytä löytyvän mistään. Ollut vissiin edelliselläkin omistajalla hyvällä pidolla.
Vajaa 216000 mittarissa ja onhan tuo siistissä kunnossa joten voi pitää paikkansakin. Tuulilasi on vuosiluvun perusteella tehtaan paapan peruja eikä sekään vaikuta ihan sysihuonolta, tosin en ole vielä ajanut kunnon vasta-aurinkoon... ??? Maalattuhan tuo on kokonaan faceliftauksen yhteydessä. Mikään näyttelymaalaus se ei ole, jos täydellisen haluaisi niin olisi maalattava uusiksi. Voi olla ettei sellaiseen tule lähdettyä. Takaspoilerissa on kylläkin niin pahasti halkeillut lakkapinta että se täytyy maalata.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: 8-pätkä - 28.08.2014, 06:39:19
Unohdin tosiaan siitä antennin katkaisijasta mainitu, mutta hyvä että löysit.  :D
Hyvännäköistä puuhastelua, anna soida vaan... O0
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 09.09.2014, 01:15:59
Sellaista ominaisuutta on viime aikoina ollut että ajoittain joutokäynti on jäänyt kantamaan akselille 1000-2000 rpm. Kaasupoljinta näpäyttämällä käynti on laskenut normaalitasolle. Epäilin että joutokäyntiventtiilissä olisi jotain monkaa ja venttiili jumittaisi sen johdosta. Tänään oire voimistui ja kierrosten palauttaminen normaalitasolle vaati sellaista kikkailua kaasun kanssa, että päätin ottaa kaasuläpän käteen. Asia oli kuten ounastelin, eli kaasuläpän ruuvit löysällä. Läppä kun pääsi liikkumaan akselilla niin se jäi usein kanittamaan niin että läpän ja kotelon seinämien väliin jäi isoja rakoja. Ei muuta kuin läpän asettelu oikeaan kohtaan ja ruuvien kirraus, taas toimii hienosti.

Mitähän muuta. Kaikkea pientä siistimistä, pyöränmuttereita on uusittu ja S90 R -merkit poistettu takaluukusta. Pelkkä S90 olisi ehkä vielä menetellyt mutta se jäi liian keskelle joten olisi näyttänyt typerältä. Merkkien "haamut" pitää vielä kiillottaa pois, saa nähdä innostunko laittamaan tilalle jotain 960-henkistä ratkaisua. Varastosta löytyi vanha 740 Turbon ilmasuodatinkotelo, joka on nähdäkseni IMM:n liitosputkea lukuunottamatta samanlainen kuin tässä alun perin. IMMin kiinnitystä varten tilasin Motonetistä silikonisupisteen, jahka se saapuu niin saa asentaa kotelon paikallensa.

Takarenkaat ovat kuluneet ihmeen nopeaan tahtiin, lienevätkö pyöränkulmat viturallaan tai jotain...  :juhau:
No ehkä ei, mutta jotain tutkimisen aihetta takaripustuksissa on. Peräpää tahtoo kiihdytyksissä kammeta häiritsevästi sivulle vaikka pyörät eivät sutisikaan, varmastikin joku pusla väljänä.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: aprilli - 09.09.2014, 10:30:22
Taisinpa nähdä tämän viime viikon loppupuoliskolla Lidlin valoristeyksessä. Olit menossa risteyksen yli poliisiaseman suuntaan ja odotit valoissa toisena, kun itse käännyin poliisiasemalta päin Ylistaron suuntaan tummanpunasella kasipätkällä. Aivan kunnolla ei nähny ku V70 peitti ikävästi näkymän, mutta sen verran pilkotti samankaltanen leveä, matala ja tumma ysisatkun keula, ettei se kai voi olla kuin tämä.

Oli tai ei niin on tämä vaan hieno laitos kaikin puolin  8)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 06.10.2014, 00:47:35
Taisinpa nähdä tämän viime viikon loppupuoliskolla Lidlin valoristeyksessä. Olit menossa risteyksen yli poliisiaseman suuntaan ja odotit valoissa toisena, kun itse käännyin poliisiasemalta päin Ylistaron suuntaan tummanpunasella kasipätkällä. Aivan kunnolla ei nähny ku V70 peitti ikävästi näkymän, mutta sen verran pilkotti samankaltanen leveä, matala ja tumma ysisatkun keula, ettei se kai voi olla kuin tämä.
Myöhäinen kuittaus, mutta näinhän se oli :D

Autolle ei ole mitään mullistavaa tapahtunut, aikaa mennyt työntouhuissa... Polariksille hommasin uudet 215/45 renkaat ja laitoin alle. Maskin suhteen mentiin hieman takaisin päin, kromipinta kun ei ollut paras mahdollinen. Kokeilin maalata kehyksen hopealla, vähän kuin S60/V70 R:ssä, ja rivat lähellä korinväriä olevalla harmaalla. Ei mikään ihan kamalan näköinen, olkoon toistaiseksi noin.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/IMG_1964_zpsfa80b201.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/IMG_1955_zps18251c1a.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/IMG_1952_zpsb1b3fbd8.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/IMG_1967_zps7d327544.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/IMG_1970_zpse9de6a59.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: 8-pätkä - 06.10.2014, 06:36:56
Miten se näyttää heti paljon paremmalta kun otteessa lukee jonkun muun nimi? ???
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 08.11.2014, 20:57:07
Miten se näyttää heti paljon paremmalta kun otteessa lukee jonkun muun nimi? ???
Miltäs nyt näyttää...
Ei ainakaan omasta mielestä mikään ihan susiruma :)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20141107_22_32_01_Pro_zps644281ee.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20141107_22_32_27_Pro_zps7b57a3d0.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20141107_22_32_44_Pro_zpsebf0f6f3.jpg)

Sivuhelmathan se vaatii vielä.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kulmamies - 08.11.2014, 21:09:39
Miltäs nyt näyttää...

Zibloona kertaa paremmalta, mitä niillä nokkamukiefektin tuovilla eripari vanteilla O0

Vielä kun laitat tavalliset vilkut ja otat nuo hirvitarrat pois... :)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: janne81 - 08.11.2014, 22:37:03
 S*
Meinaatko laittaa 960 orggishelmat vai jotain sexympää kuten vaikkapa dyrat?
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Slerbahuuli - 08.11.2014, 22:40:10
Minusta taas "vanhalook" on arvokkaamman = paremman näköinen. Venykumit... :idiot2: ...ei kait ole vaan mun "juttu".

Mutta muutoin, erittäin hieno vehjes. Mikäs väri tässä on? Onko tuo semmonen Tummanharmaan/mustan metallihohto vai häh?
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Orlov - 08.11.2014, 22:45:02
On kyllä hieno, noilla polariksilla.
Mitään ei tarvitse lisätä, se ON siinä!
Paljonko maksaa?
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: janne81 - 08.11.2014, 22:47:48
Minusta taas "vanhalook" on arvokkaamman = paremman näköinen. Venykumit... :idiot2: ...ei kait ole vaan mun "juttu".

Mutta muutoin, erittäin hieno vehjes. Mikäs väri tässä on? Onko tuo semmonen Tummanharmaan/mustan metallihohto vai häh?
Nuo nyt oo venykumeja nähnykään  :2funny: Markulla ollessa siinä oli liian pienet renkaat ehkä.

Polaris(Eiker) + pullakumi tässä on  *tumppuun-> munat vaan puuttuu niin puuttuu.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Divi - 08.11.2014, 23:04:31
Joo polariksille ääni, voin hakea nuo oceanit sitten pois  :D
Perää vois korottaa sentin verran  ;)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 09.11.2014, 00:03:54
740 tavalliset add-onit varmaankin, yhdet alkuperäiset muoviset vois olla saatavilla.

Väri on grafiitinharmaa, koodia muista...

Että mikä maksaa ;) En ajatellut autoa enkä vanteita kaupitella...

Osta Divi tuosta aidot, mullahan on vain kopiot :D http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55885.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55885.0)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Orlov - 09.11.2014, 00:42:35
Höpsis, kaikella on hintansa! ;)
Reaalisen hinnan ja YouTube hinnan välillä on vai järjetön kuilu  :D
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: 8-pätkä - 09.11.2014, 13:37:26
Miltäs nyt näyttää...
Hyvähyvähyvähyvähyvä.... *tumppuun->

Helmat kun vielä hommaat niin sitten! Värikoodin muistelisin olevan 214.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 13.01.2015, 17:26:41
Maskipäivitys Hovalta. Toistaiseksi vanha kenoviiva nippusiteillä kiinni, siihen voisi vielä kehitellä jotain parempaa ratkaisua. Nyt tuo kyllä vaatisi ajovaloihin originaalikuntoiset kromikehykset :P
Sivuhelmatkin on hommattuna, kuten sanottua niin alkuperäiset muoviset ja malli on se tavallinen add-on.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20150112_12_11_03_Pro_zps4fa57dd7.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 10.03.2015, 14:12:40
Uusi akku kun vanha oli ihan vainaa. Tietenkin siniseltä :juhau:

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20150309_14_27_03_Pro_zpsnk2xqii2.jpg)

Nyt kun on ollut hyvää keliä ja kuivat tiet niin pakkohan se oli ottaa liikenteeseen ja käydä vähän ajelemassa. Meinasi olla kuskilla suupielet ylhäällä :D Ajelulla bongattu myös hieno 67-68 Mustang Fastback.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20150309_18_12_03_Pro_zps2wse6sz9.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20150309_18_13_01_Pro_zps79jmso63.jpg)

Eturenkaat hinkkaavat kaariin aina kun vähänkin jousitus painuu. Aikomuksena vaihtaa eteen vakiotolpat noiden natisevien ja ylijäykkien coilien tilalle niin saa käyttöominaisuuksia paremmiksi. Lisäksi saanee jättää edestä spacerit pois, nythän ne on pakko olla etteivät pyörät ota jousiin. Etupäätä koitan aikanaan justeerata n. sentin verran ylöspäin ja takaa pari senttiä niin asento olisi aika optimaalinen.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: janne81 - 10.03.2015, 14:54:03
Nam.

Aikoinaan tuossa oli edessäkin Bilstein+Lesjö setti ja silloin oli mun mielestä parempi ajaa kuin nykyisellä setillä.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: 8-pätkä - 10.03.2015, 15:10:06
Nam.

Aikoinaan tuossa oli edessäkin Bilstein+Lesjö setti ja silloin oli mun mielestä parempi ajaa kuin nykyisellä setillä.

 O0
Todellakin oli parempi ajaa vanhalla setillä. Vaan lentoon näytti olevan lähdössä niillä jousilla ja 18" rengastuksella...
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: QLITY - 11.03.2015, 12:56:36
 S* Kaunis se on
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: AUH - 11.03.2015, 13:14:28
Tämä on kyllä semmonen silmä karkki että...!  S*
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: ImportTuning - 11.03.2015, 13:44:24
Hmm...kieltämättä omaan silmään näyttää satakertaa paremmilta noilla mk18:lla, polarikset on jotenkin hirveen pienen oloset tämmösessä  :D
Maskista 10+ todella paljon tuo näköö kun on tuo ruutu mallinen  S*

Mitkäs coilit tässä oli, jotkut DIY mallisetko? jos oot pois kerran ottamassa niin saiskohan ne laitettua tohon 740:een kun olis jo 960 navatkin valmiina tallilla...haluutko myydä niitä?
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: 8-pätkä - 11.03.2015, 14:29:05
Mitkäs coilit tässä oli, jotkut DIY mallisetko? jos oot pois kerran ottamassa niin saiskohan ne laitettua tohon 740:een kun olis jo 960 navatkin valmiina tallilla...haluutko myydä niitä?

DIY todellakin. 760:n ABS-tolpista tehty, pitäisi olla bolt-on myös hanttimalliin.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 11.08.2015, 18:37:19
Bilsteinin etuiskarit tilattu paikallisesta tarvikeputkasta. Tähän tulee nyt siis alkuperäiset etutolpat takaisin, nuo kynätolpat iskareineen jäävät jouten jos jotakuta kiinnostaa.

Jousiksi sitten jotain. Mikä ero mahtaa olla dieselin ja bensakuutosen etujousissa? Ainakin motonetissä eri numerolla.
Sopiiko multilinkiin jäykkäperäisen takajouset?
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Eikka - 11.08.2015, 19:09:47
Eikerit takaisin, hirvitarrat pois. Jenkkivilkut ok. Lievästi liian matala alusta. Perä varsinkin. Mutta onhan nuo korjattavissa. Kori näyttää oikein hyvältä.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: 8-pätkä - 12.08.2015, 11:28:59
Sopiiko multilinkiin jäykkäperäisen takajouset?

Sellaiset siellä ainakin muistikuvien mukaan tällä hetkellä on minua edeltävän omistajan jäljiltä, eli sovitettavissa ne varmasti on. Multilinkissä vaan on ripustuksen geometria sellainen että jäykkäperäisen jousi on aivan liian löysä, kuten tälläkin hetkellä.. :-\
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 12.08.2015, 11:30:02
Multilinkissä vaan on ripustuksen geometria sellainen että jäykkäperäisen jousi on aivan liian löysä, kuten tälläkin hetkellä.. :-\
Vaikka olis farmarin kuormajouset?
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: 8-pätkä - 12.08.2015, 11:33:56
Vaikka olis farmarin kuormajouset?

Jos en ihan läpiä puhu päähäni niin sellaiset siellä pitäis olla.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 12.08.2015, 11:58:24
Nopean mittauksen perusteella nykyisissä jousissa on 13 mm lanka, 245 kuormajousissa puolestaan 15 mm. Halkaisija on sama, tosin siellä ahtaassa välissä mittaustarkkuus ei ollut niin millin päälle :D
Motonetissä näyttää olevan noita 700/900 kuormajousia hyllyssä, täytyypä käydä sielläkin tekemässä vähän tutkimusta.

Se on kyllä tosi että multilinkki vaatii jäykemmän jousen, se kun on pyörän etupuolella niin vipuvartta on paljon vähemmän kuin jäykässä akselissa.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 12.08.2015, 14:45:13
Iskarit noudettu ja motonetissä käyty. Kyllä tuossa tosiaan on 7/9 kuormajouset, niitä mittailtiin tiskillä ja lanka oli vain 13 mm. Tilaukseen menivät lopulta 760/960 etujouset ja 245 kuormajouset.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Eikka - 13.08.2015, 22:32:04
Minkäs kokoiset nuo Azev A:t oli? Eikerit lie 17"? Sehän oli noilla Azeveilla ehkä vielä paremman näköinen.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 14.08.2015, 01:12:37
Minkäs kokoiset nuo Azev A:t oli? Eikerit lie 17"? Sehän oli noilla Azeveilla ehkä vielä paremman näköinen.
Edessä 8,5*18" ja takana 10*18".

Joo, eivät nuo Eikerit näyttäneet juuri miltään ;)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 14.08.2015, 23:43:27
Tässä on muuten sellaista ominaisuutta että jos painaa jarrua pitkään niin poljin painuu hiljalleen pohjaan, ehkä n. 10 sekunnin aikana. Vastaavasti jos polkimen pitää koko ajan samassa kohdassa niin jarrut irrottavat. Huomannut tuossa kun kotipihasta tielle lähtiessä on pieni nousu ja autoa on pidettävä jarrulla paikallaan jos joutuu odottelemaan tiellepääsyä.
Ilmaa jossain tai sisäistä vuotoa pääsylinterissä?
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Slerbahuuli - 15.08.2015, 13:03:22
Minulla 940:ssä tismalleen sama oire, ulkoisia vuotoja ei näy joten luulisin että kulunut pääsylinteri "laskee ohi".

Minulla tosin ei lähde valumaan, eihän vuoda mistää?
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 26.02.2016, 00:34:45
Detuunasin ilmansuodatinta, sienisuodattimen tilalle tuli alkuperäinen kotelo. Osa on peräisin 740 Turbosta, joten immin liitokseen oli laitettava suurentava silikonisovite. 16V Turbon alkuperäinen imuputki asettui tähän kokonaisuuteen ihan kohtuudella. Kannesta löytyy Achtung Motronic -tarra mutta haitanneeko tuo... :D

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160225_14_45_21_Pro_zpsfufxy7ie.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 20.03.2016, 23:44:02
Vaihdoin kylkivilkut tuollaisiin XC-malleihin. Muotoilu sopii näpsäkästi yhteen kylkilistan etupään kanssa  :juhau:

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/IMG_2187_zpsr3l1jyfq.jpg)

Pakasta vedetyt ajovalojen kehykset löytyi

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/IMG_2181_zpsrjjyjbut.jpg)

Niitä toivorikkaana asentelemaan... Mutta voihan helvete! Kiinnitys on ihan erilainen. Uudet kehykset ovat siis orggikset ja autossa olevat ajovalot ovat tarvikkeet. Vanhat maalatut kehykset siis takaisin ja punomaan uusia juonia

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/IMG_2184_zpswzjskgpn.jpg)

Tulipa ainakin vaihdetuksi rikkinäinen maskin kiinnike jos ei muuta. Haettu siniseltä joskus viime vuonna

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/IMG_2182_zpsbwmgjjsq.jpg)

Pinnassa on vielä syksyistä ryönää, ei ole sen jälkeen muuta kuin painepesurilla viruteltu. Olisi pestävä kunnolla ja vahattava, ehkä jopa siinä välissä hieman claybaria ja myllytystä. Paikkamaalaustakin pitäisi tehdä kuskinpuolen takaoveen ja vaikka mitä...

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/IMG_2189_zpsbo324ecf.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Hemik - 21.03.2016, 18:13:19
Vaihdoin kylkivilkut tuollaisiin XC-malleihin. Muotoilu sopii näpsäkästi yhteen kylkilistan etupään kanssa  :juhau:

Oliko noissa vilkuissa suoraan sopiva kiinnitys? Haaveilin nimittäin omaan 960 samanlaisista. :)

Komea tämä sinun nokkamuki. S*
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: 8-pätkä - 21.03.2016, 18:19:31
Oliko noissa vilkuissa suoraan sopiva kiinnitys? Haaveilin nimittäin omaan 960 samanlaisista. :)

On niissä. ;)

Hieno se vaan on ja nuo vanteet passaa hyvin. Vielä kun maalipinnan saat edustuskuntoon niin alkaa jo melkein harmittaa myyminen... :)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 07.07.2016, 00:20:13
Toinen etujarru on alkanut laahata, joten sitä oli vähän herkisteltävä. Useiden männänpaineluiden ja polkaisujen jälkeen mäntä alkoi liikkua ihan kohtuudella. Tämä on vain väliaikaisratkaisu, sillä kunhan teen alustaremontin etupäähän niin asennan 850/S/V70 isommat 302 mm etujarrut. Samalla kun auto oli nosturilla niin kiinnittelin repsottavat taka-alatukivarsien muovit ja säädin takapuskuria vähän alemmas. Vieläkin pitäisi saada lasketuksi, otettava puskuri irrottaen ja vingutettava pultinreikiä hieman alaspäin.

Samoilla lämpöisillä ryhdyin vaihtamaan takajousia. Mullahan on ollut hommattuna 245 kuormajouset, jotka ovat jäykemmät kuin entiset 745 kuormajouset. Erinäisten vaiheiden ja multilinkin huoltoystävällisyyden kiroamisen jälkeen vanhat jouset olivat pöydällä. Totesinpa että 200:sen jouset ovat halkaisijaltaan vajaan sentin isommat kuin seiskan jouset. Zoomailin että ne ehkä sopivat paikalleen siitäkin huolimatta ja katkaisin uudet jouset silmämääräisesti, siten että eivät mene ainakaan liian lyhyiksi. Jouset paikoilleen ja yllättävänkin korkeaksi jäi, navasta kaareen oli kokonaista 360 mm lähtötilanteen ollessa 315 mm. Oli aika kasarihenkinen hillittömässä etukenossa :2funny: Otettava huomisen tullen jouset vielä käteen ja lyhennettävä niin että päästään johonkin 330 mm tienoille navasta kaareen -mitassa. Se meneekin jo rutiinilla kun sopivat työkalut ja -menetelmät löytyivät ensimmäisellä kierroksella :D Jousien päissä olleet kumit eivät sopineet ihan 100 % uusiin jousiin eivätkä enää jousikuppeihinkaan. Jätän ehkä ne pois ja laitan pari kerrosta kutistesukkaa jousien päihin, luulisi sillä kokoonpanolla sopivan kuppeihin.

Retro Turbolla olisi multilinkkiin uretaanipuslia, vähän himottaisi tilata ja asennella ::)

Etujousitusta ruuvailin vähän ylemmäs niin tulee jonkinlaiseen balanssiin takapään kanssa. Mutta kuten sanottua niin etutolpatkin vaihtuvat vielä. Kokeilin myös takapyöriä eteen ja hyvältähän tuo näytti. Noissa Oceaneissa on takana 225/40 ja edessä alamittaiset 215/40. Aion vaihtaa kapeampien tilalle 235:t, laittaa ne taakse ja 225:t eteen. Jos jotakuta kiinnostaa 215/40-18 renkaat niin ne voi noutaa rahaa vastaan. Ajettu vain parituhatta kilometriä ja ovat erinomaisessa kunnossa.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 08.07.2016, 00:04:16
Tuollaiset niistä lopulta tuli, puoli kierrosta nappasin vielä pois. Vapaa pituus ei paljoa poikkea vanhasta, jousen jäykkyys kylläkin. Kutistesukka sointuu erinomaisesti yhteen Bilsteinien pölysuojien kanssa ;D Alapäähän sukkaa tuli pari kierrosta, melko syvän jousikupin sisään jäävälle osalle. Vähän jäi sisäkurvista ruttuun, mutta ei vaikuta loppunopeuteen.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160707_19_33_06_Pro_zpsbqwfgvdp.jpg)

Sujahti juuri sopivasti kuppeihin

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160707_19_53_50_Pro_zpshd57kfn6.jpg)

Poistetut pätkät

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160707_20_25_46_Pro_zpsx3fasfp3.jpg)

Yleiskuvaa pohjasta. Ei juuri muuta huomautettavaa kuin öljyvuodot hammastangossa ja venttiilikopassa. No moottorin pohjamuovi toki puuttuu, katteltava jostain sellainen...

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160707_19_52_09_Pro_zpswryolz0x.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160707_19_52_30_Pro_zps7eevmv8v.jpg)

Jättebra! Korkeudeksi muodostui juuri 330 mm. Edessä on tällä hetkellä 320 mm (alun perin 305 mm), luultavasti justeeraan sen aikanaan 5-10 mm tuosta ylemmäs. Nyt nojaa vähän liikaa eteen. Vielä sivuhelmat paikalleen ja mahdollisesti Ruotsista muhkumpi etupuskurin alalippa niin aletaan olla lähellä totuutta.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160707_20_10_37_Pro_zpskbcbgwux.jpg)

Kaaret täyttyvät vielä inan verran paremmin kun renkaat vaihtuvat suurempiin.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160707_20_11_54_Pro_zpsc3zbon2f.jpg)

Madaltakaa te muut, mä korotan niin pysyy tasapaino universumissa :2funny:
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: janne81 - 08.07.2016, 00:27:38
Ihan jees on, mäkin oon lopettanu madaltamisen pääsenkö kerhoon?
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Arska F - 08.07.2016, 13:41:04
Toi on just hyvännäkönen nyt. (imho)

Madaltaminen tuli itekki lopetettuu noin 10 vuotta takaperin, nyt tekis mieli pitää omista /c vakiokorkusena, mutta keulimista ei pysty kattomaan  :2funny:
Ok, kolmonen keulii ku /c roikkuu, vissiin vajaat 200tkm tehny tehtävänsä Torslandassa asennetuille iskareille ja jousille... :o
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: puppet - 08.07.2016, 14:35:11
Nyt on lentokorkeus kohdallaan  O0
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 15.07.2016, 22:15:12
Ja sitten vähän isompi päivitys!

Valmiina?

Uusi antennin nappi asennettu :juhau:

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160715_20_44_11_Pro_zpsoty34ytg.jpg)

Sitten pari vähäpätöisempää juttua :D

PA foam lance -vaahdottimen kokeilua. Noin 100 kertaa parempi kuin vanha käsikäyttöinen pumppupullo...
Aineena Valetpro advanced neutral
E: Mahtavasti vääristää reunoilta tuo puhelimen kamera, näyttää kuin takana olisi camber plussan puolella :D On se oikeasti miinuksella vielä, sillä lailla sopivasti

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160711_20_42_13_Pro_zpsmac7netp.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160711_20_51_41_Pro_zps19ggbpuk.jpg)

Onkos tämä nyt sitten Cam? Haitarikumit tulevat suoraan sisäpäiden päälle ilman väliholkkeja ja ulkopäiden kierteet ovat M14. Vuotaa öljyä ihan mainittavasti tuosta kuskinpuolelta, liekö helpompi vaihtaa koko tanko vuotamattomaan vai askarrella uusi tiivistesarja paikallensa? Mielestäni öljy tulee haitarikumin sisältä. Toinen pumpun letkuista vuotaa myös.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160715_20_35_50_Pro_zpsg70jy7fr.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160715_20_36_07_Pro_zpsscoqgxey.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 02.08.2016, 00:15:32
Muutamia Skandixin osia asennettu

Etuovien valojen linssit
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160728_21_44_26_Pro_zpsccyz7lw8.jpg)

VDO ahtopaine- ja öljynpainemittarit. En oikein tykännyt BSR-painemittarista, liian tyyning. Viereen tulee vielä PLX laajakaistaseosmittari, saa sitten kytkeä sähköt samalla kertaa noihin muihinkin. Öljynpaineanturi hankittava myös. Otin Skandixilta myös uudet 850/x70 302mm jarrujen länkiraudat, niitä ei tilaushetkellä ollut hyllyssä joten tulevat jossain vaiheessa. Tällä hetkellä näytti jo olevan. Raudoillahan on hintaa hyvinkin kohtuulliset 27,50€/kpl.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160728_22_28_36_Pro_zpsvyulkmjl.jpg)

Etutolppa-asiaa aloin viedä eteenpäin. Kaivoin jemmasta tämän auton alkuperäiset tolpat, jotka ovat hyvässä lyönnissä. Tällähän ei tiettävästi ole paljoa ajeltu suolamönjässä.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160729_21_22_20_Pro_zpsv9zwvas3.jpg)

Hiontaa ja maalia ja uudet Bilstein B6 iskarit

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160730_18_40_46_Pro_zpsssdzvn77.jpg)

Pakista löytyi juuri passeli avain tuohon paikkaan :juhau: Iskarit ovat samanlaiset ylösalaisin olevat kuin 200-sarjan Bilstein Sporteissa.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160730_18_45_30_Pro_zpsdkbzuevd.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160730_18_51_35_Pro_zpsg3uhjhlv.jpg)

Hyllyssä olleen öljykorkin laitoin. Muuten hyvä mutta Volvon merkki pyörii omia aikojaan koneen värinän vaikutuksesta joten merkki on milloin missäkin asennossa :D

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160801_20_56_37_Pro_zps5d08zczt.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 02.08.2016, 23:59:42
Motonetistä hajin pohjapanssarin ja asentelin. Etupalkissa oli valmiina M8 kierteet, sivuilta suurensin vanhoja ruuvinreikiä ja laitoin M6 niittimutterit. Käteviä moneen paikkaan.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160802_18_50_30_Pro_zpskuxqpv8t.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160802_19_03_11_Pro_zpser9dymmo.jpg)

Tolpat käteen ja osatarpeiden kartoitusta, eipä oikeastaan muuta tarvita kuin jousien ylätuet. Ne ovat tulossa siniseltä, olivat ihan kohtalaisen hintaiset. Tästä jollekulle kynätolpat ^-^ Jarrukilvet ja pyörännavat siirtyvät "uusiin" tolppiin, eli näihin sisältyy jouset ja iskarit.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160802_19_06_46_Pro_zpsxfh3u31o.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 13.08.2016, 00:16:22
302 mm <Kippis>
Ja jousien yläpäät. Vielä levyt ja pidemmät letkut niin on osat kasassa. Jemmasta 850 satulat joille putsaus, maalaus ja uudet tiivisteet.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160812_21_19_12_Pro_zpsrch5cb3y.jpg)

Tällä hetkellä työn alla vähän suuremman omamassan omaava projekti :juhau: Tuollainen työkalun ja harrasteen yhdistelmä piti hommata. Valot kuntoon ja muuta pikkuhieromista että viitsii ajaa ja sitten taas autoasioihin takaisin...

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/WP_20160812_22_49_43_Pro_zpswxhdojfu.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: JoonasH - 13.08.2016, 17:17:09
302 mm <Kippis>
Ja jousien yläpäät. Vielä levyt ja pidemmät letkut niin on osat kasassa. Jemmasta 850 satulat joille putsaus, maalaus ja uudet tiivisteet.
Omastakin nuita tutkailin tarvitsisiko pidemmät jarruletkut kun jossain niin mainitaan, mutta viime etujarrurempassa laitoin joko pidemmät letkut puolivahingossa tai sitten tuossa ärrässä on niin rajoitettu kääntyvyys muutenkin ettei tee edes tiukkaa :D
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Teemu- - 13.08.2016, 17:54:32
Siellähän näyttää olevan hyvin vihreää hallissa joten sopii aika hyvin joukkoon. Aika ufomallinen toi neljätonninen on tuosta hytin etukulmasta. :D
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: injector - 13.08.2016, 19:43:48
Kerros mistä ja millä nimikkeellä tuo iskarityökalu löytyy?
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 14.08.2016, 15:46:52
Kerros mistä ja millä nimikkeellä tuo iskarityökalu löytyy?
Tottelee nimeä haka-avain. Mulla tuo oli Teng Toolsin sarjassa mutta noita löytyy irtonaisenakin mistä tahansa hyvin varustetusta työkalukaupasta. Varmuudella ainakin IKH ja Motonet, Biltemassakin näytti olevan jonkinlaisia.
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 22.08.2016, 00:33:35
Hain sittenkin uudet satulat.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160821_18_07_12_Pro_zpsezzwhpi2.jpg)

Tolppaa kasaan toiselle puolelle. Otin jousesta ujosti yhden kierroksen pois, lyhentäminen kun on aina helpompaa kuin pidentäminen :juhau: Noita on helppo sitten tarvittaessa katkoa, ei tarvitse edes irrottaa tolppaa. Puristimilla vain jousi kasaan ja alapäästä pätkää pois. Kuvassa näkyy tolpan ylätukilautaseen tehty camber-mod, joka oli jo ennestään. Olisin tehnyt sen joka tapauksessa joten hyvä näin.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160821_20_51_34_Pro_zpsjivqo7ei.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160821_21_17_04_Pro_zpsaea6iegk.jpg)

Toisella puolella vielä vanha. Tässä näkyy hyvin vanhan ja uuden tolpan reiluhko pituusero :D

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160821_21_18_20_Pro_zpscs0xonwf.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 28.08.2016, 00:27:15
Levyt kotona. Otin pienellä riskillä, mittakuvien vertailun perusteella S60/S80/V70 305 mm levyt. Tuntuvat lopulta sopivan kaikin puolin. Ovat Bilteman sport-levyt, joista oon joskus lukenut ihan hyviä kokemuksia täältä foorumilta. Kuvassa osat heitelty sovitukseen

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160827_18_36_32_Pro_zpsxznkjsfp.jpg)

302 mm länkirautoihin jää pari milliä rakoa

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160827_18_37_00_Pro_zps8ue3xxxm.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160827_18_40_00_Pro_zpsengupxta.jpg)

Länkirautojen ja tolpissa olevien kiinnityskorvakkeiden väliin tarvittavat n. 6,5 mm paksut holkit syntyvät jostain maatalouskalustosta ylijääneistä holkeista  :juhau:

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160827_18_47_30_Pro_zpsfhcnvhva.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 22.04.2017, 23:55:27
Jaahas. Etutolpat on vaihdettu, jousista sai ottaa vielä toisen kierroksen pois. Nyt on sekä edessä että takana navasta kaareen 330 mm. Korkeus siis nousi edessä 25 mm ja takana 15 mm. Ajettavuuskin parani, eikä edestä kuulu enää sitä narinaa kun coilijouset hinkkasivat kierreholkkeihin.

Uudet etujarrut ovat vielä irrallaan. Asennan jossain välissä jos pidän auton, vähän ollut sellaistakin mieltä että myisi. Jos saisi sopivan tukun rahulia niin voisi jopa vaihtaa omistajaa. Oceanit pitäisin mielelläni ittellä.

Jarruja ilmailin kun poljin tuntui pehmeältä, nyt on jo ihan ok. Päästin ihan kunnolla nestettä läpi ja uutta tilalle, oli vanha neste aika ruskehtavaa. Pitelin myös hammastankoa hyvänä ja vaihdoin venttiilikopan tiivisteen että alkaisivat pitää öljyt sisällä. Uudet original tillbehör eturoiskeläpät asentuivat jossain välissä. Lambda vaihtui uuteen Boschin orkkikseen, pois otettu oli biltemalainen johon oli juotettu alkuperäiset liittimet. Tämän jälkeen katsastus joka huomautuksitta läpi.

Pyörien kulmat ovat vähän poskellaan tolppaprojektin jäljiltä joten auto menee tiistaina Carcomille suuntaukseen. Toisen eturenkaan sisäreunaan ehtinyt tulla vähän kulumaakin vaikka en ole ajellut kuin pari sataa kilometriä ::)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/960%202_zpsqdqcw0rj.jpg)

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/960_zpslougbdyi.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: TTL - 23.04.2017, 20:22:59
Todella komea!
Tuo piiska mallin antenni häiritsee hiukan, mutta taitanee olla moottoriantenni?  ;D
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: razori - 23.04.2017, 20:24:42
Todella komea!
Tuo piiska mallin antenni häiritsee hiukan, mutta taitanee olla moottoriantenni?  ;D


Äkkiseltään tästä tekstistä saisi sen käsityksen :D

Ja sitten vähän isompi päivitys!

Valmiina?

Uusi antennin nappi asennettu :juhau:

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/WP_20160715_20_44_11_Pro_zpsoty34ytg.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: Kisko - 28.04.2017, 20:41:39
Hyvin päätelty razorilta.

Sisarukset kuvassa. Nuoremmalle on siunaantunut pituutta, painoa ja sylintereitä vähän enemmän :juhau: S90 kaipailee jälleen puskurin alaliparetta...

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/IMG_20170427_084051_zps8r4acnvg.jpg)

Sitten hetkeä myöhemmin tulikin pari kaveria T-5R:llä, löivät hieman setelirahaa kouraan ja lähtivät kahdella autolla. Autosta tehtiin sleeper 15" Draco-vanteilla :D MK18 jäivät siis ittelle, nuo toimivat siirtopyörinä. Meni foorumin jäsenelle, jäädään odottelemaan tuleeko jatkotarinaa.

(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/960%20Turbo%20-91/IMG_20170427_113048_zpsirwhquvz.jpg)
Otsikko: Vs: 960 Turbo 16
Kirjoitti: janne81 - 28.04.2017, 22:31:38
Oi joi, hennoit luopua..

Toivottavasti meni hyvään kotiin, itse kukin nähnyt ton auton eteen jonkun verran vaivaa ja onhan se aika harvinainenkin  :)
Itselleni ei tosin kauheeta osto halua tullut missään vaiheessa, lieneekö syynä se että pyöri aikoinaan pitkään kaveripiirissä..