Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jallu94 - 14.11.2017, 17:17:50
-
Aamulla alkoi kummallinen rahina jarruttaessa kuulua takaata. Rahina pahenee kovempaa jarruttaessa ja pysähtyessä jää jumiin. Liikkeelle lähdettäessä jarru irtoaa, mutta hinkkaa hetken. Käsijarrua kahvasta vedetteäessä rahinaa ei kuulu, mutta kahva on hengetön. Levyt palat ja käsijarrukengät uusittu taakse noin 20tkm sitten. Auto on volvo 940 vm97 mikä mahtaisi olla vikana?
-
käsijarrun kulmavipu jumissa ja jäänyt päälle asentoon?jäsijarrukengästä pinta irti? selvii kun satula ja levy pois!
-
940 käsijarru laahaa kun sen säätää kolmannella naksauksella ottavaksi.
Kummalla puolella on vikaa ja mitä sille tehdä kun vaijerista nykimällä selvisi että vasemmalla kenkien liikerata on hyvin lyhyt, oikealla pitkä?
-
940 käsijarru laahaa kun sen säätää kolmannella naksauksella ottavaksi.
Kummalla puolella on vikaa ja mitä sille tehdä kun vaijerista nykimällä selvisi että vasemmalla kenkien liikerata on hyvin lyhyt, oikealla pitkä?
Sieltä kenkien välistä ne kiinteät H-palikat kuikkaan ja säädettävät vanttiruuvit tilalle. Niillä sitten kehitään kummaltakin puolen liikerata minimiin.
Se alkuperäinen säätöhän vaijerin etupäästä on ihan perseestä, käytännössä toimii juuri noin, että kirii vain vasenta puolta kunnes laahaa, eikä oikealle puolelle riitä sittenkään tarpeeksi liikevaraa.
Kenkien säätö muutenkin parempi tehdä ns. kiinteästä päästä kuin levittäjää aukomalla, jolloin sen käyttövoima heikkenee, ja vaijerit palauttaa miten milloinkin.
-
Sieltä kenkien välistä ne kiinteät H-palikat kuikkaan ja säädettävät vanttiruuvit tilalle. Niillä sitten kehitään kummaltakin puolen liikerata minimiin.
Se alkuperäinen säätöhän vaijerin etupäästä on ihan perseestä, käytännössä toimii juuri noin, että kirii vain vasenta puolta kunnes laahaa, eikä oikealle puolelle riitä sittenkään tarpeeksi liikevaraa.
Kenkien säätö muutenkin parempi tehdä ns. kiinteästä päästä kuin levittäjää aukomalla, jolloin sen käyttövoima heikkenee, ja vaijerit palauttaa miten milloinkin.
Selkis, eli onko se tämä säätöruuvi?:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/222000/Jarrukenkasaatoruuvi-1kpl-Volvo200700s
-
Selkis, eli onko se tämä säätöruuvi?:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/222000/Jarrukenkasaatoruuvi-1kpl-Volvo200700s
Tuohan se.