Autodiagnoosi  Carcom Oy

Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90

  • 54 Vastauksia
  • 14646 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #45 : 17.08.2021, 20:07:46 »
Parin tunnin nakuttelu iltapuhteiksi. Vanha kurakaari asettuu tuoreeseen peltiin.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #46 : 22.08.2021, 21:23:38 »
Lokarin/kurakaaren alanurkkaan tuli nakerreltua täytettä. Sattumalta istuivatkin sen verran että uskalsin hepata ne kiinni toisiinsa. Helmakoteloon  nämättimet eivät ihan vielä pääse yhtymään, tarviaa vielä tuhertaa lokariin sisäreunaa ennenkuin liimaan kaikki yhdeksi kokonaisuudeksi hitsipalleroilla.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #47 : 28.08.2021, 21:27:31 »
Pala kerrallaan, polvea vasten naputellen edistyy.



Viikolla ei oikein tähän ehtinyt kun yleisen saamattomuuden lisäksi piti paijailla käyttöWC Rankkuakin, sillä alkaa kohta ajelut ja piti tutkiskella jousitusta kun jäi keväällä vaiheeseen. Toimii mutta pikku vuoto kiusasi, könötti nolosti vasen etukulma alempana parkissa. Tätähän tuli justeerattua kyllästymiseen asti viime vuoden puolella kun oli kaikenlaista vaivaa, yksitellen ongelmat selvisi mutta etunurkan valuminen jäi odottelemaan aikaa parempaa.
Vaihdoin venttiiliyksikköön parit o-renkaat mutta loppuviimein syylliseksi näyttää paljastuneen käsisulkuventtiilit joiden liittimissä pientä vuotoa, otin ne nyt pois käytöstä niin vaunu on pysynyt ryhdikkäästi pystyssä jo kaksi päivää ja ilmasäiliökin pitänyt täydet paineet.
Käsihanat voi tökata paikoilleen tienpäälläkin jos menee perätilaan, säiliön käsitäyttöliitin sai jäädä kun se ei aiheuta ongelmia
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #48 : 29.08.2021, 20:45:22 »
Tänään tuo lokaria etäisesti muistuttava taideteos eteni kuvassa etualalla näkyvän sisäreunan muotoutuessa "kurakaareksi" ja lattia-lokari etunurkasta puuttuva palanenkin valmistui ja liimautui paikoilleen. Nyrkit ja k*rpä vehkeillä kahteen suuntaan kaarevan salmiakkiruudun muotoisen palan synnyttäminen aiheutti huokailua.
Lopulta oli jotain peltivalmista, ja koko kötöstys sopii vieläpä paikoilleenkin aioittuun kohtaan autossa.  :o

Lisäksi ajelin loput paksusta bitumimatosta pois rälläkän teräsharjalla, lokarin päällä ja sivuseinässä oli sellaiset 2-3mm paksut bitumit joista ollut harmia työstön kestäessä. Tämmöiset hommat on tehtävä pihalla, nyt sattui olemaan varsin hyvä sää niin piti hyödyntää tilaisuus.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2021, 21:19:46 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #49 : 04.09.2021, 17:43:47 »
Alkuperäinen rekisterinumero tilattu, tämä kun on käynyt Virossa ja tuodessani takaisin en malttanut odotella sitä tehtäväksi vaan otin muun numeron.
Luonnollisesti uusi kilpi ilman EU-merkkiä.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #50 : 11.09.2021, 17:04:30 »
Ilmanottokaukalo maalattu mustalla pintamaalilla. Tämähän ei ehkä muuten olisi niin must juttu mutta haluan decker-panelin paikoilleen talveksi niin josko sitä ei tarttis sitten taas irroitella kun alla ei sinänsä ole enää mitään muuta tekemistä enää.

Takalokarin nakerteluakin jatkettu, vielä piti tuo lokarin etunurkan kiertävä "lattiapala" rakennella ennenkuin rupean harsimaan kokonaisuutta kiinni autoon. Tässä vaiheessa hankaliin paikkoihin jäävien saumojen/alueiden pohjamaalaus ja vielä kittaus ennen asennusta, tonne nurkkaan jää tosi hankalasti tavoitettava alue kun lokari ja viisto lattiapala asentuu.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #51 : 23.10.2021, 18:14:53 »
Tämä pitäisi pikkuhiljaa saada talveksi ulos jotta pikkuauto mahtuu pajaan. Ei ole aikoihin käynyt, kesälläkin hinattiin mönkkärillä/räikkäliinalla sisään.
Nöyrästi hörähti kasi tulille kun kaikki käymiseen tarvittavat inkkeet oli palautetuu konehuoneeseen. Startti oli lainassa käyttöWC Rangessa ja sieltä palattuaan lötkötteli pajan jakkaralla, laturi oli kans irrallaan kun se oli pikkuauton latausvian vianetsinnässä tukena, IMM ja imurööri takakontissa, puola oli varastokontissa, johtosarjat on vähän hujanhajan ja niitä saikin kytkeä paikoilleen ja aina välillä kokeilemassa että joko nyt.  ::) Laatikon jäähdytyssiilin putket yhdistin vaan letkulla kun ei oo tähän hätään sopivia helmiliitoksia ranchilla. Kaasuvaijeria ei ole kun sekin meni taannoin pikkuautoon, eipä tämä pihasiirtelyyn LO-välityksillä sellaista tarviakkaan. Kurkkasin vielä ennen startin asennusta hiilet, näkyi olevan alle puolet jäljellä, Aditasta saa 20€:lla uuden hiilipäädyn ja kun muuten tuo näytti nopealla silmäilyllä olevan varsin nohevassa käyttökunnossa ollakseen -89 vuosileimalla oleva laite niin täytyy ostaa moiset ja jossain välissä tehdä huolto.
Mutta niin se vaan Lucas löysi valon kun vielä yhden maadarin laittaminen kaveriensa kanssa lukkopihdellä a/c kompuran kylkeen avasi luukut ja patti hörähti avaimen napautuksella murisemaan ihankuin olisi eilen käynyt.  S*
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #52 : 17.10.2022, 22:05:10 »
Melkein vuosi näköjään mennyt taas, autoa piti siirtää joten kaivamaan sitä esiin. Pikkuisen bensaa tankkiin ja hengissä oleva akku konehuoneeseen, hörähti aika kivuttomasti tulille mutta kävi kovaa ja sitten hyytyi. Stepperi puuttui, sehän on pöllitty pikkuautoon tai jotain... piti käydä se nappaamassa tähän koska edelleen on tilanne että ei ole kaasuvaijeria eikä jarruja. Sitten se ei enää startannut, voe vee!! Tovin tutkinnan jälkeen selkis että solenoidi ei vedä, parit huumaavat iskut palautti raggarin ruotuun.
Ilman penkkiä, jarruja, kaasua ja ikkunat umpihuurussa auto siirtyi lopultakin aiottuun mestaan hetkeksi. Kohta sitä pitää taas siirrellä.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #53 : 02.04.2023, 19:02:14 »
Kevätaurinko herätti uinuvan harrastelijan, laittelin jo aikaa sitten hankitun kaasuvaijerin paikoilleen. (vaijeri tuli lipastettua pikkuautoon taannoin)
Oikeen mitkään autohommat ei ole huvittanut niin sinänsä ihan hyvä että sain edes jotain aikaiseksi, vaijeri on auton siirtelyn kannalta aika must ja pitkästä aikaa rupesin suunnittelemaan tämän kihnustamista pajaan jotta "pääsisi" jatkamaan hitsaushommia. Jos vielä tämän viikon katselisi miten kevät etenee, sitten ehkä pikkuauto ulos ja tämä pajaan, hitsauskelejä kun tuskin vielä hetkeen on tulossa.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2466
  • Kantti on kaunista.
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #54 : 04.04.2023, 18:14:37 »
Itsekin heräilin hiljalleen auringon myötä siihen että hommat on vähän seis viime syksyltä asti.  :D Lainasin keltasen avon laturin sillon valkoseen ennenkuin uusi tuli, ja se on nyt odottanut koneen päällä syksystä asti, että se menisi sinne paikalleen.  ::)

 

Futurez  Kulkukoira