Proturbo  Autodiagnoosi

XC40 P8 Recharge

  • 217 Vastauksia
  • 56148 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #180 : 02.09.2021, 20:56:47 »
Tjooh, ei oo meikäläisen auto nyt pidemmän koeajon perusteella.

Mutta joo, sähköinen voimalinja kiinnostaa niin paljon että seuraavaksi testiin menee Foordi ja Korealaiset.

Jos pieni koppa kelpaa niin mites EQA?

Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #181 : 02.09.2021, 21:49:45 »
Tai Q4 etron?

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #182 : 05.09.2021, 09:45:22 »
No Q4 ei ole kyllä pieni vaan ihan Q5 kokoluokan SUV. Mutta kaikki nuo konsernisisarukset VAG:lla on huippuhiljaisia, ellei korkeat autot kiinnosta niin hakeudu ajamaan ID.3 tai sen sisar Cupra Born.
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #183 : 05.09.2021, 10:17:36 »
ID.4 ja Enyaqin rengasmelua on kyllä poikkeuksetta lehtien koeajoissa moitittu. Epäilen vahvasti, pysyvätkö parempaan kuin XC40.

Ja Volkkarit on sitten talvella kylmiä, niin oli ID kolmomenkin TM:n talvitestissä.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2021, 13:53:31 kirjoittanut -mek- »

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #184 : 05.09.2021, 20:08:09 »
Jatketaan vähän offtopiccina, koska XC40 meni tosiaan hylkyyn. =)
Omalle autolle kokovaatimuksena on se, että sikaosastolle mahtuu kaksi keskikokoista koiraa, tai ilman koiria suksiluukun kautta 257 pitkät kapulat. Mielummin farkku kuin katuhaaskuri, mutta farkkuja ei pahemmin ole kotimaan markkinoilla. Range eteläsuomen talvessa mielellään 300 km, tai ainakin 100 + 100 km, 80 keskinopeudella, mukavalla turvamarginaalilla.
VAG tuotteissa, varsinkin ID perheessä laatu on essonbaarin mukaan ollut sellaista skeidaa (sic) että ne ei kiinnosta. Mersun EQC alkaa mennä vähän lompakon kantokyvyn ulkopuolelle, mut pitäis varmaan käydä koeajamassa sekin. Mach-e menen tsekkaamaan ensi viikolla, Ioniq 5 ja EV6 sitten kun niitä pääsee oikeasti koeajamaan eikä vain messuhallissa istumaan. Bonussektorissa on vielä Teslan Y, lähipiirin kokemukset Tesla 3:sta on olleet lähes pelkästään positiivisia.

Poissa Tomerell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #185 : 20.10.2021, 11:05:52 »
Kysymys XC40 recharge esilämmityksen/ilmastoinin toiminnasta. Esitteen perusteella jäi mielikuva että pitää olla latauksessa, että pystyy esilämmittämään sisätilat ??? Jos tuo pitää kutinsa, niin sitten on kyllä aikamoinen "mood killer"   :(
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa/kokemusta aiheesta...

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #186 : 20.10.2021, 14:16:29 »
Kysymys XC40 recharge esilämmityksen/ilmastoinin toiminnasta. Esitteen perusteella jäi mielikuva että pitää olla latauksessa, että pystyy esilämmittämään sisätilat ??? Jos tuo pitää kutinsa, niin sitten on kyllä aikamoinen "mood killer"   :(
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa/kokemusta aiheesta...

Tulkintasi ei pidä paikkaansa, ihan toimii kuten pitääkin, tosin hyvin alhaisella lataustasolla voi olla jotain rajoitteita, jottei jäisi paikoilleen hyvin lämmitetyllä/ esijäähdytetyllä autolla. Varsinkin jäähdytys sekä lämmitys plusasteilla energiapohisti lämpöpumpulla, mikäli malliversioon on se valittu. Vastuksilla lämpiävissä malleissa voi oikeasti vaikuttaa rangeen.

Poissa Tomerell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #187 : 20.10.2021, 16:50:03 »
Tulkintasi ei pidä paikkaansa, ihan toimii kuten pitääkin, tosin hyvin alhaisella lataustasolla voi olla jotain rajoitteita, jottei jäisi paikoilleen hyvin lämmitetyllä/ esijäähdytetyllä autolla. Varsinkin jäähdytys sekä lämmitys plusasteilla energiapohisti lämpöpumpulla, mikäli malliversioon on se valittu. Vastuksilla lämpiävissä malleissa voi oikeasti vaikuttaa rangeen.

No hyvä että tukitsin väärin  :)

Mutta olipahan asia hölmösti ilmaistuna esitteessä "Kun auto latautuu, voit esi-ilmastoida sen ennen kuin lähdet liikkeelle" eli antaa kyllä hieman harhaanjohtavasti ymmärtää että vain latauksen aikana  >:(

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #188 : 20.10.2021, 18:47:15 »
No hyvä että tukitsin väärin  :)

Mutta olipahan asia hölmösti ilmaistuna esitteessä "Kun auto latautuu, voit esi-ilmastoida sen ennen kuin lähdet liikkeelle" eli antaa kyllä hieman harhaanjohtavasti ymmärtää että vain latauksen aikana  >:(

Varsinkin talvella se esilämmitys kannattaa tehdä johdon päässä, niin ei syö rangea, joten ehkä tuo juttu tulee siitä.

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #189 : 13.01.2022, 08:07:51 »
Tjooh, ei oo meikäläisen auto nyt pidemmän koeajon perusteella.
Ensinnäkään en saanut millään säädettyä itselleni mieleistä ajoasentoa. Joko ratti jäi häiritsevän kauas, tai sitten selkänoja piti nostaa liian pystyyn jolloin olo oli tukalampi kuin kirkon penkissä. Rengasemlu oli suorastaan häiritsevän kova, koeajoautossa oli black and round P-Zerot alla.

Niin se mieli muuttuu. Otin XC40:n uudelleen koeajoon nyt kun ollaan oikeasti ottamassa täyssähköä. En sitten tiiä johtuiko varustelusta vai mistä, mutta nyt ei tullut ahdistusta penkissä. Tällä kertaa koeajetussa oli täys (pl. reisituen pituus) sähkösäätö jakkaroilla, siinä kesällä ajetussa oli enemmän manuaalinen. Ja kitkat on tietty hiljaisemmat kuin kesärenkaat niin meluunkaan ei kiinnitetty huomiota.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #190 : 11.03.2022, 11:23:40 »
Oli näköjään sähkömalliinkin tullut sisustaan muitakin värejä kuin musta  S*
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #191 : 14.03.2022, 06:45:21 »
Keskikulutus viime joulukuusta ennätyskylmän talven jälkeen ollut 6000 matkalla 22,5 Kwh. Yleisesti kaupungissa ajaessa alle 20, motarilla n. 25. Maantieajossa 40-80 nopeudella olen vähimmillään ajellut 16-17 kwh. Kulutukseen vaikuttaa ihan kaikki; sade, lämpötila, tien kunto esim.

Vaikuttaa erinäiset tekijät myös bensa auton kulutukseenkin, V40 T4 AWD vei saman päivän aikaan -6c ja polkupyörät katolla 9,0litraa/100km, takaisin tullessa samaa reittiä +5c 8,2litraa/100km. Talvella ilman pyöriä n.7,5litraa ja kesällä 6,5litraa. Aiempana autona oli V50 diesel, siinä oli muutokset murto-osia, hädin tuskin huomasi.

Poissa flc

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #192 : 23.03.2022, 09:01:26 »
Jahas, uutena käyttäjänä mukaan tähän. Ihan ei tuohon otsikkoon osu, mutta tilasin XC40 P6 Ultimate -version juuri (ihan puhtaasti hinnan takia) :P , toimitus joskus Lokakuussa.
Onko tuon vajaavetoisen kulutuksesta jo kenelläkään tarkempaa tietoa?

Poissa Volvo xc40 23

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #193 : 29.03.2022, 14:02:58 »
Twin-malli oli koeajossa ja lähti tilaukseen. Kulutus viikonlopun aikana 22-27kwh. Kovasti lupasivat, että päivityksiä tulee -23 malliin lisää ja kulutus pienenee. Jää nähtäväksi.
Uskoisin, että single menee 2-3 kwh pienemmällä.

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #194 : 29.03.2022, 14:52:19 »
Twin-malli oli koeajossa ja lähti tilaukseen. Kulutus viikonlopun aikana 22-27kwh. Kovasti lupasivat, että päivityksiä tulee -23 malliin lisää ja kulutus pienenee. Jää nähtäväksi.
Uskoisin, että single menee 2-3 kwh pienemmällä.

Itsellä vajaan puolentoistavuoden kokemuksella kulutus nelikolla 16,5-33,0 kw satasella.

 

Autoracing  KL-varaosat