Carcom Oy  Ateho

S60 T3 R-Design -15

  • 57 Vastauksia
  • 16435 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1918
  • S60 T6 AWD -11
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #45 : 07.02.2021, 14:51:59 »
Ainakin mun S60 -11 vaijeri menee apukuskin puolellekkin ja siinä sen puolen lukossa on pellin kiinniolotunnistin jota toisella puolella ei ole.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #46 : 07.02.2021, 15:45:36 »
Ainakin mun S60 -11 vaijeri menee apukuskin puolellekkin ja siinä sen puolen lukossa on pellin kiinniolotunnistin jota toisella puolella ei ole.

Toi konepellin lukitussysteemi taitaa olla kautta mallilinjan samanlainen, elikkäs se vaijeri menee tosiaan myös apumiehen puolelle. Sen mitä edellisestä muistelen, niin apumiehen puolella ei ainakaan ollut mulla sitä tunnistinta, kun hetken aikaa silloisella ajelin toinen konepellin nurkka ns auki. Mutta hälytin taitaa ainakin olla kuskin puolella. Pitää tilata se lukko missä se ponnauspala, niin pitäis kaiken järjen mukaan tulla kerralla oikea  ::)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #47 : 15.04.2021, 07:56:53 »
Pikkuinen välipäivitys tällekin. Maanantaina meni kesärenkaat alle nohevan ulkopesun jälkeen että saisi kerrankin puhtaat vanteet varastoon. Aiemmin talvella tulikin se etuvastus vaihdettua puhaltimelle joka välillä eleli omaa elämäänsä. Eilen sitten ajattelin komian kelin saattelemana pestä rattia ja vaihdekeppiä. Kissasaippuaa luonnonharjaisella tiskiharjalla pariin kolmeen kertaan molempiin levittäen ja pyyhkeellä sitten poispyyhkien sai kiillot ja paskat pois. Pintaan sitten glymin hoitoaineet. Sitten imurointi sisustaan, samalla tuli käytyä muovipinnat ja polkimet mikrokuiduilla ja fairyllä läpi. Pintoihin sitten muovinhoitoaineet. Penkitkin saivat oman tahranpoistonsa. Tästä innostuneena vielä ikkunat pesten sisältä ja ulkoa. Nyt on mukava sitten  :sundaydriver:
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #48 : 03.05.2021, 10:02:44 »
Osunut muutaman kerran silmiin tuo takaoven pystykarmi kun se jotain harmaata muovia noiden kiiltomustien seassa. Sille päälle kanssa teippiä.

Ennen:


 
Jälkeen:



Eilen tuli tehtyä kinnaspesu vekottimelle ja samalla laitoin kokeeksi Carlaken pikavahan pintaan mikä oli Kärkkäisellä poistomyynnissä. Varsinainen pikavaha tuo ei ole kun pitää levittää tyynyllä ja pyyhkiä pois liinalla, mutta ainakin pinnan se jätti liukkaaksi





Samalla tuli laitettua kaikkiin laseihin pinnoitteet kun oli poutapäivä. Pinnoitteena Soft99:n Ultra Glaco
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #49 : 13.06.2021, 09:21:56 »
Tännekin pikku päivitys, sisusta tulikin jo pestyä tuolla tekstiilipesurilla ja kyllä irtosi sontaa noista Alcantaroista. Ne pehmeni takaisin samettisiks pesun jälkeen. Ulkokuorikin sai kesäpesun liuottimilla ja raudanpoistolla ja samalla sitten meni uudet collinitet pintaan.



Sitten tuota takaosastoa miettinyt että sitäkin vois vähän tummennella. Tokmannilta tarttui mustaa ja kirkasta kumimaalia matkaan ja pikkusen teippailua sinne tänne ja eikun sutimaan



Valmiina sitten tämän näköinen


Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #50 : 13.06.2021, 10:26:52 »
Tännekin pikku päivitys, sisusta tulikin jo pestyä tuolla tekstiilipesurilla ja kyllä irtosi sontaa noista Alcantaroista. Ne pehmeni takaisin samettisiks pesun jälkeen. Ulkokuorikin sai kesäpesun liuottimilla ja raudanpoistolla ja samalla sitten meni uudet collinitet pintaan.



Sitten tuota takaosastoa miettinyt että sitäkin vois vähän tummennella. Tokmannilta tarttui mustaa ja kirkasta kumimaalia matkaan ja pikkusen teippailua sinne tänne ja eikun sutimaan



Valmiina sitten tämän näköinen


Siisti päivitys. :tykkää: Mun mielestä vois olla alunperinkin kokomusta.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #51 : 13.06.2021, 12:19:03 »
Siisti päivitys. :tykkää: Mun mielestä vois olla alunperinkin kokomusta.

Alkuun olin itse vähän että onkohan se mistään kotoisin, mutta nyt kun silmä siihen tottunut, niin ihan hyvältä se omaankin silmään näyttää.  8) Pitäisiköhän sitten samaan syssyyn maalata nuo sivuponttoonit myös  ::)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #52 : 04.08.2021, 13:07:02 »
Tälle näytetty tänään essential-huoltoa. Rasvanäppi kehui että olisi etujarrulevyt entiset. Tämä oli tiedossa, uudet odottaa varastossa asennusta. Koko vuoden ajot olleet reilu 7tkm, ja ajotietokoneen mukaan polttoainetta mennyt 7.1l/100km. Keskinopeus oli 41km/h, joten keskustassa pöristelyä suurin osa



Pitää vielä moottorin ilmansuodin ja raittari vaihtaa itse tuohon lisäksi ja tämän jälkeen käytettävä katsastuksessa
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #53 : 11.08.2021, 21:45:16 »
Uudet jarrut eteen viikonloppuna paikoilleen



Itse vaihto aika suoraviivainen, ei montaa pulttia tarvitse aukaista että kaikki sylissä. TRW:t meni levyineen ja paloineen. Pitää varmaan taakse hommata kanssa uudet ja vaihdella nekin tässä syksyn aikana

Tänään tuli haettua Motonetistä päästölappu katsastusta varten, se meni kaikilta osilta läpi. Samalla hommasin putsarit, ei ollut mahdottomasti vuodessa paskaantunut



Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #54 : 27.08.2021, 21:10:19 »
Perään vähän uutta ilmettä lipan muodossa








Alkuviikosta tuli tilattua taaksekin uudet jarrut, pitää ne laittaa tässä syksyllä alle kunhan joutaa. TRW:tä nekin kun kerta edessäkin on  8)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #55 : 21.10.2021, 08:06:33 »
Viime viikonloppuna asentui uudet jarrut taakse. Vanhoissa paloissa oli vielä pintaa, mutta levyt alkoivat olla jo kuluneet ja urilla. Olisihan niillä tovin vielä ajellut mutta nyt on joka nurkka uutta levyineen paloineen päivineen. Tästä tapahtumasta ei ole kuvia mutta proseduurina tuo ei ole monimutkainen tapahtuma. Ainoastaan lukitteilla olevat pultit aiheutti vähän päänvaivaa

Katsastuskin tuli suoritettua ilman moitteita



post image
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #56 : 06.11.2021, 16:07:07 »
Viime viikonloppuna asentui uudet jarrut taakse. Vanhoissa paloissa oli vielä pintaa, mutta levyt alkoivat olla jo kuluneet ja urilla. Olisihan niillä tovin vielä ajellut mutta nyt on joka nurkka uutta levyineen paloineen päivineen. Tästä tapahtumasta ei ole kuvia mutta proseduurina tuo ei ole monimutkainen tapahtuma. Ainoastaan lukitteilla olevat pultit aiheutti vähän päänvaivaa.


Jaahas, takajarrut jäivät aavistuksen laahaamaan osien vaihdon jälkeen. Muutaman kilometrin ajo ei juurikaan takalevyjä lämmitä, kymmenen kilometriä lämmittää lämpöiseksi, ja parikymmentä jo kuumaksi. Viikko sitten otin jarrut uudestaan auki, putsasin liukupultit ja ne toimii kuten pitää. Palojen korvakkeista viilasin aavistuksen pois ja rasvasin uudestaan. Männät meni ihan normaalisti sisään osia vaihdettaessa. Käsijarrut ajettiin VDASH:lla huoltoasentoon ja palautettiin samalla vekottimella.

Rengas pyörii kädellä vauhtia antaessa noin yhden kierroksen. Ilman satulaa pelkät palat kiinni ollessa saa samanlaisen laahauksen, kun sormella painaa palaa levyä vasten. Isosta ei ole kiinni mutta aavistuksen siis laahaa

Mäntä irrottaa nätisti, auto lähtee valumaan erittäin loivassa ala- tai ylämäessä ja kulutuksessa ei näy mitenkään.

Mistähän sitä lähtisi syypäätä etsimään?
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 R-Design -15
« Vastaus #57 : 08.11.2021, 08:07:12 »

Mistähän sitä lähtisi syypäätä etsimään?

Tätä tulikin sitten viikonloppuna tutkittua lisää, ja vaikuttaa siltä että sähkömoottori on se syypää tuohon laahaukseen.
Viikonlopun tuoksinassa kaikki vielä auki. Käsijarru huoltoasentoon ja satula irti. Palat liikkuivat herkästi urassaan, samoin herkisteltiin mäntää ja sekin liikkui sormivoimin paikoilleen. Levy irrotti palat ilman satulaa. Satula takaisin paikalleen, ja kaikki toimii osien kiinni ollessa. Jarrun painon jälkeen mäntä palauttaa ja palat irtoaa. Mitään ongelmaa ei missään ennen kuin ajaa käsijarrun testerillä takaisin normiasentoon. Silloin alkaa laahaus. Apumiehen puoli mulla on jo parempi jarruremontin jälkeen, joten voisiko osat olla pienen ajelun jälkeen taas tehtaan toleransseissa
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

 

Ateho  Elekma