Futurez  Kulkukoira

F250 -13, Firebird Formula -89 ja pari muuta

  • 117 Vastauksia
  • 27349 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #30 : 01.05.2021, 22:20:43 »
Torstaina kiristin ja rasvasin F350 etupyöränlaakerit. Ei siellä paljoa ollutkaan ja oli ihan rasvan väristäkin. Liekö rasvailtu sen jälkeen kun on lähtenyt tehtaalta. Vaikka välys ei tuntunut käsin isolta, parantui ajettavuus vähän.



Oikea etuvilkku on kerännyt kosteutta uudesta asti ja heijastimen pinta on hävinnyt täysin lämmön ja kosteuden vaikutuksesta. Oli siellä vähän vettäkin. Ostettava taas uudet.



Eilen tuli tehtyä tavaranhakureissu ja tänään pesaisin viikon liat päältä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #31 : 17.05.2021, 20:09:00 »
F350 voimansiirtoon ilmaantui joku aika sitten värinä maantienopeuksilla. Tänään möngin alle ja takaristikko pääsi liikkumaan sivuttain perän haarukassa vaikka pannat oli tiukassa. Molemmin puolin kuppien ja haarukan väliin 0,4mm liuskat sekä pientä hienosäätöä pantoihin ja värinä lähti samalla.

Oldsia piti perjantaina siirtää jotta 745:n sai pois välistä. Laitoin venakopan ja sen puolen tulpanjohdot paikalleen. Huvikseni katsoin sytytysjärjestyksen, koska laitoin uudet johdot samaan järjestykseen mihin edellinen omistaja oli laittanut. Siellähän oli kahden pytyn johdot ristissä ja toinen niistä oli juuri tuo missä on huono nostin. Ei ois haitannut katsoa johtoja vaihtaessa :buck2: Hankala homma kun imusarjaan on merkitty sytytysjärjestys ja pytyt on numeroitu imukanavien kohdalta. Nyt se jopa käy kaikilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #32 : 29.05.2021, 23:41:09 »
F350 on taas kerännyt vain kilsoja ja likaa. Pesin sen päivällä, äsken kävin Silveradon säilöstä ja jätin F350:n samalla sinne. Ja puolestaan Silveradolle pölyjen pesu. Sitä joutui käynnistämään talvipakkasilla ja tuntui olevan hehkuja pimeänä. Uudet ovat hetken odotelleet asennusta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #33 : 21.06.2021, 01:06:10 »
Silveradon hehkut vaihdoin pari viikkoa sitten. Viikko sitten vaihdoin takajousiin pidemmät takalenkit jotta perää sai vähän alemmas.

Sai hetken tehdä hommia kun joutui katkomaan molemmat vanhat lenkit ja kolme pulttia. Molemmin puolin piti pillillä kuumentaa jousen helan läpi menevää pulttia niin paljon, että sai painettua keskiholkin irti pultteineen. Kumia suojasin pellillä jottei se pala ihan täysin ja sain painettua holkit voideltuna takaisin paikalleen. Ei tullut vielä turhaa välystä. Olisin ottanut jouset irti ja painanut pultin irti prässissä, mutta etupäässä pultit on ihan yhtä jumissa. Menee siis kaikki helat uusiksi siinä vaiheessa kunhan vaihdan madaltavat etukiinnikkeet.

Tankilta lähtevässä polttoainelinjassa on ollut kosteutta vähän aikaa. Siihen on joskus jo vaihdettu pätkä letkua ja nyt oli putki hapantunut letkun etupuolelta. Hommasin aiemmin uuden tankkipaketin koska kunnosta ei ole mitään tietoa. Tiputin tankin alas ja tankkipaketti oli ihan asiallisessa kunnossa. Laitoin sen kuitenkin uuden koska tuli hommattua varmuuden varalle. Katkaisin lähtevästä linjasta huonot pois, laitoin uuden letkun ja uudesta tankkipaketista joutui katkaisemaan lähdön myös, koska oikeanlaista liitintä ei enää ollut.

Ja kotelosuojaa joka väliin. Eihän tuo haittais puhaltaa tankkiakin.

« Viimeksi muokattu: 21.06.2021, 01:34:16 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #34 : 23.06.2021, 22:00:36 »
Päivällä kävin konttorilla koettamassa onnea F350 kanssa ja puhtaalla paperillahan sieltä selvisi jälleen. Seisontajarrussa oli 44% heittoa, voisi säätää ennen seuraavaa kertaa. Ohjauksen keskityksestä aivan keskialueella oli vähän puhetta. Kiristin simpukkaa kolme vuotta sitten niin paljon kuin pystyi ilman, että menee liian tiukaksi. Nyt on siinä rajalla välyksen ja kireyden suhteen. Huomaa eron katsastajien välillä. Simpukka on ollut täysin samanlainen koko ajan ja vasta neljäs katsastaja mainitsee asiasta :P Eihän se ole ollut hankintalistalla kuin alusta asti ::)

Samalla merkattiin madallusosat otteeseen. Asiaa helpotti sääntöjen muuttuminen keväällä joka poisti maksimimadalluksen ja jätti vain 80mm minimivaatimuksen maavarasta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #35 : 10.08.2021, 22:30:21 »
Perjantaina oli meininki käydä katsastamassa Silverado, mutta se jäi koska joutuikin vääntämään voimansiirron kanssa. Aamulla töihin mennessä kuului rusaus ja alkoi vatkaamaan. Pysäkille seis ja takaristikon toinen kuppi oli lentänyt U-pultin alta. Pikapatenttina tungin hanskan väliin parin nippusiteen kera ja nilkutin 10km töihin. Uskalsi sillä ~60km/h ajaa :D Onneksi en ole madaltanut tätä niin kuin alunperin aioin, nyt mahtuu mönkimään alle tekemään pikku remonttia.

Sopivaa niveltä(92mm leveä, 27mm ja 28,6mm kupeilla) ei toki löytynyt mistään joten patentoin paikalleen Volvon takaristikon. Isompien kuppien eli U-pulttien puolelle kiepasin peltisoirot kuppien ympäri parin hitsitäpin keran. Kardaanin puolelle prikkoja väliin vaan ja kesti se hyvin ~120km jonka sillä ennen uutta ristikkoa tuli ajettua.

Tänään kävin konttorilla eikä katsastaja löytänyt mitään moitittavaa. Sen "kunniaksi" teetin uuden pääavaimen, koska vanha on kulunut sulaneen jääpuikon näköiseksi. Tuurilla sain eilen oikeankokoisen takaristikon ja vaihdoin sen töiden jälkeen paikalleen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #36 : 11.10.2021, 21:41:38 »
Silverado olikin yllättävän paljon käytössä työmatkassa. Pari viikkoa sitten vein talvisäilöön ja otin F350:n takaisin ajoon. Eipä siinäkään juuri muuta kuin laskee menemään ja pesee välillä. Yksi led-äärivalo oli mennyt takalokasuojasta pimeäksi. Tilasin sitten kaikki koska ne on halpoja ja joku sammuu kohta kuitenkin.

Äsken oli pitkästä aikaa vetohommia kun haettiin yksi ojassa kumollaan käynyt "helmi".


Kohta voi jättää tämänkin varastoon odottamaan kevättä ja seuraavia ajoja. Missähän välissä saisi aikaiseksi jatkaa Oldsin kanssa? :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #37 : 11.04.2022, 00:19:32 »
Silverado otti ja lähti uuden omistajan matkaan 1,5kk sitten. Sen kunniaksi tuli heti perään ostettua Oldsia varten Fitech Go Street. Tai jollei se päädy siihen, niin sitten ehkä johonkin muuhun :D Oli kuitenkin ostettava ennen kuin niissäkin hinnat nousee.

Illalla tapahtui jotain muutakin, koska purin nostimet esiin. Samassa yhteydessä nostin ilmastoinninkompuran "lopullisesti" pois konehuoneesta.


Kaikkea uutta(vanhaa) tuleekin vastaan. Keinuvipupukit on kiinni kahdella pultilla joista toinen on kannenpultti. Tönäreistä painelemalla neljä nostinta oli vähän löysiä ja yksi täysin veltto. Purin ne ja eiköhän ne tule kuntoon ihan vaan putsaamalla. Sisällä oli kunnolla kuonaa ja yhdessä se oli aivan kovettunutta. Kuvassa suurin osa viiden hydrauliyksikön sisällä olleesta mönjästä. Kliinerikäsittelyn jälkeen paikat on puhtaat ja yksikön pohjassa oleva takaisku toimii myös.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #38 : 13.04.2022, 00:08:40 »
Purin loputkin nostimet ja olihan niissä kuonaa. Vain kolme oli puhtaita sisältä ja yksi oli jämähtänyt täysin pohjaan. Lioteltava kuonat kunnolla irti, koska muutamiin ei pelkkä kliineri ja kaivelu täysin riittänyt.

Nyt kun imusarja, venakopat ja apulaitetelineet on irti, niitä voikin ehostaa vähän. Putsailin irtokuonat pois, naputtelin venakopista pultinreikien kohdat suoraksi ja jätin kasan hiekkapuhallettavaksi.


Imusarjan keskellä kulkee pakopuolelle yhteydessä oleva lämmityskanava ja sen sisällä automaattiryypyn putki joka on poikki. Ryyppy ei pelaa muutenkaan niin tulppailenpa sen pois jottei ole turhia ääniä.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2022, 11:05:32 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually, Olds 98 ja pari muuta
« Vastaus #39 : 14.04.2022, 22:07:52 »
Osat oli puhallettu eilen ja illalla valmistelin niitä maalausta varten. Tulppaamisen sijaan päädyin poistamaan ryypyn lämmitysputken, koska imusarjan sisällä oleva osuus oli aika haurasta. Toinen pää olikin kunnolla tiukassa, sai hakata tuurnalla ihan kunnolla. Tänään levitin värit päälle. Maalatessa vasta tuli mieleen, että termarikotelokin olisi voinut olla vihreä, mutta olkoot nyt. Sen tarkempaa värikoodia ei tullut etsittyä, mutulla Kobelcon värikoodilla vaan ja näyttää harjaantumattoman silmään hyvältä ;D



Onhan se vähän helmiä sioille, mutta :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually, Olds 98 ja pari muuta
« Vastaus #40 : 19.04.2022, 21:20:07 »
Uitin nostimia ultraäänipesurissa ja lähtihän niistä likaa. Varmistukseksi suihkuttelin takaiskut kliinerillä. Kasatessa tuli myös vastaan se mukavuus, ettei osia oltukaan koneistettu keskenään täysin samoihin mittoihin vaan muutaman kohdalla piti etsiä sopivat pari. Muuten hydrauliyksikköä ei saanut ollenkaan sisään tai vain osittain.

Kokeilin täyttää öljyyn upotettuna pumppaamalla, mutta vähän oli vaihtelevat tulokset. Kahteen ei saanut menemään oikein mitään sisälle. Ne sai jäykiksi kun laittoi nostimen sisään sen verran öljyä, että hydrauliyksikkö juuri meni paikalleen ja lukkoklipsi perään. Eiköhän nuokin täyttyisi hyvin kun ennen käynnistystä vaan pyörittäisi öljypumppua aikansa. Mutta se taas vaatii sopivan palikan virranjakajan tilalle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually, Olds 98 ja pari muuta
« Vastaus #41 : 24.04.2022, 00:43:19 »
Kasasin eilen kamppeet paikoilleen ja niputettuna näyttää ihan siltä kuin ois tehty isompaakin remppaa :D




Pikku puutteita vielä on, mutta nyt on jälleen käyntikunnossa. Kaasarista vaan ei ole tullut missään vaiheessa kunnolla bensaa läpi. Hyvin alkutekijöissä laitoin huoltosarjan, putsasin, testailin bensapintaa joka suuntaan ja suodatinkin täyttyy hyvin sekä pysyy täynnä. Korkeammalla bensapinnalla näytti jopa tulvivan. Mieluusti laittaisi toimimaan kaasarilla edes välttävästi ennen kuin vaihtaa ruiskuun.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually, Olds 98 ja pari muuta
« Vastaus #42 : 24.04.2022, 11:32:16 »
Mieluusti laittaisi toimimaan kaasarilla edes välttävästi ennen kuin vaihtaa ruiskuun.

Jos haluaa pitää konehuoneen alkuperäisen kaltaisena niin tuohon kaasarin runkoon TBI-kamppeet.  O0
(en tiedä oliko tässä jo aikeet ruiskupeliksi muuttaminen vai kaasarina pitäminen kunhan se toimisi)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually, Olds 98 ja pari muuta
« Vastaus #43 : 24.04.2022, 11:46:15 »
Fitech on kaasarinkorvikeruisku jossa on kaikki tarvittava samoissa kuorissa bensapumppua lukuunottamatta ;) Myös Holleyn vastaavat on suosittuja.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually, Olds 98 ja pari muuta
« Vastaus #44 : 06.05.2022, 22:46:55 »
Viikko sitten otin F350:n liikenteeseen ja tulihan sillä viikonlopulla käytyä heittämässä päälle 400km lenkki pääasiallisesti tavaransiirtoa(jotain jupinaa nykyisistä polttoaineenhinnoista :tickedoff:). Kelit on olleet sopivasti märkiä niin pesuhommiin on päässyt kahdesti viikon sisään :P Reissua varten ruuvasin kokeeksi 965:ssä olleen kaarevan ledipötkön maskin ylimpään aukkoon ja nyt pimeässä ajelu on jo ihan kivaa :D Nätimmältä näyttäisi jossain eri kohdassa, mutta siinäpä se nyt on.

Viikonlopulla oli myös hyvä vaihtaa lopputalvesta ostettu oikeanpuolen nurkkavalo eteen. Eihän vanha ollut edes pahasti kosteuden pilaama.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Elekma  Autoracing