140-sarjan Volvoissa oli yläpalloniveliä 1966-69, taisi olla ulkomuistista 10mm tapilla ja sitten 1970 vaihtui olemaan 12mm tapilla. Jos joku on vaihtanut ylätukivarren pallonivelineen ja pyörän keskiön ja ylätukivarren säätö/shimmilevyt ovat jätetty silleensä, niin pyörän kulma on pielessä.
Ainut ero 1969-70 on vain yläpallonivel itsessään ja se osa missä on pyörä kiinni. Yläpallonivelen reikä on eri kokoinen ja samoin tietty yläpallonivelen tappi. Alatukivarsi ja ylätukivarsi ovat kaikissa malleissa samoja. Ylätukivarteen saa kumman tahansa mallisen pallonivelen kiinni.
Alapalloniven on taas kaikissa vuosimalleissa samankokoinen.
Reiän esim. suurentaminen poraamalla ei onnistu koska pallonivelien reikä on kartion muotoinen.
PS. (virallisesti tuo ylläkuvattu muutos tapahtui ilmeisesti jo elokuussa 1969, mutta usein kansanomaisesti ilmaisemme sen noin kuten olen sen tuossa esittänyt. Vuonna 1969:kin sattoi jo siis esiintyä alkuperäisenä isommalla tapilla olevia yläpalloniveliä).