RallyBaron  Samppasport

Tyttöjen 740:it

  • 199 Vastauksia
  • 34968 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #45 : 17.10.2020, 08:07:56 »
Oliko lh 2.2 vai 2.4 jos on 2.2 niin eihän jääny hall anturin johto irti siitä jakajasta  ::)

yksi ääni myöskin tuolle suuttimien releelle niitäkin on hajoillut.

Katoppas kun starttaat heiluuko kierroslukuviisari ollenkaan...

Niin ja onhan ne tulpanjohdot varmasti oikeassa järjestyksessä  ;D
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa n_h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #46 : 17.10.2020, 11:52:53 »
Hyppyjohdolla lähti heti ekalla startilla käyntiin, eli vika ilmeisesti on suutinreleessä...

Suutinrele on kuvassa avattuna, osaisko joku sanoa onko tuossa jotain vikaa?
Juotokoset näyttää ehjiltä...





« Viimeksi muokattu: 17.10.2020, 14:40:12 kirjoittanut n_h »

Poissa n_h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #47 : 17.10.2020, 15:18:33 »
[quote author=D`Artagnan link=topic=
Tuli ensimmäiseksi mieleen tuosta otsikosta Autostudion champagne gold -vahvistinsarja 2000 luvun alusta. Ja siitä aasinsiltana että jokos on poppikonetta ja kaiuttimia mietitty? Tuohonhan on saanut jo uutena hienoja soittimia mutta myös jokin paremman pään nykysoitin voisi olla hyvä ratkaisu.
Tai sitten jokin retrosetti auton ajan mukaisilla laitteilla (vaikeampi toteuttaa).
[/quote]

En itse vielä ymmärrä hirveesti auton musiikintoistolaitteista, mutta tarkoitus ois perehtyä niihin ja ainakin bassot saada soimaan...  ::)

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #48 : 17.10.2020, 15:35:30 »


En itse vielä ymmärrä hirveesti auton musiikintoistolaitteista, mutta tarkoitus ois perehtyä niihin ja ainakin bassot saada soimaan...  ::)



Tuohan yksinkertaisimmillaan tarkoittaa kunnollista soitinta, vahvistin ja subi+kotelo, johtoja unohtamatta. Orkkis soittimella pystyy myös toteuttamaan linjamuuntimen avulla.

Laitteita hankittaessa on sitten syytä katsoa että vahvistimessa ja subissa on speksaukset samalle impedanssille. Eli jos subissa on 2 ohmin kela niin vahvistin on vastaavasti 2 ohmin speksaus. Toinen on sitten tehon kesto. Se katsotaan jatkuvan soittotehon mukaan. Eli jos subi on esim 150w rms @ 4 ohm niin vahvistin saisi olla saman tehoinen.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #49 : 18.10.2020, 19:15:38 »
positiiviset asiat ensin ,tyttö ajoi ensi metrit pihatiellä omalla Volvolla  S* oli iskälle positiivinen yllätys, kuinka hyvin kytkimen käyttö ja peruuttaminenkin sujui ensikertalaiselta.

sit negatiivisia
oikein kun etsii niin mätähommiinkin pääsi. molemmissa jalkatiloissa 5x15cm reikä. Onneksi kaverin tallissa ja avulla onnistu korjata.
 






Tuosta suutinreleestä kysymys, tinaukset ja levy näyttää ehjiltä, et mikä muu tuosta särkyy? Oliko näin et tuon voi korvata normasli kytkinreleen sisuskaluilla esim valorele? Jos tämä on mahdollista niin, olisiko kykennästä ohjetta

Seuraavaksi pitää syventyä tuohon jakohihna ja vesipumppu operaatioon ,aikaisemmin en ole kerinny.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2020, 07:33:36 kirjoittanut Temes »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #50 : 18.10.2020, 19:53:34 »
Noiden etulattioiden/tunkinkorvien lisäksi kun vilkaisee vielä pissapojan ja akun poteroiden kunnon niin on ne tyypillisimmät paikat tsekattu
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #51 : 22.10.2020, 10:06:16 »
Tämän edistymistä on kiva seurata :)
a car you can believe in

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #52 : 22.10.2020, 19:31:57 »
Volvo tuli sukulaista tapaamaan :)


ja sit asiaan. Työpaikan hallissa on onneksi lämmintä tilaa korjata autoa. Jakopää, stefat  ja vesipumppu on laitettu. samalla tietysti öjjyt ja jäähdytin nesteet vaihdettu.

. Ensi tulet koneesta  oli vaan järkytys... moottori ravisti ja ei ottanu kierroksia kun vaikeasti.. no heti epäilys epäonnistuneeseen remonttiin, että jako pielessä. koppa auki, kampura merkkiin ja nokkaa katsomaan.. no merkit on kohdillaan, kilautus kaverille, neuvosta tulpanjohdot yksitellen  irti ja kappas nelonen mykkänä.. tulpanjohto rikki.. huh että taas säikytti.. On muuten ihan hyvä apuväline, tuon dampperin kiinnipitoon pulttia avatessa, normaali pakopuken kiristin panta, sopivalta kohti dampperin reiästä läpi., mutterit kiinni ja sit lenkistä esim kuormaliinalla kirii hihnapyörän lukkoon. Takaisin laiton reilun kierrelukitteen kanssa, ettei tulis ylläriä.

Suutinreleen kaksi ohutta kelalta tulevaa kuparilankaa on poikki, suurennuslasilla vasta huomasin

samalla kun auto on sisällä ja lämpimässä vaihdettiin ohjaustehostimen nesteet huuhtelemalla. Tämä on kyllä helppo tehdä kaverin kanssa. Kun etuset on ilmassa,  kaveri kääntelee vaan rattia, ja itse huolehtii että öljysäiliön ylempi letku pysyy jäteöljy astissa ja että uutta nestettä riitää säiliössä. Sit kun letkusta tuleva öljy on kirkasta,,  niin homma valmis.Tuo letku kannattaa katkasta, ettei säre säiliön letkunippaa.

Mätä hommia ei ole löytynyt lisää ja sisälokaritkin tuli käytettyä irti ja helmojensisälle niistä tulpista kurkattua, kuivaa ja puhdasta oli. laitoin kotelon suoja-aineet sinne. ulkoapäin helmoihin hammer maali ja sit kiveniskumassa.

Jos jollakulla pyörii nurkissä edullista suutinrelettä, ajovalonumpioita ja etuvilkkuja (oranssi lasi)niin saa tarjota. umpioista kuskin puoli tärkeämpi ja vilkusta vänkärin.

« Viimeksi muokattu: 22.10.2020, 21:52:16 kirjoittanut Temes »

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #53 : 25.10.2020, 23:41:08 »
tänään saatiin aikaan seuraavaa
-opetuspoljin asennettu. Ratti akselin kohdalta löytyy sopiva peltiruuvi, jonka pois oton jälkeen, voi porata reiän pultille. Pultti läpi rintapellin reiästä ja siihen kiinni jatkomutteri, jatkomutteriin kiinni vaijeri silmukka, johon opetuspolkimen vaijerin saa lukittua
 Poljin tuli ostettua käytettynä, oli ollut sovitettuna uudehkoon fiestaan 5mm plootu vänkärin jalkatilan mukaan leikattuna. Minähän arvelin et menee 740 jalkatilaan "heittämällä" no rälläkkä hommiksi meni...  Ei oo enää fiesta pikku auto...

-jarrut herkistelty ja satulat maalattu
-suutinrele korjattu, löytyi isän purku 850 täysin sama rele.
Auto alkaa olemaan leima yritystä vailla. Opetusluvatkin tuli sopivasti postissa.

Poissa foxterrier

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #54 : 26.10.2020, 01:30:59 »
Mukava seurata projektia :)
Lykka till
viimesin ex: 940 classic B230FT aw71 -98. Ja kyllä mä vielä Volvon taas ostan jos tuosta voortista aika jättää...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #55 : 26.10.2020, 01:59:51 »
Ajoin itsekkin korttini opetusluvilla 740 volvolla. Tottakai inssi päivänä oli kunnon lumisade ja koko ajan piti keskittyä ettei perä luista yhtään. Jos jääratoja tulee talvella niin menkää sinne kokeilemaan miten pysyy hanskassa.  :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #56 : 26.10.2020, 14:30:06 »
leima yritys tehty. ei ole isosti vikaa, näköjään vielä joutuu takajarrut herkistelemään uudestaan ja pakoputken vaihtamaan.. katsastuksesta tullessa auto sammui kesken ajon, sit ei millään käyntiin lämpimänä ei edes lupausta, bensapumppu pyöri ja suuttimet aukesi, nyt kylmänä lähti käyntiin ekasta yrityksestä.  Kesti kaksi metriä siirtää autoa ja sit sammui. ja taas ei lähde millään käyntiin. Kierrosluku mittari ei heilu startatessa ollenkaan.

vikakoodit A2 pistoke 311nopeusanturin signaali puuttuu ja 232 seos liian laiha tai rikas tyhjäkäynnillä. A6 111 eli ei vikaa..Vikakoodit nollasinA2 ja sen jälkeen antaa startti yritysten jälkeen vain koodin 232.

Onko tuo nopeusanturi siis se mikä on perämurikassa? Vai onkohan lämpöanturi viallinen tai voiko virranjakaja /puola aiheuttaa ko ongelman? sen alle ei olla kurkattu. vai nokka/ kampiakselin asento tunnistin.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2020, 17:27:11 kirjoittanut Temes »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #57 : 26.10.2020, 17:35:48 »
Kampiakselin asentotunnistinta veikkaisin jos kerran kierroslukumittari ei liiku startatessa.

Lämpöanturivaiva ilmenee yleensä huonona käynnistymisenä puolilämpimällä moottorilla.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #58 : 05.11.2020, 08:17:36 »
nyt olis hyvät tai paremmat neuvot tarpeen, isä särkee tytön autoa enempi kun korjaa.. Vanhan asentotunnistimen irroitus sujui helposti irroitin 6mm pultin ja kokeilin anturia on kuinka tiukassa, tuntui napakasti olevan kiinni, irroitusöljyä ja liotusta ja sit uusi yritys pienellä meisselillä longistaen ja naps tunnistin lähti irti... mutta mutta se lähtikin kun kiinitys kohta halkesi ja pala jossa pultin paikka on nousi anturin mukana, tuskin edes voimaa käytin yhtään. Onko mitään keinoa saada tuo anturin paikka korjattua, purkamatta koko konetta irti?
« Viimeksi muokattu: 05.11.2020, 08:22:07 kirjoittanut Temes »

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 608
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #59 : 05.11.2020, 11:08:34 »
Jos oikein tulkitsin niin tämä osa siis halkesi? Mahtuu vaihtamaan ilman koneen irroitusta, kahdella 10mm kannan ruuvilla kiinni.
https://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/sender-units-sensors/bracket-sensor-crankshaft-pulse/1039189/
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy