Kulkukoira  Proturbo

Chevrolet C10 Silverado 1978

  • 95 Vastauksia
  • 14405 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #30 : 26.08.2021, 17:09:02 »
Näyttää olevan ihan perus Holley 12-803, jossa 1 x IN ja 2 x OUT liitäntää, ei tuossa ole edes mahdollisuutta paluulle. Kaksi OUT liitäntää mahdollistaa kahden kaasarin käyttämisen tai toisessa painemittari kuten nyt. Ihan oikein tuo on kytketty  8)

Holley 12-803BP löytyy RET liitäntä, josta paluu tankille.

Täsmälleen näin.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #31 : 26.08.2021, 22:18:04 »
Ihan oikein tuo on kytketty  8)
Joo. Noin tankkilämmin aine kaasarissa vaan helpottaa kuumassa konehuoneessa elämää vrt koneen kupeessa sinne vajaaseen sataan esilämmitetty. Täysin oikeinhan tuo on, mutta jos on paluulinjallinen auto niin kannattaa kytkeä niin että kaasarin tiivistepintaa myöten  menee koko ajan täysi kierto niin saa mahdollisimman viileen sopan kaasarille. Nyt kun ei ole niin ei lie vaivan väärti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #32 : 27.08.2021, 06:21:43 »
Juu ei ole sen väärtti, kun nyt toimii hyvin.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #33 : 27.08.2021, 09:47:59 »
Kai tommonen moottori kuluttaa sen verran bensaa, että ei se kauaa kaasarissa ehdi lämpenemään  :D

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #34 : 27.08.2021, 10:00:00 »
Juu, ei ehdi, kun menee läpi ~17-18l/100km kaupungissa pörrätessä 8)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #35 : 27.08.2021, 18:21:14 »
Kai tommonen moottori kuluttaa sen verran bensaa, että ei se kauaa kaasarissa ehdi lämpenemään  :D
Eipä se ajossa niin lämpenekään, mutta kun sammuttaa kuumana niin alkaa kohokammiossa pulina käymään etanolin kiehuessa, kun alla on se 200kg valurautaa lämmittämässä. Siksi tuo lämpölevy on hyvä tuolla imusarjan ja kaasarin välissä.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #36 : 27.08.2021, 19:10:28 »
Eipä se ajossa niin lämpenekään, mutta kun sammuttaa kuumana niin alkaa kohokammiossa pulina käymään etanolin kiehuessa, kun alla on se 200kg valurautaa lämmittämässä. Siksi tuo lämpölevy on hyvä tuolla imusarjan ja kaasarin välissä.

Juu tottakai. Mä puhuin lähinnä siitä paluukierrosta polttoainejärjestelmässä  ;)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #37 : 28.08.2021, 23:28:23 »
Juu tottakai. Mä puhuin lähinnä siitä paluukierrosta polttoainejärjestelmässä  ;)
Ottaen huomioon mekaanisen polttoainepumpun sijainnin ja linjan menevät ehkä metrin verran koneen kylkeä pitkin, kyllä se nollakuormilla eli kylillä valoissa aika kauan siellä viihtyy, ehtii kyllä kuumenemaan aika paljon. IR lämpömittari kertoisi tarkemmin.

Pahoitteluni topicin sotkemisesta lillukanvarsilla, en tosiaan hahmottanut että tässähän ei ole paluulinjaa jolloin tää touhu meni ihan teorioimiseksi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #38 : 29.08.2021, 07:50:53 »
Ei mene enää kylkeä pitkin. Pumpulta suoraan lokasuojaa pitkin paineesäätimelle ja siitä tulipellin kautta kaasarille.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #39 : 29.08.2021, 09:05:47 »
Ja kaikki varmaan huomasi sen hekottavan hymiön mun ekan kommentin perässä :facepalm:

Sori kun aloin viisastelemaan :-[

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #40 : 29.08.2021, 11:28:19 »
Minä ainakin huomasin.

Viisastelu on joskus ihan paikallaan ;)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #41 : 01.09.2021, 17:17:49 »
Laitoin vielä kunnon suodattimen (ennen oli pieni Edelbrocin muovihärpäke) kaveriksi, ei tarvitse joka vuosi vaihtaa.



Tavaraa saapui lätäkön takaa.







Vielä pitäisi ehtiä asentamaan...
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #42 : 01.09.2021, 17:19:40 »
Mitäs kaikkea hyvää tavaraa tuli? Tuon alimman kuvan tuotteen saatan tunnistaa, mutta muuten.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #43 : 01.09.2021, 17:36:45 »
- lavavalon tiivisteet (tämän muutan jossain vaiheessa kolmanneksi jarruvaloksi)
- lavanluukun kumistopparit
- pissapojanpumpun korjaussarja + suodatin
- sähkölasin nostimien rullat (nämä tuli turhaan, koska nostimissa olikin rullat)
- ovitiivisteet koriin ja oviin
- sähkölasin nostimet, moottorit, vasen katkaisija (oikein tunnistettu)

Tulossa on vielä oikea katkaisija ja rattaat nostimien moottoreihin.

Tuo kuva unohtui laittaa.



- etulokasuojan sivuvalot
- merkki maskiin
- rattiakselin alapelti
- keskiöt vanteisiin (4kpl)

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #44 : 17.09.2021, 14:34:10 »
Kauko-ohjattavan keskuslukon moottorit asennettu. Varaston hyllystä löytyi tutun näköiset moottorit 8)



Sitten sähköikkunakoneistot ja sähköt sekä hieman bitumia.



Ovipahveihin vaimennusta.



Valmis tuotos.





Kaasaria varten säätö-osia.




Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

Ateho  Elekma