Futurez  Kulkukoira

Huikkosterin 242 GT -80

  • 140 Vastauksia
  • 28226 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #30 : 21.04.2021, 14:28:10 »
Jotain sellaistakin mietin kyl mutta kummastakaan ei ole mitään jälkiä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #31 : 21.04.2021, 17:25:19 »
Nyt tiedän!

Se laskee 30000 mailia ja sytyttää lambdavalon kertoakseen että lambda-anturi pitäisi vaihtaa ::).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #32 : 21.04.2021, 18:48:42 »
Nyt kun hieman enemmän pääsin tutustumaan ajettavuuteen ja uskalsin kokeilla mites tuo kulkee niin ai ai ai S* S*.

Kun kierroksia on 4000+ niin vinokone murisee todella äkäisellä äänellä. Voin kuvitella miten 80 luvun alussa kuplavolkkarit jäi nielemään pölyä.

Ja sitten ajelin ihan nätisti kattoluukku auki mutkaista tietä auringonpaisteessa. 8)

Ja ajoasento on minulle lähes täydellinen. Jos rattia saisi muutaman sentin ylös niin se olisi siinä.

Olen aivan fiiliksissä S*
« Viimeksi muokattu: 21.04.2021, 18:56:14 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #33 : 22.04.2021, 19:13:45 »
Kaksi päivää ja reilu 120km ajoa, ei isompia ongelmia. :)

 -Kardaani jyristää kun väännättää eli pitänee ristinivelet vaihtaa.
 -Ohjaus on aika tunnoton ja kevyt keskialueella. Aurauskulmien säätö ainakin listalle ja tarkistan alapallonivelet että ovat varmasti tehostetusta.
 -Ylivaihde ei aina kytkeydy ja saattaa hypätä itsestään pois. Jäi sellainen olo että kun käyttää vapaalla ja laittaa nelosvaihteen uudestaan päälle niin se auttaa.
-Välillä yskäisee kun kiihdyttää. Pyöriiköhän siirtopumppu? Kokeilin pöydällä että ainakin se on ehjä.
-Heti käynnistyksen jälkeen ei kestä antaa kaasua. Tyhjäkäynti on +2000rpm kuumalla koneella, tosin välillä se asettuu 1000 pintaan. Ilmavuotojen tarkistus ja saako lisäilmaluisti sähköä? Muuten k-jet toimii todella nätisti.

Todistetusti ollaan oltu ihmisten ilmoilla



Nyt säätiedotus vihjaa ja ikkunasta ulos katsominen vahvistaa että tulisi märkää taivaalta. Laitoin GT:n talliin loppuviikoksi joten aamulla Avensiksella töihin. En halua! :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #34 : 01.05.2021, 18:25:23 »
Parina päivänä kävin töissä kun oli hyvää keliä ja tyhjäkäynti alkoi oireilemaan pahemmin joten takaisin pajaan. Meni kaasu ylhäällä 60km/h ja suihkaisu jarrukliineria suutinten suuntaan vaikutti heti. Jäi nyt vappuajelut välistä mut ajellaan kesällä lisää.

Varastosta löytyi vanhasta yläpään tiivistesarjasta jääneitä o-renkaita. Neljä suuttimelle ja 2 suuttimenpitimelle. 2 vaihdoin tänään mutta pitää pari noita isoja ohuita metsästää.

Yhden lähteen mukaan 17.9*1,65mm. IKH:lla olisi 17,17*1,78mm tai 18*2mm. Tuo ensin mainittu kuulostaa siltä että voisi käydä?



242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #35 : 01.05.2021, 20:11:43 »
Rasvan kanssa menee kyllä pykälän isompikin.
Yks suosikki imuvuoto paikka näissä on että lähtee lisäilmaluistin letku irti imusarjan alapuolelta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #36 : 01.05.2021, 20:30:14 »
Ostan molempia o-renkaita ja kokeilen miten istuu.

Pitää laittaa klemmarit siihen lisäilmaluistin letkuun kun se on uusittu eikä istu täydellisesti. Vääntyy luistilta irti ja näkyy lähikuvassakin.

Sit niiden jälkeen pääsee testaamaan imusarjantiivistettä. Voisinhan senkin vaihtaa mutta "jos se toimii, älä koske siihen".
« Viimeksi muokattu: 01.05.2021, 20:33:00 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #37 : 02.05.2021, 15:42:06 »
Ite laitoin bilteman o-rengas sarjasta sopivan kokoset O-renkaat.
Mutta tää on kyllä hieno peli! 8)
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1041
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #38 : 02.05.2021, 20:19:37 »
Orkkiksiako ei saa? Tossa pari viikkoa sitten vaihtelin suuttimien O-renkaat jotka olleet puoli vuotta paikallaan, siis jotkut yleismalliset tarvikkeet, ne mureni ihan palasiksi. Volvolta uudet, vähän päälle euron / kappale.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #39 : 02.05.2021, 20:43:53 »
Varmasti saisi mutta pitäisi mokomat nippelit kuitenkin erikseen tilaamalla tilata. Ne on kuitenkin vain o-renkaat ::).

Toki olen hyödyntänyt sinistä tiskiä, skandixia ja kl-varaosaa erikoisemmissa osissa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #40 : 07.05.2021, 21:19:27 »
Nyt on suuttimien tiivisteet vaihdettu. 18*2mm meni nätisti paikalleen vasaralla naputtamalla. Ja ekaa kertaa sain tämän käymään 900rpm tyhjäkäyntiä. Vielä jotain pientä säätöä ja tutkimista pitää tehdä kaasuläpän ja tyhjäkäyntiruuvin kanssa. Säädin kaasuläpän lämpöisenä virallisen ohjeen mukaan mutta kylmänä ei pysynyt käynnissä. Joten käänsin läppää lisää auki jolloin tyhjäkäynti nousi 1500rpm vaikka ruuvi täysin kiinni. En ole varma toimiiko lisäilmaluisti, sähköä ainakin saa. Ei enää imuilmavuotoja bräkleenillä kokeiltuna

Akku oli tyhjentynyt seisoessa. Mittasin 0,5A vuodon ja paikallistin sähköikkunoiden sulakkeeseen. Sen kun laittaa paikalleen niin rele naksahtaa ja alkaa virtaa kulkemaan. Sulake pois ja tutkitaan mikä juttu siellä on.

Samalla sulakerasialle CRC:tä ja messinkiharjaa. Kaikki sulakkeetkin uusin.


Sulakerasian johdoissa näkyy sokeripaloja ja uusia apikoja. Tutkitaas tarkemmin niitäkin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #41 : 12.05.2021, 21:10:48 »
Ja sulakkeiden takia jäin hetkeksi tien sivuun. Aamuvarhaisella ajelin töihin ja alkoi hyytymään. Lähti käyntiin kun käytin virtoja pois mutta selkeästi hävisi tehoja.
 Käännyin ympäri kun en ollut kaukana kotoa. Pari kilsaa ennen kotia hyytyi kokonaan bussipysäkille. Ensimmäisenä tietysti kuuntelin bensapumppua jota en kuullut. Hipaisin pumpun sulaketta, räpsähti kipinää ja pumppu pyörähti.

Sitten lähti käyntiin ja tehotkin palasivat. Ajoin kuitenkin kotia ja avensis alle.

Haluan vaihtaa sen lattasulakerasian...
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #42 : 13.05.2021, 08:10:41 »
Kannatan.
Minä laitoin sellaisen Amazoniin.



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #43 : 15.05.2021, 23:06:45 »
Kahtotaas joskus jos tilaan tai teen itse tuollaisen, onkin aika tyyris ja keksin monta kiireellisempää käyttökohdetta sataselle. Nyt on toiminut kun väänsin sulakkeen kontakteja.

Asensin GT raudat jotka ovat täysin alkuperäiset. Aikoinaan purin ne isän GT:stä ja asensin silloiseen 245:seeni. Metsästin kenellä se 245 nykyään on ja kävin hakemassa raudat kotia. Maalia ne kaipaa mutta pysyy tallessa paikallaan.


Ja enpä ole yhtään sisustan kuvaa laittanut. 400tkm näkyy jo penkeissä.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #44 : 16.05.2021, 10:10:21 »
Ei ihan näy kuvassa mutta muistitko ne gt rautojen väliholkit  pulttien alla rintapellissä  :juhau:

 

Elekma  Autoracing