Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Kertokaa auton lisälämppäristä miten sitä käytetään?

  • 2 Vastauksia
  • 1011 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvopena

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Minulla on ensimmäistä kertaa auto jossa on polttoaine käyttöinen lisälämmitin. Tuo huollettiin ja laitettiin kuntoon.
Sain siihen etäohjelman jolla saan matkapuhelimella käynnistettyä sen etänä, mikä mahtavaa.

Kysymys. Siinähän on mahdollisuus, että se käynnistyy myös ajon aikana. Onko se ominaisuus teillä käytössä?
Ohje kirjassa lukee, että kun menee tankkaamaan, niin se ei saa olla päällä ?
Volvo V60 D5 AWD Twin Engine -18

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Mulla on vanhemman mallin lisälämmitin mut perusperiaatteet on kai kaikissa näissä:
-akku tarvitsee että autoa ajetaan 2x niin kauan kuin sitä esilämmitetään tai ylläpitolatausta
-lisälämmitin tykkää että sitä ei käytetä lyhyitä pätkiä vaan mielellään aina väh. 10min kerrallaan, tai se karstoittuu, ajon aikana jos koko ajan käyttää on käyttöajat sen verran lyhyitä että johtaa karstoittumiseen
-itse pidän huolta myös että esilämmityksessä pysäytän laitteen vähintään minuuttia ennen auton käynnistämistä, lämmitin on kovilla jos auto käynnistetään sen käydessä.
-nyt talvella heti kun tankissa on talvidieseliä kannattaa käyttää lisälämmitintä, niin talvikelpoinen diesel menee myös sen pikku letkuun
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Minulla on ensimmäistä kertaa auto jossa on polttoaine käyttöinen lisälämmitin. Tuo huollettiin ja laitettiin kuntoon.
Sain siihen etäohjelman jolla saan matkapuhelimella käynnistettyä sen etänä, mikä mahtavaa.

Kysymys. Siinähän on mahdollisuus, että se käynnistyy myös ajon aikana. Onko se ominaisuus teillä käytössä?
Ohje kirjassa lukee, että kun menee tankkaamaan, niin se ei saa olla päällä ?


Jos kyseessä on allekirjoituksesi auto, niin sieltä löytyy jostain valikosta ajon aikainen automaattikäyttö.



940 aikoinaan ajoin suurin piirtein saman ajan kuin lämmitin oli päällä ennen starttia. Akku ei kuollut tällä menettelyllä.

Nykyisen auton (V60 D4) starttaan vaikka lämmitin on päällä. Ei ole aiheuttanut ongelmia. Katsotaan tilanne uudemman kerran kun on oikeasti pakkasta.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Carcom Oy  Ateho