Voi olla mutta kaik' on hakusessa mutta nyt alkoi askarruttaa tuo kiristin. Onko ilmastolla jokin merkitys tuohon ?
Toi keskikohta on oikea asetus, jos moottori ei ole aivan kuuma. Yleensä moottori ei ole kuuma, ellei aloita remonttia välittömästi ajon jälkeen, eli turvallinen valinta tuo keskikohta. Ei sillä sinänsä isoa merkitystä ole, ainakaan se ei siihen öljyvuotoon vaikuta.
Itse vaihdoin kesällä jakohihnan ja jakopään rullat sekä vesipumpun. Vesipumppu vuoti hieman jäähdytysnestettä ja kuvittelin, että märkä jakopää oli pelkästään vesipumpun tiivistevuodosta johtuva, mutta kyllä sieltä myös vähän öljyä tihkuu edelleen, vaikka suurempi nestevuoto loppui remonttiin. Syypää on hyvin todennäköisesti pakopuolen VVT-rulla, jossa on päittäisvälystä, kun kunnolla runnoo. Tilasin uuden ja vaihdan sen vielä tässä loppukesän/syksyn aikana. Sekään ei ihan varma syyllinen ole, mutta ei tuo nyt mahdottomia maksa, kampiakselin tiiviste ja/tai öljypumpun tiiviste voi toki myös vuotaa, mutta kyllähän tämä VVT-pyörä on se todennäköisin, koska sieltä sitä välystä löytyy ja ehkä se sitten tiputtelee liikkuessaan akselin suuntaisesti. Imupuoli myös mahdollinen, mutta klappia ei sieltä löytynyt, vaikka kuinka runnoi.