Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V60 T8 ja sähköllä ajo

  • 5 Vastauksia
  • 1250 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa carson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
V60 T8 ja sähköllä ajo
« : 16.08.2022, 15:15:14 »
Sellaista ihmetyksen aihetta, että minun Volvoni (kesällä 2022 käytettynä hankittu MY19 V60 T8 ajettu 50 tkm) toimii liikkeelle lähdettäessä näin: peruutan pihastani pihatielle normaalisti sähköllä ja laitan D-vaihteen päälle ja yritän lähteä eteenpäin niin auto vaihtaa heti bensalle, vaikka akussa virtaa kuinka. Sitten muutaman sadan metrin ajomatkan jälkeen auto vaihtaa taas sähkölle. Eli tuon liikkeelle lähdön D-vaihteen kytkemisen jälkeen auto kulkee vain bensalla tuon muutama sata metriä. Ulkolämpötilalla kesällä ei ole merkitystä tähän eikä myöskään sillä onko autolla juuri ajettu tai ei. Onko vastaavia kokemuksia ?

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: V60 T8 ja sähköllä ajo
« Vastaus #1 : 16.08.2022, 15:51:22 »
Häviääkö se sininen sähkön kulutusta näyttävä mittari mittaristosta? Omalla saa ajella sähköllä akun tyhjäksi, pl. jos kaasua antaa "liikaa", jolloin polttis tulee kuvioihin mukaan,
V60 T8 -19

Poissa carson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 T8 ja sähköllä ajo
« Vastaus #2 : 16.08.2022, 16:00:34 »
Joo, kyllä sähkön kulutusta näyttävä mittarin osa on tuon aikaa poissa kun auto kulkee vain bensalla. Sitten se palaa muutaman sadan metrin jälkeen normaaliin  sähkö/bensa -tilaan.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: V60 T8 ja sähköllä ajo
« Vastaus #3 : 16.08.2022, 16:56:12 »
peruutan pihastani pihatielle normaalisti sähköllä ja laitan D-vaihteen päälle ja yritän lähteä eteenpäin niin auto vaihtaa heti bensalle, vaikka akussa virtaa kuinka. Sitten muutaman sadan metrin ajomatkan jälkeen auto vaihtaa taas sähkölle.

XC90 T8:sta huomasin, että noin tapahtuu jos autoa ei huolellisesti pysäytä suunnanvaihdon yhteydessä. Jos on vähänkään liikettä taaksepäin vielä kun törkkää D:lle niin se panikoi polttomoottorin käyntiin.

Sitten kun polttomoottori on jostain syystä käynnistynyt, niin sitä pyöritetään minimissään hetken aikaa jottei tule ihan hetkellisiä pätkästartteja. Käyttöminimin jälkeen se sitten vaihtaa sähkölle jos sitä akussa on.

Poissa carson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 T8 ja sähköllä ajo
« Vastaus #4 : 16.08.2022, 17:07:18 »
XC90 T8:sta huomasin, että noin tapahtuu jos autoa ei huolellisesti pysäytä suunnanvaihdon yhteydessä. Jos on vähänkään liikettä taaksepäin vielä kun törkkää D:lle niin se panikoi polttomoottorin käyntiin.

Sitten kun polttomoottori on jostain syystä käynnistynyt, niin sitä pyöritetään minimissään hetken aikaa jottei tule ihan hetkellisiä pätkästartteja. Käyttöminimin jälkeen se sitten vaihtaa sähkölle jos sitä akussa on.

Joo ehkäpä tuosta on sitten kysymys, kun joudun lähtemään ylämäkeen pihatietä niin siinä tuota takaisinpäin liikettä varmastikin on. Ja muutenkin olen aika nopea liikkeissäni, joten täytyy opetella Volvon tavoille  :)

ps. entinen Audi- ja Bemarimies, mutta nyt tuntuu pitkästä aikaa, että on Auto alla.  8)

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 T8 ja sähköllä ajo
« Vastaus #5 : 16.08.2022, 22:09:53 »
Juu saman olen saanut itsekin tehtyä muutamaan otteeseen ja olen yhdistänyt tuohon liian nopeaan kepin heilutteluun. Itse yleensä aika tarkkaan pysäytän auton ennen vaihtamista, kun faija taisi joskus sanoa että näin automaatin kanssa pitää toimia.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

 

Elekma  Autoracing