Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Kuka olet?

  • 634 Vastauksia
  • 287597 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mre

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 0
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #600 : 06.08.2020, 09:52:15 »
Jahs... reilun kymmenen vuoden saksalaiskiertueen jälkeen paluu ruotsalais-kiinalaiseen (vai kiinalais-ruotsalaiseen) merkkiin. Edellinen oli V70 AWD D5, nyt XC60 T8 Inscription. Saksasta uitettu esittelyauto, ensirekisteröinti 12.3.2020 ja ajettu nyt 2 500 km, josta omia ehkä parisen sataa. Onko tämä nyt sitten 2020 Late-malli?

Mut joo, eilen autoon vedettiin keraaminen pinnoite ja tänään asennetaan vielä vollen oma koukku. Sitten ilmeisesti vaan ajoa. Niin ja pojan kanssa vaihdettiin autopaikan lämmityspistokkeen tilalle kilowattimittarillinen latauspistoke, niin voi turvallisin mielin ja ilman muiden asukkaiden mielipahaa latailla.

Ensituntumat vollesta positiivisia (en kai sitä muuten olisi ostanutkaan). Tehoa on ns. riittävästi, verrokkina edellinen BMW X4 313 hp ja sitä ennen SQ5. Kulutuksia ja muita en ole vielä päässyt kauheasti mittailemaan, mutta mitä noita katsellut, niin yllättävän vähällähän tuo möhkö tuntuu menevän. Toki kaupunkipyöritystä jos joutuu tekemään fossiilisilla, niin pakostahan tuo sitten imee litran jos toisenkin.

Poissa Jukka Luosujärvi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #601 : 01.09.2020, 13:47:13 »

Wayback machina kertoo tollasta, Ruotsalaiset ja Ranskikset lähellä sydäntä, mutkattomia kamppeita, meikäläiseen liittyy vahvasti termi pussihousu joka tietty jo ikämiesluokkaan kuuluvalle luonteenomaisempaa.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13482
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #602 : 04.09.2020, 10:55:40 »
Wayback machina kertoo tollasta, Ruotsalaiset ja Ranskikset lähellä sydäntä, mutkattomia kamppeita, meikäläiseen liittyy vahvasti termi pussihousu joka tietty jo ikämiesluokkaan kuuluvalle luonteenomaisempaa.
Tere tulemast takasin kirjottelemaan. :hg:
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #603 : 04.09.2020, 11:08:14 »
Varmaan ihan kiva, että joku palaakin. Huomannut, että usea vanha nicki täällä lopettanut kirjoittamisen, muutaman kanssa tullut asiasta puhuttua. Syitä varmasti monia (elämäntilanne, kiinnostukset, foorumin  ilmapiiri, muu some...)?! Landiaan taisin 2004 tai 5 liittyä.

Tästähän saisi ihan oman aiheen :D

Edit, toki tullut uusiakin.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2020, 11:11:09 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa Makemon

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #604 : 05.09.2020, 23:40:53 »
Tervehdys kaikille. Makemon is back!! Landiassa olin samalla nimellä ja nyt taas elämä on kuljetellut omituisia reittejä. Nyt on paluu Volvoon ja katsellaan mitä foorumille kuuluu.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2020, 23:43:06 kirjoittanut Makemon »

Poissa Tessa

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2622
  • Hiihtoliitto tai joku mikä pervoilukerho vaan?
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #605 : 05.09.2020, 23:46:13 »
Tervehdys kaikille. Makemon is back!! Landiassa olin samalla nimellä ja nyt taas elämä on kuljetellut omituisia reittejä. Nyt on paluu Volvoon ja katsellaan mitä foorumille kuuluu.

 :o :paku97:
VRCF TDI Club #3
TAYSin vempat

DiltWasney

  • Vieras
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #606 : 06.09.2020, 08:57:15 »
Jos nyt täälläkin esittäytyisi. Olen vuoroduunia tekevä perheellinen kaveri Vantaalta. Harrastuksiin kuuluu kuntosali, lenkkeily ja pleikkapelit.

Käytän samaa nimimerkkiä Kissakulmalla (Jaguar foorumi), koska eri aikoina omistetuista autoista valtaosa on ollut joko Volvoja tai Jaguareja. Tarkemmin alla on ollut 460 (vm. 95), C70 (vm. 98), S80 (vm. 01), V40 (vm. 17) sekä nykyinen V60 (vm. 17). Kissoista on ollut alla X-Type, XJ ja XF. Viimeisintä autoa etsiessä oli kriteereinä farmari, neliveto ja hinta max 30.000 niin parisen viikkoa tuli koeajettua sekä Jaguar XF farkkuja, että Volvon V60 ja V70 malleja. Käyttöön valikoitui vm. 2017 D4 V60 R-design jolla ajetaan ainakin jokunen vuosi. 

Sen verran vielä, että en ole mikään taitava rasvanäppi, vaan suosiolla hoidatan kaikki huollot ja korjaukset ammattilaisilla. Omat taidot kelpaavat auton pesupuuhiin. Ja ajamiseen tietenkin. :)
« Viimeksi muokattu: 06.09.2020, 09:09:32 kirjoittanut DiltWasney »

Poissa Kalmiston Veikko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 0
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #607 : 30.09.2020, 23:31:37 »
Päätinpä nytten tännekki rekisteröityä kun on tullut asioita luettua jonkun vertaa

Olen nuori heppu rovaniemen suunnilla joka muisteli kun iskällä joskus aikoinaan oli vanha volvo ja päätinpä sitten ittellekki ostaa semmoisen kun niin mukava oli ja nytten on semmoinen -89 vm 244 jota pitäis laitella

en ole mikään taitava heppu autojen suhteen mutta oppiihan sitä tulevaisuudessakin näitä ja pakkohan sitä oppiakkin kun ei ole rahaa käyttää korjaamolla jokasta pikku vikaa

Poissa Karvanaama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #608 : 18.10.2020, 15:55:34 »
Esittäydynpä minäkin nyt sitten.

Keski-ikäinen mieshenkilö, joka on pyörinyt mersujen parissa pitkään.
Nyt tuli hankittua -96 mallinen 850 T5 käyttöautoksi.
Ennen mersuja oli pari kappaletta Volvo 240 dieseleitä, eli kokemus tästä merkistä on melko vähäinen ja vanhentunutkin.
Kalustona on M-B SEC126, H-D:t -72 ja -77.

Perushuoltoja ja pieniä korjauksiakin pystyn tekemään itse, mutta vaativammat jäävät ammattilaisille.
Jo nyt olen löytänyt paljon hyvää tietoa kasipätkästä ja muistakin.
Kiitokset kirjoittajille tiedon jakamisesta!!

Poissa Silppuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • Kemisti
    • Grilliwiki - Kaikki Suomen grillit yhdessä paikassa
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #609 : 27.01.2021, 20:36:34 »
Silppuri, 32 vuotta, Paimio. Volvo-touhuihin ryhdyin ensimmäistä kertaa elämässäni viime vuoden elokuussa, kun kävin ostamassa mustakoppaisen upean, vuoden 2002 V70:n 2.4-litraisella D5-rividieselmoottorilla.

Olen tällä hetkellä tohtorikoulutettavana Turun yliopistossa eli teen väitöskirjaa; väitellä pitäisi joskus v. 2023. Aiheena on epäorgaaninen kemia. Siitä, ja muutenkin kemiasta, voi kysyä mitä tahansa. Uskon tietäväni jotain. Kai.

Autonkorjaamisen kanssa on tullut tuherreltua jo vuodesta 2010, kun sain ajokortin. Kansiremontin tein samaisena vuonna Honda Civic -85:een, kun nokka-akseli meni poikki. Siitä sitten vähän isompia remontteja. Volvon kanssa ei ole juuri mitään isompaa tarvinnut tehdä.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2021, 09:35:59 kirjoittanut Silppuri »

Poissa taffu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #610 : 27.01.2021, 23:22:18 »
Autohistoria: Alfa(sud), Datsun, Alfa, Peugeot, Hyundai, Ford, Ford, Volkkari, Peugeot, Peugeot, Volvo, Volvo :)

Mopot: Honda, Honda, Honda, Honda :D

Kelkat: Yamaha, Skidoo.

Kaikki rempat tehdään itse, jos aikaa ja motivaatiota riittää.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #611 : 13.02.2021, 19:41:26 »
Keski-ikäinen mieshenkilö itäisestä Suomesta. En ole käynyt palstalla varmaan pariin vuoteen ja sainpa vielä kirjauduttua tälle sivulle vanhalla tunnuksellani. Tallissa on kaksi 200-sarjalaista (vm -81 ja -87), mutta kyllä ne muutkin mallit kiinnostavat aina silloin tällöin.

Poissa Septir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #612 : 04.03.2021, 13:29:10 »
Moi,

Minä olen Seppo ja minä olen syntynyt Tukholmassa 1967 ja käynyt perus ja ammatti koulua siellä ja olut töissä raskaan kaluste mekaanikko ja myös Norjassa ja olin 46 vuotias ennekuin päätin muuta tänne Espoo.

Minulla on Volvo V70 D5 joka minä on ostanut Ruotsista noin 2,5 vuota sitten.

Minun autossa on vrcf.fi tarrat ja kilven nro: YIL-XXX ja jos näet niin tulee moikkaaman.

No nytt en enä asu Suomessa kun rakkaus ja työ paikkat löydyvät täältä Ruotsissa ja muutin takiasin tänne elukuu 2017.

Hyvää päivään jatkoa kaikille ;)

 
Volvo XC60 D5 Black R-Design Be PRO 230 HP - 2015.
Volvo V70 D5 Business - 2002.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #613 : 04.03.2021, 14:41:45 »
Tänä vuonna 50v täyttävä ikuinen pikkupoika. Lähes kaikenlainen käsitettävä asia maailmassa kiinnostaa, ja erityisesti kaikenlainen tekniikka on lähellä sydäntä. T-I ukko, verenperintönä tullut ihan mahdoton pakko touhuta kaikki edes teoriassa mahdollinen itse. Välillä onnistuu, välillä ei, mut hei, pääasia että yrittää.
Peruskoulussa kun pidettiin esitelmiä niin muut teki esitelmänsä silloisista teini-idoli bändeistä yms yms, minä tein pitkät esitelmät kirjoituskoneella papukaijoista, vähän lentokoneista ja taisin jopa tehdä WW2 taistelulaivoistakin jonkun luennon... en ollut mikään nörtti mutta en myöskän taipunut siihen idoli-elämään vaan menin omia polkujani. Faija sitä aina painotti että pitää tehdä sitä mikä on itelle mieluista, eikä sopulina muiden intohimojen mukaan. Tämä on säilynyt läpi vuosien, ja tyytyväisenä katselen kun erityisesti poika ajattelee omilla aivoillaan.

Ilmailun parissa vuodesta -85 asti.(eli kloppina hakeuduin kesätöihin Malmille erääseen ikiaikaiseen lentokouluun) Lentokonemekaanikko on ammattinimike ja nyt vanhoilla päivillä lähdin vielä uudelle uralle helikopterien maailmaan tuohon rajojemme vartijoiden porukkaan, siviilimekaanikkona.
Helikoptereita ja pursikoneita lukuunottamatta kaikenlaista tullut vuosien saatossa laiteltua yleisilmailusta tuohon kaupallisen ilmailun "isokone" puolelle vaikka suurin konetyyppi lupakirjassa on ~200 paikkainen Airbus321. Laajarunkoisten parissa en ole touhunnut, enkä päivääkään ollut suuren sinivalkoisen F:n palkkalistoilla.
Kaikkien vuosien jälkeen pidän työstäni edelleen, ja hakeudun mielelläni uusien haasteiden pariin koska kai se sisälläni asuva horoskooppinen kaksonen pitkästyy helposti ja vaatii virikkeitä.

Autot tietysti kiinnostaa ja harrasteen suunnaksi on valikoitunut nuo aistikkaat ja tasapainoiset brittivehkeet. ;) Volvoja ei ole ollut varsinaisena harrastepelinä, pl. takavuosien C303 maastorysky. Käyttöpeleinä Volvolta ollut -99 bensa V70 ja nykyään tuo varsinaisesti frouvan auto tdi V70.

Koiria ollut kaverina läpi elämän, joten niitä on tälläkin hetkellä kolme. Vähän sellainen keräilyerä kun tuo vanhimmainen, 13v, on ainut varsinainen tarkoituksella hankittu rotukoira. Kaksi muuta vaan "kerätty matkaan".

Moottoripyöräily oli tuossa vuosituhanteen vaihteessa harrastekohde #1. Se jäi sittemmin kun onhan se perheelliselle vähän sellainen oma juttu, ja pari lippaakin pisti miettimään asioiden tärkeyttä. ~15v pysynyt kuivilla mopohommista...

Etelän vetelä, pääkaupunkiseudulla asunut ja elänyt, vasta -06 sain frouvan ymmärtämään että maalla on mukavaa. Muuttopäivänä vakuuttelin että ole vaan ihan rauhaksiin siellä muuttokuorman päällä. Kahleet avattiin sitten Mäntsälässä...  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 09.03.2021, 12:48:10 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuka olet?
« Vastaus #614 : 05.03.2021, 07:50:31 »
Olen monta kertaa miettinyt kirjoittavani tänne, mutta ikinä en ole jaksanut. Joten tässäpäs sitä itsestä juttua.

Täällä kirjoittaa 27 vuotias yhden lapsen isä (kesällä kahden). Jonkinlainen sairaus on, sillä kaikki pärisevä kiinnostaa.  :D Joten niiden parissa tulee vietettyä vapaa-aikaa, aina kun joutaa, eli harvemmin tänä päivänä.

Harrastettua on tullut jo kutakuinkin reilu kymmenen vuotta, ensin mopoja ja siitä luonnollisen siirtymän kautta autojen pariin. Isä ja vanhin veljistäni (meitä on kolme siis) on pitkän linjan Ford harrastaja jonka vuoksi ko. merkkiä tuli kokeiltua myös. Isällä ikuisuusharrasteena 17m ja isoveljellä tähtiperäcorttiina. Keskimmäinen veljes ei niin perusta moottoripyöristä tai autoista harrastemielessä.

Itsellä on vuosien saatossa ollut ford (vahva mutu, että eka ja vika ford), opeleita, audeja ja volvo. Moottoripyörä tällä hetkellä on Dnepr MT-9 sivuvaunusekasikiö. Mentaliteetti on oikeastaan sellainen, että kaikki tehdään itse, liittyy se sitten harrasteisiin tai kodin remontteihin.

Koulutustaustaltani olen perusammatiltani kirvesmies. Kesän -17 lopulla valmistuin Sähkövoimatekniikan insinööriksi, sähkövoimapuolella suunnittelijana tuli oltua miltei 4 vuotta, osittain koulun kanssa päällekkäin ja nyt Automaatioinsinöörinä hommissa Keski-Suomen alueella. Onhan tuossa tullut välissä oltua metallialalla töissä vuoden verran. Eli monialaista kokemusta on kertynyt nuoresta iästä huolimatta.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

 

Samppasport  Futurez