Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 400955 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8916
  • Teiden tukko
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #975 : 10.10.2021, 07:24:38 »
Terve,

Osaako joku listata tai kertoa optimointifirmat / pajat, jotka ohjelmoivat myös automaattilaatikon optimoinnin yhteydessä?

Tämä kiinnostaa myös minua.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #976 : 10.10.2021, 09:12:57 »
Terve,

Osaako joku listata tai kertoa optimointifirmat / pajat, jotka ohjelmoivat myös automaattilaatikon optimoinnin yhteydessä?

En ole ihan varma, mitä laatikon optimoinnilla tarkoitat? Mutta mielestäni Espoossa ainakin optimoinnin yhteydessä rajoitetaan tehoa pienempien vaihteiden kanssa. Onko se sitten laatikon optimointia? Ja kerrotaan, että laatikon luistaminen vähenee. RICA:n sivuilla mainittiin näin "Reduced delay from standstill on Automatic / Geartronic"
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #977 : 10.10.2021, 14:26:04 »
Rican softat on jonkun mielestä tusinakamaa, mutta omasta mielestä ammattimaisesti tehtyjä. Viimeisen 5 sylinterisen D5:n kanssa lootan ohjelmoinnista ei puhuttu mutta lootan käytös muuttui paljon paremmaksi. Uuden 4 syl D5:n kanssa kaupataan lisäksi erikseen softaa, joka sallii vaihdot kovemmilla tehoilla jne.

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #978 : 10.10.2021, 15:39:14 »
5syl D5 laatikko on Aisin tf80-sc.
Ei taida ohjelmia/tuunaajia tähän löytyä.
Ohjelmoijien korulauseissa viitataan vaihdelaatikkoon, mainitaan parempaa liikkeellelähtöä, vähemmän turhia vaihtoja jne, mutta yksikään ei taida tcu:ta ohjelmoida.
Toki laatikon käytös paranee kun vääntöä on käytettävissä enemmän.
Eli ainakin alas vaihdot vähenee osakaasulla kun vääntöä on enemmän.
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2889
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #979 : 10.10.2021, 16:10:30 »
5syl D5 laatikko on Aisin tf80-sc.
Ei taida ohjelmia/tuunaajia tähän löytyä.
Ohjelmoijien korulauseissa viitataan vaihdelaatikkoon, mainitaan parempaa liikkeellelähtöä, vähemmän turhia vaihtoja jne, mutta yksikään ei taida tcu:ta ohjelmoida.
Toki laatikon käytös paranee kun vääntöä on käytettävissä enemmän.
Eli ainakin alas vaihdot vähenee osakaasulla kun vääntöä on enemmän.
Samassa käsityksessä olen itsekkin. Jos joku aidosti pystyisi muuttamaan radikaalisti TCU:n softaa, niin olisin valmis maksamaan siitä. Tuo ekan generaation TF80-SC ei varsinaisesti säväytä toiminnallaan, vaikka fyysisesti laatikko onkin varmasti kunnossa.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #980 : 10.10.2021, 19:49:18 »
Tähän käsitykseen minäkin tulin kun juttelin AJTecin omistajan kanssa. Aisinin parametrit ei vaan säädy paljon mihinkään, aivot on sen verran tyhmät. Mekaanisesti niihin sitten saisi isompaa muutosta mutta ei enää järkeä, ei ainakaan taloudellisesti. Se vaan on hyväksyttävä , että laatikko on tollanen hillosanko
S80 Executive D5 AWD

Poissa KapteeniMahtava

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #981 : 15.10.2021, 21:10:30 »
Samassa käsityksessä olen itsekkin. Jos joku aidosti pystyisi muuttamaan radikaalisti TCU:n softaa, niin olisin valmis maksamaan siitä. Tuo ekan generaation TF80-SC ei varsinaisesti säväytä toiminnallaan, vaikka fyysisesti laatikko onkin varmasti kunnossa.
Joku mainostanut että laatikolle syötetään muuttunut vääntötieto tms?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #982 : 16.10.2021, 11:34:47 »
Joku mainostanut että laatikolle syötetään muuttunut vääntötieto tms?

Jos softa tehdään oikein niin lisääntynyt vääntö näkyy eculle ja vaihteistolle.

Eikä huijaamalla karttoja niin, ettei auto tiedä lisääntyneestä väännöstä.

Näin olen ymmärtänyt... Ensimmäisellä vaihtoehdolla tulee 10x parempi kun jälkimmäisestä, valitettavasti moni bulkkilastu VOI olla tuo jälkimmäinen.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy