Carcom Oy  Ateho

V70 MK1 Madallus

  • 31 Vastauksia
  • 27945 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
V70 MK1 Madallus
« : 18.02.2011, 00:02:07 »
Olisi vissiin alustaan panostaminen edessä, sillä keulii niin että maavaraa on ainakin 30cm ja takapäässä sitte pyörät hiertää lokareita töyssyissä.
Kysymys kuuluukin saako noin 500-600€ hintaan laadukasta alusta settiä jolla keula tulee lähemmäksi tietä, sekä kaari lähemmäksi renkasta. Ja taakse sitten vähän korkeampi ja jäykempi, jottei perä roiku. Miettiny jotain 60/40 alustaa, mutta saako tuolla rahalla hyvää, ja kuinka matalaksi tuo sitten jää, niinkun maavaran osalta?
Eli mitä sarjaa tai iskari + jousi pakettia suosittelette? Ja miksi juuri sitä, sekä hinnat kiinnostaa.
Pitääkö jotain muuten vaihtaa alustaan samalla kun madalletaan? Kelpaako aurauskulmien säätö ns. kepillä vai pitääkö käyttää siinä laitteessa jotta saa kaikki oikein?
Ja millainen on tuo sivuttais tuki sarja joka näkyy mm don:en 850:stä löytyvän? Jäykistääkö se kuinka hyvin koria, onko millainen asentaa, varsinkin tuo takapään tanko, mitä pitää purkaa tieltä? Varmaan loppus noiden muovien natinatkin siihen.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2011, 00:17:11 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #1 : 18.02.2011, 11:04:53 »
Omassani vedettiin kulmat kepillä ja parin kk päästä menin laitteeseen kun motarilla veteli kaistalta toiselle, että pelotti. PALJON parempi ajella. Tiedä sitten, oliko vaan huono keppi  ::)

Museossa oli paljon juttua alustoista. Ei varmaan kannata linkittää sinne, mut sieltähän vois tuoda tänne parhaat palat...

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #2 : 18.02.2011, 11:16:53 »
Varmaan ois parempi ajaa suoraan kulmien säätöön, siis kunnon laitteeseen ja heittää kepit takkaan.  :P
Tulee kerralla kulmat kuntoon.
Fiesta -no- boost

Poissa Rahtari84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #3 : 18.02.2011, 11:20:45 »
Olisi vissiin alustaan panostaminen edessä, sillä keulii niin että maavaraa on ainakin 30cm ja takapäässä sitte pyörät hiertää lokareita töyssyissä.
Kysymys kuuluukin saako noin 500-600€ hintaan laadukasta alusta settiä jolla keula tulee lähemmäksi tietä, sekä kaari lähemmäksi renkasta. Ja taakse sitten vähän korkeampi ja jäykempi, jottei perä roiku. Miettiny jotain 60/40 alustaa, mutta saako tuolla rahalla hyvää, ja kuinka matalaksi tuo sitten jää, niinkun maavaran osalta?
Eli mitä sarjaa tai iskari + jousi pakettia suosittelette? Ja miksi juuri sitä, sekä hinnat kiinnostaa.
Pitääkö jotain muuten vaihtaa alustaan samalla kun madalletaan? Kelpaako aurauskulmien säätö ns. kepillä vai pitääkö käyttää siinä laitteessa jotta saa kaikki oikein?
Ja millainen on tuo sivuttais tuki sarja joka näkyy mm don:en 850:stä löytyvän? Jäykistääkö se kuinka hyvin koria, onko millainen asentaa, varsinkin tuo takapään tanko, mitä pitää purkaa tieltä? Varmaan loppus noiden muovien natinatkin siihen.
Tuohon omaan V70R oli edellinen omistaja laittanu kw variante 2 säädettävän madallussarjan. Ja Joka madaltamisesta tykkää niin tässä on laadukas  sarja etenki kun korkeutta pystyy säätämään ja hintaa netti näyttää 1350€. Kesällä nuo on ihan hyvät mutta talvi käyttöön ei kovin hyvin sovellu.
Arvoisat kansalaiset, tunnelin päässä näkyvä valo on päätetty sammuttaa kustannussyistä.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #4 : 18.02.2011, 11:59:00 »
(väärä linkki, katon kotona sivuhistoriasta oikean)
« Viimeksi muokattu: 18.02.2011, 12:00:41 kirjoittanut skebazu »

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #5 : 18.02.2011, 12:27:10 »

DieselPowerin auto ja Lesjöfors


Nakkiraketin auto Sachsin vakioiskarit ja H&R:n jouset. (adrock: linkitetty kansioon, ei kuvaa, joten varauksella!)


Hurm0s, auto sedan 850 ja V70:n T5-jouset edessä.


alien86 ja tiputettu 40/40, Cobran jouset.


jonssonin auto FK + GTS Sport (ilmeisesti 40/40 ?)


remes 60/40 (FK?)


Puusilmän auto Lesjöforsilla -40 ja vakioiskarit.


Moskaseppä. AP-Fahrwerke -merkkiset jouset ja madallus 40/30mm. Vakioiskarit.


sport_tractorin auto ja -35mm Eibach.


lurgE. GTS:n 60/40.


V-8aman C70, jossa Weitecin -35mm ja iskareina on Sachs performancet.


masaken auto.  Lesjön jouset  Sachsin kaasut. (etujousia ilmeisesti pudotettu 15mm? -> 55mm madallus)


miska. 60/40 k.a.w. ja iskarit konin.


NappiFakiiri. Eibachin jouset (-XX) ja ilmeisesti vakioiskarit.


volvos70. alusta fk 60/40


volvos70. alusta fk 60/40
« Viimeksi muokattu: 20.03.2011, 18:12:22 kirjoittanut adrock »

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #6 : 18.02.2011, 12:41:24 »
Kesällä nuo on ihan hyvät mutta talvi käyttöön ei kovin hyvin sovellu.

Meno on melkein ärsyttävän jäykkää näin talvella. Puhdas tie on ok, pienetkin lumesta/jäästä muodostuneet epätaisuudet on tuskaa. Niin jäykkyyden kuin korkeuden puolesta.
Mutta ylöspäin ei ruuvata ja pehmeemmäksi ei säädetät, eikös se nii mene.  ;)
Fiesta -no- boost

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12496
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #7 : 18.02.2011, 12:53:14 »
DieselPowerin auto ja Lesjöfors

Nakkiraketin auto Sachsin vakioiskarit ja H&R:n jouset. (adrock: linkitetty kansioon, ei kuvaa, joten varauksella!)

Hurm0s, auto sedan 850 ja V70:n T5-jouset edessä.

alien86 ja tiputettu 60/40 (FK?)

jonssonin auto FK + GTS Sport (ilmeisesti 40/40 ?)

remes 60/40 (FK?)

Puusilmän auto Lesjöforsilla -40 ja vakioiskarit.

Moskaseppä. AP-Fahrwerke -merkkiset jouset ja madallus 40/30mm. Vakioiskarit.

sport_tractorin auto ja -35mm Eibach.

lurgE. GTS:n 60/40.

V-8aman C70, jossa Weitecin -35mm ja iskareina on Sachs performancet.

masaken auto.  Lesjön jouset  Sachsin kaasut.
Mun vanha S70 Volvon sport jousilla:
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #8 : 18.02.2011, 13:23:58 »
Kuvien perusteella Eibachin -35 sarja kyllä pudottaa aika reilusti (ehkä luvattua enemmänkin). Kokemuksesta voin sanoa että tuo on myös hyvä ja pehmeä käytökseltään.

Jousien vaihdon jälkeen kannattaa käydä pyöränkulmasuuntauksessa. Tai jos teet pelkästään kotisäädöt niin käytä kuitenkin alatukivarsien pultit (apurungolta) löysällä ja kiristä uudelleen "kuorma päällä", näin puslista poistuu esijännitys ja kestävät pidempään. Tätä ei tarvi tehdä polypuslien kanssa joissa sisäholkki on irto-osa.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #9 : 18.02.2011, 13:26:28 »
Perhana, sitä on mentävä ihan koneelle kattomaan kuvat kun puhelin ei näytä.

Varmaan tuolla tonnilla laatua saa ja ominaisuuksia, mutta itsellä ei siihen varaa, joten joku edullusempi sarja kiitos. Esim noista 60/40 sarjoista haluais tietoa.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #10 : 18.02.2011, 13:36:54 »
Tuostaa sun kysymyksestä ei täysin selkii että haetko vain asennon korjausta johon riittää varmasti sopiva jousisarjakin vai pitääkö mukana seurata jotakin ajo-ominaisuuksia? Onko tarkoitus tehdä koivuhalkoiskarinen race, pehmeä perusalusta vai jotain siltä väliltä?  Tonni tosiaan riittää moneen vaihtoehtoon, mutta 500:lla tarvii melkein valikoida noista valmiista bulkkikiteistä.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #11 : 18.02.2011, 15:08:29 »
No siis alustan olisi hyvä olla sellainen jämäkkä, muttei mikään kivirekikään. Ja  mitä halvemmalla saa laadukkaan paketin niin sitä parempi. Renkaina Kesä 225/45-17 ja talvi 205/55-16

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #12 : 18.02.2011, 15:35:29 »
Mut on jostain syystä kasvatettu siihen että Eibach olis yleensä hiukan pehmosempi kun H&R, tosin en ole missään autossa Eibacheilla ajanut, joten isojen poikien juttuja. Noi FK:t oli ainakin pintakovat ku helvetti, mut kovemmassa vauhdissa antoi periksi. Eli ihan liejua.
Mä liputan noiden H&R:ien puolesta, tarpeeks sporttinen mut jämäkkä. Iskareillahan voi sit pelata sen lopullisen jäykkyyden kanssa, sen takia Konit ois kova sana mut silloin Hiltsun budjetti kusahtaa.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2011, 15:37:29 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa alien86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #13 : 18.02.2011, 16:17:59 »
Toi minun ex kärry oli kyl 8pätkä  ;)   Ja siinä oli cobran -40mm vieterit vaan. Ex ex s70:ssä oli tuo Fk -60/-40mm iskarijousisatsi.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: V70 MK1 Madallus
« Vastaus #14 : 18.02.2011, 16:20:09 »
Toi minun ex kärry oli kyl 8pätkä  ;)   Ja siinä oli cobran -40mm vieterit vaan. Ex ex s70:ssä oli tuo Fk -60/-40mm iskarijousisatsi.

-H- Kahlasin äsken Landiaa läpi ja pisti silmään vaan tuo fk 60/40. Ei tekstin määrästä johtuen tullut ihan joka riviä luettua. Vaihdetaan siis Cobraan  ;)

 

Carcom Oy  Ateho