Race.fi  Puotilan autokorjaamo

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 280224 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #600 : 29.06.2015, 19:08:19 »
Piti ihan googletella mittoja:

700/900:


x70:


Erot eivät ole isoja, mutta uudempi näyttäisi olevan useimmista kohdista sentin-pari väljempi, jos nuo nyt on vertailukelpoisia. Omasta 850:stä mittasin takapenkin leveyden kahvojen kohdalta ovipahvista-ovipahviin n. 139 cm, 744:stä vastaava 140 cm.

Poissa Valtterifani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #601 : 11.07.2015, 22:00:42 »
Sattu tossa eteen yks ärräläinen ja mun mielestä kohtuu hintanenkin mutta en sitten tiedä.Tartteisin neuvoja ja kokemuksen ääntä minkälainen auto on:Volvo v70 2.0t r awd vuosimalli on 1998 ja manuaalilaatikko ajettukin vaan 253000km.
Ainoa kauneusvirhe minkä kuvissa oon huomannu on että apparinpuolen etulokasuoja on saanu pusun ja on kolhuilla ja etupuskurissa pieniä naarmuja.
Hinnantakia se nyt lähinnä jo nostattaa ärräkuumetta(2400€).
Vähän kyllä mietityttää toi hinta.

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #602 : 11.07.2015, 22:30:55 »
Sattu tossa eteen yks ärräläinen ja mun mielestä kohtuu hintanenkin mutta en sitten tiedä.Tartteisin neuvoja ja kokemuksen ääntä minkälainen auto on:Volvo v70 2.0t r awd vuosimalli on 1998 ja manuaalilaatikko ajettukin vaan 253000km.
Ainoa kauneusvirhe minkä kuvissa oon huomannu on että apparinpuolen etulokasuoja on saanu pusun ja on kolhuilla ja etupuskurissa pieniä naarmuja.
Hinnantakia se nyt lähinnä jo nostattaa ärräkuumetta(2400€).
Vähän kyllä mietityttää toi hinta.
Italian ärräläisyys luultavasti tekee hintaansa oman kolhunsa (kaksilitrainen). Näin suomalaisittain on tavattu arvostaa 2.3 litraisia. Toisaalta eipä tuon ikäluokan autosta tänäpäivänä voi älyttömiä pyytääkään, vaikka olisikin se kolme desiä enempi tilavuutta.

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #603 : 12.07.2015, 06:02:07 »
Onko tuo 2 litran kone Volvon oma? Ilmeisesti se on 4 sylinterinenkin ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #604 : 12.07.2015, 07:46:04 »
Onko tuo 2 litran kone Volvon oma? Ilmeisesti se on 4 sylinterinenkin ::)

Kyl toi "italo" on ihan samaa sukua kuin isoveljensäkin ja on se 5-pyttyinen.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #605 : 12.07.2015, 10:25:33 »
Italiaanko tuota pelkästään tehtiin, vai myytiinkö sitä muuallekin? Onko varaosissa isompia eroja ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #606 : 12.07.2015, 11:07:26 »
Muistan täältä oppineeni että 2 ja 2.3 litraisen ero olisi vain tehty iskunpituudella. Joten muut osat olisi yhteensopivia.
S80 Executive D5 AWD

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #607 : 12.07.2015, 21:06:16 »
Ainut ero 2.0 ja 2.3 litrasten välillä on kampiakseli ja männät.
2.0 litrasesta on helppo tehä 2.3 litranen vaihtamalla pelkästään kampiakselin ja männät.
Muuten ovat täysin identtisiä.

Poissa Hannnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #608 : 02.08.2015, 02:04:11 »
Olen mahdollisesti vaihtamassa passattia C70 volvoon, 2.5T autom. Mitähän kannattaa tsekkailla?

2000 vuosimallia, ajettu 190tkm ja jakopää laitettu just. Hintaa vähän vajaa 6000, eli ylihinnoteltu vai ei? Tuntuu seilaavan noitten hinnat aika hyvin.
98" 945 Classic B230FT + AW-71L
96" Lada 21044 1700i
01" Audi A6 Allroad V6 TDI 6spd http://hlehto.kuvat.fi/kuvat/A6+Allroad/

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #609 : 02.08.2015, 12:02:06 »
Tuo sitten kannattaa katsoa millon rekattu, eli lähinnä mitä vuosimallia on. 00 mallissa on 4 vaihteinen automaatti ja 01 malleihin tuli 5 vaihteinen laatikko. Tekee suorityskyvylle tuo yksi vaihde jo paljon lisää.
Itsellä oli T5 4 lovisella ja oli kyllä paikaltaan lähtiessä melko laiska tehoihin nähden.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #610 : 02.08.2015, 22:17:51 »
Tuo sitten kannattaa katsoa millon rekattu, eli lähinnä mitä vuosimallia on. 00 mallissa on 4 vaihteinen automaatti ja 01 malleihin tuli 5 vaihteinen laatikko. Tekee suorityskyvylle tuo yksi vaihde jo paljon lisää.
Itsellä oli T5 4 lovisella ja oli kyllä paikaltaan lähtiessä melko laiska tehoihin nähden.
taitaa olla jo -00 mallisissskin 5 vaihteista laatikkoa. Toi uudempi toosahan on sitten huonompi kestoltaan, solenoidit kuluu ja alkaa paukutteleen vaihteita päälle laitettaessa.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #611 : 03.08.2015, 11:17:01 »
taitaa olla jo -00 mallisissskin 5 vaihteista laatikkoa. Toi uudempi toosahan on sitten huonompi kestoltaan, solenoidit kuluu ja alkaa paukutteleen vaihteita päälle laitettaessa.

Nyt kun muistelen niin meniköhän niin että -00 vuosimallissa turbot oli vielä 4 vaihteisella ja -01 malleihin tuli nekin 5 vaihteisella laatikolla.

Asiaa tuli aikanaan tutkittua kun oli itsellä T5 vuosimallia -00.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.&lt;-00) ja C70 (vm.&lt;-05) hankinta
« Vastaus #612 : 07.08.2015, 23:06:40 »

Nyt kun muistelen niin meniköhän niin että -00 vuosimallissa turbot oli vielä 4 vaihteisella ja -01 malleihin tuli nekin 5 vaihteisella laatikolla.

Asiaa tuli aikanaan tutkittua kun oli itsellä T5 vuosimallia -00.
joo noin se on,  -00 vaparit 5 vaihteisia

Poissa Enthusiasterisk

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #613 : 20.10.2015, 23:29:44 »
Moi. Eka Volvo tulossa huusholliin, mutta valinnan vaikeus edessä ja vähän jeesiä ja infoa vailla. Porrasperästä neliovista automaatilla siis visioissa (vm. '96-'00). Jostain syystä S70 on ollut vahvana vaihtoehtona jo pitkään ja 2.5l 20v koneella, turbolla tai ilman ja miellyttää mun silmää eniten jostain syystä näistä vaihtoehdoista. 850 viimeisimmät myös tai sitten paksuposkisia (S60/S80) suurinpiirtein samoilla koneilla.

Mitä noista vaiihtoehdoista suosittelisitte?

Mistä sitä lähtis liikkeelle, kestävyys ja kori on ehkä prioriteeteissa ylimpänä, kilometrejä tulee suhteessa vähän, muttei silti 2.8/2.9l koneet ole kiikarissa. Kulutuksista oon tehny sellasen empiirisen tutkimuksen et auto syö satasella ihan kaiken mitä sinne tankataan, et se ei oo se tärkein asia juuri nyt.
Oon isokokonen äijä (vähän alta 2m) niin se melkeinpä tulee seuraavana prioriteetissa, ettei polvet suussa tarvi olla ratin takana, kuin takapenkilläkään.

Automaateissa laatikon öljynvaihdot elintärkeitä eli huoltokirjattomia ei kannata edes käydä kattelemassa? Mihin ensimmäisenä pitäis kiinnittää huomiota? Jakohihnan vaihto on 120km tai 4 vuotta jos muistan oikein ja vesipumppu pitää olla vaihdeltu samaan konkurssiin aina?
Muita vitaaleja apuhihnoja, mitkä voi keskeyttää matkanteon?

Koeajaessa, miten tunnistaa viallisen laatikon tms. Käyntihäiriöt ihan arkipäivää kuten muissakin tämänikäisissä autoissa?

Mitä muuta koeajossa, lapsenvikoja mitä ei vielä korjattuna? ja mitä ekana korjauskohteita, koiranluut ja sellaiset varmaan tämänikäisissä arkipäivää?

Tutulla automaattilaatikon solenoideja menee kuin ranskanpastilleja, ymmärtääkseni hällä tuoreempi V70, (bens/tdi ei tietoa) entä näissä "vanhemmissa" samanlaisia laatikkovikoja?
Vai onko se ominaisuus jopa?

Ja tärkein, koeajetaanko mielummin talvi vai kesäkelillä vai onko merkitystä.
Pahoittelut tähän asti tyhmistä kysymyksistä...



Kiitos jo etukäteen vastauksista  :sundaydriver:

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #614 : 18.11.2015, 22:37:19 »
Pitkään jo haaveissa ollut C70 T5 omistaminen, mutta käytännöllisyys on aina ajanut edelle ja farkusta ei ole voinut luopua.
Nyt kuitenkin kun taloudessa on kaksi autoa niin toinen voisi hyvinkin olla jokin ei niin käytännöllinen malliltaan. Alkoi siis tosissaan C70 hankinta kiinnostaa.

Mitä kannattaisi hankinnassa ottaa huomioon?

- vm. 00 tai vanhempi alhaisemman veron takia?
- automaatti vai manuaali? yleisesti ottaen olen ehdottomasti automaatin kannalla, mutta sopisiko tällaisen kulkineen luonteeseen manuaali paremmin? Manuaali lienee aina 5-vaihteinen? Voisiko automaatin teoriassa löytää pienellä verolla ja 5-vaihteisena -01 vuosimallisen joka rekisteröity -00 puolella?
- virityspotentiaali? Onko eri vuosimalleissa eroja moottorin puolesta? entä automaatti/manuaali? kummassa tulee tehon/väännön kanssa ensin ongelmia?
- jos kuvittelisi asentavansa megasquirtin tai vastaavan, tuleeko automaatin kanssa ongelmia?
- ikkunatiivisteet. Onko ongelmia karmittomien lasien tiivistymisessä? Onko tarvetta vaihtaa tiivisteitä tms?
- tyyppivikoja? onko jossain vuosimallissa jotain erityistä huomioon otettavaa? (vrt. 850 ohuemmat lasit ensimmäisissä vuosimalleissa)

Kiitos jo etukäteen :)
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron