Carcom Oy  Ateho

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 276928 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #630 : 11.12.2015, 21:34:13 »
Volvo V70 2.4T SpW 5d A -194 hv nelikko. 1999 mittarissa 300 tkm.
Minkälainen riskiostos? Itse ainakin vierastan tuota automaattivaihteistoa kovin, mutta auto itse olisi kaunis.

Kulmavaihde noissa nelikoissa ainakin kuluva osa.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Tapiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #631 : 09.01.2016, 15:06:47 »
Tuli sovittua kaupat kohtuulliset 340tkm ajetusta -97 S70:stä. Auto tuntui ikäisekseen erittäin siistiltä ja ryhdikkäältä, mutta koeajon aikana vilkkui satunnaisesti jäähdytysnesteen tason varoitusvalo.

Ajon jälkeen tuli katsottua pellin alle, ja olihan siellä paisuntasäiliössä aika vähän ainetta.

Onko näissä mitään yleistä ongelmaa liittyen nesteen hukkaamiseen, vai voiko kyseessä olla jotain niinkin yksinkertaista kuin vuotava letkuliitos, tai jäähdytin?
Öljyissä en huomannut mitään erikoista, vaihdon tarpeessa mutta muuten normaalin väriset.

Niin auto oli siis S70 2,4 20v automaattivaihteistolla.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #632 : 09.01.2016, 15:14:54 »
Tuli sovittua kaupat kohtuulliset 340tkm ajetusta -97 S70:stä. Auto tuntui ikäisekseen erittäin siistiltä ja ryhdikkäältä, mutta koeajon aikana vilkkui satunnaisesti jäähdytysnesteen tason varoitusvalo.

Ajon jälkeen tuli katsottua pellin alle, ja olihan siellä paisuntasäiliössä aika vähän ainetta.

Onko näissä mitään yleistä ongelmaa liittyen nesteen hukkaamiseen, vai voiko kyseessä olla jotain niinkin yksinkertaista kuin vuotava letkuliitos, tai jäähdytin?
Öljyissä en huomannut mitään erikoista, vaihdon tarpeessa mutta muuten normaalin väriset.

Niin auto oli siis S70 2,4 20v automaattivaihteistolla.

Paisarin korkki ensin uusintaan ja sit lähtisin kattomaan muuta.

Edit: ja aika tyypillistä voi olla lämppärin kennon tiivisteet tai itse kennon vuoto.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tapiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #633 : 09.01.2016, 17:18:44 »
Paisarin korkki ensin uusintaan ja sit lähtisin kattomaan muuta.

Edit: ja aika tyypillistä voi olla lämppärin kennon tiivisteet tai itse kennon vuoto.

Kiitän nopeasta vastauksesta, ja toivon että todellakin olisi vain korkista kiinni.

Jos lämppärin kenno vuotaa, niin eikö silloin sisällä haisisi glykoli, koska sitä en ainakaan haistanut?

Pitkästä aikaa taas Volvon omistajaksi ryhtymässä erittäin moniongelmaisen Ford merkkisen ajoneuvon jälkeen, ja toivon että tämä yksilö edes sitä parempi olisi.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #634 : 10.01.2016, 11:28:20 »
Kiitän nopeasta vastauksesta, ja toivon että todellakin olisi vain korkista kiinni.

Jos lämppärin kenno vuotaa, niin eikö silloin sisällä haisisi glykoli, koska sitä en ainakaan haistanut?

Pitkästä aikaa taas Volvon omistajaksi ryhtymässä erittäin moniongelmaisen Ford merkkisen ajoneuvon jälkeen, ja toivon että tämä yksilö edes sitä parempi olisi.

Pienestä tihkusta ei ainakaan mun nenä vielä reagoi, kokemusta ehkä 4-5 vuotavan lämppärin osalta. Osassa tiiviste vähän tihkuaa ja osassa ollut kennossa vikaa. Rupeaa kyllä ajallaan haisemaan, sitten kun lattia jo tosiaan lainehtii. Mun mielestä myös vanhat nesteet haisee vähemmän, joten ei heti oo välttämättä tuoksuja.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #635 : 10.02.2016, 02:03:49 »
Millaisia kilsoja TDI:n kytkin kestää?

Jos yli 400tkm on ajettu ilman remppaa, niin alkaako se olemaan loppu?

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #636 : 21.02.2016, 14:39:19 »
Tänään ois tarkotus mennä kattomaan s70 -97 tdi millä on ajeltu vähän yli 500tkm. Auton on katsastettu torstaina melkein puhtain paperein, pari polttimio palanut. Auto on automaatti.. Mitä kaikke kannattaa tutkia tarkasti tälläisessä yksilössä?
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #637 : 21.02.2016, 21:23:41 »
Tänään ois tarkotus mennä kattomaan s70 -97 tdi millä on ajeltu vähän yli 500tkm. Auton on katsastettu torstaina melkein puhtain paperein, pari polttimio palanut. Auto on automaatti.. Mitä kaikke kannattaa tutkia tarkasti tälläisessä yksilössä?
Vaihdelaatikon öljytikkua katselisin/haistelisin.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #638 : 22.02.2016, 07:13:27 »
Vaihdelaatikon öljytikkua katselisin/haistelisin.


No en tätä viestii sit huomannu. Volvo tuli ostettu. Pienii vikoi löytyy ja niit ruvetaa laittaa nyt kuntoon.
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa bneee

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • Volvo V70R
V70R 1997 Jakohihnan vaihtoväli?
« Vastaus #639 : 18.03.2016, 10:00:05 »
Elikkä mitä on 1997 V70R:än Jakohihnan vaihtoväli ja onko kellään kokemuksia kyseisestä autosta?

Onko autossa pahoja tyyppivikoja tai muuta vikoja?

Olisi tarkoitus ostaa semmonen niin olisi kivaa tietää vähän mitä pitää kattoo ja varoo  :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: V70R 1997 Jakohihnan vaihtoväli?
« Vastaus #640 : 18.03.2016, 10:01:01 »
160tkm tai 4v.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #641 : 17.04.2016, 17:34:05 »
http://www.nettiauto.com/volvo/850/7928393

Kenellekään tuttu ylläolevan linkin yksilö tai mahdollisesti mainittavaa tietoa kyseisestä italo T-5R:stä? Ilmeisesti viimeiset pari vuotta naisen ajussa ollut ja tarkoitus mennä tuota kattomaan sekä mahdollisesti hakemaan ???
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa arktos76

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #642 : 11.04.2017, 05:26:24 »
heps...

C70 -98vm, 2.0L T5 man, (italia?) olis tuloillaan ehkä perheeseen ja kysellä nyt heti että mitä ottaa huomioon koe ajolla? km,272tkm,  :)

Poissa hakkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #643 : 11.04.2017, 15:19:39 »
heps...

C70 -98vm, 2.0L T5 man, (italia?) olis tuloillaan ehkä perheeseen ja kysellä nyt heti että mitä ottaa huomioon koe ajolla? km,272tkm,  :)

Ne sivuikkunat. Niiden on parempi toimia ja istua hyvin. On sitten aika persiistä korjailla...
343 b19a -82 / 360 b19a -84 / 360 b200k -85 / 360 b200k -86 / 240 b230f -90 / 850 2.4 20V -93 / C70 2.4T -98

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.&lt;-00) ja C70 (vm.&lt;-05) hankinta
« Vastaus #644 : 11.04.2017, 22:57:38 »
Kaikki samat jutut mitä mk1 koppasissa x70 yleensä tarvii kattoa. mm. jakopään vuodot, moottorin vuodot ylipäätään. Ilmastoinnin toiminta.
Sit etu roiskeläppien takaa helmat on yleensä aika hiekkapuhalletun näköiset, kun ne läpät on niin lyhyet. Penkin kallistusvaijerit katkeilee. Pystyy kyl ite korjaamaan, etten sen takia jättäis ostamatta.
Selvittää koska kaasuläppäkotelo on vaihdettu, vai onko? Ongelmia sen kans tulee jossain kohtaa pommin varmasti. Abs- boxi on samaa maata, mutta helpohkosti korjattavissa.
Kandeis vaan ostaa suoraan 2.3T5, kun voi alkaa myöhemmin harmittaa tuo 2.0 italo. Tää oli ny vaan mun mielipide.

Sent from my SM-G930F


 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo