Autodiagnoosi  Carcom Oy

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281668 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #585 : 07.05.2015, 13:13:36 »
Thanks! Kyllä nyt luulis olevan otteessa mut täytyy tarkistaa sekin ku paikan päälle pääsee. Onkos näissä yleisiä turbo vikoja? Kone varmasti on kestävä.
Ei, mikäli auto hyvn pidetty. Kannattaa käyttää hetki tyhjäkäynnillä ja polkasta kunnolla, jos pöläyttää sinistä niin turbo sökö tai auto väljä. Saman huomaa kyllä ajossakin.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Tto90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #586 : 07.05.2015, 15:16:06 »
Selvä homma. Kansiremontti ja jakopää on kuulemma juurikin siihen tehty ja kuititkin kuulemma löytyy, saapi nähdä. Mutta täytyy pitää nuo mielessä, kiitos vastauksista :)

Poissa T4R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #587 : 08.05.2015, 11:12:17 »
Elikkä viikonlopun aikaan olis tarkotus käydä vilkasemassa jyväskylässä 850 T5 sedan manuaalia. Vm 95 ja 300tkm mittarissa. Kiinaturbolla ja dp racing lastulla. "Vikoina" huohotusjärjestelmän putsaus olis ajankohtasta kuulemma ja jakopäällä elokuussa 4 vuotta täynnä. Lisäksi moniurahihnan luota kuuluu "kitinää" hetken aikaa kylmänä. Kytkinremppa tehty ja tuo kiinaturbo on uusi. Tammikuussa katsastettu. 3600€ lukee hintalapussa.. Mielipiteitä tosta? Löytyy nettiautosta. Viininpunanen (XYJ-xxx)
Volvo 240 GL 2.3 1988 B230K (BJL-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2001 (RJZ-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2002 Käyttis

Poissa 850r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #588 : 09.05.2015, 21:03:46 »
Taloon saapui ÄRRÄ parin vuoden tauon jälkeen, Joku varmaan osaa heittää faktaa v70 -98 vakio ahtimen spekseistä? td04#18? ja mihin saakka järkevästi voimaa vakioahdilla?

Kiitos!
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015, 17:07:39 kirjoittanut 850r »

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #589 : 11.05.2015, 17:52:39 »
Elikkä viikonlopun aikaan olis tarkotus käydä vilkasemassa jyväskylässä 850 T5 sedan manuaalia. Vm 95 ja 300tkm mittarissa. Kiinaturbolla ja dp racing lastulla. "Vikoina" huohotusjärjestelmän putsaus olis ajankohtasta kuulemma ja jakopäällä elokuussa 4 vuotta täynnä. Lisäksi moniurahihnan luota kuuluu "kitinää" hetken aikaa kylmänä. Kytkinremppa tehty ja tuo kiinaturbo on uusi. Tammikuussa katsastettu. 3600€ lukee hintalapussa.. Mielipiteitä tosta? Löytyy nettiautosta. Viininpunanen (XYJ-xxx)

No miltä se vaikutti?

Jakohihnan (23mm leveä) vaihtoväli on 120 000 km tai 8 vuotta. Eli ei tuo oo kun vasta puolessa välissä.
Alkuun ('92-'93) 21mm leveissä hihnoissa oli vaihtoväli 75 000 km tai 5 vuotta.

Kävin justiin tilaamassa uudet huohottimen kumiletkut ja imusarjan tiivisteen omaan teevitoseen. Oliskohan ne tullu jotain 130 euroa maksamaan kaikkineen siniseltä.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #590 : 12.05.2015, 08:18:48 »
No miltä se vaikutti?

Jakohihnan (23mm leveä) vaihtoväli on 120 000 km tai 8 vuotta. Eli ei tuo oo kun vasta puolessa välissä.
Alkuun ('92-'93) 21mm leveissä hihnoissa oli vaihtoväli 75 000 km tai 5 vuotta.

Kävin justiin tilaamassa uudet huohottimen kumiletkut ja imusarjan tiivisteen omaan teevitoseen. Oliskohan ne tullu jotain 130 euroa maksamaan kaikkineen siniseltä.
Suomessa tuo ikä on puolitettu eli se on 4 vuotta :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #591 : 12.05.2015, 08:21:56 »
Suomessa tuo ikä on puolitettu eli se on 4 vuotta :)
Suositus kai se on edelleen? Jos takuu alaiseen autoon tulee jotain, niin kyllä tuosta virallisesta 8v lähdetään vääntämään :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #592 : 12.05.2015, 09:58:18 »
Suomessa tuo ikä on puolitettu eli se on 4 vuotta :)

Onko mitään tietoa mistä tuo muutos tulee? Onko se Volvon ohje Suomen maahantuojalle vai onko maahantuoja ottanut vain varman päälle?

Volvon suositus "European - Nordic Countries" 850:lle 23 mm hihnalla on joka tapauksessa se kahdeksan vuotta.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #593 : 12.05.2015, 10:24:28 »
Suositus kai se on edelleen? Jos takuu alaiseen autoon tulee jotain, niin kyllä tuosta virallisesta 8v lähdetään vääntämään :pomo:
Pelaavat varmasti varman päälle koska jos ei kestä luvattua niin voivat joutua vauriot korvaamaan.

Onko mitään tietoa mistä tuo muutos tulee? Onko se Volvon ohje Suomen maahantuojalle vai onko maahantuoja ottanut vain varman päälle?
Taitaa olla maahantuojan suositus. Sama lukee niissä huollon lapuissa missä on lisätöiden aika/km-rajat.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2383
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #594 : 05.06.2015, 01:53:31 »
Tässä on nyt katteltu tota nettiautoa jo aika vakavissaan, haussa T5-R tai mk1 x70:n T5.

Mitäs näissä olis tyypillisiä vikoja ja "ominaisuuksia" mitä myyjä ei välttämättä kerro, etenkään jos toinen uuno ei osaa kysyä?

Google tarjoaa just tyyliin "jarrupalat voi olla kuluneet paljon ajetuissa" jne jne... Koneen ylätukikumi on vissiin aika yleinen mikä menee? Kasipätkissä ruostu takapuskurin kiinnikkeet, mites V70:t? Tässäkin topikissa oli että tarkastaa kaikkien vikavalojen toiminnan.

Joskus luin tältä foorumilta että jotkut tinavitoset kuluisi sylintereistään soikeiksi/väljiksi -> No arvaa mitä käy öljyn kulutukselle  :P Koskiko jotain alkupään lohkoja, tyyliin '95 korjautu? Mites näissä oli öljyvuotoja/kulutusta muuten, "samat" mitä vinokoneessa? Pahastikkin hakoteillä jo? Haussa siis mitä ei välttämättä heti tajuais kattoa, huomaa ajaessa tai silmämääräsellä tutkailulla tai alle viiden kilon moskalla...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #595 : 06.06.2015, 10:07:15 »
Kasipätkissä:
- Huohotus tukossa - moottorin käydessä tulee höyryä tai selkeää ilmavirtaa ulospäin öljytikun reijästä
- Moottorin ylätukikumi mennyt - kuuluu muksahduksia kun veto alkaa / loppuu
- Etuiskarien yläpäässä välystä - kolisee pienissäkin muhkuroissa
- Ilmastoinnin kompuran välys kasvanut - ilmastointi ei joko lähde päälle tai ei pysy päällä kuin ekat 5-10 minuuttia
- ABS-vikoja: boksissa juotokset haperuneet, ABS-kehä paskainen tai jopa katki, anturit sökönä
- Cooleri sisältä paskainen - jäätyy talvisin helposti umpeen kondensioveden takia

Onhan noita muitakin, mutta nyt on mentävä tekemään pihatöitä niin en kerkeä tähän hätään muistella enempiä :D

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #596 : 06.06.2015, 10:43:05 »
Tässä on nyt katteltu tota nettiautoa jo aika vakavissaan, haussa T5-R tai mk1 x70:n T5.

Mitäs näissä olis tyypillisiä vikoja ja "ominaisuuksia" mitä myyjä ei välttämättä kerro, etenkään jos toinen uuno ei osaa kysyä?

Google tarjoaa just tyyliin "jarrupalat voi olla kuluneet paljon ajetuissa" jne jne... Koneen ylätukikumi on vissiin aika yleinen mikä menee? Kasipätkissä ruostu takapuskurin kiinnikkeet, mites V70:t? Tässäkin topikissa oli että tarkastaa kaikkien vikavalojen toiminnan.

Joskus luin tältä foorumilta että jotkut tinavitoset kuluisi sylintereistään soikeiksi/väljiksi -> No arvaa mitä käy öljyn kulutukselle  :P Koskiko jotain alkupään lohkoja, tyyliin '95 korjautu? Mites näissä oli öljyvuotoja/kulutusta muuten, "samat" mitä vinokoneessa? Pahastikkin hakoteillä jo? Haussa siis mitä ei välttämättä heti tajuais kattoa, huomaa ajaessa tai silmämääräsellä tutkailulla tai alle viiden kilon moskalla...

Öljynkulutus on varmaan se, mitä myyjä todennäköisimmin ei myönnä.

Käsittääkseni turbomalleissa ei ole soikeusongelmaa, niissä on ainakin pienempi poraus. Kampiakselin takastefa on ainakin ikävämpi homma vaihtaa jos vuotaa. Ruoste tarttuu tosiaan ensimmäisenä takapuskurin kannakkeisiin - myös etulokareihin, tuulilasin listojen alle, peräluukkuun ja helmamuovien alle, ainakin noissa parissa 855-yksilössä mistä minulla on kokemusta. Yksilöitähän tämän ikäiset on, läpimätää 8-pätkää tai S/V70 mk1:stä en sentään ole vielä nähnyt.

Lue vaan ahkerasti tätä topikkia taaksepäin, tästähän noita tyyppivikoja löytyy.

Poissa VolvoEmäntä

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #597 : 28.06.2015, 20:09:59 »
Noviisi auton ostaja, häpeäksenikään en sano millä oon ennen ajanu. Mietittyäni vaihtoehtoja, vahvoilla on 850, saako ko volvoja budjettiostoksena, tietysti hyvä maksaa mutta hirveeseen ei oo varaa. Tilava perheauto? Tehokaskin? Selailin ketjua ja sainkin jo jonkin verran vinkkejä :)

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #598 : 29.06.2015, 17:11:56 »
850:t on aika halpoja, tosin sen ikäisiä ja paljon ajettuja että rempparahaa kannattaa varata ihan reilusti.

Tossa oli muuten ihan mielenkiintoista vertailua:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65794.0

Jos takavetoihin vertaa, niin onhan 850 vähän hankalampi tapaus huoltaa, ei mielestäni kuitenkaan pahimmasta päästä.

700/900-kartanot ovat selvästi tilavampia kuin 850 Sportswagon. Konttiperä-850:stä ei ole kokemusta. Heikkotehoisin 850 lienee joku 2-litrainen, taitavat olla kuitenkin harvinaisempia kuin 2.5-litraiset. Itse olen jämähtänyt 140 hevosvoiman kynnykselle, sen tehokkaampaa en ole koskaan omistanutkaan. Ja tuon teholukeman tarjoaa 2.5-litrainen 10V-kone, eli se heikoin 2.5-litraisista. Riittää mielestäni käyttöautoon jos ei ole tehokkaampaan tottunut... Luonteeltaan vitoskone on ihan miellyttävä ja suhteellisen helppo ajaa, jos on kunnossa ja tehot tallella. Kulutus suhteessa tehoon ei kestä kyllä vertailua uudempiin autoihin... Turbomalleihin en ota kantaa, ovat asia erikseen - siis jos sitä tehoa pitää olla.

Edelleen se öljynkulutus on syytä pitää mielessä, litra-pari öljynvaihtovälille lienee normaalia. Jos myyjä sanoo että ei kuluta ollenkaan öljyä - luultavasti valehtelee tai ei tiedä autosta mitään, jolloin hälytyskellojen on syytä soida.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #599 : 29.06.2015, 17:28:02 »
Hmm..miksi muistan täältäkin lukeneeni että esim. takamatkustajan tilat olisi väljemmät 850/x70 sarjassa kuin 700/900.. ???
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo